Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Luigi54/vielä vanhempi

Sivuja: 1 ... 33 34 35 [36] 37 38
1051
Tulokset / KYPAK KESÄ CUP-SARJAN LOPPUTULOKSET
« : 30.08.10 - klo: 07.24 »
   
SARJAN LOPPUTULOKSET - KyPakin Kesä Cup 2010

MINI CLASSIC

1.   # 32 JAN ÖHMAN                     KyPAK          272
2.   # 54 KAI JANSSON                   KyPAK          269
3.   # 9  JONNI KOTOLA                  UAU            235
4.   # 21 MARKO JUSSILA                 KyPAK          233
5.   # 4  SAULI YLÖSMÄKI                KyPAK          230
6.   # 17 ERKKO YLÖSMÄKI                KyPAK          214
7.   # 3  HANNES HEIKKINEN              KyPAK          195
8.   # 70 PASI PYNNÖNEN                                184
9.   # 7  TONI VIRTA                    KyPAK          183
10.  # 12 KIMMO HEINÄVAARA                             180
11.  # 6  RIKU TERÄVÄINEN               KyPAK          177
12.  # 46 JYRI KONOILA                  UAU            163
13.  # 99 TOMMI KULMALA                 KyPAK          160
14.  # 44 PETTERI VATANEN               EPUA           148
15.  # 10 PEKKO IIVONEN                 KyPak          128
16.  # 8  ANSSI PITKÄJÄRVI                             118
17.  # 5  ANSSI VUORIMAA                Lahti           98
18.  # 8  LEEVI LYYTIKÄINEN             KyPAK           98
19.  # 1  NIKO VUORENMAA                UAU             90
20.  # 82 KAI LINDGREN                  VUA             52
21.  # 11 MARKO VEHO                    UAU             50
22.  # 29 JARMO VILJAKAINEN             HyUA            48
23.  # 28 TOMI YLKÄNEN                  RCCJkl          46
24.  # 2  JANI HOVI                     HyUA            42
25.  # 100TERO HAKKARI                  VUA             38


MINI COMPETITION

1.   # 54 KAI JANSSON (C)               KyPak          300
2.   # 57 SEPPO KOSKENMÄKI (C)          HyUA           180
3.   # 13 MATTI IIVONEN                 KyPak          172


VINTAGE TOURING

1.   # 69 JERRY HELLSTRÖM               UAU            300
2.   # 9  JONNI KOTOLA                  UAU            280
3.   # 54 KAI JANSSON                   KyPAK          244
4.   # 32 JAN ÖHMAN                     KyPAK          234
5.   # 21 MARKO JUSSILA                 KyPAK          218
6.   # 70 PASI PYNNÖNEN                                204
7.   # 68 JONI LAAKSO                                  192
8.   # 78 RIKU-VILLE NIVAOJA                           189
9.   # 35 ALEKSI MÄENPÄÄ                               184
10.  # 44 PETTERI VATANEN               EPUA           162
11.  # 28 TOMI YLKÄNEN                  RCCJkl          76
12.  # 19 ANSSI PITKÄJÄRVI                              57
13.  # 17 HANNES HEIKKINEN              KyPAK           54
14.  # 82 KAI LINDGREN                  VUA             54
15.  # 18 ISTO LEHTINEN                 VihUA           52
16.  # 62 JUHA RINTALA                  EPUA            50
17.  # 100TERO HAKKARI                  VUA             50
 

1052
Kuusaan rata on aina auki kaikille halukkaille,maksutta.
Ei muuta kun sinne vaan !!!Siis tänne.
-KJ-

1053
No sen takia harkitsenkin :angry: vielä tätä vaihtoehtoa.......
Pelko on persuksissa....
-KJ-

1054
Jees,hahmottelin aikataulua; ajettais VTR B-finaali kaksinkertaisena kuten A-finaali,niin sais kaikki ajaa saman verran.....ja säilyisi hieman jännityskin finaaleissa...
Mineissä voitais yhdistää, että ne jotka tippuu A-finaalista ajais viel Mini Comp. A-finaalissa mukana , jotta tulis ajokertoja kaikille saman verran/luokka....
HÄH?
-kj-

1055
On mahdollista kyllä.
Katsotaan....
-kj-

1056
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 19.08.10 - klo: 10.06 »
Pieni nippuside ympärille voi myös auttaa ja pistä 2-puol. servoteippi sen alle niin pysyy paikallaan ja ei hirveen kireelle....Teippi joustaa sen verran , että ottaa iskuja jotenkin vastaan mutta pysyy kuitenkin klapittomana.
-kj-

1057
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 19.08.10 - klo: 08.36 »
Servoseiveristä: vakio on hyvä kun sen junttaa kontaktiliimalla kiinni,mutta silloinhan se ei ota iskuja vastaan,ja siitä aiheutuu taas helposti servon menetys....Merkitystä on paljonkin ohjausgeometrialla,eli siitä miten paljon pyörät kääntyy toisiinsa nähden.Ja paina akun kiinnitysnupista keskeltä ikäänkuin autoa kallistaen ja katso miten pyörän kulmat muuttuvat...silloin näkee sen mitä tapahtuu , kun auton lähtee kaarteesta.....Eli M03:ssa ohjausvarsien asennolla on merkitystä,koska toinen puoli laskee ääriasennossa alaspäin ja toinen ylöspäin;pitää passata korkeus ohjauspalan palloa nostamalla/laskemalla liike mahdollisimman vaakatasoon.Jos käyttää isoa seiveriä;varsien reiät on ulompana ,josta aiheutuu
edellämainittua ilmiötä enemmän.Katso pyörien asento ääriasennoissa,jos siinä tulee liikaa haritusta,se syö rengasta ja kaarrekäyttäytyminen tökkii eli kääntyminen on väkinäistä....
Merkitystä on myös edellämainittuihin seikkoihin servon paikalla;minulla on 2mm prikat servon ja kiinnityspalikoiden välissä eli servo on mahd. edessä(Ackermann).Tämä siis koskee M03:sta.
M05:ssa taasen ohjausvarren kulmalla on merkitystä;ohjausvarret saisi mielellään olla lievästi
V-asennossa edestäpäin katsottuna,kun auto on normi maavaralla eli prikoilla saa passattua joko ohjauspalan puolen palloon tai sisempiin palloihin.Ja M05:ssa kannattaa kokeilla ylätukivarsien kumpaakin sisempää kiinnityspistettä.
Että silleen.
Nämä eivät olleet tieteeseen perustuvia vaan kokemukseen.
-kj-

1058
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 18.08.10 - klo: 15.01 »
Eikös tuosta uudemmasta ministä ole sanottu että olisi kaarteessa himpunverran nopeampi ja parempi ajaa ?
No enpä ole samaa mieltä, M05 kanssa on ollut aika hieromista,se on aivan erilainen ajettava kuin M03.Lähinnä siinä mättää se , että se hakee hyvin herkästi suorilla ja on erittäin tarkka ajettava
silloin; pienikin hipaisu rattiin (siis suoralla) saa aikaan nopean suunnanmuutoksen.Viimeisimmän
kokeilun perusteella siihen auttoi:löysä alusta(iskarit 3-reikää ja 20W edessä ja 25W takana+mahdollisimman löysät jouset edessä ja takana pykälää kovemmat....ja jos Expo löytyy radiosta,sitä vaan miinukselle jopa 70%....Toinen asia joka vaikutti asfaltilla varsinkin:diffi ei saa olla liian jäykkä,vaan sopivan nihkeä.
Käytän omaatuotantoa olevaa diffinkiristys-settiä,joka on ulkopuolelta säädettävissä(reikä kotelossa)ja tätä käyttää moni muukin.....
Ja vielä yksi seikka ,joka vaikuttaa kaarteesta ja paikaltaan lähtemiseen on painopiste; M03 lähtee viivalta selkeästi ripeämmin ,kun paino on pääosin edessä,M05 taas sutii...
Matolla taasen pitää ollakin sitten taas erilaiset säädöt,kun kumpikin versio kippaa niin mieluusti.
Tämä oli siis ajettaessa asfaltilla tai matolla eli kovalla pinnalla.
Tässä nyt lyhyt oppimäärä asiasta.
Saa kysyä,vastaan mielelläni.

1059
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU KyPak Kesä Cup IV 22.8.2010
« : 10.08.10 - klo: 10.16 »
Siis hetkinen... Oletko laittanut ilmon pelkästään tänne etkä kilpailukutsusussa kerrottuihin osoitteisiin?

Kyllä kuten aina olen. En kyllä muista että olisin muualle laittanut jos ei ole SM kisat olleet  :wink:
Ja HUOM, olen aina päässyt kisaan mukaan.
Miten niin  :huh:
Jerzi

Joo niin olet päässyt...säälistä !!! Voiskos vanha miäskin oppia uusia virallisia toimintatapoja..??? Vai onko kyseessä osa-aika dementia....

1060
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU KyPak Kesä Cup IV 22.8.2010
« : 10.08.10 - klo: 07.42 »
Lainaus
Ilmoittautuminen

Ilmoittautumiset sähköpostilla tai yv:llä tai textarilla 050-5265880 viimeistään torstaina 19.8. osoitteella: kai.jansson (a) tuoterengas.fi

Mitäköhän tämä ammattitappaja nyt opikein tarkoittaa  :lol:
Jerzi

Eiköhän se koeta osoittaa että ilmot pyydettiin sähköpostilla, yv:llä tai textarilla, ei foorumille kirjoittamalla... :)

No se että laitan ilmon tänne niin haluan näyttää että olen kisoihin menossa ja jengi näkee samantien että kisat kiinnostaa minua.
Sitähän minä en tiedä kuinka monta on ilmoittautunut sähköpostilla kuin ei ole päivitetty listaa joten minä teen näin ja aina ja jos en tällä tavoin pääse kisaan mukaan niin ihmettelen suunnattomasti.
Että näin.
Jerzi
Joo, listaa ei päivitellä joka tunti,kun tämä ei ole päätyöni..... :shocked: Ja muutenkin pyytäisin tekemään ilmoittautumiset sekä muut asiat (kuten osanottomaksu)ohjeen mukaan.
Mitä aikaisemmin on ilmoittauduttu,sen nopeammin on tiedossa kaikille ,ketkä on tulossa ajamaan...
aika johdonmukaista, HÄH !!?

1061
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 06.08.10 - klo: 07.07 »
No MATILLE:
Tule Kuusaalle kokeilemaan 22.8 kisaan , ei näitä asioita voi tietää ja tuntea ennenkuin perehtyy todellisuuteen !!
Tule yhteen kisaan , bonuksena saat paljon enemmän kavereita kuin foorumilla !!!!

1062
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 05.08.10 - klo: 10.18 »
No otetaan nyt kantaa täältäkin suunnasta....
Yksi vaikuttava tekijä VTR-autossa on ehdottomasti kori.Retron painavat korit ovat valovuoden päässä esim.HPI:n vintage koreista ajo-ominaisuuksissa. Massaa on siis enemmän,mutta kun se on niin ylhäällä se vaikuttaa eniten.Ei millään pahalla sanottuna,mutta Lambon kori esimerkiksi on hyvin kaukana Vintage-hengestä(on kuin Seliö vetäis F1 veneellä Sulkavan Souduissa!!!) :grin: :grin:,ja yksi ainoa "jenkki" kori on kelvollinen ja sehän on tietysti "Vatasen Old Timer" , siinä oli Vintage-henkeä....Huom! Tämä on vain minun mielipiteeni !! :huh: :huh:
En  :evil: siis halua arvostella tai osoittaa sormella luokan sääntöjä ja/tai sääntöjen laatijaa !!
Ja mitä säätimiin tulee,Kersit menee tietysti kovaa;on potkuu ja huipputehoa.Mutta esim. Kuusankosken radalle sitä on jo hieman liikaa,mutta sehän ei ole ongelma;EI SIITÄ SÄÄTIMESTÄ TARVITSE OTTAA KAIKKEA IRTI,SIELLÄHÄN ON SÄÄTÖÖ !!!
Itse ajan SP 2,1 ProStockilla pitäen sisällään viri softan,olin ehkä nopein auto radalla Kuusaalla,jos sitä mitataan kiihtyvyydellä ja huippunopeudella...mutta Retron kori ja ajotaito antoivat tasoitusta...
Silti kannatan Retron koreja lähinnä ulkonäöllisesti(Sama se on Minissä;miltä se nyt näyttäis kun viivalla on Suzukia,Alfaa tai pidempää uutta Miniä..yms.EI AINAKAAN NIIN NÄYTTÄVÄLTÄ :shocked: :roll:!!!) ja koska ne on KOTIMAISTA valmistetta ja mikä parasta esikuvansa näköisiä; ei siis shopattuja niin voimakkaasti kuin jenkkivalmisteet poislukien Vaton Old Timer.Tosin Retroja joutuu muokkaamaan aika tavalla,kun valmistaja ei ole huomioinnut leveämpiä alustoja.....
Eikö luokan henki ole juuri "vanhat ESIKUVAN näköiset autot".
Ajamme varmaan omaksi iloksi,mutta myös tarjotaksemme katselijoille näyttävää kisaa autojen ulkomuodon muodossa....
 

1063
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU KyPak Kesä Cup IV 22.8.2010
« : 05.08.10 - klo: 08.04 »
ILMOITTAUTUNEET:
MINI CLASSIC
Kai Jansson      KyPak
Marko Veho       UAU
Toni Virta       KyPak
Tommi Kulmala    KyPak
Hannes Heikkinen MC KyPak
Sauli Ylösmäki   MC KyPak
Erkko Ylösmäki   MC KyPak
Riku Teräväinen   KyPak
Anssi Vuorimaa   Lahti
Leevi Lyytikäinen KyPak
Pekko Iivonen     KyPak
Petteri Vatanen   EPUA
Jonni Kotola      UAU
Jan Öhman         KyPak
Pasi Pynnönen

MINI COMPETITION
Kai Jansson      KyPak
Seppo Koskenmäki HyUA
Matti Iivonen    KyPak


VINTAGE
Kai Jansson     KyPak
Jerry Hellström  UAU
Jonni Kotola     UAU
Petteri Vatanen  EPUA
Isto Lehtinen    VihUA
Hannes Heikkinen MC KyPak
Jan Öhman        KyPak
Juha Rintala     EPUA
Riku Nivaoja
Pasi Pynnönen
Joni Laakso
Aleksi Mäenpää

1064
KILPAILUKUTSU – KyPakin Tamiya Mini Kesä Cup 2010 IV
Tamiya Mini + Vintage Touring Kerhokisasarjan osakilpailu
22.8.2010 KyPak Circuit, Kuusankosken urheilupuisto




Kymen Pienoisautokerho ry kutsuu kaikkia Tamiya Mini, Vintage Touring -kuskeja viimeiseen KyPak Kesä Cup 2010 -kerhokisasarjan osakilpailuun KyPak Circuitille Kuusankosken urheilupuistoon. 

Aika
 
Kesä Cup IV su 22.8.2010


Paikka

Kuusankosken urheilupuiston pienoisautorata. Rata sijaitsee Helsingintien varrella Tennishallin takana. Kulku radalle Helsingintien kautta. GPS: N 60o 54.930’ E 026o 36.290’


Luokat

Tamiya Mini Classic
Tamiya Mini Competition
VTR-10 Vintage Touring


Säännöt

Mineille yhteiset säännöt:
Tamiya Mini - KyPak Mini tekniset säännöt 2008 muutamin poikkeuksin.
- Maavara minimi 8 mm mitattuna pohjan matalimmasta kohdasta.
- Kovakuoriset (hard case) LiPo-akut ovat sallitut.
- Myös uusi M05-alusta on sallittu vastaavin rajoituksin, mitä M03.

Erityistä Classic –luokkaan:
- Moottoreina käytetään järjestäjältä saatavia ns. hand-out -moottoreita. Moottorit arvotaan ennen kilpailun alkua ja palautetaan käytön jälkeen järjestäjälle. Koneissa vakio johdotus ja liittimet, joita tulee käyttää (vrt. RF tuotenro 53689). Järjestäjä  voi kilpailun aikana suorittaa moottorien uudelleen jaon.

Erityistä  Competition luokkaan.
- Moottori: SP Sport Tuned Version 2,0-2500kv sensoriton, Tuotekoodi: SPST25V2
- Painoraja: 1250 g

LISÄYKSENÄ EDELLISEEN KISAAN: TAMIYA M-Chassis SLICKS RENKAAT tuotekoodi RF:102171 MYÖS SALLITTU MOLEMMISSA LUOKISSA!!!! Kumpiakin renkaita löytyy RF:ltä ja jossakin määrin myös kisapaikalta.


Vintage Touring - Jerzin VTR-10 tekniset säännöt.


Hajuttomien pitoaineiden käyttö sallittu kaikissa luokissa.


Ajotapa

Tamiya Mini - Alkuerät 6 min pistelaskulla. Alkuerien 7 parasta suoraa A-finaaliin 7 seuraavaa B-finaaliin jne. Alemmista finaaleista 3 parasta nousee seuraavaan finaaliin. A-finaali ajetaan kaksinkertaisena. Finaalien pituus 10 minuuttia.

Vintage Touring - Alkuerät 5 min pistelaskulla. 5 parasta suoraa A-finaaliin, viisi seuraavaa B-finaaliin jne. Alemmista finaaleista 3 parasta nousee seuraavaan finaaliin. A-finaali ajetaan kaksinkertaisena. Finaalien pituus 8 minuuttia.

Aikataulu: pyritään ajamaan 4 alkueräkierrosta(kaikki alkuerät ajetaan Minissä erilaisilla rataprofiileilla) , riippuen osanottajamäärästä .
Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ,kun saadaan enemmän tietoa osallistujamäärästä....


Kierroslaskenta

AMB. Käytössä henkilökohtaiset transponderit. Järjestäjältä löytyy lainapondereita.


Ilmoittautuminen

Ilmoittautumiset sähköpostilla tai yv:llä tai textarilla 050-5265880 viimeistään torstaina 19.8. osoitteella: kai.jansson (a) tuoterengas.fi
Ilmoita: Nimi, Luokka, Kilpailijanumero (jos on), seura (jos on), taajuudet, ja ponderin numero (jos on).

HUOM! Mini Classic osallistujamäärä on rajattu max 30 johtuen hand-out -moottorien määrästä. Mukaan otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

Osanottomaksu: 10 eur / luokka , maksetaan paikan päällä.!!!!!

EI LISENSSIPAKKOA!


Palkinnot

Osakilpailuista jaetaan pisteet 3/4 FTT-pistetaulukon mukaan ja menestyneet palkitaan viimeisen (ELI TÄMÄN) osakilpailun yhteydessä.


TERVETULOA!

ALUSTAVA ERÄLISTA ; Huom !!! Muutoksia saattaa tulla vielä,kun on ilmoa jäljellä tämä päivä !!

TARKISTAKAA , ETTÄ TIEDOT OIKEIN !!

KESÄ CUP IV   22.8.2010


ERÄ 1   VTR

Hannes Heikkinen   MC KyPak      xx   nro  xx   laina
Isto Lehtinen      VihUA              2,4   nro  xx   laina
Riku Nivaoja                    2,4     nro 78   laina
Juha Rintala      EPUA        40.615   nro 62   2173920
Joni Laakso                 2,4   nro 68   4643482
Aleksi Mäenpää                      2,4   nro 35   3726303
Anssi Pitkäjärvi                             2,4        nro xx  laina

ERÄ 2   VTR

Jerry Hellström            UAU      40.685     nro 69   7977834
Jan Öhman       KyPak       2,4     nro 32   5128413
Jonni Kotola       UAU       2,4     nro   9   9863646
Kai Jansson       KyPak       2,4     nro 54   laina
Pasi Pynnönen                  2,4      nro 70   laina
Petteri Vatanen          EPUA            2,4      nro 44        2951697

ERÄ 3  MINI

Anssi Vuorimaa   Lahti              40.xxx     nro xx   laina
Leevi Lyytikäinen   KyPak      2,4     nro  8   laina
Kai Jansson      KyPak   Comp.   2,4     nro 54   4136955
Seppo Koskenmäki   HyUA   Comp.   2,4     nro 57   oma xx
Matti Iivonen      KyPak   Comp.   2,4     nro 13   omaxx
Pasi Pynnönen                 2,4     nro 70   laina
Anssi Pitkäjärvi                        2,4       nro xx        laina

ERÄ 4  MINI

Pekko Iivonen          KyPak       2,4     nro 10   omaxx
Petteri Vatanen          EPUA       2,4     nro 44   9781353
Riku Teräväinen          KyPak       2,4     nro  6   laina
Marko Veho      UAU      40.825     nro xx   5166927
Tommi Kulmala          KyPak       2,4     nro 99   laina
Jonni Kotola      UAU       2,4     nro  9   laina

ERÄ 5  MINI

Jan Öhman      KyPak      2,4   nro 32      5034700
Sauli Ylösmäki           MC KyPak       40.695   nro   4      laina
Erkko Ylösmäki           MC KyPak       40.710   nro 17      laina
Hannes Heikkinen   MC KyPak   2,4   nro  3      laina
Toni Virta      KyPak      2,4   nro  7      laina
Kai Jansson      KyPak      2,4   nro 54      laina

Niin ja K.Kinnunen osallistuu kaikkiin eriin tajunnan räjäyttävällä(mikrofoni) taajuudella 62,7 Mhz !!!!!

AIKATAULU
Vapaa harjoitus klo 7-9 , ilmoittautuminen 8.30 mennessä.
7.00 MINIT
7.15 VTR
7.30 MINIT
7.45 VTR
8.00 MINIT
8.15 VTR
8.30 MINIT
8.45 VTR
Ajajakokous 9.05
                   ae1      ae2    ae3      ae4
erä1 vtr      9.20     10.30   11.40    13.30
erä2 vtr      9.30     10.40   11.50    13.40
erä3 mini    9.40     10.50   12.00    13.50
erä4 mini    9.50     11.00   12.10    14.00
erä5 mini   10.00     11.10   12.20    14.10

FINAALIT
MINI B             14.40
MINI A1(comp)      14.55
VTR B1             15.10
VTR A1             15.30
MINI A1(classic)   15.40
VTR B2             15.55
MINI A2(comp)      16.10 + Mini B finaaliin jääneet...??
VTR A2             16.25
MINI A2(classic)   16.45

PALKINTOJEN JAKO  17.10   


1065
Kiittää !
Tyylikästä ajoa onkin esiintynyt tähän mennessä lähinnä kategoriassa"tyylikästä ulosajoa" tai "tyylikästä ajoa rata-alueella" eikä radalla....
Ja hermot on ollut kategoriassa "mahdollisimman vähän käden tärinää ja vapinaa" osiossa....
-kj-

1066
Onnea Kaitsulle ansaitusta/ ajetusta voitosta täältäkin :)

Kiitos , Kiitos !!!
Joskus näinkin pääsee käymään.....
Lieve ilmiö iski heti samana iltana; EN SAANUT UNEN PÄÄSTÄ KIINNI , KUN NIIN suuta veti siis hymyilytti.....
No hymy pyllyyn !!!
-kj-

1067
kiitokset vielä minunkin puolestani,tunnelma oli leppoinen ja porukalla tuntui olevan hauskaa. edellä mainituista syistä itse tykkäänkin juuri mini/vtr luokista.
majoituksesta Iivosen Matille isoo kiitos!!
Tohon lainaukseen sellanen tarkennus että yksi lupaus jo kyllä tuli vaasan syys cruiseihin joltain kaverilta joka ajoi kaikissa luokissa, nimee en kyllä muista.  :mrgreen:



T:Kaitsu

Jees,tiiän kyl miehen,nimee en muista....
Ettei vaan ollut kai(masi).....
-kj-



1068
Jees,
Kiitokset koko pohjanmaan porukalle mukanaolosta,lystii riitti , sää suosi ja meininki rentoa.
Erityisesti mieleen jäi Vatasen kalusto;niin pieni kuin isokin(siis auto),näyttävää  :shocked: :shocked: :shocked:!!! Eikä miehessä itsessäkään mitään vikaa ollut;hyvin veti radalla ja varikolla !!!!!
Tässä nyt sitten odotellaan Vaasan SyysCruisinkia ja kerätään porukkaa yhteiseen hyökkäykseen sinne !!! Ettäs tiärätte !!! Emme mitään lupaa , mut yritämme kovasti.....

1069
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU KyPak Kesä Cup III 1.8.2010
« : 28.07.10 - klo: 13.08 »
Mitäs oot vailla???
Mulla on jonkin verran osia....
-kj-

1070
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU KyPak Kesä Cup III 1.8.2010
« : 26.07.10 - klo: 13.30 »
Kuulostaa HÄTÄ VARJELUN LIIOTTELULTA ,jos suoraan sanon ja miksikäs en sanoisi....
Kysehän on kerhokisasta ja tietyllä tavalla "harjoituskilpailusta" , jossa ei tarvi ottaa paineita etu- tai jälkikäteen, paitsi ,jos menee käteen.....ja parhaimmassa tapauksessa jopa reisille......
Dont Worry be Happy ! Hauskaahan tässä ollaan pitämässä ja pääasia , että on mukavat kisat (kaikille)....
Taitaa Jerzillä olla paineita....vai liekö helle uuvuttanut ....

1071
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU KyPak Kesä Cup III 1.8.2010
« : 19.07.10 - klo: 09.22 »
Ilmoittautujat päivitetty.
Kiitos vielä kerran Pohjanmaalle...ja jos on tarvetta yöpymisiin niin ottakaa yhteyttä minuun.
JA TERVETULOA.
-kj-

1072
KILPAILUKUTSU – KyPakin Tamiya Mini Kesä Cup 2010 III
Tamiya Mini + Vintage Touring Kerhokisasarjan osakilpailu
1.8.2010 KyPak Circuit, Kuusankosken urheilupuisto



Kymen Pienoisautokerho ry kutsuu kaikkia Tamiya Mini, Vintage Touring -kuskeja neljän osakilpailun mittaiseen KyPakin Tamiya Mini Kesä Cup 2010 -kerhokisasarjaan KyPak Circuitille Kuusankosken urheilupuistoon. 

Aika
 
Kesä Cup III su 1.8.2010

Kesä Cup IV päivämäärä ilmoitetaan myöhemmin.


Paikka

Kuusankosken urheilupuiston pienoisautorata. Rata sijaitsee Helsingintien varrella Tennishallin takana. Kulku radalle Helsingintien kautta. GPS: N 60o 54.930’ E 026o 36.290’


Luokat

Tamiya Mini Classic
Tamiya Mini Competition
VTR-10 Vintage Touring


Säännöt

Mineille yhteiset säännöt:
Tamiya Mini - KyPak Mini tekniset säännöt 2008 muutamin poikkeuksin.
- Maavara minimi 8 mm mitattuna pohjan matalimmasta kohdasta.
- Kovakuoriset (hard case) LiPo-akut ovat sallitut.
- Myös uusi M05-alusta on sallittu vastaavin rajoituksin, mitä M03.

Erityistä Classic –luokkaan:
- Moottoreina käytetään järjestäjältä saatavia ns. hand-out -moottoreita. Moottorit arvotaan ennen kilpailun alkua ja palautetaan käytön jälkeen järjestäjälle. Koneissa vakio johdotus ja liittimet, joita tulee käyttää (vrt. RF tuotenro 53689). Järjestäjä  voi kilpailun aikana suorittaa moottorien uudelleen jaon.

Erityistä  Competition luokkaan.
- Moottori: SP Sport Tuned Version 2,0-2500kv sensoriton, Tuotekoodi: SPST25V2
- Painoraja: 1250 g

LISÄYKSENÄ EDELLISEEN KISAAN: TAMIYA M-Chassis SLICKS RENKAAT tuotekoodi RF:102171 MYÖS SALLITTU MOLEMMISSA LUOKISSA!!!! Kumpiakin renkaita löytyy RF:ltä ja jossakin määrin myös kisapaikalta.


Vintage Touring - Jerzin VTR-10 tekniset säännöt.


Hajuttomien pitoaineiden käyttö sallittu kaikissa luokissa.


Ajotapa

Tamiya Mini - Alkuerät 6 min pistelaskulla. Alkuerien 7 parasta suoraa A-finaaliin 7 seuraavaa B-finaaliin jne. Alemmista finaaleista 3 parasta nousee seuraavaan finaaliin. A-finaali ajetaan kaksinkertaisena. Finaalien pituus 10 minuuttia.

Vintage Touring - Alkuerät 5 min pistelaskulla. 5 parasta suoraa A-finaaliin, viisi seuraavaa B-finaaliin jne. Alemmista finaaleista 3 parasta nousee seuraavaan finaaliin. A-finaali ajetaan kaksinkertaisena. Finaalien pituus 8 minuuttia.

Aikataulu: pyritään ajamaan 4 alkueräkierrosta(kaikki alkuerät ajetaan Minissä erilaisilla rataprofiileilla) , riippuen osanottajamäärästä .
Tarkempi aikataulu ilmoitetaan ,kun saadaan enemmän tietoa osallistujamäärästä....


Kierroslaskenta

AMB. Käytössä henkilökohtaiset transponderit. Järjestäjältä löytyy lainapondereita.


Ilmoittautuminen

Ilmoittautumiset sähköpostilla tai yv:llä tai textarilla 050-5265880 viimeistään torstaina 29.7. osoitteella: kai.jansson (a) tuoterengas.fi

Ilmoita: Nimi, Luokka, Kilpailijanumero (jos on), seura (jos on), taajuudet, ja ponderin numero (jos on).

HUOM! Mini Classic osallistujamäärä on rajattu max 30 johtuen hand-out -moottorien määrästä. Mukaan otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

Osanottomaksu: 10 eur / luokka , maksetaan paikan päällä.

EI LISENSSIPAKKOA!


Palkinnot

Osakilpailuista jaetaan pisteet 3/4 FTT-pistetaulukon mukaan ja menestyneet palkitaan viimeisen osakilpailun yhteydessä.


TERVETULOA!


 
ERÄT JA AIKATAULU (MUUTOKSIA SAATTAA TULLA VIEL ,KUN ON ILMOAIKAA TÄMÄ PÄIVÄ....)

ERÄ 1 VTR    Kai Lindgren VUA
             Tero Hakkari VUA
             Tomi Ylkänen RCCJkl
             Aleksi Mäenpää
             Joni Laakso
             Petteri Vatanen EPUA

ERÄ 2 VTR    Jerry Hellström UAU
             Jan Öhman       KyPak
             Marko Jussila   KyPak
             Kai Jansson     KyPak
             Pasi Pynnönen   JKL
             Jonni Kotola    UAU

ERÄ 3 MINI   Pekko Iivonen    KyPak
             Kimmo Heinävaara
             Petteri Vatanen  EPUA
             Anssi Vuorimaa   Lahti
             Antti Hirvikoski Vantaa

ERÄ 4 MINI   Matti Iivonen    KyPak  (Comp.)
             Kai Jansson      KyPak  (Comp.)
             Toni Virta       KyPak
             Tero Hakkari     VUA
             Tomi Ylkänen     RCCJkl
             Hannes Heikkinen KyPak

ERÄ 5 MINI   Sauli Ylösmäki   KyPak
             Kai Jansson      KyPak
             Riku Teräväinen  KyPak
             Pasi Pynnönen    JKL
             Kai Lindgren     VUA
             Jarmo Viljakainen HyUA
             
ERÄ 6 MINI   Jyri Konoila     UAU
             Marko Jussila    KyPak
             Niko Vuorenmaa   HyUA
             Jan Öhman        KyPak
             Erkko Ylösmäki   KyPak
             Jonni Kotola     UAU
             Jani Hovi        HyUA

Niin ja  KINNUSEN KARI on ilmoittautunut taajuudella KK GHz !!!

AIKATAULU:
Vapaa harjoitus klo 7 - 9 , Ilmoittautuminen klo 8.30 mennessä.
klo 7.00 MINI
klo 7.15 VTR
klo 7.30 MINI
klo 7.45 VTR
klo 8.00 MINI
klo 8.15 VTR
klo 8.30 MINI
klo 8.45 VTR

AJAJAKOKOUS KLO 9.05

ALKUERÄT : MINI 6min.  ja VTR 5min.

           AE 1      AE 2      AE 3           AE 4
ERÄ 1      9.20      10.40     12.00          13.40
ERÄ 2      9.30      10.50     12.10     T    13.50
ERÄ 3      9.40      11.00     12.20     A    14.00
ERÄ 4      9.50      11.10     12.30     U    14.10
ERÄ 5     10.00      11.20     12.40     K    14.20
ERÄ 6     10.10      11.30     12.50     O    14.30

MINI CLASSIC : 7 parasta A-finaaliin , 7 seuraavaa B-finaaliin , ja loput C-finaaliin;
               3 parasta nousee seuraavaan finaaliin.
MINI COMPETITION: ei finaaleita

VTR          : 5 parasta suoraan A-finaaliin , loput B-finaaliin ; 3 parasta nousee B:stä A:han.

MUUTOKSIA VOIDAAN HARKITA KISAPAIKALLA.....

FINAALIT : MINI 10 min. , VTR 8min

MINI C-fin    15.00
VTR  B-fin.   15.15
MINI B-fin.   15.35
VTR  A-fin. I 16.00
MINI A-fin. I 16.35
VTR  A-fin.II 16.55
MINI A-fin.II 17.30

TULOSTEN JULISTUS  KLO 17.50

KISAILIJOILLE VIELÄ TIEDOKSI,ETTÄ PÖYTIÄ ESIM. EI OLE KISAPAIKALLA.
JA HENKILÖKUNTA SAAPUU PAIKALLE,KUN KERKIÄÄ ELI SÄHKÖÄ EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE TARJOLLA HETI KLO 7 MUTTA RATA ON TOKI KÄYTÖSSÄ !!!
TOKI YRITÄMME KOVASTI....

VARAUTUKAA ASIAAN,MUTTA ÄLKÄÄ OLKO VARAUTUNEITA !!!

ETTÄS TIIÄTTE !!!!

     




1073
Tulokset / KyPak Kesä Cup II Erälistat ja aikataulu
« : 18.06.10 - klo: 07.15 »
KYPAK  KESÄ  CUP  II  20.6.2010

ALUSTAVA AIKATAULU; muutokset  mahdollisia kisapaikalla…riippuen säästä !!!


ERÄ 1 VTR            ponderi        
Jan Öhman #32       5128413    2,4GHz                                        
Marko Jussila # 21    5487733   2,4     
Kai Jansson #54       laina     2,4
Riku-Ville Nivaoja  #78  laina   2,4

ERÄ 2 MINI
Leevi Lyytikäinen   laina   2,4
Anssi Vuorimaa      laina   40.xxx
Tommi Kulmala  #99   laina   2,4
Kai Jansson(C) #54   4136955   2,4

ERÄ 3 MINI
Toni Virta      # 7   laina   2,4
Riku Teräväinen  # 6   laina   2,4
Erkko Ylösmäki   # 17   laina   40.995
Hannes Heikkinen  # 3   laina   2,4

ERÄ 4 MINI
Jan Öhman  #32      5034700   2,4
Sauli Ylösmäki  #4   laina     40.665
Marko Jussila #21   3730989   2,4
Jyri Konoila #46     3272180   2,4
Kai Jansson #xx      laina   2,4



5 parasta suoraan A-finaaliin , loput B-finaaliin, josta nousee 5 parasta A-finaaliin.


Vapaa harjoitus
   MINI   VTR
   8.00   8.20
   8.40   9.00
   9.20   9.40

Ilmoittautuminen   klo 10.00 mennessä
Ohjaaja kokous   klo 10.05

ILMOITTAUTUA VOI VIELÄ PAIKAN PÄÄLLÄ , ELI KAIKKI VAAN KISAAMAAN !!!!!
Competition ajetaan , jos tulee 3 kisaajaa eli 2 vielä !!!



ALKUERÄT : Mini 6 min.    ,   VTR 5 min.

   1.ae             2.ae      3.ae                4.ae
Erä 1 VTR   10.20          11.20      12.20    T>     13.30
Erä 2 Mini   10.30          11.30      12.30    A       13.40
Erä 3 Mini   10.40          11.40      12.40    U       13.50
Erä 4 Mini   10.50          11.50      12.50 < K       14.00
                                                                           O




FINAALIT  :   Mini  10min.  ,  VTR  8 min.

VTR A1   14.30
Mini B   14.50
VTR A2   15.20
Mini A1   15.50
VTR A3   16.20
Mini A2   16.40

Tulosten julistaminen ja päätös klo 17         

1074
Joo,yritetään ainakin.....
Jos edes jossain luokassa natsaisi.....
Ei laatu vaan määrä !!!! :roll: :tongue: :laugh: :shocked:
-kj-

1075
ILMOITTAUTUNEET:
MINI CLASSIC
Sauli Ylösmäki  KyPak  # 4
Erkko Ylösmäki  KyPak  #17
Tommi Kulmala   KyPak  #99
Hannes Heikkinen       # 3
Jan Öhman       KyPak  #32
Anssi Vuorimaa  Lahti
Leevi Lyytikäinen Lahti
Jyri Konoila    UAU    #46
Marko Jussila   KyPak  #21
Kai Jansson     KyPak  #54
Toni Virta      KyPak  # 7
Riku Teräväinen KyPak  # 6


MINI COMPETITION
Kai Jansson    KyPak   #XX
Matti Iivonen  KyPak   #13



VINTAGE TOURING VTR-10
Kai Jansson  KyPak    # 54
Marko Jussila KyPak   #21
Jan Öhman     KyPak   #32
Riku-Ville Nivaoja    #78


1076
KILPAILUKUTSU – KyPakin Tamiya Mini Kesä Cup 2010 III
Tamiya Mini + Vintage Touring Kerhokisasarjan osakilpailu
1.8.2010 KyPak Circuit, Kuusankosken urheilupuisto
 


Kymen Pienoisautokerho ry kutsuu kaikkia Tamiya Mini, Vintage Touring -kuskeja neljän osakilpailun mittaiseen KyPakin Tamiya Mini Kesä Cup 2010 -kerhokisasarjaan KyPak Circuitille Kuusankosken urheilupuistoon. 

Aika
 
Kesä Cup III su 1.8.2010

Kesä Cup IV päivämäärä ilmoitetaan myöhemmin.


Paikka

Kuusankosken urheilupuiston pienoisautorata. Rata sijaitsee Helsingintien varrella Tennishallin takana. Kulku radalle Helsingintien kautta. GPS: N 60o 54.930’ E 026o 36.290’


Luokat

Tamiya Mini Classic
Tamiya Mini Competition
VTR-10 Vintage Touring


Säännöt

Mineille yhteiset säännöt:
Tamiya Mini - KyPak Mini tekniset säännöt 2008 muutamin poikkeuksin.
- Maavara minimi 8 mm mitattuna pohjan matalimmasta kohdasta.
- Kovakuoriset (hard case) LiPo-akut ovat sallitut.
- Myös uusi M05-alusta on sallittu vastaavin rajoituksin, mitä M03.

Erityistä Classic –luokkaan:
- Moottoreina käytetään järjestäjältä saatavia ns. hand-out -moottoreita. Moottorit arvotaan ennen kilpailun alkua ja palautetaan käytön jälkeen järjestäjälle. Koneissa vakio johdotus ja liittimet, joita tulee käyttää (vrt. RF tuotenro 53689). Järjestäjä  voi kilpailun aikana suorittaa moottorien uudelleen jaon.

Erityistä  Competition luokkaan.
- Moottori: SP Sport Tuned Version 2,0-2500kv sensoriton, Tuotekoodi: SPST25V2
- Painoraja: 1250 g
- LISÄYKSENÄ EDELLISEEN KISAAN: TAMIYA M-Chassis SLICKS RENKAAT tuotekoodi RF:102171 MYÖS SALLITTU !!!! Kumpiakin renkaita löytyy RF:ltä ja jossakin määrin myös kisapaikalta.


Vintage Touring - Jerzin VTR-10 tekniset säännöt.


Hajuttomien pitoaineiden käyttö sallittu kaikissa luokissa.


Ajotapa

Tamiya Mini - Alkuerät 6 min pistelaskulla. Alkuerien 7 parasta suoraa A-finaaliin 7 seuraavaa B-finaaliin jne. Alemmista finaaleista 3 parasta nousee seuraavaan finaaliin. A-finaali ajetaan kaksinkertaisena. Finaalien pituus 10 minuuttia.

Vintage Touring - Alkuerät 5 min pistelaskulla. 5 parasta suoraa A-finaaliin, viisi seuraavaa B-finaaliin jne. Alemmista finaaleista 3 parasta nousee seuraavaan finaaliin. A-finaali ajetaan kaksinkertaisena. Finaalien pituus 8 minuuttia.


Kierroslaskenta

AMB. Käytössä henkilökohtaiset transponderit. Järjestäjältä löytyy lainapondereita.


Ilmoittautuminen

Ilmoittautumiset sähköpostilla tai yv:llä tai textarilla 050-5265880 viimeistään torstaina 29.7. osoitteella: kai.jansson (a) tuoterengas.fi

Ilmoita: Nimi, Luokka, Kilpailijanumero (jos on), seura (jos on), taajuudet, ja ponderin numero (jos on).

HUOM! Mini Classic osallistujamäärä on rajattu max 30 johtuen hand-out -moottorien määrästä. Mukaan otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

Osanottomaksu: 10 eur / luokka , maksetaan paikan päällä.

EI LISENSSIPAKKOA!


Palkinnot

Osakilpailuista jaetaan pisteet 3/4 FTT-pistetaulukon mukaan ja menestyneet palkitaan viimeisen osakilpailun yhteydessä.


TERVETULOA!
   


1077
Tulokset / Vs: Tamiya Mini Kesä Cup Kuusaalla
« : 08.06.10 - klo: 07.42 »
Jees.
Nyt on ajeltu kahdella eri koneella ja kahdella eri säätimellä.
Säätimet : SP Exige ja GM 30
Käyttö kokemukset hyviä,ei mitään moittimista,pelaa ja on miellyttävät ajaa.
Lämpöä tuottaa hieman ruumiinlämpöä enemmän eli kuumalla kelillä n. 45 astetta eli ei mitään käytännössä(ei edes tunnu kuumalta käsissä....)
Kone on MUCHO BUENO :laugh: , nuo säätimet myös.Ja varmaan myös muillakin säätimillä.
Ei muuta kun seuraavaan kisaamme(20.6) ajamaan sankoin joukoin.
-kj-

1078
Voitit sä !!
Selätit Minin (säädöt) !!
Ja bonuksena oli viel lystiä.
Kyl me vanhatkin vauhtiin päästään, vehkeet vaan tarvii olla paremmassa iskussa,kun hanska tutisee....ja havaintokyky tulee kax mutkaa perässä.
MUTTA HUBAA OLI !!!
-KJ-

1079
Kyl oli niin kova halu tulla,mut eukko esti......(hyvä tekosyy).
Ja toisaalta näitä Mini-juttuja olis hyvä miettiä yhdessä....eikä sitä kuka on käynyt ja missä...eli saataisiinko asiassa aikaan jokin "yhtymä" jolloin päästäis eteenpäin.
-kj-

1080
Hello !
Säätimeksi käy mikä tahansa sensoriton säädin.
Nopeus ero Mabuchiin;lievästi nopeampi,mutta vääntöä on enemmän eli erittäin miellyttävä ajaa,eikä puudu kuten M.Koitin Kuusaalla just reilu 10min. ja annoin "etusormea" reilusti,moottorin lämpötila oli 36 astetta ajon jälkeen.....
Lisäksi kaasu on miellyttävä , teho tulee lineaaristi eikä yhtäkkiä.
Säädin oli SP Exige 2,0 vakiona säädettynä täysille ennakot.
Toinen miellyttävä asia oli renkaat,kokeiltiin Tamiyan slicksejä,toimii ainakin Kuusaalla hyvin asfaltilla.Ne on kyllä pienemmät halkaisijaltaan eli huippunopeudessa hieman häviää.
Voisi olla hyvä asfalttirengas,koska kuviorengas kuluu aivan sikana ; yx kierros/treenikerta!!
Ei siis kauhean edullista !!! Ainakaan näillä rengashinnoilla.

Sivuja: 1 ... 33 34 35 [36] 37 38