Kirjoittaja Aihe: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat  (Luettu 264729 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #720 : 20.09.22 - klo: 12.44 »
Hakkilan portit – haluatko pääsyn illalla?

Kuten olette varmaan huomanneeta tai kuulleet, Hakkilan portit menevät nykyisen jo aikaisemmin kiinni. Arkisin klo 20.00 ja viikonloppuisin jo aikaisemmin. Tämä johtuu siitä, että alueella pyörii aktiivisesti bensavarkaita. Uudet aukiolojat ovat ogelmaa hillinneet, mutta eivät poistaneet. Aukioloihin ei ole tulossa em. syistä muutoksia.

Olemme keskustelleet kiinteistöpäällikön kanssa ja porteille on asennettu puhelimella avaava systeemi, missä soittamalla tiettyyn numeroon portit aukeaa. Lisenssi tähän tilataan avaajan numerokohtaisesti, eli jos sinun numeroasi ei ole ilmoitettu et saa porttia auki soittamalla avausnumeroon.

Olemme tilaamassa puhelinavauksen sen haluaville, hinta 9,92€/kpl.

Jos haluat iltapääsyn täytä seuraava kaavake perjantai 23.09.2022 klo 12.00 mennessä:
https://forms.gle/sMPk6F7c6Aa3ENxq6
Vain jäsenille tai kk/kausi -maksun makseneille.

Lähettämällä tietosi sitoudut maksamaan lisenssin. Maksuohjeet tulossa myöhemmin.

Pahoittelut ripeä aikataulu, mutta haluamme saada pian ratkaisun porttihaasteeseen. Jatkossa emme tilaa yksittäisiä uusia pääsyjä, vaan keräämme kiinnostuneilta listaa ja tilaamme useamman uuden pääsyn kerralla. Heti perään ei tehdä uutta tilausta.

Vinkkaathan kavereille, jos tiedät heidän käyvän iltavuoroissa.

Fullspeed RC Hallitus

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #721 : 20.09.22 - klo: 13.05 »
Tänään rata oli liukas ja pito epätasainen ja ajaminen oli lähinnä selvytymistä, ei millään tavalla mielekästä. Kierrosajat selvästi hitaamipia kun edellisellä kerralla kun pito oli mitä oli, siitä huolimatta kova rengaskuluma yllätti joka oli samaa luokkaa kun turffilla.

Toinen mikä hämmästytti oli auton ja renkaiden likaisuus, erän jälkeen kun mekkasi niin kädet oli mustana kuin mattoluokissa. Tästä syystä kysyin onko renkaiden pidotuksesta, kovasti toisilla kumit vinkuu jopa linjan ulkopuolella.

Miten rataa on tarkoitus huoltaa että pito pysyy tasaisena sekä vertailukelpoisena kerrasta toiseen?

Olisin näistä asioista kysynyt muilta kuskeilta mutta kovin on vähäisesti kuskeja isoon ääneen himotulla betoniradalla.

Rataa huolletaan tällähetkellä noin kerran viikossa ja kuten jo aiemmin tuossa todettiin betoniradalle on tyypillistä, ettei pito ole joka päivä ihan samanlainen, mikä on osa liukkaan pinnan viehätystä.

Hakkilan säännöissä mainitaan siitä, että asiat tapahtuvat talkoilla. Radan siivous on merkittävin osatekijä auton likaantumisen estämisen kannalta.

Eli harrastajat siivoavat toisia harrastajia varten radan pyyteettä ja ilman korvausta talkoilla. Tämä tapahtuu useimmiten torstaisin puolen päivän jälkeen, ennen viikkokisoja. Jos ajankohta ei sovi ja haluaisi osallistua yhteisen hyvän tekemiseen, niin siivota voi esimerkiksi imuroimalla varikkoaluetta, mikä edesauttaa siihen, ettei pölyä leijaile niin paljoa radoille.

Et maininnut millä renkaalla ajoit, mutta väittäisin betonin kuluttavan rengasta merkittävästi vähemmän kuin turffi ja varsinkin renkaan nopeus (minipin ja honeycomb) pystyy huomattavasti pidempään samanlaisena vrt Minidart turffilla.

Poissa Venttiili

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #722 : 20.09.22 - klo: 16.55 »
Hakkilan portit – haluatko pääsyn illalla?

Hyvä juttu, mutta aamuvuoro kiinnostaisi enemmän viikonloppuisin, saako tällä samalla systeemillä soiteltua portin auki myös la ja su aamuna klo 6:45? Jos niin sitten otan heti.

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #723 : 21.09.22 - klo: 10.30 »
Hakkilan portit – haluatko pääsyn illalla?

Hyvä juttu, mutta aamuvuoro kiinnostaisi enemmän viikonloppuisin, saako tällä samalla systeemillä soiteltua portin auki myös la ja su aamuna klo 6:45? Jos niin sitten otan heti.

Toimii myös aamuvuorolaisille

Poissa Juba31

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #724 : 23.09.22 - klo: 12.25 »
Pikailmoituksen huomasin näemmä 25 minuuttia myöhässä.
Ilmottaudun siis jonoon, jos kun joskus tällaisen avaimen vielä voisi saada.

yt. Jussi Virta

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #725 : 23.09.22 - klo: 12.30 »
Pikailmoituksen huomasin näemmä 25 minuuttia myöhässä.
Ilmottaudun siis jonoon, jos kun joskus tällaisen avaimen vielä voisi saada.

yt. Jussi Virta

Tältäerää tilaus on kiinni ja lähtenyt jo.
Infoa seuraavasta tilauksesta tulee jossain vaiheessa.

Poissa Juba31

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #726 : 23.09.22 - klo: 12.42 »
Kuitti!
Kiitos vastauksesta!

T Juba

Poissa quag

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #727 : 23.09.22 - klo: 20.22 »
Jahas, eipä tullut luettua tuosta asiasta kuin vasta nyt.

Voisiko tänne nyt sitten julkaista sen, että milloin ne portit aukeavat aamuisin ja milloin menevät iltaisin kiinni ihan joka viikonpäivän osalta.

Kerran jo tuli käytyä turhaan kääntymässä portilla. Vaikuttaisi olevan aika merkittävä heikennys omalle kohdalleni.

Onko arviota siitä, että milloin tuo seuraava tilauskerta olisi tulossa? Pari kuukautta? Puoli vuotta?

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #728 : 23.09.22 - klo: 23.58 »
Portit auki:
ark 6-20
La 8-18
Su 8-16

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #729 : 29.09.22 - klo: 09.50 »
Väliaikatietona: ovat rähmänneet jotain puhelinavaus tilauksessa. Aktivoitiin menee arviolta kaksi viikkoa. Onneksi kysyin perään, sillä huomasivat vasta sitä kautta.

Poissa jugertti

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #730 : 10.10.22 - klo: 15.01 »
Ulko krossirataa ei kuulu ja sisähalli menettää taas neliöitä??? mikä on kerhon tila? onko se terve?  :undecided:

Poissa insjuip

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #731 : 12.10.22 - klo: 14.28 »
Hei

Muutoksia toki näyttää tulevan, mutta asioilla ei ole missään tapauksessa vain huonoja puolia, tai että kerhon tilanne olisi jotenkin epäterve tai sairas. Päin vaistoin. Ainakin taloudellisen tilanteen osalta näkyy jo vähän valoa tunnelin päässä synkkien koronavuosien jälkeen ja isojen erinaisten kertakustannuksien jälkeen. Harrastus Hakkilassa näyttää voivan ihan hyvin, ja radoilla näyttää olevan käyttäjiä. Lisääkin mukaan mahtuisi vaikka kuinka paljon.

Savirata:
Ei ole saatu savea, sellaista joka soveltuisi saviradan rakentamiseen. Edelleenkään. Tältä osin näyttää toki hivenen huonolta. Toki toivoa en ainakaan minä ole menettänyt. Pyytäisinkin tässä nyt julkisesti, että mikäli tiedät kontaktin, jonka kautta voisi saada PUHDASTA savea, niin nosta asia esiin laittamalla viestiä osoitteeseen pksrca@gmail.com. Jos tiedät mistä kysyä, niin ota ensin itse yhteyttä kyseiseen tahoon ja mikäli savea olisi tarjolla, niin kerro kontaktillesi, että jatkosta asiassa on yhteydessä joku Fullspeedin hallituksen jäsen. Eli emme tarvitse maansiirtourakoitsijoiden nimiä tai puhelinnumeroita ihan vain että voi soitella ja kysellä. Sitä on nyt tehty jo todella paljon. Testikuormiakin on viety Tattaruolle, mutta kuten voitte käydä itse havaitsemassa, ei maansiirtourakoitsijatkaan tiedä mikä on savi ja mikä on hiekkaa. Korostan myös, että Tattarisuolle ei viedä enää yhtään kuormaa maa-aineksia testiksi, vaan maa-aines pitää käydä katsomassa paikanpäällä ja kertoa itse työmiehille / työnjohtajille, että millä edellytyksillä ja mitä maa-ainesta Tattarisuon radan rakentamiseksi voidaan ottaa vastaan. Tämä tehdään edelleen hallituksen siunaamana, mutta apuja saa tarjota.

Hakkilan tilanne:
Olemma Mixor Oy:n alivuokralaisia ja toimimme voimassa olevan sopimuksen puitteissa. Vuokra on meille erittäin iso kustannus ja säästöt tilakustannuksissa ja sähkökustannuksissa ovat erittäin tervetulleita. Käytännössä mekkaustila tulee tilamuutoksien seurauksena pienenemään. Turhaa käytävätilaa otetaan hyötykäyttöön. Kaappimäärä säilyy ja ratojen määrä ei muutu, mutta krossiradan ja turistiradan koko muuttuu aavistuksen pienemmäksi, ei kuitenkaan merkittävästi tai siten, että sillä olisi oleellista merkitystä rataan tai rataprofiilin suunnitteluun. Näkemyksemme mukaan meillä säilyy edelleen erittäin hyvät harrastusmahdollisuudet. Varikko käytännössä tulee tiivistymään nykyiselle läpikulkualueelle. Tämä tiivistää hivenen tunnelmaa, todennäköisesti ihan positiivisessa mielessä. Tämä muutos on eduksi myös siivoukselle, jota edelleen hoidetaan talkootyönä. Jos vaikka harrastusporukasta löytyisi se joku siivoojakin. Kaikki vapaaehtoiset siivoojat voisi ilmoittautua osoitteeseen pksrca@gmail.com.

Ihan esimerkkinä tähän tilamuutokseen liittyvä erittäin positiivinen seikka on sähkö. Olemme maksaneet Hakkilan sähköistä tähän mennessä noin 1300 €/kk sis alv, kaikilta kuukausilta vuodessa (yli 15 000 €/vuosi). Nyt kun tiloja muutetaan ja vuokrasopimusta uudistetaan päävuokralaisen kanssa, olemme neuvottelemassa myös sähköjen veloitukseen tarkennusta ja kohtuullistamista. Sähkön hinnan muutokset tietää kaikki. Jos esimerkiksi sähkön hinta nousisi nyt tulevana talvena kolmekertaiseksi, olisi nykyisellä sopimuksella ja tilalla sähkökustannukset noin 4000 €/kk = 48000 €/vuosi. Tällainen kustannusnousu tarkoittaisi välittömästi tiloista luopumista. Tässä kohtaa on siis tapahtumassa paljon hyvää ja sellaisia asioita. jotka mahdollistavat tai parantavat harrastuspaikkamme säilymisen. Tavoittelemme tässä samalla myös energiankulutuksen vähentämistä vaihtamalla mahdollisesti kaikki valaistuksen lamput LED-lampuiksi. Kunhan energiankäytön vähennys vain saadaan huomioitua tulevassa vuokrasopimuksessa.

PayPal ja maksut:
Samalla tässä yhteydessä tuon esiin toiveen kaikille. Pyydämme kaikkia siirtymään jatkuvan kuukausilaskutuksen piiriin sekä kaappimaksujen osalta että ratamaksujen osalta. Tämä parantaisi huomattavasti tulojen ennakoitavuutta ja saamme luottamusta siihen, että selviydymme kiinteistä kuluista. Pyydämme siis ottamaan PayPal laskutuksen käyttöön, jotka harrastatte kausi- tai kuukausimaksuilla. Toki Zettle pääte säilyy ja kaikki maksut voi edelleen hoitaa myös sitä kautta, jos ei PayPal tule kyseeseen. PauPalin käyttö on hallituksen harras toive teille kaikille.

Jokaisen harrastajan maksu ajallaan on erittäin tärkeä, jotta selviydymme laskuista. Muistakaa siis maksaa jäsenmaksut, ratamaksut, kaappimaksut ja tietenkin kaikki buffaostokset ja ilmoittautukaa mukaan kaikkiin kisoihin.

Syystalven ja kevät talven tapahtumat:
Syksyn ja kevään kilpailukalenteria ollaan nyt mietitty ja ensimmäisistä tapahtumista on kutsut jo laitettu. Seuraavien tapahtumien aikataulutusta mietitään varmaan tällä viikolla pidettävässä hallituksen kokouksessa. Toivotaan että saadaan hyvin osallistujia kaikkiin kisoihin. Kisat ovat myös iso tulonlähde ja mukava kaikille meille että niitä ylipäätään on ja jotkut harvat jaksaa niitä järjestää ja tehdä meidän kaikkien eteen ison työn. Kiitos siitä jo tässä vaiheessa kaikille talkoolaisille ja järjestäjille.

Talkootyö:
Kaikki tämä pyörii talkoovoimalla. Myös tämä kerhon johtaminen. Lähitulevaisuudessa tuleva tilamuutos ja siihen liittyvät tapahtumat vaativat talkoovoimaa. On selvää, että muutoksen aikana kilparadat ovat hetken pois käytöstä, mutta mitä aktiivisemmin harrastajat osallistuvat aikaan talkoisiin, sen paremmin asia tulee luistamaan. Talkoon ajankohdasta tiedotetaan erikseen. Tämän järjestelyn vastuuhenkilö ei ole vielä tiedossa, mutta kun se selviää, niin hän tiedottaa ja listaa tehtävät ja kutusuu talkoisiin.

Kaappien päällisten tyhjentäminen:
Tilamuutoksen valmistelevana toimena pyydän kaikkia harrastajia siivoamaan tavarat pois kaappien päältä. Jotta kaappien siirtäminen on paremmin mahdollista. Tähän teillä kaikilla on aikaa tämän kuun loppuun. Takoissa kaikki kaappien päällä olevat tavarat heitetään talkoolaisien toimesta roskikseen. Ja jatkossa kaappien päälle ei laitella yhtään mitään.


Fullpseed RC:n puolesta
Juha Sallmén
« Viimeksi muokattu: 12.10.22 - klo: 22.48 kirjoittanut insjuip »

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #732 : 14.10.22 - klo: 10.37 »
Hei,

Kiinteistössä Vanha Porvoontie 231  on alkamassa kattokupujen vaihto, jonka vaikutusalue kohdistuu suurelta osin teidän käytössänne oleviin tiloihin. Vaihdon ajaksi joudutaan kattokuvun alaosa kerroksesta rajaamaan lippusiimalla, jotta kukaan ei kävele alle kattokuvun vaihtotyön aikana. Tavaroiden siirto kerroksissa ei ole puolestamme  välttämätöntä, sillä kaikki asennustyö suoritetaan katon puolelta ja kerroksissa suoritetaan vain mahdollisia siivouksia asennuksen jälkeen.

Kattokupujen vaihdot tapahtuvat sääolosuhteiden mukaan, joten sateella vaihtoa ei suoriteta. Vaihto tapahtuu arkisin kello 8-16 välisenä aikana, joten kello 16:sta eteenpäin rata on taas täysin käytössänne.  Kokonaistyöaika vaihdoissa on 24.10-30.11.2022

Urakoitsija on suunnitellut ensimmäiset kupujen vaihdot tapahtuvan alla olevan pohjakuvan mukaisesti, mutta sääolosuhteet ja toimitusajat voivat vaikuttaa aikatauluun. Olen yhteydessä  aikataulun tarkentumisesta vielä ensi viikon aikana.

Mikäli teillä on ajankohtia jolloin tiettyjen ratojen käyttö olisi ehdotonta toiminnallenne, niin ilmoitattehan minulle.  Olen yhteydessä teihin kun urakoitsija on aikatauluttanut marraskuussa tapahtuvien vaihtojen tarkat ajankohdat.

24.-25.10 tapahtuva vaihto vaikuttaa keskimmäisen ratanne toimintaan ja mahdollisesti myös sisäänkäynnin puoleisen radan toimintaan.
26.-28.10 tapahtuva vaihto vaikuttaa mahdollisesti sisäänkäynnin puoleisen radan toimintaan.
Alustavasti arvioitu 31.10-4.11 tapahtuva vaihto vaikuttaa sisäänkäynnistä kauimpana olevan radan toimintaan.

Ystävällisin Terveisin,


Miikka Kaltiainen
Project Manager
Direct: +358 50 345 3996 Cell: +358503453996
Switchboard: +358 20 742 0400
miikka.kaltiainen@newsec.fi

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #733 : 23.10.22 - klo: 17.34 »
Tiedote

23.10.2022

Fullspeed ja Tomi Saari ovat sopineet, että Tomi vastaa Hakkilan kilparatojen osalta varikkoalueen

siisteydestä ja järjestyksestä sekä ratamaksujen valvonnasta pistokoeluontoisesti.

Siivous ja järjestys

Varikkoalueen siisteydestä ja järjestyksestä vastaaminen ei tarkoita sitä, että Tomi yksin pitäisi paikat

siistinä. Tomi tulee huolehtimiaan siivouksesta oma-aloitteisesti, mutta hänellä on valtuudet suunnitella

asiaa ja kutsua paikalla olevat harrastajat siivoustalkoisiin. Pyydämme, että autatte Tomia näiden tehtävien

hoitamisessa. Tämä on edelleen suuressa määrin talkootyötä.

Siivotaan varikkoalue vähintään 2 kertaa kuukaudessa. Jokainen voi huolehtia omatoimisesti, myös ilman

Tomin pyyntöä näistä seuraavista tehtävistä:

- mikropöydän ja mikrojen siistiminen

- buffapöydän puhtaanapito, tavarat pois pöydältä ja pöydän pyyhkiminen ja tavarat siististi takaisin

- kahvivesisäiliön täyttäminen ja jätevesisangon tyhjennys ja puhdistus

- pulloroskiksen jätesäkin vaihto, täydet säkit laitetaan buffan taakse seinälle odottamaan vientiä

kauppaan

- pullojen vienti kauppaan ja käteisen rahan tuonti buffan käteiskassaan

- varikkopöytien pyyhkiminen

- lattian siivoaminen (imurointi / lakaisu), myös puhalluskopin sisäpuoli ja ympärystä

Kun Tomi pyytää teitä harrastajia auttamaan näissä tehtävissä, olkaa ystävällisiä ja auttakaa. Kun tätä tekee vähän kerrallaan ja useamman harrastajan voimalla, ei tehtävät ole ylivoimaista kenellekään. Tomi hoitaa näitä edellä mainittuja tehtäviä myös itsenäisesti ja säännöllisesti.

Edelleen korostamme, että kun jokainen harrastaja lähtiessään pyyhkii pöydän ja lakaisee lattian oman varikkoalueen kohdalta, ei siivoustalkoita tarvitse järjestää useasti ja työmäärä on yhdellä kerralla

vähäisempää. Ostamme halliin lisää siivousvälineitä, jotta tämä jokaisen vastuulla oleva puhtaanpito olisi entistä helpompaa.

Ratamaksujen valvonta

Tomi valvoo myös satunnaisesti ja pistokoeluontoisesti, että kaikki paikalla olevat ovat maksaneet

ratamaksunsa. Toimitamme Tomille listan voimassa olevista PayPal maksuista (kuukausimaksuista). Mikäli maksat ratamaksun Hakkilan maksupäätteellä, lähetä suorituksesta kuitti itsellesi sähköpostiin ja säilytä sähköposti itselläsi, jotta voit osoittaa maksusuorituksen. Jos sinulla ei ole kuittia ratamaksusta tallessa, etsi suoritus tiliotteelta ja esitä se pyydettäessä. Henkilöt, joille on lähetetty lasku ratamaksuista pidemmältä ajalta kerralla, ovat erikseen tiedossa.

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #734 : 24.10.22 - klo: 16.20 »
Talkoot touring-radalla 28.10. klo 19.00

Seuraavan päivän XRS kisaa varten muutamme radan kiertosuuntaa ja teemme muutamia muutoksia profiiliin jotta vastakkainen kiertosuunta toimii hyvin. Samalla imuroidaan rata linjan ulkopuolelta.

Näissä talkoissa ei kauaa mene (1-2 tuntia), kunhan muutama lisä käsipari saadaan apuun.

HUOM. Talkoiden jälkeen radalla ajo kielletty XRS kisaan osallistuvilta. Muille harjoittelu sallittua.

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #735 : 28.10.22 - klo: 13.54 »
Hakkilan kattoikkunat remontoidaan tulevien kahden viikon aikana. Siitä aiheutuu haittaa seuraavasti:

Klubirata 31.10-4.11.
Touring ja betonirata 7.11.-11.11.

Töitä tehdään 8-16 välisenä aikana ja radat ovat silloin suljettu.

Käyttökatkokset pyritään pitämään mahdollisimman lyhyenä.

Poissa Maatiukko

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #736 : 02.11.22 - klo: 23.11 »
Pyöriikö krossiradalla viikkokisat torstaisin tällä hetkellä?

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #737 : 06.11.22 - klo: 13.56 »
Pyöriikö krossiradalla viikkokisat torstaisin tällä hetkellä?

Pyörii, edellisissä kisoissa taisi olla syyskauden osallistujaennätys, yli 20 kuskia. Aina ajetaan vaikkei jokaisesta kisasta ole erikseen ilmoittelua eikä minimikuskimäärää ole.

Poissa Deeppi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #738 : 21.11.22 - klo: 16.15 »
Ai saakeli miten sylettää että vasta nyt kävin kokeilemassa krossia betonilla. Tuohan pesee mielekkyydessä turffin aivan 100-0. Ei tartte jäähdytellä kalustoakaan vaan voi kuskien määrän salliessa painaa akkua toisen perään ihan huoletta.👌

Rataprofiilikin todella mieluisa ja hatunnosto ratamestareille. 🖖

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #739 : 22.11.22 - klo: 12.11 »
Tiedote

HAKKILASSA TILAMUUTOSTALKOOT ALKAEN 28.11.

Hakkilan harrastustilat tiivistetään ja krossirata siirretään kiinni turistirataan. Turistirata siirretään kiinni tiiliseinään. Ratojen välistä kaikki kaapit ja varikkopöydät siirretään nykyiselle läpikulkualueelle. Ohjaajakorokkeet muokataan uuteen Layoutiin sopivaksi. Tämä kaikki tehdään viikon 48 aikana, FORS-kisan ja WJ-kisan välisenä aikana.

Kulujen hillitsemiseksi ja päävuokralaisen lisätilan tarpeen vuoksi tiivistämään harrastustilaa. Uusi vuokrasopimus astuu voimaan tammikuun 1. päivä. Mixor Oy siirtää nykyisen väliseinän yhden pilarivälin verran radoille päin arviolta tammikuun ensimmäisellä viikolla. Muutos on kuitenkin tarkoituksenmukaista tehdä ennen Hakkilassa järjestettäviä WJ kisoja (10-11.12.2022). Ajetaan WJ kisat kolmen pilarivälin syvyisellä radalla, noin 1000 m2. Krossiradan takalaita siirretään joulun väliviikolla suunnitelman mukaiseen paikkaan.

Talkoot alkavat 28.11 ja kilparadat ovat poissa käytöstä niin pitkään, kunnes muutos on valmis ja tehty.
Asiat tapahtuvat harrastajien toimesta. Asiaa ei ole nyt johtamassa kukaan yksittäinen henkilö, eli tämä vaatii itseohjautuvuutta ja sitä, että teistä harrastajista löytyy henkilö, joka ottaa roolia asioiden järjestämisessä ja koordinoinnissa.

Oleellisimmat tehtävät talkoissa (viikon 48 aikana):
-Ohjaajakorokkeiden muutokset. Korokkeet sijoitetaan tolppalinjan suhteen keskelle. Turistiradalle ja krossiradalle yhtä iso alue.

    -Krossiradan ohjaajakoroke siirretään turistiradan korokkeeseen kiinni.
    -Korokkeiden rappuset muokataan ja siirretään korokkeen päätyyn.
    -Korokkeiden selkäpuolet pilarin keskilinjalle

-Ajanottopöydät ja tarvittavat tarvikehyllyt siirretään, katso suunnitelmapiirustus. Kaikki ylimääräinen kerhon avohyllyistä sorttiasemalle. Tavoitteena saada avohyllytila puoleen.
-Ratojen reunat kunnostetaan / fiksataan tarvittaessa.
-Pöydät ja kaapit siirretään, katso suunnitelmapiirustus.
-Varikkopöytiä saadaan mahtumaan noin 12 kpl. Kaikille pöydille asennetaan sähköt / roikat.
-Peltikaappeja mahtuu ainakin 50 kpl -> kaikki peltikaapit säilyvät
-Ylimääräiset tuolit sorttiasemalle
-Kaikki sohvat sorttiasemalle ja turistiradan sivulla olevan korokelaatikon purku ja purkujätteet sorttiasemalle
-Buffa-alue ja sen yhteydessä olevat kerhon kaapit tiivistetään nykyistä pienempään tilaan, katso suunnitelmapiirustus.
-Kerhon varasto- ja tarvikekaapeista siivotaan turhat tavarat pois ja vapautuneet kaapit annetaan mieluummin harrastajille vuokralle.
-Hävitetään vähintään 2 umpiovellista kylmäkaappia sorttiasemalle
-Säilytetään pizzauuni ja yksi mikro. Loput hävitetään sorttiasemalle (ei varastoida)
-Vähennetään buffan pöytiä ja viedään ylimääräiset pöydät sorttiasemalle (ei varastoida)
-Koko alueen siivous, lattiat siivotaan

Valmistelu vaatii harrastajilta:
-Kaapin päällisten tyhjennys sekä kaapin sisällön pikkutavaroiden laittaminen laatikoihin 27.11 mennessä, jotta kaappien siirtäminen onnistuu hyvin.
-Viekää roskat suoraan ulkona olevaan jäteastiaan tai suoraan sorttiin, ettei hallilla olevat pienet jäteastiat täyty heti kerralla.
-Pahvit pahvipuristimeen tai ”viikattuna” pahvirullakkoon.
-Toivotaan, että saisimme parit nokkakärryt hallille 27.11 mennessä, jos jollain olisi lainata, olisi oikein hyvä
-Korokkeiden muutoksen suunnittelu ja tarkistus etukäteen, että on sopivaa tavaraa (puutavara, ruuvit, kulmarautoja jne.)
-Aktiivista osallistumista, vastuun ottamista, ryhmätyötä, avun tarjoamista ja pyytämistä

Liitteenä olevan suunnitelman mukaisesti saamme säilytettyä edelleen kaikki radat ja ne säilyvät hyvin lähelle samankokoisina.

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #740 : 05.12.22 - klo: 22.31 »
Ratatalkoot touringradalla ti 13.12. Klo 18.00 eteenpäin.

Puretaan nykyinen profiili, imuroidaan alue ja rakennetaan uusi profiili. Siistejä välialueita ei tähän ”treeniprofiiliin” tehdä, vaan vasta seuraavaan joka tehdään FTT:n.

Muutama lisäkäsi tervetullut niin päästään jo 2-3 tunnin päästä ajamaan.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #741 : 18.12.22 - klo: 00.15 »
Ai hakkilassa betoni ? No se on varmaan hyvä allergikkojenkin kannalta. Millä renkailla siellä nyt ajetaan ?

Ai saakeli miten sylettää että vasta nyt kävin kokeilemassa krossia betonilla. Tuohan pesee mielekkyydessä turffin aivan 100-0. Ei tartte jäähdytellä kalustoakaan vaan voi kuskien määrän salliessa painaa akkua toisen perään ihan huoletta.👌

Rataprofiilikin todella mieluisa ja hatunnosto ratamestareille. 🖖
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Hanes_

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #742 : 19.12.22 - klo: 12.52 »
MiniPinneillä nyt betonilla, nähnyt myös Honeycomb renkailla joidenkin ajavan, mutta 99% Minipinneillä.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #743 : 21.12.22 - klo: 10.58 »
aivan, kiitti!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Tapio81

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #744 : 25.12.22 - klo: 20.29 »
onko auki 26.12.22? pääseekö klubiradalle ajamaan?

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #745 : 26.12.22 - klo: 14.37 »
TIEDOTE
Radan muutostalkoiden ja tilan tiivistyksen ensimmäinen vaihe onnistui erittäin hienosti ja nopeasti. Kiitos vielä kaikille talkoolaisille.

Nyt olisi tarve viimeistellä asia ja siirtää krossiradan takareuna yhden pilarivälin lähemmäksi ohjaajakoroketta. Eli yksi pilariväli pitää saada ennen vuodenvaihdetta tyhjäksi ja Mixor Oy:n käyttöön.

Pyydämme ystävällisesti ratatalkoisiin muutamia kynnelle kykeneviä. Rataryhmän jäseniä / jäsentä pyytäisimme suunnittelemaan uuden profiilin ja talkoolaiset voisivat auttaa rata-alueen siivouksessa ja radan rakentamisessa.

Ajellaan vielä tämä pyhäpäivä krossia nykyisellä isolla radalla ja tehdään radan pienennys tiistai-torstai aikana.

Krossiradan pinta pidetään edelleen betonina, ainakin toistaiseksi. Betonipinta palvelee hyvin seuraavien wj-kisojen treeneissä. Radan pinta muutetaan, mutta ajankohdasta tiedotetaan erikseen ja talkoot sitä varten kutsutaan koolle erikseen. Tämän hetken tiedon valossa turffiksi muuttaminen voisi olla ajankohtaista tammikuun loppupuolella. Mattokrossiakin edelleen harkitaan ja tarpeita ja toimia kartoitetaan. Asiat eivät ole valmiina mattokrossiin siirtymiseksi.

Fullspeed julkaisee taas uuden kyselyn krossiradan pinnasta. Katsotaan mikä saisi kannatusta ja miksi jne. Kysely julkaistaan ensin kuukausimaksajille ja mitä ilmeisimmin sen jälkeen muille.

Pidämme Fullspeed Ry:n vuosikokouksen heti kun tilinpäätös on olemassa. Tarvitsemme uusia innokkaita jäseniä hallitukseen. Kun kutsu vuosikokoukseen tulee, osallistu ja tule mukaan johtamaan ja päättämään ja talkoilemaan. Pari nykyistä jäsentä on ilmeisesti jättämässä tehtävät seuraaville. Myös kerhon omistama lähes kaikkea operoiva osakeyhtiön hallitus tarvitsee uusia jäseniä. Juha Sallmén joutuu valitettavasti siirtämään kapulan seuraavalle.

Terveisin
Fullspeed RC Ry hallitus

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #746 : 08.01.23 - klo: 08.32 »
Mikä on betonikrossiradan tulevaisuus materiaalin osalta, jos materiaali vaihtuu niin millä aikataululla?

Kevätkausi hyvällä alulla ja moni on epätietoinen millä pinnalla ajetaan. Meille se on ihan sama mikä pinta radalla on mutta jos materiaali on vaihtumassa niin on turha ostaa pussillista renkaita betonille ja jatkaa testejä betonilla. Varmaan ymmärrätte mitä tarkoitan.

Eiliseen kisaan ei ilmeisesti oltu pidotettu rataa tai pidotus on ollut vähäistä? Meno oli krossimaisen luistavaa ja pitolinjan kontrasti linjan ulkopuolelle ei ollut yhtä terävä kun pidotetulla radalla joka mahdollisti paremmin ohitusten yrittämistä, myös renkaat kesti hyvin verrattuna aiempiin kisoihin joissa oli kovempi pito.

Viime syksynä profiili vaihtui varmaan 10 kertaa ja harvemmin radalla käyvällä oli lähes aina uusi profiili opeteltavana eikä pysty vertaamaan aikoja tai auton käytöstä edellisiin käynteihin. Toivottavasti kevään aikana sama profiili pysyisi pidempään samana kun syksyn aikana. Ehkä on myös pienempi kynnys osallistua kisoihin jos on tuttu profiili, eikä päivä mene uuden profiilin opetteluun ja auton säätöjen etsimiseen.

Tärkeintä olisi nyt saada päätös millä pinnalla ajetaan, oli se mikä tahansa, epätietoisuus ei palvele radan käyttäjiä jotka arpoo kevätkauden maksun kanssa.


EDIT: muutama ajatuspieru poistettu ja loput jätetty :cool:


« Viimeksi muokattu: 08.01.23 - klo: 09.41 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #747 : 16.01.23 - klo: 22.44 »
Tulokset Hakkilan kilparadan pintamateriaalin kyselystä alkaa olla selvillä.

Tulokset liitteenä olevassa kuvassa kertoo, että erilaisille pinnoille on melko tasaväkinen suosio. Sama jakauma oli nähtävissä jo kuukausimaksun maksaneiden vastauksissa. Voidaan myös vetää johtopäätös, että kilparadan pinnan vaihtelulle on kysyntää ja tarvetta. Mattovaihtoehtoa pidetään aktiivisesti tutkinnassa, suurin kysymysmerkki on matolle sopiva rengas millä olisi hyvä kestävyys ja saatavuus.

Tämän perusteella Fullspeed RC:n hallitus on päättänyt pitää aiemman päätöksen ja vaihdetaan kilparadan materiaaliksi tekonurmi. Vaihto tehdään nyt nopeasti ennen tulevaa Winter Jumps kilpailua, aloitetaan talkoot 23.1. päivällä ja jatketaan kunnes tulee valmista.

Samalla haluaisin kannustaa niitä kuskeja kokeilemaan klubiradalla ajamista, kenelle turffi ei ole niin mieluisaa. Varsinkin Short Course autot toimivat siellä oikein hienosti uusitulla profiililla.

Hallituksen puolesta,
Aapo Koro

Poissa Kimmo S

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #748 : 20.01.23 - klo: 21.26 »
Kerrassaan valitettava päätös. Vihdoin kun on taas saatu radalle motivoitunut ylläpitäjä ja kuskitkin alkaa pysymään radalla, niin jälleen kerran aletaan sekoilemaan.

Nyt palataan takaisin siihen, että ketään ei jaksa kunnolla ylläpitää rataa ja koko halli on rempallaan turffipölyn peitossa. Olkaa hyvä ja ilmoittakaa alla olevaan listaan nimenne imurointivuoroon. Täytetään ensin parilliset viikkot ja tämän jälkeen parittomat.

(Huom. ota oma imuri ja pari tyhjää pussia mukaan kotoa)

vko 4 23.ma talkoot (ei tarvitse imurointia, mutta muistakaa talkoot)
vko 5 28.1 8-9 Reiman Racing
vko 6 6.2.  _____________________________
vko 7 13.2. _____________________________
vko 8. 20.2. _____________________________
vko 9 27.2. _____________________________
vko 10. 6.3. _____________________________
vko 11 13.3. _____________________________
vko 12 20.3. _____________________________
vko 13 27.3. _____________________________
vko 14 3.4. _____________________________
vko 15 10.4. _____________________________
vko 16 17.4. _____________________________
vko 17 24.4. _____________________________
vko 18 1.5. _____________________________
vko 19 8.5. _____________________________
vko 20 15.5. (Kesäkausi alkaa, kaikki tattiksen talkoissa)
vko 21 22.5. (Kesäkausi alkaa, kaikki tattiksen talkoissa)
vko 22 29.5. (Kesäkausi alkaa, kaikki tattiksen talkoissa)

Ilmoittakaa tähän nimiä, niin voin laittaa nimet paikoilleen viivoille.

Talkoissa nähdään.
« Viimeksi muokattu: 21.01.23 - klo: 20.26 kirjoittanut Kimmo S »

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fullspeed RC:n Hakkilan sisäradat
« Vastaus #749 : 21.01.23 - klo: 06.22 »
Sinäkö olet jatkossa ratavastaava turffiradalle? Jos olet, niin aika negatiivisella asenteella olet käskyttämässä porukkaa talkoisiin omilla siivousvälineillä. Onko hallitus päättänyt että turffirata imuroidaan omilla välineillä kun muihin tiloihin on tarjolla siivousvälineet yhdistyksen puolesta?

Turffissa on paljon miinuksia mutta myös plussia koska porukka sen pinnan haluaa, ei se betonikaan ollut aivan ongelmaton ratapinta. Sillä mennään mitä hallitus on päättänyt eikä purnaaminen ainakaan houkuttele uusia harrastajia. Päätös oli oikeudenmukainen koska turffi oli toimintasuunnitelman mukaan tulossa ajopinnaksi kevät 2023 ja äänestys tukee tätä asiaa. Sitä en sano oliko päätös hyvä vai huono koska meille on aivan sama mikä pinta radassa on, treenataan, säädetään autoja ja ajetaan kisoja.

Jatkossa emme näe huonona vaihtoehtona että syys- ja kevät ajetaan eri pinnoilla, ellei löydy nyt olevien pintojen yhdeistelmä' missä on enemmän hyviä kun huonoja puolia.

Kylätason RC-kuski.