Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mikko L

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 56
211



Säännöt:
SC: SCW Cup sarjan viestiketjussa mainitut.
M2-10/ M4-10 WJ sääntöjen mukaan. WJ sääntöjen mukaisilla aloittelijoilla renkaat vapaat ja mahdollisesti pitoineen käyttö sallittu.

Onko tuohon pitoaineen alottelija-sääntöön tulossa tarkempaa infoa. Ts. sallittu/kielletty
Pitoainekysymys on kokonaisuudessaan hiukan hankala asia. Tuntuu, että monet pärjää ilman pitoaineita oikeilla renkailla ja taas toiset ei. Jos pitoaineet sallitaan pakotetaan tavallaan kaikki käyttämään pitoainetta, jos haluaa pysyä vauhdissa mukana, vaikka ilmankin ajo sujuisi ihan hyvin. Sitten taas toisaalta jos pitoaineet on kielletty on joillain ajo aivan mahdotonta pidon täydellisen puutteen takia ja tämä ei taas rohkaise mukaan seuraaviin kisoihin.

Itse olen ajanut koko ajan sekä tuuppi-, että nelkkukrossia ilman pitoaineita ilman suurempia ongelmia. Toki välillä tuntuisi olevan liukkaampaa ja välillä pitävämpää. Jos olen ymmärtänyt oikein myös SC autoilla oikeilla renkailla ajo luonnistuu mukavasti ilman pitoaineita..

Itse olisin sillä kannalla, että ajetaan 2WD luokissa (M2-10 ja SC2-10) WJ:n rengassääntöä mukaillen myös pitoaineiden suhteen. Eli aloittelijat, jotka siis WJ sääntöjen mukaan saavat ajaa vapaalla renkaalla, saavat meillä myös käyttää pitoainetta.

Kisaan on vielä reilu 2 vk joten asiaa ei ole vielä kiveen hakattu ja kannanottoja saa antaa - mutta pidetään keskustelu asiallisena, jos mahdollista.

Eli
M4-10 ja SC4-10 - pitoaineet kielletty
M2-10 ja SC2-10 - pitoaineet kielletty, poislukien aloittelijat

212
Pahoitteluni, tarkoitukseni ei ole kaapata threadia mutta löytyisikö radasta valokuvia, jotta me muutkin radan suunnittelijat voisimme ottaa toimivasta mallia? Kuvat voisi liittää johonkin toiseen threadiin jos eivät tänne kuulu. Kiitoksia.
Onhan noita kuvia jo tässäkin ketjussa aiemmissa viesteissä ja kilpailukutsun ketjussa videoitakin.

213
Jotenkin olen menneinä vuosina pystynyt välttämään kisailua Pirkanmaalla ja nyt kun tekosyitä ei enää löytynyt on pakko todeta, että kannatti tulla...

Kisajärjestelyt sujuivat loistavasti, jos jotain ongelmia aamulla kierroslaskennan kanssa olikin niin itse en sellaisia huomannut. Jos jotain kritiikin poikasta koittaa keksiä niin kuulutuksista ei meinannut aina saada selvää takavarikolla, korokkeella kuuli mainiosti. Ääntä kyllä oli mutta se jotenkin ilmeisesti kaikui ja puuroutui.

Rata oli yksinkertaisuudessaan loistava. Aivan kuten Samikin mainitsi turhaan kikkailuun ei oltu sorruttu. Ajamiseen sai sopivan rytmin, eikä missään kohdassa tarvinnut neppailla.

Omat ajelut menivät hyvin ja yllättävän hyvin. Nelkussa tavoitteena oli A-finaali ja se täyttyi melko kivuttomasti. Tuupin A-finaalipaikka sen sijaan oli yllätys, koska tuuppia ei ole tullut ajettua yhden illan paria akullista ennen kuin toissa talvena. Kiitos Hoville auton lainasta, hyvinhän tuo vanha sotaratsu kulki.

214
Jatkossa mentänee WJ ja SWC säännöillä - ts. ei pidotusta ja krossissa ajetaan mini pin/ spike renkailla.

Nyt kuitenkin harkinnassa on helpotuksia aloittelijoille. Aloittelevalle kuskille ajo on tuskaa jos pitoa ei ole - kun helppoa se ei ole muutenkaan. Emme kuitenkaan halua karkottaa uusia kuskeja lajin ja kisaamisen parista, mikä pitäisi olla mukavaa.

Miten tämä rajaus sitten tehdään on taas sitä kuuluisaa viivan piirtelyä veteen... Niin ja nyt ei sitten ole tarkoitus aloittaa keskustelua (huutoäänestystä) tästä aiheesta - "kisajärjestäjä" päättää linjavedon...

215
Kiitos kaikille oikein loistavista ensimmäisistä kerhokapinoista krossiradalla. Itse olen tyytyväinen päivään kaikki meni kuten ekassa kisassa uudessa paikassa olettaa saattaa.

Pieni kauneusvirhe pääsi muodostumaan Matin koneen alettua kenkkuilemaan 4. alkueräkierroksen päätteeksi ja tästä johtuen saimme kuin saimmekin tunnin mittaisen ylimääräisen lounastauon. Lisäksi 4. alkueräkierroksen tulokset katosivat bittiavaruuteen. Onneksi puikoissa oli rautainen ammattilainen ja homma saatiin taas raiteille ja finaalit ajettua.

Seuraavissa kapinoissa sitten nähdään taas - kiitos vielä kaikille tasapuolisesti...

216
Onko paikan päällä yhtään pöytiä? Mietin vaan, että riittäisikö ulkopaikkakuntalaisille pöytiä paikan päältä, ettei junassa tarvi omaa pöytää raahata.
On pöytiä ja tuoleja.

217
Maksetaanko kisamaksu tilille etukäteen ja tullaan kuitin kanssa vai maksetaanko vasta ovella?
Tilille ja kuitti mukaan on paras vaihtoehto, käteinen ilmoittautumisen yhteydessä käy myös.

218
Onko pitoaineet sallittuja?
Tähän hätään ei ole renkaita joita ei tarvitse pidottaa...
Tässä kisassa ei valvota pitoaineen käyttöä, ts. saa käyttää.

Jatkossa toistaiseksi ja suositus myös tässä kisassa:
2WD autot saa käyttää
4WD pitoaineet kielletty

Jos alkaa näyttämään siltä, että joillain rengasmalleilla pärjää ilman pitoaineita, niin pitoaineet tultanee kieltämään kokonaan. Mutta joka tapauksessa ajamisesta ei ole tarkoitus tehdä turhan hankalaa, tai epämukavaa.

219
Hyvä Aake, katsotaan josko jokunen katsojakin tulisi tutustumaan paikkaan ja kisoihin.

Tänään on sitten viimeinen päivä ilmoittautua, eli laittakaahan kaikki niitä ilmoja tulemaan.

220
Kilpailut ovat tulossa jo tulevana lauantaina ja myös ilmoittautumisaika on lyhyt - laittakaahan ilmoja tulemaan niin saadaan tästä ensimmäisestäkin kisasta hyvät kapinat aikaiseksi.

221
TALKOOT MYYRISSÄ LAUANTAINA 8.10.

Tarkemmin myyrin kellarissa. Näillä näkymin aloitellaan klo 13:00

Tarkoituksena tehdä muuttovalmisteluita. Ohjelmassa mm. jätteen kierrätystä ja isojen rataelementtien muokkausta helpommin siirreltävän kokoisiksi. Eli työkaluja mukaan.

Vielä on teoreettinen mahdollisuus, että saamme avaimet uuteen paikkaan ja mikäli näin käy niin luonnollisesti aloitamme myös itse muuton. Tästä infoa lisää heti kun tiedämme.

222
Koko muu Suomi ei nöyristele PKSRCA:ta muuttamaan kalenteria ja salivarauksia jne jos homma ei siellä ole ajoissa hanskassa. Eikä siis ole piikki ketään henk kohtaisesti vastaan, vaan valitettava fakta mihin päädytään kun käytössä on/ei ole kiinteää rataa ja sopimukset paikasta ovat tiedossa myöhään.
Nyt sitten riittää tämä keskustelu.

Jos PKSRCA haluaa kisat niin PKSRCA hakee niitä aivan kuten muutkin seurat ja aivan samoilla säännöillä. *HOKE* ei ole seuran hallituksessa eikä millään muillakaan tavoilla järjestämässä kilpailuja seuran puolesta. Jos kilpailujen järjestämisestä halutaan keskustella tapahtuu se ensin seuran sisäisesti ja tämän jälkeen lajiryhmän kanssa.

Tiloista sen verran, että meillä on sopimuksen allekirjoitusta vaille noin 3000 m2 tilat, jotka saamme käytöön arviolta pian ja radat pystyyn kuluvan kuukauden aikana.

Mikko Laitinen
PKSRCA RY
Puheenjohtaja

223
Silkin tiloista vielä sen verran, että niiden tolppien näköhaitta on yksi asia, mutta melkein enemmän haittaa niiden sijainti ja kuinka niiden ympärille saa tehtyä rataprofiilin. Mm. krossiradan aluella tolppien takia radasta joutuisi joiltain osin tekemään kapeahkon, juuri ja juuri riittävän, mutta ahdasta tulisi.

224
Itse, kuten varmasti jokainen, haluaisin kovasti hyvät pysyvät tilat. Nyt kuitenkin meille olisi tarjolla välttävät pysyvät tilat ja ongelmana on ettei ne olisi riittävän hyvät. Erityisesti pelkään ettei tilat riittäisi kunnolliselle touringradalle. Tästä tullaan siihen, että etsisimme edelleen parempia tiloja ja muutto olisi edessä vääjäämättä kuitenkin.

Vaikka kuinka olen itsekin kypsä tähän joka syksyiseen ratojen pystytysrumbaan olen silti anttilan tilojen kannalla, mm. koska
- tilat saadaan kokonaan heti
- tilat ovat käyttöömme selkeästi paremmat
- silkin tilat olisi kuitenki todellisuudessa väliaikaiset

225
Polttiskaavio ei kyllä ole tasapuolinen ajomäärän suhteen jos sitä verrataan sähkökaavioon.

Joo totta_minimissään_kaikki ajaa saman verran, mutta kuten edellä on kerrottu niin toisilla kisa loppuu siihen ekaan nousuun ja toisilla myöhemmin. Ja erityisesti polttiksissa kun otetaan lisäksi huomioon se, että finaalien pituudet tuppaa kasvamaan loppua kohti, niin on tasavertaisuus aika kaukana.

Sähkökaaviossa kaikki ajaa saman verran riippumatta alkuerien tuloksista. Pois lukien tietysti SM-kisat joissa A-finaali ajetaan x3 ja muut x2. Tätäkin hiukan ihmettelen, että miksi ei kaikki voisi ajaa finaalit x3 - jos aikataulu antaa myöden...

Jos sähköillä haluttaisiin ajaa polttiskaavion mukaan ja lisäksi ajettaisiin 10 min finaalit niin kaksi akkua ei riittäisi. Yhdellä akulla voi ajaa reilun tunnin välein (ajo 10 min + akun jäähdytys 10 min + lataus 50+ min). Eli jos finaali on 10 min ja finaalien lähtöväli 5 min, tarvittaisiin 4 akkua, kolmella saattaisi juuri ja juuri pärjätä. Lisäksi tietenkin pitäisi olla ainakin kaksi laturia. Toisekseen riittääkö finaalien välit sähköjen kunnolliseen jäähtymiseen?

Mutta toisaalta voisi olla mielenkiintoista kokeilla kuinka kisat sujuisi ja vehkeet kestäisi sähköpoltiskisan...

226
Nämä ovat omia mielipiteitäni eli älkää ottako palkoja nenuu  :grin:

A= WJ ei ole SM kilpailu.  Eikös kaikilla ei SM kilpailuilla ole tarkoitus saada lisää harrastajia ?? Ja nimen omaan kynnys lähteä mukaan RC harrastukseen/ kisoihin. Eikös silloin olisi paras että kustannukset olisivat minimissä ? Uudet kuljettajat saavat ajaa millä huvittaa.
B= Oikeesti Ei ole SM kisat. pahemmat väännöt kun SM säännöissä... Haloo
C= Jos on näin vaikea saada sääntöjä... Voin aloittaa vetämään uutta sarjaa mikä ajetaan Kesäsarjan mukaisilla renkailla "polttis kaaviolla" eli aika-ajoissa kukaan ei tipu vaan on vielä mahdollisuus nousta ja jos rata vaatii pidotuksen se sallitaan... Miltäs kuulostaa???

Syys terveisin: Henry Mört
Ei oo palkoja onteloissa - oot tainnu ite vedellä liika palkoja nenuun...

A - Juuri noin
B - Ei kai noista säännöistä suurta vääntöä ole, ne on olemassa ja niihin on jotain pientä viilausta tekeillä josta iso-H ja muut kampee tarinaa...
C - Ks. kohta B ja ihan oikeesti sun tarttee vähentää palkojen nuuskausta... Sähkökisoissa kukaan ei putoa mihinkään missään vaiheessa. Jokainen sijoitetaan alkuerien tuloksen mukaisiin finaaleihin ja kaikki ajaa päivän päätteeksi yhtä paljon (WJ:ssä yleensä, ainakin). Mihin niitä nousuja tarvitaan?

Jep, jep

Taitaa kokolailla suurin ja ainoa varsinainen muutos viime kauteen verrattuna olla tuo ennakkokatsastus, niin ja kiinteät numerot.

227
Ensimmäinen pikainen hajatelma:
*Ei ole sijoittunut missään yksittäisessä SM-kilpailussa vuonna 2011 parhaaseen kolmannekseen (esim 42 kisaajaa -> paras kolmannes = 14 parasta)
*Ei ole sijoittunut missään WJ-sarjan osakilpailussa A-finaaliin

Olisko tässä kenties edes jonkinlainen kompromissi asiaan?
(ainakin helppo muutos... tartti vain vähän deleteä  :smiley:
Eikös tossa ollu se ongelma, että jotku turistiluokat ei ole SM kisoja..?

Mites

"Ei ole sijoittunut missään yksittäisessä kansallisessa-, SM- tai kansainvälisessä pienoisautoilukilpailussa kuluvalla tai edellisellä kaudella parhaaseen kolmannekseen (esim 42 kisaajaa -> paras kolmannes = 14 parasta)

228
Ei kai kisajärjestäjällä tarvitse olla koko rc-historiaa arkistoituna, vaan jos epäillään aloittelijattomuutta niin asia tarkistetaan kun keretään ja jos menestystä löytyy niin ko. kisan tulos hylätään...

Tietysti epäilytapauksissa voidaan myös huomioida ko. kilpailun tulos, jos esim c-z finaali niin rangaistus mitätöityy tms...

229
Ja tuosta vapaasta renkaasta;

*Ei ole sijoittunut missään yksittäisessä sähkökrossin SM-kilpailussa vuonna 2011 parhaaseen kolmannekseen (esim 42 kisaajaa -> paras kolmannes = 14 parasta)
Kuten Hokekin tuossa kirjoitteli niin voisiko tuota muokata yksiselitteisemmäksi vaikka: "AKK:n lisenssin omaava kuljettaja joka ei ole sijoittunut missään yksittäisessä SM-kilpailussa vuonna 2011 parhaaseen kolmannekseen"

Näin siksi, että jos joku ajaa luokassa kuin luokssa top 1/3 niin hän ei enää ole aloittelija...

230
Ihan hullua olisi tuo pakkorenkaan osto/kisa. Viimevuoden sääntö on oikeen toimiva, sillä kun alotteleva kuski pääsee ihan millä vaan renkaalla ajamaan.
Eihän tuota pykälää tarvitsi edelleenkään poistaa...

Ja tarvitseeko vuosien takaisesta ajatuksesta pitää kiinni? WJ on kuitenkin vuosi vuodelta kasvanut, miksi ei sitä myös kehitettäisi - niin kuin on kuitenkin joka vuosi tehty...

231
WJ ei ehkä omaa SM -arvoa, mutta on suurempi ja ehkä (joidenkin mielestä) arvostetumpi sarja kuin SM. Voisi joka tapauksessa väittää, että taso on jopa kovempi kun maastosarjassa.

Omasta mielestä jo se, että renkaat saisi kisapaikalta vaikeuttaisi marinointia ja muita kepulikonsteja huomattavasti vrt. viime kauteen. Viime kaudella oli myös kisoja joissa toimi sopivasti kulutettu rengas paremmin kuin uusi, tämäkin tilanne tasoittuisi huomattavasti kun kaikilla olisi yhtä tuoreet sarjat.

Ei asiasta tarvitsi liian vaikeaa tehdä, yksi pieni askel asetelmien tasaamiseksi vain. Niin ja voihan renkaat oston yhteydessä leimata keskeltä kuviota, jota ei liene tarve puhdistaa kliinerillä liimaamista varten.

232
Arvatenkin tästä tulee älämölö, mutta heitetään nyt kuitenkin ilmoille hajatelma rengassäännöstä...

Rengassarja ostettava kisapaikalta kisa-aamuna (sis kisamaksuun tms).

Kisajärjestäjä voi päättää käytettävän renkaan mini pin vai mini spike.

Kisajärjestäjä voi päättää sallitaanko pitoaineen käyttö.

Renkaan nappuloita saa leikellä, kemiallinen käsittely kielletty (ellei pitoaine sallittu järjestäjän toimesta).

Tuo renkaiden osto kisapaikalta kisa-aamuna perusteltuna ihan sillä, ettei renkaita käsiteltäisi ennakkoon pito- ja muilla aineilla. Lisäksi renkaat olisi kaikki samasta sarjasta, ts. keskenään vastaavia. Ainakin viime talvena tuli huomattua isojakin eroja eri rengassarjojen välillä, toiset oli pehmeämpi kuin toiset.

233
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 07.09.11 - klo: 10.29 »
kevyt vastarilifen (2s) kanssa.
Pistätkö tarkempaa infoa tuosta akusta
En tarkkaan muista oman akun merkkiä ja mallia, mutta uskoisin minkä tahansa polttiksiin tarkoitetun pötkömallin life vastariakun kelpaavan, esim tämmöinen.

234
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 07.09.11 - klo: 09.07 »
Lisää tarroja tähänkin toosaan Klik
Nyt lähti tilaus tarrasetistä, 30e posteineen. Laitetaan kuvatuksia sitten kun tarrat on kiinni kapulassa...

235
...
Niin ei kai sitä kisapäivää ole suurta tarvetta lyhentää, vaan varautua mahdolliseen pidentymiseen. Uskoisin, että jos kisaajia ei tule viimetalvea enempää niin molemmat luokat ajetaan saman päivän aikana, aivan kuten ennenkin. Mutta sitten taas todennäköisesti kilpailijoita tulee lisää, kuten trendi on viime talvina ollut ja kisapäivä venyisi kohtuuttomaksi.

Ja onhan sekin vaihtoehto, että mennään niinkuin ennenkin, ei edes yritetä kehittää lajia...

236
- Ääni kiinteille numeroille arvotaan ne miten tahansa.

- Myöskin ääni pidemmälle erälle 7-10 min. Viimevuonna möhköt ajo 7 min ja jo 3 talvea sitten (lippulaivassa) ajettiin krossiakin 7 min, muistaakseni finaalit.

- Rengassääntöä viimetalvesta muokkaisin lisäämällä mini spiken vaihtoehdoksi.

- Luokka/ päivä jos kaksipäiväiset karkelot (Corrit+trukit voisi ajaa ihan oman sarjan, johan sellaisen tynkää olikin jo viime talvena)

237
...
Onko sillä mitään väliä mikä se absoluuttinen numero siinä auton kyljessä on? Päätarkoitus lienee kuitenkin autojen ja kuljettajien tunnistamisessa, eikös?

Lähinnä nyt varmaan tämä ajatus tuli mieleen siksi, että kalusto on sama ja muutoinkin WJ on vuosi toisensa jälkeen sääntöjensä puolesta lähestynyt maastosarjaa.

238
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 05.09.11 - klo: 13.38 »
Lisää tarroja tähänkin toosaan Klik

Nyt kesän tällä ohjailleena ei voi kuin kehua, hyvä laite ja kevyt vastarilifen (2s) kanssa.

239
Viimekaudella oli tietääkseni tarkoitus soveltaa kiinteitä numeroita maastosarjan tapaan, mutta ilmeisesti syystä ja toisesta mentiin perinteiseen tyyliin.

Olisko huono ajatus jos nyt oikeasti käytettäisiin kiinteitä numeroita juuri päättyneen maastosarjan mukaan? Eli aloitettaisiin kauden 2012 numeroiden käyttö jo nyt? Voisi vaikka maalata oman numeron koppaan niin ei tarvitsisi murehtia tarroista...

240
Tulokset / Vs: Maastosarja 3 Hyvinkää -LOPPUTULOKSET-
« : 05.09.11 - klo: 10.49 »
Taitaa olla pojilla takit tyhjänä kun ei tämän enempää ole kommentteja kisoista tullut...

Omasta puolesta kiitos Riihimäen porukalle kisoista ja kiitos kaikille muillekin koko sarjasta. Päätöskisa meni omalta osalta tavoitteiden mukaisesti ja täytyy olla tyytyväinen. Ainahan se nälkä aina kasvaa syödessä ja niin nytkin olisi voinut paremmin mennä... Tällä panostuksella ja treenimäärällä saa kuitenkin olla tyytyväinen 9. sijaan.

Kisajärjestelyt tuntui sujuvan varsin mallikkaasti pienestä organisaatiosta huolimatta. Keli oli mahtava vaikkakin aamun kosteus ja lauantain sateet piti radan märkänä vielä erätreenien ajan. Auringon tullessa esiin rata alkoi nopeasti kuivamaan pysyen kuitenkin sopivan kosteana loppuun asti.

Onnea Hazelle sarjan voitosta.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 56