Päävalikko
valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Lehtibakka

#91
Ilmeisesti olet katsonut GRP:n renkaita kysymyksestäsi päätellen.

Yleensä bensanorsujen renkaat ovat H=Hard, M=Medium ja S=Soft. GRP:llä on lisäksi ihan omat merkinnät pinnan kuvioinnin ja käytetyn kumin kovuuden mukaan.

Mitään valmistajien välisiä vertailutaulukoita en ole ainakaan itse nähnyt, enkä nopeasti googlella löytänyt.
#92
Olen saanut muutaman yhteydenoton aiheeseen liittyen ja oikeastaan itsellekin herännyt muutama kysymys. Mutta pidemmittä puheitta laitetaan kysymykset näkyville.

1. Kuka saa ehdottaa luokkayhteyshenkilöä?

2. Mitä vaatimuksia luokkayhteyshenkilölle asetetaan?

3. Miten valintaprosessi etenee käytännössä?

4. Miksi vastaavaa kyselyä ei tehty, kun ensimmäisen kerran luokkayhteyshenkilön paikka oli auki?
#93
Kisapäivän ohjelmaa hieman muutettu.
#94
Ei siellä radalla ruuhkaa ole. Varmaankin joskus aamulla 9 aikaan kun tulet paikalle niin ehdit ajamaan tarpeeksi.

Meillä on aloittelijat ja kokeneemmat kuskit mahtuneet radalle samaan aikaan.
#95
Ilmoittautuneet:

RC Jokkis yleinen   Merkki
Kalle Raatikainen      FG Marder
Risto Närvä              Näpälän palju VW
Viljami Nyroos          FG Marder
Mika Nepponen         FG Marder
Antti Härmälä           Koripajan kupla
Jonni Järvenpää        FG Marder
Jesse Saarinen          FG Marder
Lauri Lehtinen           FG Marder
Jarno Hämäläinen      FG Marder
   
RC Jokkis naiset   
Essi Närvä                 Pompy VW
Linnea Ronkainen      Pompy VW
Viivi Nyroos              FG Marder

   
OR5 4WD   
Janne Hartikainen      Elcon Impact
Jukka Järvinen          Losi 5B
Esa Lehtimäki           NRP Ultron
Esa Myllymaa            Elcon Impact
Jari Roslöf                Losi 5B
Jarmo Laakso           Elcon Impact
Tomi Koivisto           Losi 5B
Pekka Heikkilä          Elcon Fourtex
Samu Paavolainen    MCD RR5

OR5 2WD   
Esa Lehtimäki           Elcon Traxx
Antti Härmälä           Elcon MMX
Juha Mustamäki        Elcon Traxx
Lauri Lehtinen          Elcon MMX
Marko Laitinen         Elcon Traxx
Matti Lehtinen          Elcon MMX
Mikko Korhonen       Elcon MMX
Jari Paasikivi            Elcon Traxx
   
OR5 SC
Petri Koivisto           Losi 5ive-T   
   
Outlaw   
#96
Kilpailukutsu: OR5 / 4WD ja 2WD ja SC, RC Jokkis, Outlaw. Korpilahti
Kilpailun tiedot
Korpilahti RC Center kutsuu kaikkia kilpailijoita Korpilahden RC-radalle lauantaina 18.5.2019 klo 8.30 alkaen.

Alustava aikataulu
Lauantai
•   Ilmoittautuminen 8.30
•   Ohjaajakokous 9.05
•   Vapaat harjoitukset 8-10:00 luokittain
•   Alkuerät (3x10min) ajetaan pisteajona 10.45– 14.45
•   Finaalit B ja A 15min. Muut finaalit 10 min. n.klo 15.15-17.30

Kilpailupaikka / osoite
Korpilahti RC Center, Petäjävedentie733, Korpilahti.

Ilmoittautuminen ja osallistumismaksu
ILMOITTAUTUMISET 15.5.2019 klo 20:00 MENNESSÄ.  Ilmoittautumiset osoitteeseen miljoonapelle@gmail.com Otsikoksi OR5/4WD /2WD /SC ja kuljettajan nimi, tai RC Jokkis Kuljettajan nimi, tai Outlaw kuljettajan nimi.
Ilmoittautumisen yhteydessä TULEE ilmoittaa!:
•   Kilpailijan nimi, Auton merkki ja malli, puhelinnumero tai sähköpostiosoite
•   Kideradioilla vähintään kaksi kiinteää taajuutta tai 2,4 GHz.
•   Henkilökohtaisen transponderin numero tai vuokratransponderi järjestäjältä hintaan 15 €. Rikkoontuneesta ponderista vastaa vuokraaja, vuokrapondereita rajoitetusti
Osanottomaksu kussakin osakilpailussa on 30 €, RC Jokkis 20€. Jälki-ilmoittautumismaksu on 100 €.
Kunkin osakilpailun osanottomaksu peritään kilpailupäivän aamuna ilmoittautumisen yhteydessä.
Palkinnot
Jokaisessa osakilpailussa palkitaan A-finaalin kolme parasta kuljettajaa muisto- tai esinepalkinnoilla. Sarjan kolme parasta palkitaan myös muisto- ja esinepalkinnoilla.
Rata
•   Pinta: keinonurmi
•   Pituus: noin 250 metriä
•   Leveys: 3-4 metriä
•   Kiertosuunta: Vastapäivään
Tuloslaskenta
AMB RC4 dekooderi. Yksittäisen transponderin toiminnasta vastaa kuljettaja.
Vastuuvapaus
Kilpailija osallistuu kilpailuun omalla vastuulla.
Muuta
•   Huoltoalue on kattamaton, sähköä on saatavilla varikkotoimintaa varten (ei matkailuvaunuihin/autoihin). Ota omat jatkojohdot, pöydät, tuolit ja teltat
•   Ulko WC:t
• PUFFETTI ON kahvii makkaraa pullaa limuu mehuu raikasta vettä...

Tapahtumassa videoidaan eri lähtöjä ja jos jostain syystä et halua itsesi näkyvän taltioinnissa, ilmoita tästä kisapaikalla järjestäjälle ja sinulle kerrotaan paikka mistä voit kisoja seurata ilman päätymistä julkaistavalle taltioinnille. Sama koskee myös valokuvausta eri lähdöissä ja palkintojenjaossa.
#97
Onko mitään arviota koska saadaan toimikunnan kokouksen pöytäkirja ja uudet säännöt jakeluun?
#98
Kyllähän seura muuttuu paremmaksi kun nuo tosissaan ottavat huippukuskit ajelee omia kisojaan. Jää normi harrastajalle enemmän ajoaikaa  :azn:
#99
Komia esittelyvideo tulevasta kaudesta.

Ei vaan millään jaksais odottaa että pääsee taas hyvässä seurassa ajamaan kisaa....
#100
Ulkoradan materiaaliksi suosittelen turffia. Kannattaa kysellä urheilukeskuksista tai muista paikoista missä sitä käytetään. Urheilussa kun tuo turffi ei ole ikuista, niin siinä vaiheessa kun mattoja aletaan vaihtamaan saattaa yhden jos toisenkin rc autoradan tarpeet tulla tarjolle. Vaikka olisi käytettyä turffia niin rc autolla ajamalla et sitä todennäköisesti puhki saa.

Messumatot ym kannattaa unohtaa. Suomen kelit ovat aivan liian rankat tuollaisille materiaaleille.

Ratavallit ovat ainakin minun mielestä olleet toimivat kun vanha paloletku on täytetty sopivasti pehmeällä hiekalla. Ei ole liian kova, ts autot eivät mene rikki ajovirheestä, ja mukavan helppo radan muokkaus kun letkuja siirtelee uusiin paikkoihin.

Radan leveys määräytyy periaatteessa autojen mukaan. 1/10 ja 1/8 menee varmaankin saman levyisellä radalla (en osaa antaa parempaa vinkkiä mittoihin), mutta 1/5 tarvitseekin jo leveämmän ajouran. Jos jotain pitäisi arvata niin heittäisin 1/10 & 1/8 leveys 2m ja 1/5 3m. Kokeneemmat saavat kommentoida paremmin.
#101
Tulokset / Vs: LSOR EC AUSTRIA
08.08.18 - klo: 21.23
Eikös Pekka Heikkilä voittanut 2wd luokan senioreiden mestaruuden?
#102
Heissulivei,

Olihan kisapäivä. Toisille epäonnea ja toisille onnea. Se mikä pisti silmään oli keskeytysten määrä noin niin kuin yleensä. Aika monelle se osui päivän ratkaisevilla hetkillä, eli kertooko se kilpailun kovenemisesta ja sen kautta riskillä yrittämisestä vai jostain muusta.

Oma kisa meni nelkussa paremmin kuin osasin odottaa. Auto oli heti aamusta kisaiskussa ja kerrankin pääsi nauttimaan kilpailemisesta ilman turhauttavaa jatkuvaa säätämistä. Täytyy tunnustaa että risukasa yllätti täysin ainakin itseni, ellei jopa kanssakilpailijat.

Tuuppi olikin murhenäytelmä (taas). Uutta matoa koukkuun sitten seuraavassa kapinassa.

JariR:n päivä oli kyllä mestarinäytös siitä mihin päästään sitkeydellä ja periksiantamattomuudella. Kelpo sijoitukset molemmista luokista vaikka aamupäivä ei sitä todellakaan luvannut.

Sitten tietysti ne epäonnen hetket joita tarjoiltiin kyllä aivan liian ankaralla kädellä toisille kuskeille. Ei ollut mukava seurata sivusta kuinka Mr Murphy tarjoili kylmää kyytiä kesken kiivaimman mittelön.

Putaalla sitten tavataan samoissa merkeissä.

Terkuin,
Mr Elcon & NRP
#103
Bensa-autot / Vs: N-R-P Ultron
07.05.18 - klo: 14.40
Ensimmäinen kisa Ultonilla takana. Loppusijoitus 5. johon olen oikein tyytyväinen ottaen huomioon uuden auton säätöjen opettelun sekä kuskin puutteelliset ajotaidot.

Aivan ongelmitta ei mennyt kylläkään. Toinen ohjausservo päätti osoittaa tyyppivikansa kesken kilpailupäivän mikä johti ylimääräiseen mekkaamiseen. Lisäksi etujäykkärin kiinnitysruuveista oli kasatessa jäänyt uupumaan kierrelukite, jonka seurauksena ajelin kaksi alkuerää ilman etujäykkäriä ihmetellen auton kummallista käytöstä muutamassa radan kohdassa.

Noh, loppu hyvin kaikki hyvin. A-finaalissa ei pystynyt haastamaan kärkikuskeja, mutta omalla kohtuu rauhallisella ajolla sijoitukseen täytyy olla tyytyväinen. Auto osoitti kyllä positiivisesti merkkejä säädettävyydestään, koska jokainen muutos auton setupissa muutti selkeästi auton käytöstä. Viikonlopun aikana tuli kyllä testailtua useita eri setuppeja, joista jotkut olivat hyviä ja toiset huonoja kyseiselle radalle. Seuraavassa kisassa ihmettelen auton säätöjä lisää.

Niin ja kestävyydestä. Vaikka tuli tehtyä muutamat komeat voltit ei autosta itsestään mennyt yhtään osaa rikki.
#104
Bensa-autot / Vs: Elcon Traxx
07.05.18 - klo: 14.31
Ensimmäinen kilpailu takana. Valitettavasti kilpailu jäi pahasti kesken koska yksi ruuvi irtosi diffin ison rattaan kiinnityksestä.

Seurauksena oli rattaan palasen kiilautuminen pohjalevyn ja diffin rungon väliin. Tästä syystä diffin runkoon ilmestyi pieni reikä eikä diffiöljyt pysyneet enää diffin sisällä. Kisa keskeytyi ennen kuin ehti oikein kunnolla alkaa, mutta auto osoitti potentiaalinsa jo siihen mennessä. Valitettavasti en ollut varautunut diffin hajoamiseen varaosapakin puolella.

Seuraavassa kisassa uusi yritys ja hiukan enemmän onnea mukaan.
#105
Bensa-autot / Vs: Elcon Traxx
04.05.18 - klo: 07.54
Maalarin jäljiltä olikin maali ehtinyt kovettua kuvattavaksi asti. Eli Traxx uudella korilla olkaatten hyvä:

#106
Bensa-autot / Elcon Traxx
28.04.18 - klo: 14.45
Elikäs Elcon models on julkaissut jo jokin aika sitten uuden tuuppikrossarin Traxx nimeltään.

Auto on mahdollista rakentaa joko perinteisellä pystyyn asennetulla moottorilla, tai niin kuin allekirjoittanut teki, makaavalla koneella.

Lisäksi auton konstruktio on muuttunut suurilta osin verrattuna vanhempaan MMX malliin. Tietysti maininnan arvoinen on Elconin jo pitkään käyttämä ilmajarrusysteemi joka on vakuuttanut jarruvoimaltaan, helppokäyttöisyydeltään ja säädettävyydellään. Lisäksi uudemman malliset isommat iskarit kuuluu autoon luonnollisesti.

Tänä kesänä näitä Traxxeja tullaan näkemään ainakin 2 kappaletta kisoissa.

Ohessa muutama kuvatus omasta kalustosta:

   

Kuvissa muuten auto on varustettu vanhalla Impactin korilla, mutta luonnollisesti korikin on suunniteltu uusiksi tässä mallissa. Valitettavasti kuviin saakka ei uusi maalattu kori ehtinyt.
#107
Vastaan Matille ja Jertzille, vaikka asia ei minulle kuulu.

Matti kyllä kysyi ihan aiheesta, mutta kisailmoittaumisen teksti oli ns copy paste mallia, eli aikaisempien kisojen aikataulut ym detaljiosasto oli kopioitunut vanhasta ilmoittautumiskutsusta myös tähän kutsuun.

Eli aikataulut, harjoituserien määrä ja muut kilpailuun sekä ajamiseen liittyvä varmaankin hierotaan kohdilleen sitten kunhan osallistujamäärät ovat selvillä. Jos ei aikaisemmin niin viimeistään lauantai aamuna homman kupletti selviää kunhan on ensin itsensä ilmoittanut kisaan mukaan.
#108
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
23.04.18 - klo: 10.34
Kuvia uudesta Impactista. Tämä on proto auto, eli ei täysin vastaa tuotantomallia vielä.

Huomiota herättää kaksi kytkintä ja perinteisen vetokäynnistimen puuttuminen.




#109
Bensa-autot / Vs: Elcon Impact
20.04.18 - klo: 12.25
Hupsis ja heijaa...

Elconin tehtaalta ilmoitettu että uusi Impact tulee myyntiin tämän vuoden aikana.

Eli tarkempaa tietoa ja kuvia odotellessa......
#110
Bensa-autot / Vs: N-R-P Ultron
15.04.18 - klo: 17.05
Aikas kivasti toimi tänään kun kävin tankillisen testaamassa. Eikä edes mennyt rikki mitään  :azn:
#111
Bensa-autot / Vs: N-R-P Ultron
14.04.18 - klo: 19.36
Tuossa nyt suuntaa antava hinnoittelu:

https://n-r-p.eu/en/ultron-2
#112
Bensa-autot / Vs: N-R-P Ultron
14.04.18 - klo: 19.05
SKÄDÄM!!!!

Taitaa olla suomen ensimmäinen Ultron pöydällä. Tulevana kesänä tämä sit pyörii muiden kiusana OR5 luokassa.



#113
Lainaus käyttäjältä: Vesa - 01.01.18 - klo: 22.51
Olipa se erän pituus mitä tahansa, erän pituus + 3min on tarvittava aika kuskien vaihtamiseen lavalta ajovalmiiksi. Eli +2min joka erään pidentää päivää aikalailla, äkkiseltään päässä laskettuna noin 2.5h,  jos eräväli on noin tunti eli noin 7 erällistä kuskeja.

Ai miksikö?

Jos erän pituus on X ja ratakierros kestää esim 15s, tarkoittaa se sitä että radalla erän pituus on X+15s eli esim 5min 15sekuntia. Tuossa vaiheessa vielä autot on liikkeellä radalla joko tulossa maaliin tai ylimääräisellä kierroksella eli 5min 30-45s kohdalla jengi alkaa olla poistunut lavalta pois ja keräilee kamoja, jolloin ollaan jo +1min erän päättymisestä. Autokamat joko varikolle tai katsastuspöydälle ja sitten nostamaan. Ihmiset ei liiku radan toiselta puolelta toiselle sekunnissa joten aikaa on kulunut tuossa vaiheessa jo +2min erän päättymisestä. Samaan aikaan seuraavan erän kuskit ovat kivunneet lavalle ja lämmitelleet, sekä rataa on myös saatettu korjata, tuloslaskentaa saa vetäistä minuutin henkeä jne.


Voisikos ajatella että erän jälkeen et mene suoraan nostamaan vaan nostovuoro hyppää aina yhden erän yli? Eli ajo -> yksi erä välissä -> nostovuoro. Nykyisillä kuskimäärillä luulisi saavan ko. systeemin toimimaan.

Anteeksi huuteluni tähän väliin kun en ole kisoissa paikalla ollut pitkiin aikoihin, eli jos oli huuhaata koko ehdotus niin unohtakaa koko kirjoitus.
#114
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
03.12.17 - klo: 18.24
Faceen kaikki on mennyt. Tee itselles profiili ja liity 1/5 bensa RC-autoharrastajat Suomessa ryhmään.
#115
Raision rata oli kokenut taas pientä muutosta. Minun mielestä parempaan suuntaan on menty.

Kisajärjestelyt olivat jälleen kerran toimivat ja myös aina niin mukava muonahuolto kohtuullisella korvauksella paikalla. Nämä ovat kisaajan kannalta niitä ehdottoman hyviä puolia kun kaikkeen ei tarvitse kisoihin lähtiessä varautua.

OR5 luokassa uusi nimi podiumille ja taisi olla vieläpä ensimmäinen Losilla ajettu podiumsijoitus, jos ei oteta huomioon X1 konversiolla ajettuja sijoituksia. Lisäksi kolme automerkkiä palkintopallilla pitkästä aikaa, vai oliko jopa ensimmäinen kerta kuin tämmöinen merkkijakauma osuu kohdalle.

Viimeiseen kisaan taitaapi jäädä aika kutkuttava tilanne koska or5 sarjan sijoitukset 2 ja 3 taitaa olla vielä useamman kuskin saavutettavissa.

Onnea Hiltuselle mestaruudesta!!!
#116
Nuorten jokkiksessa ja outlawissa alkaa olemaan osanottajia kiitettävästi.
#117
Muutama ajovirhe tiputti neljänneksi, mikä sijoitus olisi ollut otettavissa ennen teknisiä murheita. Tais bensa loppua kesken sitten viime metreillä tai jotain muuta?
#118
Finaalit ajettu. Minun mielestä suomalaisten panos näissä em-kisoissa oli todella kova näyttö siitä, että täällä osataan ajaa myös 1/5 bensakrossia. Aivan niin kuin elokuvissa ei finaalipäivä sujunut, mutta silti jokainen suomea edustanut kuski saa, ja oikeastaan pitääkin, olla tyytyväinen suoritukseensa.

4WD
9. Pekko Iivonen
10. Jouni Hiltunen
13. Esa Myllymaa
20. Marko Laitinen
31. Vesa Sarja
34. Jari Paasikivi
#119
Ja tänään ajettiin taas...

Pekolla on draivi päällä. Jos huomenna osuu palikat kohdilleen voitaisiin jopa odottaa 4:ää suomalaista kuskia finaalissa. Eli katsottavaa riittää yllin kyllin huomiselle päivälle. Tietysti Pekolla olis hyvät mahdollisuudet hakea poika kotiin kunhan kalusto on säädöissään. Kuskista homma ei ole kiinni.


4WD
1. Pekko Iivonen (huomenna finaalit, Komiaa ensimmäinen TQ härmään)
10. Jouni Hiltunen (huomenna finaalit)
14. Esa Myllymaa (huomenna finaalit)
16. Marko Laitinen (huomenna finaalit)
28. Jari Paasikivi (huomenna finaalit)
32. Vesa Sarja (huomenna finaalit, komia nousu 1/8 finaalissa)
42. Saul Peltola (lopullinen sijoitus)

2WD
28. Ever Kelt (lopullinen sijoitus)
#120
Sää on ilmeisesti ollut perin englantilainen. Sadetta pääasiassa, mutta aurinkoakin edes jonkun verran. Radan kosteuden mukaan joutuu renkaita arpomaan kuulemma.

Tilanne 3/4 alkuerien jälkeen seuraava:

4WD
Jaettu 1. sija Pekko IIvonen. Huominen viimeinen alkuerä ratkaisee voittajan kolmen kuskin kesken
10. Jouni Hiltunen
14. Marko Laitinen
15. Esa Myllymaa
28. Jari Paasikivi
33. Vesa Sarja
42. Saul Peltola

2WD
27. Ever Kelt