En tiedä millä litkuilla ajatte, mutta ite olen rällännyt v. 2006 olevalla werksin 25%:lla litkulla. Ostin sillon useamman pöntön. Luulin, että tulee ajettua, mutta nyt vasta viimeisiä kaatelin koneeseen. Eikä ole vaikuttanut minun mielstä toimintaan mitenkään tuo ikä. Pänikät on olleet ihan autotallin hyllyssä normaalissa lämpimässä tilassa.
En tietty kyllä ole mikään hipo kisaaja, että ihan kaikki paukut pitäisi saada pellolle koneesta.
Jos kone ei lähde käymään vuoden vanhalla litkulla on säädöissä jotain mätää, saa ilmaa jostain, tulppa on huono tai kaasuttimessa on jotain roskia tms. Joskus ollut letkuissakin jotain tukoksia, kun on unohtunut talveksi seisomaan tankki puolillaan ja täysin puhdistamatta muutenkin.
Tai sitten on todella iso ero litkujen laaduissa 10v sitten vs. tää päivä.
Eron huomaa kun kokeilee uutta fuilia.
Vaikka se vanha toimiikin, ei se tarkoita että ei olisi mitenkään vanhentunut.
Ja kun sillä on niin iso merkitys miten polttoaine on OIKEASTI varastoitu.
Jos täällä foorumilla kymmenen jannua sanoo että on varastoitu asianmukaisesti niin väitän että tapoja on ollut vähintään 8 erilaista.
Aivan kuten on saatu vuosien varrella nähdä foorumikirjoituksiakin... Kone on säädöissä, mutta ei käy... Missä vika.
Ja esim vaikka käytetyn auton myynti... Uutta vastaava.
Erittäin häilyvä käsite ja jokaisella on omat käsityksensä.
Oikein varastoitu polttoaine... Jaa.
No voi olla ja voi olla olemattakin. Siitä varmistuu ainoastaan vertaamalla aivan uuteen.
Jos vanhan fuilin suhteen on epäilystä, hommataan uutta.
Mikäli kone ei käynnisty ja tulppa on käytetty... Vaihda uusi.
Helpommalla pääsee kun vaihtaa tuoreeseen oli kyse mistä tahansa. Se on ainoa tapa varmistua ettei kyseisessä asiassa ole vikaa.
Se että täällä kuka tahansa sanoisi että ei... Polttoaine ei mene miksikään... Kumarrat vain kuuta kohti ja lausut pari simzalbimiä niin homma rokkaa, ei tarkoita yhtään mitään.
Polttoaineen saa huonoksi varastoimalla sen huonosti.
Sen voi varastoida huonosti vaikka itse luulisi tekevänsä homman oikein.
Siksi tähän iänikuiseen polttoaineen huonoksi menemiseen ei ole yhtä ja ainoaa oikeata vastausta.
Ainoa läheltä liippaava on... Mikäli fuili on vuoden vanhaa ja käy sekunninkaan mielessä että voiskohan tässä olla vikaa... Hommaa uutta niin ei tarvii miettiä.
Jos uuden ja vanhan välillä ei ole mitään eroa... Hiphei... Ei ollut mennyt miksikään varastoinnin aikana.