Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - 4wdkanootti

Sivuja: 1 ... 49 50 51 [52] 53 54 55 56
1531
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 01.12.07 - klo: 00.23 »
Nyt tuli ihmeteltävää tehon suhteen:
Feigao XL 07  ja 22.2 volttia , noin tilannetiedoksi.
 Testiajossa osui lapakumit jäätyneeseen hiekkapolanteeseen, seurauksena  polttiskokoinen (8mm paksu) pyöränakseli katkesi siistin vaaleenharmaan kertamurtuman.
Okei , murtuma on hexin sokan kohdalla, mutta olis luullu vanteen hajoavan ensin!

Tapahtuuko tätä muillekkin?

1532
Polttisautot / Vs: Kyosho
« : 01.12.07 - klo: 00.17 »
Kysymys: voiko pyöränakselin katkeaminen ajossa olla normaalia?
Meneekö materiaalin viaksi vai hajoaako noita kisaajillakin.
8mm paksu ja terästä johon laadukaskaan poranterä ei pure, ja sokanreijästä poikki. Tosin ontto tuo on.
Jäätyneen polanteen yli vaan ajoin.

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5294414&alid=208363&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

1533
Sähköautot / Vs: mlst ongelma
« : 27.11.07 - klo: 16.52 »
tuli sellane ongelma että edestä vasemmalta irtos pallo nivel sitten ku korjasin sen ni eturenkaat ei enää pyöriny .....
Eri asiana toi etupyörien pyöriminen. Pallonivel, kun pettää, niin vetoakseli jumittaa. On todennäköisesti jotain rikki etuvoimansiirrostakin.
Videoltakin ongelman kyl näki. Etudiffi?

1534
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 27.11.07 - klo: 16.49 »

Saranatappien reijät kuluivat ajanmyötä hieman väljiksi ja saranatapit ym. oli kovilla juuri tukivarsien joustamattomuuden takia..

Toltahan vois suojautua just isojen autojen tapaan:
 kumi tai nailoni holkkina saranatapille !
Heti jos on matkaa vähänkin (eli välystä), on akseliin kohdistumassa MASSAVASARAn teho.
Pienikin jousto holkissa syö ko voiman.  :azn:   Ja holkki on vaihdettavissa eri hintaan kuin alumiinikeinu.   :azn:
Kunhan sen holkin on sinne pähkäillyt, tietty.

1535
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 25.11.07 - klo: 11.11 »
Täällä ollaan oltu tyytyväisiä tohon

Sky-Holic Li-Poly Balancer Guard   (Price: $21.95)

# Features: For 2S, 3S, and 4S Li-Poly Packs
# Works with any Lithium Polymer charger
# Automatically corrects cell imbalance over 0.01V
# Automatic overcharge protection
# Balancing connector matches E-Tec/Apache and Polyquest packs
# Individual cell status LEDs
# Overcharge/error warning LED
# Includes adapters for 2-cell and 3-cell packs (4 cell packs do not require an adapter)

# Specifications: Max Charging Current: 6A
# Bypass Current: 300mA max/cell
# Imbalance Detection Threshold: +/- 0.01V
# Overcharge Detection Voltage: 4.30V +/- 0.01V
# Individual cell status LEDs
# Overcharge/error warning LED

1536
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 24.11.07 - klo: 21.07 »
oliko toi ihan eka kerta noille akuille saada latinkia?
 Sillon se vielä saa "hakea" jos näin..
5. kerta pitäs jo tasurin saada pysymään
(riippuen nyt vähän siitäkin et mitä toi sun tasuri yrittää tarkkuudeksi)
( opas"kirja" kertonee sen)

1537
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 24.11.07 - klo: 20.27 »
Täällä ainakin maxampsin 8A lipot tekee ladatessa suht samaa. Tosi lyhyen aikaa kelpaa maximi 1C nopeus, loput: pieneeeeeeeee....
Tämä on nähty nyt 3:lla sarjalla Kokamin 2A akkuja ja 6 sarjalla maxampsin lipoja.

Toi loppujännitteiden ero voi olla merkitsevä,
jos ajat pikkasenkaan liian lähelle tyhjää ne akut.
Ainakaan en lataisi toista kertaa, tasaamatta vaikka lampulla ne samaan 0.01 voltin   tarkkuudella, ennen lataamista.

Mun varomattomuus tyhjäksi ajaessa on tuhonnu kaikki Kokamin akut jo,
ryömijässä, aina vajaalla kaasulla, ku ei meinaa huomata.

Vahvasti suosittelen tasauslaitetta vaivattomana!
Ja seuraavaksi hommaan sen tyhjäksi-ajon estäjän.


1538
Sähköautot / Vs: PC-powerit ja powerit yleensä
« : 22.11.07 - klo: 20.53 »
Mä koitan arveluttavia virtalähteitä moottorilla, koska harjallinen kone ei ole arka jännitteestään.
Seuraavaksi hommaan H4-ajovalopolttimon ja testaan sillä
Sitten ko lampulla kuormitettuna..

ja olen yhä sitä mieltä että power-good johto pitäisi kytkeä
     ja kytkisin se +5 eli punaiseen

1539
Sähköautot / Vs: PC-powerit ja powerit yleensä
« : 18.11.07 - klo: 15.35 »
3 poweria tehneenä :

- kaikki ne on tehneet tota, ellei power-good johto saa punasta +5voltin johtoa
(siis ei maita, ei mustaa)

avasin ja katoin yhen, siinä startti virhreä menee maihin(kytkimellä), oranssit irtona
ja toi powergodin +5v saanti. 75w lamppu siinö on 5v kuormana.

Silloisen muistilapun mukaan on malleja jotka
herää panemalla vihreä punaseen.
Myös varotetaan,että ilman sisäistä puhallintaan ei toimi, koska puhallin kuormittaa -5v -linjaa tasapainottaakseen kulutuksen..

1540
Sähköautot / Vs: Sähköautokilpailut kiellossa Norjassa
« : 18.11.07 - klo: 12.59 »
Eikös lain mukaan kuulu vaihtaa tuote toimiviin ensisijaisesti, ja sitten vasta kattoa kenen taloudellinen tilanne on heikoin ?
Kuitenkin isoin lompsa on sillä ketjun virheen tekijällä. eli rehtaalla.
Siis valmistajiin asti ehjään/sallittuun vaihto!
    ostaja- lähikauppias
    lähikauppias-maahantuoja
    maahantuoja-valmistajan_tukkumyyjä(valmistuttaja)
    em             -  tehdas
Ton jälkeen katotaan voiko niillä tehdä jotain mitkä jäi:
Aikuisille - osaaville - TARJOUSHINTAAN, riskit/kilpailukiellot kirjallisesti myytävän tuotteen mukana...
Saattaisin itse ostaa myöhemmin, kun on esim. täällä ohjeet, mikä on vielä suht turvallista !


1541
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 18.11.07 - klo: 12.37 »
vaikeata uskoa 5 v lukemaan ilman, että lipo räjähtää! Tarkista mittausväline: ainakin Wellemanin mittari liioittelee,  kun sen oma patteri on loppu

Ja tasausjohdoissahan mitataan vierekkäisten johtojen välinen jännite...

1542
Sähköautot / Vs: Pulso Master 30 A ESC & Mamba 8000kv
« : 17.11.07 - klo: 14.31 »
Lainaus käyttäjältä: No Pain link=topic=24586.msg229786#msg229786 date=1195294024

Kiitoksia, tämä selvensi asian. Parempi kysäistä kun korkkaamattomia laitteita poltella.
[/quote

TUMNNE ON TUTTU ! Tuli opittua tota kallista tietä, että sumukin voi olla liian kosteeta herkimmille nopareille...
Ekalla akulla, kesken ajon, hiljeni ACOMS AT8 ja  ei kelvannut takuuseen. Tuli takasin selityksin ,että : on saanut pitkään kosteutta virta päällä...
Mun ja Acoms-noparien yhteinen taival päättyi (uusien osalta) tohon..


1543
Sähköautot / Vs: Pulso Master 30 A ESC & Mamba 8000kv
« : 16.11.07 - klo: 23.56 »
Kolmivaihekoneessa ne on mielivaltasia asentaessa.
Jos kone pyörii eteenpäin-pyytäessä väärään suuntaan, vaihda
2 (vain kaksi) keskenään.

Sille suunta on "kolmiota" nurkka kerrallaan ja nopari toimittaa kollektorin ajotus-asiat.

1544
Sähköautot / Vs: Sähköautokilpailut kiellossa Norjassa
« : 12.11.07 - klo: 18.49 »
LAINAUS TUOLTA
http://www.oople.com/rc/

 Sweden bans latest batch of IB4200
Sweden has now banned the latest batch of IB cells due to exploding cells. The batch has the marking AZCWT. At the same time EP4200, EP4600 and the new orion cells are now allowed for racing in sweden.
Reply With Quote

samalla sivulla alempana:

so does Belgium.

1545
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 08.11.07 - klo: 19.29 »
Lisään  tyytyväisenä nimimerkin: HOTTI
Tuli nopeesti...

1546
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 06.11.07 - klo: 16.33 »

Onko muilla miten nuo Integyn Lathet toimineet?
-- 55t versio viime talvesta ja nytten ei tartte kauaa ajella kun lämmöt nousee +80 astetta ja vääntö häviää.

Mulla samaa teki perus27 lipoilla, enenku sain alennusvaihteen kasaan taannoin,  mutta Integyn lathe 45 ei ole koskaan (kesähelteilläkään) ollut kuumempi kuin muut metalliosat samassa autossa 2s lipoilla!
Pakko olla vierintävastus vedossa tai virran kululle vastus.
Jos hiilien kontaktipinta kerran on vaikka saven takia mennyt,
niin huollon tarviit:
-- pesu + sorvaus + uudet(tai-lyhennetyt)hiilet, ja uusi sisäänajo --
Muuten kaikki vääntö taas saadaan vain hetkeksi, ja hiilenpää/kollektori ei taas kytke isompaa virtaa kerran hehkuttuaan!
Nämä kokemukset koskevat myös liki 5 kiloa painavan twinforce-projektin kulkua, eli isokaan auto ei ole syy oikeilla välityksillä.

1547
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 01.11.07 - klo: 16.55 »
RE:
Lehner kotiutui ja ...

Toimiiko toi kone BK 12020 noparilla?
(Eli onko toi jollain eksoottisemmalla napamäärällä / tukeeko BK noparit niitä?)

1548
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 01.11.07 - klo: 16.53 »
Sama kysymys koskemaan konetta TRINITY N80 ! Sekin kun menee kuin harjallinen kone, sektoreittain, ilman sähköä pyöriteltäessä! Normaalia mallille?

1549
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 30.10.07 - klo: 17.40 »
Jos akku on 7,2 niin kestääkö moottori esim. 3300mah akun yhtä hyvin kuin 8000mah akun?
Eikös pitäisi käydä kun siinä ei toi voltti jännite ole suurempi?

Pääsääntöisesti pitää paikkaansa. Ajoaikaan sillä saa eniten muutoksia.

1550
Pitikö vastata ajassa vai laitemäärissä ;)
Molemmissa näyttäs tältä:

16 vuotta ja 25 autoo
ei yhtään kisaa
Vasta 4 kertaa laatikoston varaosista on saanut ihan koko auton...
(ja ne eivät ole tossa mukana)

1551
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.10.07 - klo: 18.57 »
Uskaltaako vai eikö uskalla?

Ei mennyt testailut ihan putkeen ja pääs 2S 8000mAh Lipo ottamaan vähän lämpöjä  :cry:
Akusta mittasin + 70 astetta ja rapiat. Toisen kennon pääty näyttää nyt sit tältä. Akku oli kyllä semmosessa kotelossa, jossa se ei pullistumaan päässyt.

Eli ajoa kovaa liikkuvalla tulipallolla vai hallittu oikosulku metalli pöntössä  :huh:

TUTTUA!
Edelliset 8a lipopakettini ovat nyt ryömijäkäytössä, ni riittää piiiitkä-laiha ämpärintuotto. Syyksi osoittautui mulla pitkipäinen liike. se oli kalvanut johdon puhki ajossa plussasta ja nojannut yhteen koneen vaiheeseen kunnes puhkes sekin. Pox vaan ku uutta osaa ostelemaan.

1552
Sähköautot / Vs: Project WK 8x8
« : 13.10.07 - klo: 22.02 »
Pasissa ei tarttis sitä keskijako-lootaakaan. Eikös siinä ole kone keskellä originaalinakin.

1553
Sähköautot / Vs: kantama?vastariko sökö..
« : 13.10.07 - klo: 21.39 »

Mulla on am27 vastareita mennyt tollein sököksi useita vuosien mittaan.
Ja pariin on löytyny auton muista sähköistä häiriö syyksi!

Heikko kontakti missään päävirtalinjassa, kipinöivä +hiili , ja katkennut antennin johto ulkoisia syitä auton puolella
 - ja kuskin puolella pikkunen räpsäys kun meinas laittaa virrat väärinpäin, riitti

Pakittomassa autossa se shotkidiodi suojaa laturina toimivan koneen pulssilta noita vastaan...

1554
Yleinen keskustelu / Vs: Servo apua tarvitsen
« : 05.10.07 - klo: 23.15 »
tai sitte ei viitti niin paljpn ylempää ales kisaajiin kattookkaa

1555
Yleinen keskustelu / Vs: Servo apua tarvitsen
« : 04.10.07 - klo: 20.57 »
Vai 30kg vakio koossa  :lol:  Eipä taida semmosta olla olemassakaan.

1/4 koossa jo sit löytyykin noin vääntäviä.

:)
Olemassakaan, muilla paitsi HITEC:illä

 HSR-5990TG
Torque:     333.29 / 416.61 oz.in (6v/7.4v)     24.0 / 30.0 kg.cm
Size:    1.57" x 0.78" x 1.45"    40.00 x 20.00 x 37.00mm
Weight:    2.39oz    68.00g

loput tiedot:
http://www.hitecrcd.com/servos/show?name=HSR-5990TG


2n tommosen omistaja/käyttäjä

1556
Yleinen keskustelu / Vs: Servo apua tarvitsen
« : 04.10.07 - klo: 18.57 »
RE:
servo on Hitec 5945 mg digiservo. onnistui myös säätää pyörimis suuntaa ja nopeutta sitä "säätäjää" (pulssianturi???) sormilla pöyrittämällä. Vähän aikaa kun vaihteli suuntaa niin servo jumiutui aina keskiasentoon, (suunnanvaihto kohtaan jossa renkaat suorassa). Taasen kun napautti tai pyöräytti moottorin hammasratasta niin pelasi. Onkohan tuossa kyseessä vain kosketushäiriö? Onko jollain ollut samanlaista vikaa, ja tietääkö joku voiko tuota fiksata kuntoon?

KASTUNUT 5645 TEKI TOTA MUT KU PUTSAS JUST "POTIKANVIRKAA" HOITAVAA, NI VIKA HÄVIS...
JA NYT SE ON SAANU PINNOTTEEN KUORIINSA JA VAFFAT VASELIINIT ULOSOTTOAKSELIIN

RE:
Itsellä ""huippu"" Hitec HSC-5997TG titaanirattainen digiservo kaikilla herkuilla(ja hinnalla) tekee ihan samaa
Oli mun viimenen hitekki.
Kyllähän se mulla oli käytössä parisen tuntia, joten jos joku väittää että ollut hintansa väärti niin sitä tikulla silmään  :wink:
En suosittele Hitecciä kellekään, kun samaan hintaan saa parempaakin = !FUTABA!

VOISKO JOKU LAITTAA MALLINUMERON FUTABA-SERVOSTA, JOKA VAKIOKOKOSENA VÄÄNTÄÄ 30-KILOO!

1557
Sähköautot / Vs: Project Hong Nor X1-CRT Pro Brushless
« : 30.09.07 - klo: 11.13 »
Kattelin videot ja kuvat.
Jotain samantapaista käytöksessä, ku mun inferno"EP":llä. Tosin vikat kokeilut tein 4s enkä 6s.... ja nyt on jo 80mm puhallin koneelle  :)

Mitä arvioraati on mieltä
                          keskidiffinä harjattomassa autossa torsenista?
Eikö se antas vajaakaasu- ja rullaus/jarrutus -käyttäytymistä lisää?


Radiot jos on sillä UBEC:illä ruokittu, ni kantavuus on pieni - ilman et lisää konkan tosilähelle vastarin virransaantia, meilläkin!

Sutimisen aikasta munkkia laparenkailla on täällä yritetty rauhoittaa kangasteipillä sisäpuolelta. Testiä pitäis siitä aiheesta olla menossa aidossa foffiympäristössä muilla.
Jos niiltä sais siitä arviota.

1558
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 24.09.07 - klo: 19.00 »
Onko kellään tiedossa mikä pinjonin hammas jako on TXT-1:ssä ?

1559
Sähköautot / Vs: Project Hong Nor crt.5
« : 16.09.07 - klo: 10.22 »
Ne taitaa täsmätä pienempiin käyttäjiin...?

Noi puhuu 60 A virtamääristä koneelle , kun joku mamba max tarjoaa 100A maksimissaan.
Mut näyttäs tosi helpolta muuttaa  :tongue:
Vähempi kiertävä kone on pikkupihalla kiva ja kasvukykynen akkuja lisäämällä...

1560
Sähköautot / Vs: Project Hong Nor crt.5
« : 15.09.07 - klo: 23.01 »
Tuolla Mega Motorsilla ei toimi tilaus homma.
Ei päästä sisään, että sais maksettua.
ÖH!?
Koitin mennä sinne asti, missä annetaan ostajan tiedot, ja hyvin pääsi!
shop
- siellä etsintäruutuun "pinion"
- "mega-steel-modi1-5mm"  kohdalla valitse hammasmäärä,
- "mega-steel-modi1-5mm"  kohdalla oikeaan reunaan rasti ruutuun,
- order selected products
saat shoppin-cart taulun
- check out - valinta
pääset ainakin antamaan tietosi

seuraavia en koittanut nyt:
maksutavan valinta / paypal/luottokortti/ tms
-- mä maksoin viimeeksi paypalilla, oletus-lähetystavalla-Suomeen
ja sain alle luvatun ajan , olikohan 10pv...

Sivuja: 1 ... 49 50 51 [52] 53 54 55 56