Kirjoittaja Aihe: 1/8 rata-autot (C8 luokka)  (Luettu 325271 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #810 : 22.05.08 - klo: 00.52 »
..tossa vielä pari fotoa samasta vehkeestä samalta päivältä..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa kessi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #811 : 22.05.08 - klo: 11.11 »
moi arska oot ottanu hyviä kuvia
C8, kyosho evolva, rex pr-21r01wc (m.rossi) ,picco 21 (Ielasi Daniele), Sanwa.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #812 : 24.05.08 - klo: 21.56 »
Kiitos kessille vielä viimeisestä kokeilusta vanhasta autostani, ei ollut ihan enään niin hyppysissä ajaminen siinä muutamalla kierroksella.



Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #813 : 25.05.08 - klo: 10.39 »
tänään ukot radalle???

löytyykö suomesta enempää kuin 4kpl C8 kuskeja???
olis hienoo pitää jonkinlaiset kisat kesän aikana.
onko kiinnostuneita? siis kiinnostuneita ajajia?  :azn:
« Viimeksi muokattu: 25.05.08 - klo: 11.55 kirjoittanut miksalo »
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa kessi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #814 : 25.05.08 - klo: 11.25 »
joo mukana o;;aan miksalo 
C8, kyosho evolva, rex pr-21r01wc (m.rossi) ,picco 21 (Ielasi Daniele), Sanwa.

Poissa sakke2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #815 : 25.05.08 - klo: 13.00 »
Radalla ehkä 14.00-15.00 aikaan.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #816 : 27.05.08 - klo: 19.00 »
Kusti polki evolvaan uuden voiman lähteen, tolla pitäisi keretä..
Eli kyseessä "legendaarinen" genguru kone...  :cool: 
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #817 : 27.05.08 - klo: 19.05 »



     :shock:



« Viimeksi muokattu: 27.05.08 - klo: 19.12 kirjoittanut miksalo »
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #818 : 27.05.08 - klo: 20.00 »
Kusti polki evolvaan uuden voiman lähteen, tolla pitäisi keretä..
Eli kyseessä "legendaarinen" genguru kone...  :cool: 


Kysymys, miksei voi mielummin ostaa 3 kpl samurai konetta tuon tilalle. Oppis varmasti ajamaankin nopeammin kuin tuolla long stroke rexillä jossa on liikaa tehoja :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #819 : 27.05.08 - klo: 20.01 »
hellou.. kyllä C8 auto vaatii kunnon pannun eikä mitään mopo-samuraita

ajo-opetteluun sopii IGT

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #820 : 27.05.08 - klo: 20.07 »
hellou.. kyllä C8 auto vaatii kunnon pannun eikä mitään mopo-samuraita

ajo-opetteluun sopii IGT

Miksi pitää opettaa uudet kaverit ostamaan ne nopeammat koneet koska siitä ei tule lasta eikä pxxkaa ja sen tiedät Mika itsekin.
En ole viellä nähnyt radalla siis tattiksella kuin liian nopeita c-8 autoja kavereitten käsissä.
Jerzi

PS Mitäköhän mahtaa sylky sarja maksaa tuohon rexiin, veikkaan 180e ilman kiertokankia ja samurai kone maksaa vissiin siinä 100e koko kone.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #821 : 27.05.08 - klo: 20.23 »
veikkasit noin puolet metsään.
tupla hinta lähempänä.

montako C8 autoa on jerry nähnyt radalla???
mulla ainakaan ei enää sh:n ratakoneen paukut riitä.
en tarkoita nopeutta vaan VOIMAA.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #822 : 27.05.08 - klo: 20.47 »
veikkasit noin puolet metsään.
tupla hinta lähempänä.

montako C8 autoa on jerry nähnyt radalla???
mulla ainakaan ei enää sh:n ratakoneen paukut riitä.
en tarkoita nopeutta vaan VOIMAA.

esim ne autot mitä te olette ajannut on ollut liian tehoikkaita, nyt en tosiaankaan tarkoita sitä että ette osaa ajaa vaan tuo tattis ei todellakaan tarjoa kovin kummoiset pidot teidän autoille.
Kyllähän samurai koneessa on riittävät paukut.
Mitäs luulet Mika, kierätkö rataa ympäri nopeammin samurai koneella vai yyber tehokkaalla koneella. Ei siinä mitään onhan se hauskaa että auto sutii sehän on tämän lajin suola mutta jossain menee järkikin.
Jerzi

PS Katsoitkos F1 kisat viikonloppuna, siellä Sutil niminen kaveri ajoi aika kovaa vaikka oli tehoton auto alla, ja muista nyt ne ajoivat liukkaalla radalla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #823 : 27.05.08 - klo: 20.54 »
älähän nyt turhaan teitittele.
itsellä ollut tähän asti SH mikä nyt ei ihan super tehokas ole.
mulla ainakin on pitoa ihan tarpeeksi.
et ole edes mun uutta autoa koskaan nähnyt radalla.
muistaakseni en ole ollut vanhalla autollakaan ajamassa kun olet siellä ollut.

se nähdään lähi aikoina että miten kierrosaikojen käy kun vaihdan itselle novarossin koneen.
« Viimeksi muokattu: 27.05.08 - klo: 20.57 kirjoittanut miksalo »
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #824 : 27.05.08 - klo: 21.08 »
Ja se että jollain on ollut tattiksella c8:n kanssa ongelmia pitää nokka meno suunnassa ei välttämättä ole ollut koneen tehoista kiinni..esim. itseä vaivasi ihmeellinen ongelma kun auto tuppasi spinnaamaan herkästi ja suoralla oli todella epävakaa, no viime ajokerran päätteeksi vika lopulta paikantui: etuhihnasta puuttuu hampaita parin sentin matkalta.. Yksi kuski taas osti autonsa hetki sitten ja vasta aloittelee lajia mutta hänkin on päivä päivältä nopeampi. Muiden c8 kuskien meno on mielestäni melko hyvää ottaen huomioon että kausi alkoi juuri eikä olla paljon vielä ajettu, itsekin ajoin viime kaudella todella paljon nopeampaa kuin tällä kaudella mutta autoni olikin ehjä vielä silloin.
Ja kyllähän joku mopo konekin lujaa kuljettaa mutta kunnon ratapata on paljon herkempi eli reagoi kaasuun paremmin ja kiihtyvyys on aivan eri luokkaa, eli ehtii esim. pääsuoralla ottaa enemmän huippuja..toki rata voisi isompikin olla mutta kun autoon tottuu pystyy tuollakin yllättävän kovaa etenemään. Eiköhän kullakin vauhti kasva vielä huomattavasti kun saa enemmän ajokertoja alle..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #825 : 27.05.08 - klo: 21.42 »
Tää on kyllä huono vertailu kohta mutta vertaillaan vaikka iso myyriläisten ja iso omenan porukat keskenään. Iso myyrissä ajettiin lähes tulkoon vain vakiokoneilla ja iso omenassa ajettiin lähes tulkoon virikoneilla eli harjattomilla ja väitän että se mitä minä näin niin iso myyrin porukka selvästi paransi ajotaitojaan nopeammin koska sai hallittua sen auton nopeuden.
Minulle se on sama mitä te laitatte sinne kiinni kunhan kaikilla on hauskaa mutta tässä yritän vain ja ainoastaan jelppata kavereita hiukan.
Onko niin että vauhti korvaa ajovirheet tai toistepäin :huh:

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #826 : 27.05.08 - klo: 22.00 »
..joo kuten sanottu huono vertailu kohta mutta varmaankin on näin että opetellessa ajamaan on laiskempi kone helpompi pitää hanskassa. Mutta kun on ajanut ja oppinut käskeään autoa edes kohtuullisesti sitä vain kaipaa enemmän tehoa ja tattiksenkaan radalla ei pysy mopo koneella perässä jos toisella on tehokas ratakone. Ja ne joilla on kokemusta c8 autoista ovat neuvoneet että c8 autoon ehdottomasti rata pata.

Onko se niin että ajon täytyy olla täysin virheetöntä ennen kuin voi tehokasta konetta käyttää?   ...käsittääkseni kaikille ja kaikissa luokissa tulee virheitä oli tehokas kone tai ei.. Ja ohjaimessahan kuitenkin on se liipaisin jolla teho/nopeus säädetään.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #827 : 27.05.08 - klo: 22.37 »
Ymmärrän Jerzin kommentit koneen tehokkuudesta. Mopo kone kun ei vaan sovi C8-auton luonteeseen. Auton tekniikkain sotii hieman sitä vastaan, auto ei toimi mopokoneella niinkuin pitää (2-palavaihde, 3D-kytkin, dynamiikka jne).
Samalla tehokas kone antaa ison etulyöntiaseman, huonolla ei pärjää millään
Omaa kokemusta on: Kun ajettiin pari vuotta sitten ne ainoat C8 kisat, niin ei ollut jakoa RB S7 "sportish" ratakoneella kireämmille kilpasiskoille vaikka kuinka yritti. Vain tekniset murheet muilla toivat kolmannen sijan, muuten olis ollut kuudesta autosta viimeinen. Ja tuokin moottori ulkomailta tilattuna pakoputkistoineen oli jokusen 300 euroa.
Collarillakin on kuulemma kasa pannuja per kisa vai miten se meni. Joka erään uusi tai jotain semmoista. Ihan älytön laji siinä mielessä.
« Viimeksi muokattu: 27.05.08 - klo: 22.58 kirjoittanut Mika R »

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #828 : 27.05.08 - klo: 23.04 »
Collarillakin on kuulemma kasa pannuja per kisa vai miten se meni. Joka erään uusi tai jotain semmoista. Ihan älytön laji siinä mielessä.

Kuulin tosiaan saksalaisilta lajia seuranneilta, että Collarilla on yli 20 moottoria mukana kisoissa, ja joka erään vaihdetaan uusi moottori autoon!

Moottorit ovat Collarin alumiinisella sylinteriputkella varustettuja, joten eivät ihan halpoja.

PS. Joskus on täälläkin keskusteltu polttoaineiden hyvyydestä/paremmuudesta. Collarilla on muistaakseni 8 maailmamestaruutta, joten poltto-aineen täytyy olla überhyvää. Ja sitä se onkin, Collarille, noin 2-3 % öljymäärällä. Antaa tehoa, koneen kun tarvitsee kestää vain yksi erä!

Tarkoitan tällä, että polttoaineen hyvyys riippuu kuskin tarpeista. Collarin omalla, todistetusti  hyvällä kilpapolttoaineella ei varmasti yksikään suostuisi Suomessa ajamaan.
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #829 : 27.05.08 - klo: 23.23 »
Joo, jollain collarilla joka on novarossin palveluksessa(ja oma pulju ym.) ja saa pannunsa käytännössä ilmatteeksi niin niitä varmaan riittää.. Ja lähes sama hommahan on melkein joka luokassa kun maailman huipulla ajetaan, turha lähteä MM kisoihin yhdellä sportti koneella.

Mutta jos täällä vain harrastelee niin yksi kone hyvin hoidettuna kestää kauan, eikä sen välttämättä kallein malli tarvi olla.(ehkei halvinkaan jos kavereiden kanssa kisailee..mutta n.400e niin saa ainakin jo Todella pätevän koneen, eli about sama kuin kisakone 1/8 krossiin)
Olen käsittänyt että osa kaikista kalliimpien mallien hinnasta tulee myös siitä että ne on valmistettu paremmin kulutusta kestävistä materiaaleista, koska nuohan kiertävät todella paljon.   
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #830 : 28.05.08 - klo: 09.36 »
..
« Viimeksi muokattu: 06.07.08 - klo: 21.24 kirjoittanut MrOllinmaki »

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #831 : 29.05.08 - klo: 09.47 »
jep jep.
meno jatkuu vaikka polttikset maksaa jo reilusti enemmän ku mun 1/1 auto  :undecided:
silti vois tänään yrittää iltapäivällä päästä radalle.(jos riittää enää rahat tankata 1/1 auto) :kiss:
moottorista puolesta en tiedä kyllä vielä itsekään että mennäänkö vielä tänään SH:lla vai tietäjän
mukaan  minulle liian kireällä moottorilla  :cry:


taitaa sittenki ajot siirtyä perjantaille.
« Viimeksi muokattu: 29.05.08 - klo: 13.33 kirjoittanut miksalo »
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #832 : 29.05.08 - klo: 19.54 »
kuva tältä päivältä.
ei tosin omasta autosta.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #833 : 24.06.08 - klo: 18.53 »
No nyt on SG:tä ulkoilutettu kouvolan radalla noin 1/2 litran verran joista yli puolet meni säätöjen hakuun.
Revennyt polttoaineletku pillin ja tankin välillä tuhlasi yhden tankin ja veti säätämiset ihan metsään, mutta sen jälkeen alkoi jotenkin pysyä käynnissä ja sai hiukan jo ajettuakin. Loppuvaiheessa sain jo aika piikillekin ja totesin ettei näillä ajotaidoilla tarvi sitä kakkosvaihdetta ollakkaan kun kulkee niin p**keleesti ja suoraa ei pysty ajamaan täysillä kun pienikin ohjausliike nakkaa auton pois linjasta ja sitten korjausliike poikittain. Tosin tykkimäen rata on aika likainen varsinkin pääsuoran jälkeisessä mutkassa johon sade on tuonut hienoa hiekkaa radalle jota ei harjaamalla juuri pois saanut. Muutenhan rata ihan ok kunnossa, kanttareita sais olla niitten lankkujen ja letkujen tilalla,
ainakin SG:n keula löysi ne pari kertaa joista vaurioita sen verran että koriin tuli lisää halkeamia jotka sitten söi eturenkaaseen kolon kun en ajoissa huomannut.

Kertokaahan joku nyrkkisääntö aurauksille, nyt mulla on hiukan aurausta ja tuntuu olevan herkkä ohjaukselle, lisäksi auto kääntyy jonkunverran oikealle kun antaa kaasua, voikohan toi johtua pitkittäin olevan koneen pyörivistä massoista vai onko mulla vaan ne kulmat niin poskellaan. Ja eikös harituksella pitäis olla yliojaava ja aurauksella aliohjaava ?

Pirun mukavaa jokatapauksessa. Ei muuta kun uutta byron race 20:stä kokeilemaan tässä joku päivä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #834 : 24.06.08 - klo: 19.46 »
Kun nelikosta on kyse niin eturenkaat suoraan tai hivenen harituksen puolelle... Itseasiassa jopa vakauttaa suoraan menemistä, vaikka voisi äkkiseltään kuvitella toisin päin.

Helpoiten tuon eron huomaat säätämällä juuri toisinpäin kuin tällähetkellä on, eli jos sulla on edessä tosiaan aurausta niin käännäppäs eteen tosiaan haritusta... Eron huomaat välittömästi.
Siitä on sitten helppo säätää renkaita enemmän suoraksi mikäli tuntuu että ero oli liian selkeä.

Myös perän aurauksella tekemistä tuon ongelmasi kanssa.
Enemmän aurausta takana tuo lisää peräpään kiihdytyspitoa ja myös vakautta suoralla... Mutta kokeile tosiaan ensin haritusta eteen.

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #835 : 25.06.08 - klo: 00.32 »
1-2astetta eteen haritusta
2 astetta taakse aurausta
2 astetta taakse camberia
noista on hyvä lähtee hakemaan omia säätöjä
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #836 : 25.06.08 - klo: 00.46 »

tässä yhden C-8 auton säädöt.
kokeile vaikka alkuun noita ja rupea siitä säätämään.


Etu 1*Camber    
Taka 2* Camber
Toe etu  vähän haritusta
Toe taka jotain pari astetta aurausta
Drooppi 1mm etu,taka 11mm
Maavara etu 6mm,taka 7mm
Raideväli lev.etu 252mm taka 262mm
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #837 : 29.06.08 - klo: 17.44 »
Nyt vasta alkaa olemaan auto kunnossa, kyseessä siis kyosho evolva, vihdoin tuli oikeat hihnat ym. Auto on siis nyt huolella putsattu ja huollettu, myös rex:in kone löysi osoitteensa, samalla vaihdoin novarossin pillin tilalle kokeeksi os:n tekeleen. Ohjaus servon tehtävää hoitaa robben digiservo ja kaasuun pitäisi vielä vaihtaa joutilaana oleva futaban nopea digiservo, nyt siinä on vielä joku "halpis". Myös vastariakku puolella tuli siirryttyä lipo aikaan. Ja tietysti asiaan kuuluvaa tarra "viritystä" on myös harrastettu.. :mrgreen:
Alustan säädöt/pito tuntui vielä olevan kateissa kun hieman kävin kyseisellä kokoonpanolla kokeilemassa mutta se tuli selväksi että rexi kuljettaa "reippaasti"..  :grin: Viime kesänä viimeksi ajanut toimivalla c8 autolla(ja melko vähän silloinkin) joten nyt kun tattiksella ajoin niin oikein itteäkin meinas pelottaa kun kulkua on niin älyttömästi ja reagoi niin herkästi vaikka "yritin" ottaa iisisti näin alkuun. Mutta on nää cee kasit makeita, suosittelen!!
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #838 : 29.06.08 - klo: 19.19 »
Ei muuta kuin videota kehiin.  :police:
Kyosho GT Racing Art

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #839 : 02.07.08 - klo: 19.27 »
Kolmas kerta radalla oli melkoista mekkausta. Oli märkä rata ja aurinko alkoi paistamaan joten päätin kumminkin ajaa ja testata sadekelin kumeja jotka osoittautuivat yllättävän hyviksi. Meno loppui kuitenkin lyhyeen kun kaasuservo sai vedet sisään ja sanoi sopimukset irti. No ei kun servoa vaihtamaan ja uutta yritystä, ratakin kuivahti tällä välin.
No vastari oli kai myös kastunut kun servon vaihdon jälkeen oli ihme pätkimistä. Josta koitui sitten paha törmäys lankkuun ja puskuri sanoi poks. Vaihdoin vielä puskurin ja vastarinkin mutta sitten tuli akkuun joku kosketus vika jonka jälkeen päätin pakata romppeet. Tarinan opetus: en aja enää märällä, ja kai noi sähköt pitäis jotenkin tiiviimmin saada suojattua.

Toinen asia vielä: Se eturenkaiden kulmien haritukselle säätö auttoi jonkunverran mutta vielä on aika kiikkerä. Kun sais nyt kunnollista ajoa että sais ensin koneen mieleiseen säätöön niin vois keskittyä alustaan.
Harmi kun on niin vanha laite että ei ole kaikkia mahdollisia säätöjä, esim. takarenkaiden aurausta ei voi säätää ollenkaan. Ainoastaan camberia ja jousituksen jäykkyyttä sekä sisään joustoa.
Vielä yksi kyssäri olis tohon casteriin liittyen. Huomasin vasta tänään että sitäkin pystyy säätämään ja se on nyt aika nollassa, niin pitäisköhän sitä kääntää hiukan postiiviselle, eli ylätukivartta taaksepäin jotta suoraominaisuudet paranisi. Olisko tähän taas jotain perus asetusta.