Ryömiskelyn kannalta hinta-laatu suhde on paras tehdaskoneella, joka on vedessä sisäänajettu jo enne ajeluita. Ison vaihteen maku on rauhallinen , ja siksi ajelu halpaa.
Jos harjattomiin lähdet ni minimissään kone ja nopari vaihtuu. 6 kiloisen auton saaminen liikkeelle tarvitsee vääntöä, ja se hommataan pitkällä kannulla, jossa iso halkaisijainen akselin roottori. Tehon hallinta tarvitsee ohjailuun voimaa, ja bec ei saa hyytyä leveän kumin tökkäsyissä.
Tehonkäytöllisesti alapäässä se mitä kyoshon monsterikokosessa on.
40mm *78mm kone ja 4s nopari. Taisi olla Team orion sarjaa. Ei kovin kivan tuntunen ryömiessä. Kaahailuun.
Välitehona se mitä traxxas listaa
http://traxxas.fi/traxxas-sahkoosat/nopeudensaatimet/castle-creations-mamba-monster-2-brushless-combo-2650kv.htmlNoi kirjaa out 6s akut, joilla tuo noppa vasta näyttää todella smoothit lähtökykynsä.
Mulla oli taas tehonkäytön maximoivaa settiä.
Mamba monster2 Wp esc, ja Leopard 4282 (2000kv) kone, käyttäen 6s lipoilla.
Ehdottomasti pehmein lähtö, ja ryöminnän hallinta harjattomaksi ilman arkaa anturijohtoviidakkoa risujen raavittavana. Ihan kilpailukykyistä harjalliseen vakiokoneeseen nähden.
Järjettömin teho tarvittaessa. Tälläinen setti tarvitsee epa kaasun rajoituksen oikeastaan aina.
Vahvasti suosittelen reiluhkoja vahvistuksia muuallekkin pitkin autoa. Aloittaen vaikka et voimalinjaan LEM aludiffit, niitten karkastua kokoterästä olevilla sisuksilla. Miljoonaista limaa diffeihin jos ajelee enempikin isolla vaihteella, muuten kumit ehtii repeämään. Kopan taka-ylä-kulmaan kulutuksen kestävää suojaa ;)
Sitten min 1kpl 40 kilonen servo noiden kahden 9 kilosen tilalle, ja 10A bec sitä ruokkimaan.
Jos aikoo loikkkia ni päätybulkit, kardaani- ja veto-akselit metallisiin. Ehkä superstrong servosaverin jousi.
Ja koska toi lähtee ku lentokone ni joko wp hakupiippari, tai tehokkaammat valot, et sen löytää vaikka se olis katollaan "taivaanrannassa" tienoon ainoan syvän ojan pohjalla, kokemusta etsiskelystä syssypimeessä.