Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Stilo

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 27
331
Tais olla tommonen:
Tamiya TRF416X, 5.5T harjaton motti ja 2.4GHz eurglen rattiohjain siinä,
7.4v 8Ah Li-po power :P

Jos nyt ei kuitenka sekoiteta markan kiinakopioita oikeisiin autoihin. Ja ei se ole X mallin kopio edes...

332
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 13.03.10 - klo: 23.48 »

Piti tuossa eilen nopeasti nykästä jonkulainen maalaus, että on korit joilla ajaa testiä. Ei ollu tarpeeks tarroja niin piti maalaa logot.  :tongue:

333
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 12.03.10 - klo: 00.46 »
Stanussa auto ei tietenkään ole niin herkkä kaasunpainalluksille ja vetopidolla ei ole niin suurta merkitystä, mutta kyllä siinäkin se maksimipito on aina maksimipito. Nimim. tahmaxenoni setupilla Casinon takasuoralla kaasunpainalluksesta spinnaillut.

Itse olen myös menossa Casinolle lauantaina joten arvotaan sielä lisää.  :wink:

334
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 12.03.10 - klo: 00.08 »
Sama setuppi kuin tampereella poislukien että 3.0 astetta taka-aurausta, ne ennen ekaa FTT kisa Kuusankoskea esille laitetut setupit voi unohtaa ihan suoralta käsin, niillä ei tee enään yhtään mitään näillä uusilla renkailla. Enemmän voi oppia ottaa niistä vanhoist Sorex setupeista, tosin Tampereen setuppi on aikalailla sitä mitä Sorexeilla ajettiin.

Testailin viimeviikonloppuna noita jousia vähän ja veikkaan että Tamiyan sininen/keltainen on ainakin stanussa ja prostockissa hyvä vaihtoehto, Asson sininen/hopea yhdistelmää kyllä suosittelisin sillä se tuntui kaikkista parhaalta. Tamiyan valkoinen/sininen on aika vaikea ajaa kun auto reagoi ihan liian nopeasti. Sininen/keltainen yhdistelmällä auto on tosi helppo ja passiivinen ajaa ja asson jousilla jotain noitten kahden väliltä.

335
Tulokset / Vs: FTT II Tampere - tulokset ja jälkipelit
« : 22.02.10 - klo: 13.11 »
Kiitokset Tampereen porukalle hyvin järjestetyistä kisoista!

+++ Yleinen meininki, kuskien määrä yms.
++ Jukka & TEK porodomination
++ Kuuluttaja Riku
++ Tamiya
++ Lasagne
+ Turku
+ Mielenkiintonen ja kiva rataprofiili jossa pomput olivat positiivinen erikoisuus
+ Omat ajelut

+/- Tiimin tekemisen taso  :mrgreen:

Miinuksia nyt ei oikeen edes tule mieleen, tai no ehkä ensi kerralla vois varata vähä lämpimämmät kelit ulkopuolellekki.  :tongue:

336
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2010 rengas / Xenon 28
« : 15.02.10 - klo: 17.24 »
Mitä heti kisojen jälkeen leikkelin useempaa Xenoni settiä palasiksi niin vanne/insertti/vyö  on renkaissa ihan samaa, mutta kumi itsessään on jäykempää ja pitää muotonsa huomattavasti tiukemmin. Eli rengas ei painaudu niin paljoa radan pintaan eikä myöskään elä auton alla niin paljoa. Kierrosajoissa on se noin 2-3 kymmenyksen ero.

337
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 15.02.10 - klo: 17.19 »
Nyt on uusille saippua mallin Xenoneille haettu setuppia Casinolla ja Tampereella, "aika" paljon tarvi muuttaa...

Setuppi Tampereen treeneistä

Iskariöljyt voi stanussa ainakin heittää vielä löysemmäksi vaikkapa UR45. Tamiyan valkoinen/sininen jousi ei toiminut casinolla ainakaan kunnolla, auto oli tosi repivä ja irrotti pidon helposti. Asson sininen edessä ja hopea takana auttoi paljon ja kaatoi vähemmän herkästi mollista. Kokeilemisen arvoista olisi ajaa Tamiyan sininen jousi edessä ja keltainen takana. Diffit on pakko laskea alas, muuten kaasun kanssa saa olla todella tarkkana. Ulosjouston lisääminen rauhoittaa autoa tosi paljon ja tuo lisää pitoa. Vois vielä kisoissa kokeilla lisätä lisää.

Tukivarren kiinnikkeinä D-D X-F varmaan on ihan jees vaihtoehto, mutta kapeammalla autolla pitäis olla vähän enemmän pitoa, ainakin toimi ihan hyvin. Taka-aurauksena 3,5 astetta tuntui todella hyvältä (siis joko XB-E tai XA-F). Shimmiä hexeihin voi jättää 1-0,5mm jos auto tuntuu liian vaikealta ajaa, mutta toimi parhaiten Tampereella kun hexeissä ei ollut mitään. MazdaSpeed tuntui ihan hyvältä tampereella, mutta kun vähensi etupidotuksen aikaa ja vaihtoi LTC koriin niin auto parani entisestään.

Jos jollain on vielä jäykät iskariöljyt ja diffit ylhäällä niin ne ainakin alas Tampereelle...

338
Sähköautot / Vs: Tekin RS tietoutta
« : 01.02.10 - klo: 20.09 »
En nähnyt yhdenkään Tekin-kuljettajan menevän suoralla ohi vain silkan voiman takia.

Näin ainakin 2x tälläisen tilanteen.  :grin:  Huvittavan näköistä stanuilua.

339
Kuusaalla osataan kyllä järjestää kisat! Kiitokset järjestäjille.
+++ Paljon uusia kuskeja
++ Oikeesti hienoa ja reilua ajamista finaaleissa!
++ Tuli uusi näkökulma tuomarointiin
+ Hyvä että (käytännössä identtinen) setuppi toimi ees jollain
+ Tamiyan toukkavaihe ja japaninkielen kirjoituskurssi
+ Ajofiilis treenirenkailla kisan jälkeen

- Ajofiilis kisarenkailla, joissa settien välillä oli levoton ero. Ainakin allekirjoittaneella, mutta tutkitaan tätä sitten virallisemmin myöhemmin.

Kyllähän tässä jo ihan odottaa Tampereen driftingkisoja, onneks on tullu treenattua sitäkin.  :cool:

340
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 27.01.10 - klo: 15.35 »
Oneway toimii todennäköisesti varsin huonosti nykyisillä xenon renkailla, kun sillä ei voi yhtään jarruttaa mutkaan tullessa vaan kaikki vauhti pitää vain heittää sisään mutkaan. Tämä on erittäin huono vaihtoehto kun nykyään pidosta kaataminen on suuri ongelma varsinkin stanussa...

341
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 26.01.10 - klo: 23.30 »
Vielä viimeisimmät setuppivinkit Kuusankoskelle. Porossa ja stanussa edellinen laittamani setuppi pitäisi toimia hyvin. Mutta jos tarvii vielä enemmän kääntyvyyttä niin sitten etutukivarsien kiinnikkeiden alta se 0,5mm pois ja takahexiin pelkästään 0,5mm.

Sunnuntaina kokeilin vielä Casinolla CS high grip pitoainetta. Se kaataa pari ekaa kierrosta aika herkästi kovalla pidolla (vaikka ajaa ennen erää kierroksia), mutta loppuerän on selkeästi parempi ja tunnokkaampi ajaa kuin Corally TC4. Varsinkin stanussa CS pitäisi toimia hyvin kun pito ei ole niin kova vielä lauantaina.

Ei siis muuta kuin autot viimisen päälle säätöihin ja valmiiksi kisoja varten. Olen itse molemmat päivät paikalla joten jos menee sormi suuhun tai tulee jotain kysymistä niin ei muuta kuin nykimään hihasta.

342
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 26.01.10 - klo: 15.06 »
Selkeesti alkaa porukka kehittymään hommassa, hyvä juttu sillä maalareita vois olla muutama useampikin Suomessa (nimim. 10 koria viikonlopun aikana maalattu ja 4 vielä ennen kuusaata pitäs tehdä...)  :tongue: Ei muuta kuin rohkeasti ruiskua kouraan ja tekemään. Alkuun ei kannata välttämättä niitä ihan vaikeimpia juttuja kokeilla vaan alottaa ihan perusjutuista, että saa koko hommaan varmuutta. Varsin simppeleillä jutuilla saa jo tosi hienoa jälkeä aikaan.

Pistetään vielä pari kuvaa viikonloppuna maalatuista.



343
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2010 rengas / Xenon 28
« : 23.01.10 - klo: 20.25 »
LRP CPX:llä ajoin KyPakin Casinolla päivän verran ja sitten DHI cupissa. Casinolla rengas toimi ihan hyvin, hieman epämääräisempi ajaa kuin sorexi, mutta muuten ominaisuuksiltaan hyvin lähellä. Xenoneihin nähden kaataminen ei ollut ollenkaan ongelma ja mollat rankaisi huomattavasti vähemmän. Liimaukset CPX:ssä on samaa tasoa Xenonien kanssa, yhtä surkeaa. Ja ne vanteet vaan on rumimmat _ikinä_. Ääni Sorexeille.

Pistetään vielä kuva siitä miten kivasti Xenonit kestää.


344
Että TSS-10 luokkaa ei vain nähtäisi aloitusportaana, josta automaattisesti siirrytään viritettyyn TSM-10 luokkaan. Uskon, että kaikilla ei vain ole rahkeita menestyä TSM-10 luokassa. Eikä tarvitse olla. Sallittakoon ymmärrys, että jokainen luokka tarjotkoon tasoiselleen harrastajalle haasteita ja menestymisen myönteisiä kokemuksia.

Tätä varten on se prostock keksitty, eli niille ketkä haluaa pysyä harrasteluokassa, mutta ei halua lähteä haastamaan Suomen ja koko maailman huippunimiä TSM luokassa. Stanu mielestäni vain niille kelle se oikeasti kuuluu, eli aloittelijoille. Tietty jos pysyy kokoajan sielä stanun kärjen ulkopuolella niin mikä, ettei sielä voisi ajaa. Mutta stanua ei tule pitää luokkana jonka kärkitaisteluihin voi jäädä roikkumaan vuodesta toiseen.

345
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 21.01.10 - klo: 23.48 »
17,5 konetta puollustaa mm. se, että sillä ei todennäköisesti edes pysty yrittää hypätä Suomen radoilta löytyviä isoja tuplia(jyväskylän takasuora)/triploja(vaasa) ykkösellä, jolloin se rauhoittaa ajamista ja 100% varmasti vähentää hajoavien osien määrää. Tämä myös vähentää eroja kovimpien kuskien ja vähemmän kokeneiden kuskien eroja kun kaikki joutuvat hyppäämään hyppyrit samalla tavalla, eikä suurella riskillä hyppääminen edes onnistu.

Yksityyppikoneista ja renkaista on jo monen vuoden erittäin positiiviset kokemukset touringi puolelta sekä sähkökrossista. Monet jotka huutelevat ja ovat näitä vastaan eivät lähes varmasti ole edes koskaan kokeilleet kisaamista kyseisissä luokissa ja eivät ole täten todenneet järjestelyä toimivaksi.

Itse en näe M-8 luokan nykyisen tyylisessä vapaassa rengassäännössä mitään järkeä. Jokaisella maahantuojalla (ja kuskilla joka haluaa pärjätä) tarvii olla X+1 erilaista rengasta varastossa ja siltikin seuraavalla viikolla tulee joku uusi rengas joka on sitten sen viikon hittituote ja kaikki ajaavat sillä kunnes taas seuraavalla viikolla tulee uusi rengas ja sitten taas ne edellisen viikon hittituotteet jäävät pölyttymään varastoon ikuisiksi ajoiksi. Yksityyppirenkaalla kaikki ovat aina samalla lähtöviivalla eikä tarvi jättää tulematta kisoihin "kun ei nyt satu olemaan just sitä nopeinta rengasta itellä, kun joku bongas pari selkeesti nopeampaa jostai nettikaupasta ulkomailta".

346
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 18.01.10 - klo: 22.21 »
No pääasiana, että laittaa sitä pitoainetta ja jos auto ei toimi niin osaa sitten hakea mahdollista syystä myös pitoaineen käytöstä. Hyvä vinkki on katsoa aina mitä muut vähänkin kokeneemmat kuskit käyttää pitoaineena ja mennä sen mukaan. Turha testaa olemattomalla kokemuksella jotai uutta pitoainetta joka sitten voi tehdä autosta mahdottoman ajaa. "ku mää ny vaa oon alottelija niin ei mulla oo niin väliä"  

Ja kyllähän se pitoainekkin voi tehdä isoja eroja, nimim. DHI:ssä hakkasin treenit ja kaksi alkuerää päätä seinään kun ei vaan tajunnut vaihtaa pitoainetta siihen millä muut ajoi. Mutta jos pitoaine on oikea niin sitten sen käyttö ei varsinkaan treeniolosuhteissa aina ole niin justiinsa.

347
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 18.01.10 - klo: 21.59 »
Elikkäs meneekö prosessi jotenkin näin:
1. Renkaiden putsaus (Miten? Edellisen erän lopussa mattoa vasten sudittamalla vai jotenkin muuten)
-Itse en ole rengasta mitenkään putsannut jossei ole hiekka yms. epämääräisen materiaalin päältä ajanut jolloin renkaan pinta olisi täynnä möhnää. Oman teorian mukaan jos renkaan pinnasta putsaa siihen radalta tarttuneen pitoainemöhnän niin rengas kerää sitä uudestaan erän aikana ja auton ajettavuus muuttuu erän aikana enemmän. Tietty testatakkin voisi eikä vain mutuilla.  :tongue:

Pitoaineista olen testannut vain Corally TC4 ja MuchMoren punaisen ja vihreän. Omaan makuun TC4 on ollut paras, mutta veikkaan, että monelle MM vihreä on varsin hyvä vaihtoehto koska se tuntui olevan aavistuksen helpompi ajaa. CS high grip pitäisi vielä testaa ennen kisoja.

2. Pidotus taakse (tai myös eteen, rippuuen auton setupista)
-Treeneissä sillon ku sattuu muistaan laittaan, kisoissa sitten 20-30min ennen erää.

3. Pidotus eteen (setupista riippuen)
-Yleensä jos taakse laittaa sen 20-30min aikasemmin, niin eteen se 10-15min jotta auto olisi hieman rauhallisempi erän alussa, jos tykkää kaataa niin 5min. Jos auto ei oikeen käänny kunnolla niin sitten samaan aikaan kuin taaksekkin.

4. Märän pidotusaineen kuivaus pyyhkeellä (Kuinka kauan ennen lähtöä?)
-Vähän ennen kuin lähtee varikolta käppäilemään erää kohti on kätevä pyyhkäistä pyyhkeellä renkaat kuivaksi. Jossei tässä vaiheessa muista niin sitten kisoissa voi radan varressa vaikka tönästä autoa vähä eteenpäin jollon pitoaine tarttuu mattoon. Treeneissä ei oo niin just, sudittelu kun laittaa auton radalle on iha jees, ainakin riittävän jees.

5. Erään lämmittely (sudittelua matolla vielä vai pitäisikö kumien jo toimia tässä vaiheessa?)
-Xenonit tuntuu kaatavan tosi herkästi ekat pari kierrosta, joten jos vain pystyy niin erää ennen kannattaa yrittää ajaa päri installaatio kierrosta. Riippuu aika paljon kisajärjestäjistä miten tähän on mahdollisuutta. Renkaiden kuivaaminen jo varikolla voi auttaa, ehkä.

6. Auton säilytys lähtöruudukossa tai radan reunassa (Kyljelläänkö, jos joutuu selkeesti odotteleen?)
-Kyljelleen kaikki laittaa yleensä odottamaan erää ennen radalle menoa jos on pitoainetta renkaissa yms, mutta jos autolla on jo kruisailtu lähtöruudukkoon yms. ja pidotukset pyyhitty renkaista niin ei sillä sitten väliä ole.

7. Lähdöstä täysiä konttiin...
-Ei sitä launch controllia kannata käyttää.

Muistaa vaan että kunhan auto on mekaanisesti kaikin puolin kunnossa eli tasavertaset ulosjoustot, camperit, setupit yms), renkaat liimattuna ja että kori ei raavi maahan niin ollaan jo pitkällä. Ei se oo enään niin justiinsa sitten muuten.  :wink:

*edit. muokattu varmaan miljoonannen kerran...

348
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 14.01.10 - klo: 15.43 »
miten saan tehtyä autostani kilpailukelpoisen kisapaikalla tai optimaalisessa tilanteessa jo harjoitellessa. :)

Se auto muuttuu kuitenkin sen verran radan ja olosuhteiden mukaan ettei se oo niin just.  :tongue:

349
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 14.01.10 - klo: 15.07 »
- Ilmeisesti takasiiven yläreuna ei saa olla korkeammalla, kuin katon korkein kohta? Tarkistus
lienee hyvä tehdä vatupassilla tai silmämääräisesti jollain tikulla.
- Samoin myös siiven jänne ei saa ilmeisesti olla tietyn mitan yli, mittaa en löytänyt?
- Takasiivessä ei saa olla pystylamelleja, muuten kuin päädyt ja ne pitää mahtua tuon "25 mm x 40 mm" mitan sisään sivulta katsottaessa?
- Mites toi auton kokonaiskorkeus? Sitäkään tietoa en löytänyt? Paljonko se pitää olla?

Prkl, pitää olla tarkkana, ettei tuu hylsyä.  :lol:

Takasiiven korkein kohta ei saa tulla yli katon korkeimmasta kohdasta, koskee koko siipeä päätylevyineen. Vatupassilla kätevin mitata kotikonstein. Perus juttu on että siipi käydään leikkailemassa kisapäivän aamulla reenien välissä sopivaksi käyden aina tarkastamassa virallisilla mittalaitteilla.

Siiven jännettä ei enään mitata, Kuhan siipi päätylevyineen mahtuu päästä katsottuna 25x40 mittaan niin se on laillinen näiltä osin. Protoformin korien siiven kun leikkaa sisempien leikkausviivojen mukaan siten, ettei viivaa jää näkyviin niin on aika lähellä oikeaa. Todennäköisesti takareunasta voi vielä joutua ottamaan hieman, mutta kannattaa tarkistaa tosiaan kisapaikalla kyseisillä mittalaitteilla.

Kokonaiskorkeus vähintään 115mm.

Auton painon voi ihan hyvillä mielin laittaa 10-20g painavammaksi kuin painoraja niin ei sitten tarvi pelätä, että tuleeko hylätyksi. Ei meinaan vaikuta mitään käytännössä Suomen tasolla.

350
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 13.01.10 - klo: 22.34 »
Liimaa eturenkaiden ulkoreunat pikaliimalla, pitäs jeesaa. Autoa myös voi tiputtaa matalammaksi, maavara johonkin 4,5 edessä 4,8 takana tai vastaavaa. Pitoaine eteen 5min ennen erää ja ehkä jopa vain puolelle renkaalle.

Viimeisin setuppi KyPakin Casinolle

351
Itse suorastaan ihmettelen miten niitä on jo tässä vaiheessa noin paljon, normaalisti yli puolet ilmoittautumisista tulee viimisen 3 päivän aikana. :wink:

352
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 11.01.10 - klo: 21.25 »
Tarkoitankin sitä, että krossiluokkiin ei tarvittaisi stanuluokkaa, ja että SC-luokka sopisi aivan hyvin ns. hidastempoisemmaksi maastosarjan luokaksi.

Miksi sinne tarvittaisiin se hidastempoisempi luokka joka ei palvele stanuluokan tarkoitusta, koska eikös ne hidastempoiset luokat juuri ole tarkoitettu aloittelijoille? Ja nyt peräänkuulutettiin parempaa kehityskaarta SM luokkiin.

353
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 11.01.10 - klo: 21.19 »
SC-autot nyt ovat kuitenkin jokatapauksessa selvästi krossiautoja hitaampia, ja sen suhteen sopisi maastosarjan stanuluokaksi.


Ei ihan oikeesti ole järkevää tehä stanuluokkaa josta sitten SM luokkaan siirtyäkseen tarvii vaihtaa mm. autoa ja kaikki siihen mennessä autosta opitut asiat tarvii keksiä uusiksi. Ja vaihtaa kaikki renkaat yms.

Ja miksi sähkökrossiin edes tarvii saada stanuluokka kun esimerkiksi M-8 luokkassa sijoitukset ovat vielä tylympiä aloitteleville. Ekaan kisaan menevä junnu löytää itsensä parin alkueräajon jälkeen jostain keräilyfinaalista ja ajo loppuu siihen ja sijotus on +70 ja pääsee loppupäivän katsomaan kuinka kovat jätkät ajaa monta tuntia vielä kisaa.

354
Yleinen keskustelu / Vs: mitä ilman et voi elää?
« : 11.01.10 - klo: 17.32 »
Kyllähän foorumin vääntöjen lukeminen on se elämän suola, kyllä muuten vois olla harrastaminen ihan liian helppoa ja vois tulla uusille harrastajillekkin väärä kuva siitä, että tämä on mukamas hauska harrastus jossa kaikki on kivaa.

355
Tulokset / Vs: DHI Cup 2010
« : 08.01.10 - klo: 13.12 »
Toinen treenikierros on parhaillaan menossa. Uudet matot on ihan jees, ei jää turrea autoon, pelkästään pölyä. Pitoa ei ainakaan vielä oli juuri ollenkaan, mutta eiköhän sitäkin löydy, ainakin tummaa linjaa alkaa muodostumaan. Profiili on about sama kuin viimevuonna mutta hieman hitaampi ja teknisempi.

Poron tulospalvelu
Virin vastaava
Ja RedRC myös raportoimassa.

356
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 29.12.09 - klo: 20.05 »
*** Kuva Stilon autosta ***

Onko tuossa yhtään tarraa?

Ei taida olla kuin tuo sponsoritarra...    Stilolla on kanssa hyvät värit :P ...

Se siiven tekstikin on maalattu, eli ei tarran tarraa.

357
RC-kerhot ja -radat / Vs: KyPak Casino Circuit
« : 28.12.09 - klo: 22.38 »
Huomiona vielä, että alakerran ravintola EI ole auki nyt välipäivinä vaikka ruokalistat löytyykin.

358
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 28.12.09 - klo: 21.09 »

Uuden kauden kynnyksellä oli hyvä hetki päivittää jo 5v käytettyä väritystä hieman tuoreemmaksi.

359
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 22.12.09 - klo: 11.24 »
Jos se maali on tuota kuvassa olevaa pactraa, niin on varsin hyvää maalia.

360
Tulokset / Vs: DHI Cup 2010
« : 17.12.09 - klo: 17.51 »
Siellä ajetaan myös Super Stock 13.5T -luokka, johon on ilmoittautunut 105 kuskia. Mukana ei ole suomalaisia.

Ainakin mää ilmoittauduin ja maksoinkin paikan.  :tongue:

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 27