Collarillakin on kuulemma kasa pannuja per kisa vai miten se meni. Joka erään uusi tai jotain semmoista. Ihan älytön laji siinä mielessä.
Kuulin tosiaan saksalaisilta lajia seuranneilta, että Collarilla on yli 20 moottoria mukana kisoissa, ja joka erään vaihdetaan uusi moottori autoon!
Moottorit ovat Collarin alumiinisella sylinteriputkella varustettuja, joten eivät ihan halpoja.
PS. Joskus on täälläkin keskusteltu polttoaineiden hyvyydestä/paremmuudesta. Collarilla on muistaakseni 8 maailmamestaruutta, joten poltto-aineen täytyy olla überhyvää. Ja sitä se onkin, Collarille, noin 2-3 % öljymäärällä. Antaa tehoa, koneen kun tarvitsee kestää vain yksi erä!
Tarkoitan tällä, että polttoaineen hyvyys riippuu kuskin tarpeista. Collarin omalla, todistetusti hyvällä kilpapolttoaineella ei varmasti yksikään suostuisi Suomessa ajamaan.