1
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 & Ratakasi Kausi 2015
« : 05.08.14 - klo: 00.25 »
3 ratakasikisaa ajettuna. Kivaa on ollu.
Mutta jos jotain halutaan parantaa niin tässä toiveita kaudelle 2015
Aikataulu semmoiseksi, että kisat loppuu klo 17-18.
Toimenpiteinä molempiin luokkiin alkueräkierrosten vähentäminen, erilainen finaaliformaatti (?) ja poistetaan tekniset kympit.
Kisaformaattiin
Pari treeniä on hyvä. Ne vois olla 10 -15 min pitkiä.
2 tai 3 alkueräkierrosta riittää hyvin. 4 on liikaa.
Finaaleihin ehdottaisn muutoksen molempiin luokkiin.
Jos kisaajia luokassa on 16 tai vähemmän, niin puolet A-finaaliin ja puolet B-finaalin. Ja B-finaalista 2 parasta nousee a-finaaliin.
Jos osallistujia luokassa on alle 27 niin alkuerien 8 nopeinta a-finaaliiin, 9-16 b-finaaliiin ja 17 - 26 C-finaaliin. Finaaleista 2 parasta nousee ylempään finaaliin.
Jos kisaajia on 27 tai enemmään niin ajetaan finaalit EFRA systeemillä.
Perusteluja:
- ei ole kenenkään etu ajattaa kilpailun nopeinta ja hitainta samaan aikaan radalla. Nyt tämä valitettavasti tapahtuu ratakasi finaalissa ja TP-10 semifinaaleissa.
- kilpailujen "helmi" on ajaa kilpaa mahdollisimman samantasoisten kanssa. (Semifinaalit ei tuo tätä ajatusta, tai se että kaikki osallistujat ajaa finaalissa).
Mutta jos jotain halutaan parantaa niin tässä toiveita kaudelle 2015
Aikataulu semmoiseksi, että kisat loppuu klo 17-18.
Toimenpiteinä molempiin luokkiin alkueräkierrosten vähentäminen, erilainen finaaliformaatti (?) ja poistetaan tekniset kympit.
Kisaformaattiin
Pari treeniä on hyvä. Ne vois olla 10 -15 min pitkiä.
2 tai 3 alkueräkierrosta riittää hyvin. 4 on liikaa.
Finaaleihin ehdottaisn muutoksen molempiin luokkiin.
Jos kisaajia luokassa on 16 tai vähemmän, niin puolet A-finaaliin ja puolet B-finaalin. Ja B-finaalista 2 parasta nousee a-finaaliin.
Jos osallistujia luokassa on alle 27 niin alkuerien 8 nopeinta a-finaaliiin, 9-16 b-finaaliiin ja 17 - 26 C-finaaliin. Finaaleista 2 parasta nousee ylempään finaaliin.
Jos kisaajia on 27 tai enemmään niin ajetaan finaalit EFRA systeemillä.
Perusteluja:
- ei ole kenenkään etu ajattaa kilpailun nopeinta ja hitainta samaan aikaan radalla. Nyt tämä valitettavasti tapahtuu ratakasi finaalissa ja TP-10 semifinaaleissa.
- kilpailujen "helmi" on ajaa kilpaa mahdollisimman samantasoisten kanssa. (Semifinaalit ei tuo tätä ajatusta, tai se että kaikki osallistujat ajaa finaalissa).