3391
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 25.12.07 - klo: 13.47 »
Huomiothan pillin valinnassa, että on sopiva vastapaine ahtimelle.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Viimeiset neljä autoa ovat olleet Audeja, nykyinen A4 Avant 2,5TDi Quattro. Perhesyistä johtuen taloon tulee vuoden alusta työsuhdeauto, Ford Mondeo varmaan. On vähän haikee olo..
Saako suomesta pumppuja? Sabe on mainostanut kyllä, mutta eivät ole pystyneet toimittamaan..
Onkohan tuo ahdin ollut joskus sulla Catiska?
Jos siellä haluu talvella kuus ukkoa ajaa ja sen takia kevään ajot viivästyy kymmeniltä niin...niin...
Tiedustellaanpa ketkä olisivat kiinostuneita talviajosta lavangossa?
Eli säästäkää energia nyt ensi kesään, niin pääsette järjestämään kisoja, avamaan portteja.
Tossa oli erinomaisesti sanottu. Aktiivisesti vaan mukaan ja vähemmälle nämä netissä uikuttamiset, hommia ja vastuita kyllä taitaa riittää kaikille halukkaille...
Nyt on talvikausi!! joten kaikki varmasti ymmärtävät että, Lavanko on kiinni eikä ajoja enää ajeta!!!
Ajot alkavat lavangossa toivon mukaan jo huhtikuun alkupuolella!!
T:Lavangon ratatoimikunnan jäsen/ratamestari
Onko myös 1:8 autoissa ollut etusiipiä?
Ei piktor ole yksi pikkuauto, vaan se on merkki.
Ps. Olen silloin tällöin nähnyt siivettömiä buggyja radalla, ja niillä on erittäin vaikea hypätä pienien töyssyjen yli, menevät niissä helposti yläkautta selälleen, ja uskomattoman pienissäkin nopeuksissa. Toisaalta olen nähnyt kaverin hyppäävän Lavangon kolmoshyndässä ilman siipeä ilman sen suurempia vaikeuksia, vauhti vain oli tosi kova ja laskeutu milloin minnekin, mutta suoraan lensi. Että sano sitten tähän jotain :mrgreen:
Se, miksi siipi on niin takana kuin se on, johtuu siitä, että siivelle pyritään saamaan mahdollisimman paljon momenttia, koska suuremmalla momentilla tarvitaan pienempi kohtauskulma (joka taas vaikuttaa vastukseen). Samalla se pyritään saamaan puhtaaseen virtaukseen, mahdollisimman kauaksi korista.
Mielenkiintoinen kysymys on myös se, miksi DF- siipi toimii erilailla kuin tavallinen siipi, mutta tämä ei taida kiinnostaa kuin minua ja menisi jo offtopikiksi
Ja kyllähän polttiskrossareissakin on etusiipi nähty...
Piktorissa sellainen on.
No ei se nyt mitenkään outoa ole että autosta hajoaisi neliveto :shock:
No kuinkas usein ootta joutunu kuula-laakereita renkaisiin vaihtaan?
Aikanaan ratojen ollessa nopeampia tuli mieleen siiven siirtäminen edemmäksi. Nykyinen sijoitus taitaa perustua lähinnä vauhdikkaaseen ulkonäköön. Suuremmilla nopeuksilla siipi rajoittaa huomattavasti kääntyvyyttä. Jos siipi tuottaa downforcea, niin sen sijoitus on totaalisen väärä. Taka-akselin taakse sijoitettuna se keventää etupäätä. Noin teoriassa nopeuden noustessa riittävän suureksi pitäisi etupään nousta ilmaan. Mersu näyttää tässä videossa mallia:
http://www.youtube.com/watch?v=bfBQcUj4Hx8
Tässä olis kuvia mun saavge 25:sta!
http://s99.photobucket.com/albums/l316/bmwe32/Savage/
Kuvissa ei ole ilmanputsari paikallaan, kun aloin juuri tekenään uutta imurööriä