Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jukis

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 20
211
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 19.06.12 - klo: 13.39 »
mitkä asetukset säätimen voltage cut offissa ja onko kennojen määrä automaattisena vai laitettu numerolla?
mulla tekee xerun samaa jos käyttää automaattista kennomäärän tunnistusta. käykös se moottori ja säädin sit kovinkin tulisena kun epäilit että niistä johtuisi?

212
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 17.06.12 - klo: 23.36 »
Xerunissa on sensori ja se on pienempi. Ezrun 150A on hiton iso möhkäle jota voi käyttää vaikka 1:5 autossa.
Voisi luulla että tuossa ezrunissa on parempi jäähdytyskyky myöskin sen isomman tuulettimen takia. En kyllä näe oikeen järkevänä ostaa tuota kalliimpaa Ezrunia huonommilla ominaisuuksilla kuin Xerunia.

213
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 17.06.12 - klo: 23.16 »
Se takadiffi vaikuttaa eniten ohjaukseen. anna olla etudiffin ja laita taakse jotai 2000-4000 vaikka ajaisitkin asfaltilla. Rupee varmasti kääntymään.

214
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 17.06.12 - klo: 22.23 »
Tuo moottori on varmaankin Tacon tai leopard tai joku hobbywing kopio, eipä niillä hirveästi eroa ole. Voit kuitenkin ajaa sillä sun säätimellä ilman sensoriakin. Itse heivaisin nuo Deans liittimet mehtään ja laittaisin kunnon bulletit tilalle(narttu plussaan ja uros miinukseen akussa) niin saa kytkettyä aina sarjaan helposti. Nuo deansit eivät oikeen ole suunniteltu tähän käyttöön.

215
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 17.06.12 - klo: 22.18 »
Mulla on UR 7000/10000/2000 ja tuo on keskidiffissä ihan tarpeeksi jäykkä 6S tehoilla. Jos on kyse Truggysta niin sitten tarvitsee paljon jäykemmät mutta buggy ei kevyillä renkailla(tai badlandseillakaan) tarvitse tuon jäykempiä, tod näk toimisi paremmin hieman löysemmil. 7/7/2 on melko yleinen m8e setupeissa 4S sähköillä.

216
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 17.06.12 - klo: 00.49 »
Siis kuvien ja sun juttujen perusteella sulla on nyt 2S käytössä eli 7.4V(8.4V täydessä latauksessa). Rinnakkain kytketyt akut lisäävät vain kapasiteettia eli sulla on 8400mah 7.4V akut siinä nyt. Jos kytket ne akut sarjaan saat siitä 14.8V 4200mah.

Se 1965kv moottori on juurikin 4S-5S tarkoitettu.

bec itsessään on siis piiri joka alentaa jännitteen sopivalle tasolle(tai nostaa joissakin tapauksissa), tarkoitin että joudut ehkä hommaamaan semmoisen ulkoisen palikan joka ohittaa säätimen, joten siis saat suoraan akulta ubecin kautta virran sun vastarille ja servolle. Tuota et kyllä tarvitse jos saat 4S toimimaan.

217
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 17.06.12 - klo: 00.02 »
http://rcmarket.com.hk/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=11045

Addition EL Backlight & Vibrate Kit for SANWA MT-4

Input Volt : 3.6-9.0V

Backlight Timer Auto Switch

Alam with Vibrate

Sanwa mt4 backlight

218
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 16.06.12 - klo: 23.53 »
En tarkoita että kytkisit. Sulla on näköjään hobaon h102 servo eli futaba s3305 joka ei ole High voltage servo. Se ei kestä 8.4V. Hommaa erillinen UBEC siihen ja kytke se ubec siihen sen piuhan ja vastarin väliin.

Mieluiten kuitenkin heivaisit tuon speed passionin moottorin pois ja ostat siihen 4S sopivan moottorin ja laitat ne akut sarjaan+tietenkin ostat lisää 4S akkuja. patterikasissa on melko nihkeät tehot 2S setupilla.

219
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 16.06.12 - klo: 23.13 »
Äkkiseltään näyttäis että sulla on rinnakkain kytkettynä nuo akut, eli 2S. tuon säätimen BEC ei toimi kunnolla alle 4S kuten goos jo ilmaisi. Tuo piuha joka lähtee sieltä virtapiuhoista on tarkoitettu laitettavaksi suoraan vastarille jos käyttää 2S, ja on 8.4V kestävä vastari ja servo. Oletko kenties ostanut tuon säätimen käytettynä?

220
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 16.06.12 - klo: 20.30 »
Ensinnäkin ne vastariin tulevat piuhat tulevat samoinpäin kaikki, Joootia on vedätetty. Musta piuha ulkoreunaa kohti siinä vastarissa. 1 kanavaan ohjausservo ja 2 kanavaan nopari.

Joooti sanoit että sait kalibroitua mutta seuraavalla kerralla ei totellut kuitenkaan mitään, todennäköisesti siinä vaiheessa tuli vastarille virrat mutta ei signaalia radiolta eli se nopari vain kalibroi 0 asennon kaikkiin. Parita vastari radioon ja kalibroi uudestaan.

Kun hw xerun 150A nopari on saatu kalibroitua ja on ns. normikäytössä; radio pitää olla päällä kun laittaa noparille virrat, jostakin kumman syystä. Jos laittaa ensiksi virrat noparille ja sitten vasta radion päälle niin säädin toimii väärinpäin. En tiedä toimiiko eri tavalla muiden kuin futaban radioiden kanssa.

221
Sama kuin kysyisit uskaltaako 600 fiattiin laittaa chevyn isolohkon.

222
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 13.06.12 - klo: 19.57 »
Terve!
Kysyisin tälläistä, että osaako kukaan sanoa, saako suomesta mistään kaupasta proline caliber kumeja taka tuuppari krossariin (asso b4) ??

Näitä siis:
http://prolineracing.com/tires/caliber-2.2-m3-soft-off-road-buggy-rear-tires/
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?I=LXZJS6&P=8

Itse olen yrittänyt etsiä eri kaupoista tuloksetta  :cry:
Kiitän vastanneita  :azn:

Ei taida saada suomesta mutta amainhobbiesilta saa noin viikossa, postit on noin 4-5 dollaria jos tilaat kolme paria noita tai jotain muuta niin että tilauksen arvo on yli 25$
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_2338_2339_213/products_id/169000/n/Pro-Line-Caliber-M3-22-Rear-Buggy-Tires-2

223
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 11.06.12 - klo: 23.21 »
Speed passionin tietyt mallit ovat Hobbywingin tekemiä. Bullistormit yms taas ovat kopiotehtaalla tehtyjä.
Speed passioniin sopii ihan Hobbywingin softatkin(hobbywingin edustaja on tämän varmentanut). Kopioissa taas voi olla mitä sattuu niin tosiaan firmwaren päivitystä yrittämällä voi saada täysin toimimattomaksi sen kopionoparin.

224
Sähköautot / Vs: SC (CORR) moottorit
« : 10.06.12 - klo: 21.41 »
http://fi.eurorc.com/product/1604/hobbywing-ezrun-sc8-wp-esc tuo kestää vettä kyllä. Ei ehkä ihan uimista mutta kyllä tehdas senkin näköjään lupaa.. Eri asia sit toteutuuko lupaus ja varsinkaan takuutapauksessa :)
http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=278

225
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 10.06.12 - klo: 19.14 »
Se joko pysyy tai sit se kiehuu ;> sen takia en suolahappoa käyttäiskään kun sillä olen duunissa alumiinia putsannut niin on liian tehokasta. Kromille sopiva vanteen puhditusaine liene parasta mutta hinta on hieman eri luokkaa kuin oksaalihapolla.

Muokkausta: Sitä oksaalihappoa jos kokeilee niin apteekista happo, rautakaupasta suojalasit ja kumihanskat käteen, sopiva rätti ja astia -> tekee aluksi 5% seoksen ja koittaa lähteekö epäpuhtaudet, jos ei lähde niin lisää voimakkuutta 5% kerrallaan niin pitkään että lähtee, pitäisi lähteä lian ennenkuin se kromi rupeaa kiehumaan.
Kaupalliset vanteen- tai alumiiniveneen puhdistustuotteet sisältävät yleensä oksaalihappoa, niissä on myös se tenttua vastaava ainesosa mukana. Mutta litrahinta on yleensä siellä 100euron huonommalla puolella.

226
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 10.06.12 - klo: 18.54 »
Mitenkäs pillistä ja käyrästä kannattaa poistaa ruostetta? Radalla ajaessa suolan takia helposti ruostuu. Jos suolahappoa koittais, niin missä suhteessa? Vai lähteekö putken kromit ennen ruostetta käveleen hapolla?

Oksaalihappo on yleisesti käytössä alumiinin "puhdistuksessa" eli sillä käsittely ja sit hieman tentulla kostutetulla rätillä pyyhkii niin tulee ihan kiiltävää jälkeä. Ilman tenttukäsittelyä pinta jää hieman tummaksi. Googlesta löytää helposti käsittelyohjeita hakusanoilla oksaalihappo alumiini.

227
Sähköautot / Vs: SC (CORR) moottorit
« : 10.06.12 - klo: 10.22 »
Ei ole tietoa kyseisestä koneesta mutta skyrc ei ole niitä ihan huonoimpia kiinavalmistajia. Esim Imax laturit on niiden tekeleitä.
http://www.rcecho.com/SKYRC-TORO-4600-KV-4-Poles-Short-Course-Truck-Sensorless-Brushless-Motor-IM850.html tuolta löytyy tuo sama motti hintaan $45.90 josta wish2012 koodilla 5% alennusta. Itsellä kahden tilauksen verran kokemusta tuosta puljusta ja nopeasti on tavarat tulleet.

228
Noniin tulihan se viimeinkin otettua käyttöön tämäkin.
Kaasutuntuma on kyllä erinomainen tällä 7.5t moottorilla. Lämmöt nousi koneessa ja säätimessä jonkun verran kun vedin pari akullista putkeen, mutta johtuu auton huonosti rullaavista pyöränlaakereista tällä kertaa.. prkl kun nämä 1:10 autot eivät hiekkaa kestä.
Säätimen pieni koko on kyllä plussaa ainakin losin kakskakkosessa:


229
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 10.06.12 - klo: 00.01 »
Lossi sai uuden sielun.

Hieman ryssää tuo nippuside mutta kuhan varmistelin ettei pääse kakspuoliteippi pettämään :P
Hyvin istuu vakiokori viimeinkin:

230
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 09.06.12 - klo: 00.18 »
Teille kahdelle viimeiselle: http://www.rceet.net/buggy-stoke-tr8e-rtr-p-1402.html
Vorza on ihan jees myöskin mutta hinta on ihan eri luokkaa. niin on kyllä sähkötkin.

231
Yleinen keskustelu / Vs: Kierrelukitteiden vertailua
« : 04.06.12 - klo: 14.01 »
kyllähän nuo muut locktiten mömmöt kuin 221-290 ovat oikeasti putkikierteisiin tai holkkilukitteiksi yms tarkoitettuja mömmöjä, toimivat kuitenkin kierrelukitteinakin mutta niitä ei siihen hommaan varsinaisesti suositella.
222 on sopiva kun tarvitsee vain varmistaa ettei tärinä aiheuta ruuvien irtoamista, eli helppo irroittaa rikkomatta ruuveja/kierteitä "lukituslujuus 6N". tämä sopii suurimpaan osaan rc auton ruuveista jotka ovat metallia vasten.

270 on lujin lukite(lukituslujuus 33N) jota tulisi käyttää esim vetareiden tynnyrin lukitukseen ja avaus kuuluu tehdä ensiksi lämmittämällä.

290 on ohut lukite jonka pystyy laittamaan jälkeenpäin eli jos on vaan pieni rako esillä jo paikalleen kierretyssä mutterissa niin siihen 290 käy. Ei oikeastaan taida rc autossa sopia mihinkään kun on niin pieniä ja tiukkoja kierteitä.

222 ja 270 siis peruslukitteet joita oikeastaan vain tarvitsee. On lisäksi esim 221 joka on tarkoitettu pienille kierteille mutta tuo 222 on parempi rc autoon koska se on viskoositeetiltaan jäykempää joten tärinä ei irroita lukitusta kovin helpolla.

232
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 03.06.12 - klo: 22.56 »
Oma konversio viimeinkin sai sähköt ja kävin ekan akullisen ajamassa. Speksit:
Hb D8 Vorzan pohjalevyllä ja akkutelineellä. Hobbypro moottoripukki.
Hobbywing Xerun 150A esc, Leopard 4065 1800kv moottori.
18t pinion 44t muovinen kyoshon spurri.
2x3s 3200mah 30C avionics akut.

Akut lämpenivät aika reippaasti, motti oli vielä käsin kosketeltavissa. Tarviis pienempää pinionia ettei ottaisi niin kovasti virtaa mutta oli pakissa vain 15t joka ei yltänyt tuolla 44t spurrilla.

Oon ajellut tällä nyt 5S 4000mah turnigyilla ja niillä tuo 1800kv on sopivan leppoisa.
Tänään koitin myös 6S 3300mah Turnigya, on ihan kuin eri planeetalta mitä nuo orionin akut.
Teho on aivan järjetöntä, siis kuitenkin hyvin hallittavissa kun säätää expon radiosta ja punchin säätimestä kohilleen mutta kun antaa hanaa vähän reilummin niin renkaat ulvovat asfaltillakin, eikä pelkästään eturenkaat kun on diffiöljyt kohillaan.
Pikku pompusta kun tarjoo kaasun täysille niin 80+kmh keula pystyssä siipeä vasten :)
Ei tuu kyl tuo voimansiirto pitkään kestämään näitä tehoja, onneksi on 3kpl uusia periä lootassa.

233
Sähköautot / Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« : 03.06.12 - klo: 19.32 »
Niin tosiaan miksipä nelkkucorrissakaan sensoria tarviisi kun patterikasissakin pärjää ihan hyvin ilman sitä.

http://fi.eurorc.com/product/1153/hobbywing-ezrun-sc-8-combo-120a-4000kv alkuperäiseen postaukseen sopivin combo mutta ilman sensoria. Tuosta waterprooffista ei ole tietoa, toinen saitti lupaa että tuolla kestäisi jopa vedessä ajaa, tuuletin vain kärsii siitä. Saa nähdä miten sit hobbywing suhtautuu takuukorjauksiin jos on järvessä uittanut noita nopareita.. Ilmeisesti hobbywing on kuitenkin hyvin myönteinen korjausten suhteen eikä ihan helpolla laita käyttäjän piikkiin korjauksia. Oman Xerun 120A:n juuri lähetin sinne sensorivian takia korjaukseen.

234
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 03.06.12 - klo: 16.51 »
Elä nyt vaan mitään HK nopareita mene ostamaan kun samaan hintaan saat hobbywingiäkin. Oletko 6S noparia hommaamas vai riittääkö se 4S?
http://www.rcecho.com/XERUN-Competition-RC-Car-Brushless-Motor-150A-ESC.html tuo maksoi posteineen 67 euroo. wish2012 koodilla 5% alennusta.

http://www.rcecho.com/HOBBYWING-EZRUN-WP-SC8-Waterproof-120A-Brushless-ESC-Speed-Controller-SL564.html tuo maksaa $66.90 ja on waterproof mutta kestää vain 4S.

Ennakon säätö ei juurikaan tuo tehoja jos se moottori on 4 napainen.

235
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 03.06.12 - klo: 14.40 »
Savoxin sc1256tg:ssä on juurikin samat arvot kuin Orionissa 20kg 0,15s. Moni sanookin että on sama servo ja niin varmasti onkin.
LiFe akulla (7.2V max) polttiksen servo on jonkun verran nopeampi kuin patterikasissa jossa jännite tulee beciltä noin ~5.75V ja yleensä myöskin kyykkää hieman rasituksessa nykyisillä virtasyöpöillä servoilla, ilman konkkaa vastarissa sen huomaa hyvin.
Itselläni on tällä hetkellä 0.2s kääntyvyysnopeus speksien mukaan servossa, kun katsoo sitä miten nopeasti pyörät kääntyy niin onhan se todella hidas mutta ajaessa ei sitä edes huomaa että siinä hidas servo olisi. 1:10 autossa sen hitaan servon huomasi heti.
Vääntöä tarvitsee kuitenkin olla aika paljon kun pyörät pyöriessään haluavat kääntyä suoraan melkoisella voimalla, Ehkä siitä johtuu se että tuommoinen orionin 20kg on ollut hidas patterikasilla testatessa että se on kyykännyt BECin, Onko sulla GT w konkka vastarissa?
JQ on kuitenkin ajanut tuommoisella Savoxin 10kg vääntävällä sc1257TG servolla ohjauksessa ja ilmeisesti ihan sujuvasti, joillekkin vain toimii erilaiset setupit paremmin

236
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 02.06.12 - klo: 18.34 »
http://www.rcecho.com/HOBBYWING-EZRUN-3656-4000KV-RC-Brushless-Motor-WP-SC8-120A-ESC-Combo-ME178.html tämä olisi ehkä parempi vaihtoehto koska et varmaankaan tarvitse sensoria siihen savageen. tuossa on täysin vesitiivis nopari ainakin lupausten mukaan. Hintakin on huokeat 127$

237
käännä ohjaimesta kaasu ja vaihda kahden moottorin johdon paikkaa keskenään, mikäli ne on vielä liittimillä.
toinen tapa on kääntää ohjaimesta kaasu ja tehdä kalibrointi uudestaan, ei välttämättä tosin auta.

238
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 02.06.12 - klo: 16.01 »
Huoh. Mistä ihmeestä sä meinasit tommoseen saada osia? Kun tuoltakin sivuilta löytyy jopa 3 varaosaa tuohon autoon. Sullahan taitaa olla vain speedpassion jota kuitenkin tuodaan suomeen ja varaosia löytyy maailman isoimmista nettikaupoista.

239
Sähköautot / Vs: Paras nopeudensäädin SC4-10 autoon.
« : 02.06.12 - klo: 10.04 »
Ainakin 4 pole moottorit "tykkäävät" staattisesta ennakosta joka on juuri kohdallaan. Riippuu toki käämityksestä. Se liene yksi syy siihen ettei esim hobbywing SCT:ssä ole dynaamista ennakkoa kun se on juurikin niille moottoreille suunniteltu.
Valmistajan suositukset pitäisi löytää sille ennakolle ja säätää sen mukaan, kaikki moottorit eivät ole edes viileimmillään 0 ennakolla.
Tuota hobbywing SCT pro:ta voi kyllä hyvin suositella 4x4 sc:hen koska se on ylivertainen monessa suhteessa 1:10 nopareihin ja pienempi kuin 1:8 noparit. Siinä on hyvä kaasutuntuma, jäähdytysteho on todella hyvä, virrankesto luvattu 120A on aivan varmasti enemmän kuin vastaavassa 1:10 noparissa tuon jäähdytystehon takia. Sitä pystyy käyttämään 2-4S akuilla ja hinta on todella edullinen.

240
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 01.06.12 - klo: 21.50 »
http://www.rceet.net/buggy-stoke-tr8e-rtr-p-1402.html tuossa olis halpa ja ainakin osapalvelu pelaa. rceet.net ja eurorc myy noihin osia suomessa. Tuosta löytyy myös truggy versiota Tr8Te jota tosin saa vain tilaamalla tällä hetkellä. http://www.absima.com/index.php?id=112

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 20