Kirjoittaja Aihe: S2-10 krossi  (Luettu 42302 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sami.salmela

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
S2-10 krossi
« : 31.03.23 - klo: 21.23 »
Moi,

Pientä tiedustelua että onko paljon kiinnostuneita/kuskeja tulossa tähän 13.5t/blinky krossiin?

Itseä tämä rupesi kiinnostamaan kovasti. Voisi olla mukava aloitus luokka krossiin
FAST MOTORS RC
YOKOMO / WIRC / REDS RACING

Poissa Kimmo S

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #1 : 01.04.23 - klo: 12.54 »
Stanu krossi. Olisi aivan mahtavaa lajin kannalta, jos se taas toimisi porttina harrastukseen. Myös sisällä. Sopivan tehoisella autolla oppisi ajolinjat ja vauhdin ylläpitämisen. Hyvää kisaamista, vähemmän romua ja enemmän iloisia ihmisiä harrastuksen parissa.

Poissa Sauli Lumikko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #2 : 02.04.23 - klo: 23.53 »
Laittoi käämiluvuksi tai muuksi kaluston rajoitteeksi mitä vaan, niin aina löytyy väkeä, jotka rakentaa sääntöjen puitteissa tykimmän auton ja sen lisäksi osaa ajaa niin hyvin, että turpiin tulee vaikka autot olisi kaikilla samat.

Haluan jättää harkittavaksi tällaisen ajatuksen: jos ajettais samoja luokkia kuin ennenkin, mutta kaluston sijaan rajattaisiin kuskeista ”liian viritetyt” pois. Nöösikuskien luokassa voisi kisailla omantasoistensa seurassa, mutta sitten kun alkaa jollain mittarilla menestyä liian hyvin, on velvollinen siirtymään kaikille avointen luokkien puolelle.

Ajoin stanukrossia silloin kun hiilellisissä moottoreissa oli 27 käämikierrosta ja NiCad-akuissa 1700 mAh kapasiteettia. Kisoissa pärjääminen vaati niin isoa panostusta, että aloittelijan edessä oli ikäänkuin Modified-vuori, jota ei saa valloitettua, ja melkein yhtä korkean näköinen Stock-vuori, joka ei myöskään houkuttele.

Päättäväinen kilpaurheilija tietenkin ottaa tällaiset vain haasteina ja ryhtyy töihin, mutta jos kisoihin haluaa matalalla kynnyksellä vähemmän tosissaan harrastavia tyyppejä, saattaa olla tarpeen tehdä jotain muuta kuin luoda uusia luokkia, joissa menestyminen muuttuu pian niin vaikeaksi, ettei innosta.

Itse asiassa mulla on toinen ehdotus: ihan kaikki meistä varmaan tuntee porukkaa, joilla on RC-autoja ja kisaaminen ehkä vähän kiinnostaisi, mutta joku on kuitenkin esteenä. Kysykää heiltä, minkälainen kisa olisi semmoinen, mihin he tulisivat. Veikkaan, että vastaukset on jotain muuta kuin mitä me kuvitellaan.

« Viimeksi muokattu: 03.04.23 - klo: 13.18 kirjoittanut Sauli Lumikko »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #3 : 05.04.23 - klo: 10.28 »
Stanukrossin perimmäinen ajatus on juuri aiemmissa viesteissä mainittu tuoreiden kuskien mukaan saaminen pienemmällä kynnyksellä. Mielelläni näkisin suuren määrän stanuilijoita jo kesällä kisoissa, fakta on kuitenkin se, että laji tarvitsee nuoria ja siellä on se tulevaisuus. Kaikki kiinnostuneet rohkeasti mukaan. Kesäksi ainakin täysi finaalillinen stanukrossaajia kisoihin, eikö?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #4 : 05.04.23 - klo: 18.11 »
Stanukrossin perimmäinen ajatus on juuri aiemmissa viesteissä mainittu tuoreiden kuskien mukaan saaminen pienemmällä kynnyksellä.

Miten stanuluokka pienentää kynnystä osallistua kisoihin kuin nykyiset krossiluokat joissa saa ajaa millä moottorilla
haluaa?


Poissa Sauli Lumikko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #5 : 05.04.23 - klo: 19.23 »
Stanukrossin perimmäinen ajatus on juuri aiemmissa viesteissä mainittu tuoreiden kuskien mukaan saaminen pienemmällä kynnyksellä.

Miten stanuluokka pienentää kynnystä osallistua kisoihin kuin nykyiset krossiluokat joissa saa ajaa millä moottorilla
haluaa?
Tämä askarruttaa myös mun mieltäni.

Mun muistikuvissani stanuluokka ei ole ikinä ollut matalamman kynnyksen luokka, vaan ihan yhtä kovatasoinen kilpaluokka kuin modikin, missä maan parhaat kuskit ajaa viimeisen päälle rakennetuilla autoilla, mitä nyt pikkusen eri teknisten sääntöjen liitettä katsoen.

Kantsii kysyä niiltä nuorilta ja aloittelijoilta, minkälaiseen kisaan heillä olisi matalampi kynnys tulla.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #6 : 06.04.23 - klo: 08.59 »
Eikai siinä minkään pitäisi askarruttaa - vauhdiltaan hitaampi stanu on maalaisjärjenkin mukaan helpommin lähestyttävä aloittelijalle ja vähemmän ajaneelle kuin hirmutehoinen viri. Ei ole sattumaa että useimmat (kaikki?) Suomen kärkikuskit nyt ja ennen ovat ajaneet stanua alkuvuosina, jossa se ajamisen harjoittelun pohja on rakennettu. Äärimmilleen vedetty stanuluokka on varustelukilpailua jos sen sallii mennä sellaiseksi, se ei ole kuitenkaan pakollinen lopputulos.

Hieman positiivisempaa lähestymistapaa nyt toivoisin näihin(kin) asioihin.

Ajatus oli, että stanuluokkien kisa voisi olla formaatiltaan lyhyempi, jotta kisapäivä ei välttämättä veny pitkäksi. Jokin entry level -luokka pitöisi krossissa, ja muissakin lajeissa olla, jotta uusia kiinnostuneita saisi mukaan. Se on kuitenkin fakta ettei kukaan ekaksi tule kisoihin ja sitten vasta paikalliseen kerhoon, vaan toisinpäin, eli asenteista ja tekemisestähän nämä on aina kiinni. Alkuvaiheessa S2-10 voisi palvella hyvin nuoria ja vanhojakin kuskeja, joille virin vauhti on vaan liian kova mielekkään ajamisen kannalta.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #7 : 06.04.23 - klo: 09.57 »
Ei ole sattumaa että useimmat (kaikki?) Suomen kärkikuskit nyt ja ennen ovat ajaneet stanua alkuvuosina, jossa se ajamisen harjoittelun pohja on rakennettu.

Hieman positiivisempaa lähestymistapaa nyt toivoisin näihin(kin) asioihin.


Kymmenen vuoden aikana kun ajoin krossia kilpaa 2011-2022 ei ole ollut stanuluokkaa. Kaikki tämän hetken nuoret kärkikuskit on aloittanut krossin ajamisen viriluokassa. :wink:
Touringissa homma voi olla toisin.
En pidä tätä negatiivisena asiana, mietin vain onko stanuluokalle oikeasti tarvetta.
Tuo Saulin ehdotus tuntuu järkevältä, että kysytään uusilta kuskeilta heidän mielipidettä asiaan.

Poissa EeLa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #8 : 06.04.23 - klo: 10.36 »
Itse näkisin asian että "entry level" luokan pitäisi olla nimenomaan vapaampi kaluston suhteen, kuin että on rajoitettu tiettyyn autotyyppiin ja moottoriin.

Moni aloittavan nuoren vanhempi ostaa todennäköisemmin jonkin rtr vehkeen pihalla ajeluun eikä suoraa kilpakalustoa.
Jos kipinä rata-ajosta ja kilpailusta syntyy on helpompi käydä testaamassa sillä kalustolla joka on jo hankittu kuin alkaa ostamaan uutta uutta autoa tai moottoria ja sensorillista säädintä.

Rajoituksina voisi olla että auton pitää olla sähkökäyttöinen 1/10 kokoinen tai pienempi ja akku mikä tahansa 2s lipo. Luokan sisällä voidaan vaikka sitten kisoissa palkita nopein krossi, trukki, sc, monsteri yms.

Esim. Asson rtr RB10 varmasti todella hyvä auto aloittaa krossi. Mutta jos sillä haluaisi lähteä kokeilemaan nyt suunniteltua stanuluokkaa pitäisi siihen vaihtaa säädin ja moottori (~200€).

Eli aloittaminen pitäisi olla niin helppoa että kaupasta saa ns. valmiin paketin jolla voi osallistua ja ei tarvitse ajatella että on nopeampien tiellä vaan saa ajaa muiden aloittelijoiden kanssa.
Se missä vaiheessa tulee siirtyä M2-10 tai M4-10 voisi olla jokin nousupiste järjestelmä. Jos kauden aikana ajaa useamman kisan ja kerääntyy pisteitä tarpeeksi niin ensi kaudella ei saa ajaa enää entry levelissä.
Motocrossin puolella 85cc luokka on jaettu tällä tavalla. (tai oli ainakin 15-vuotta sitten)

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #9 : 06.04.23 - klo: 10.51 »
2010 -luvulla ei ole ollut stanuluokka, nimenomaan siksi ei ole myöskään porukkaa kuten oli 2000 luvun taitteessa, kun stokkiluokissa oli 100+ kuskia. Useimmat nykyiset kärkikuskit luokkaan katsomatta, 90- tai 2000 luvun alkuvuosina aloittaneet ovat lähes poikkeuksetta ajaneet  (okei, muutama tulee mieleen joka ei, kymmeniä jotka ovat) stanua ensimmäiset vuodet jossain luokassa. Kuskimäärän kasvu hidastuu siitäkin syystä, ettei ole stanuluokkaa ollut tarjolla siten, että siinä olisi ollut kriittinen massa kuskeja, jotta luokka alkaa vetää, Tuo määrä ollut yleensä n 15 viime vuosina.

Nousupisteet oli käytössä 90-luvulla, itse en ole silloin ajanut, vasta sen jälkeen, mutta ennen mentaliteetti oli se, että ensin opitaan stanussa ajamaan ja menestymään, eikä mennä sitä viriin opettelemaan kylmiltään. Mun mielestä tämä on myös yksi syy, miksi niin moni lopettaa lajin niistä, jotka kisoja ajavat = porukkaa on suht vähän ja kärkeen on valtava ero, ja esim B-finaalissa voi olla todella valtavat erot kärjen ja peräpään välillä. Mitä hitaampi luokka, sitä useammalla on lähtökohtaisesti helpompaa olla "kisassa mukana" ja ero kärjen ja perän välillä varmasti pienempi.

Tuo EeLan ehdottama entrylevel -luokka on ollut framilla lajiryhmässäkin kauan, mutta tuo kokonaisuus vaatisi maahantuojien jne yhteistyötä. Maastosarjan yhteyshenkilönä voin alkaa asiaa ajamaan ja en näe ongelmaa, että suoraan kaupan paketilla voisi tulla ajamaan, päinvastoin se olisi erittäin hyvä asia. Voisi olla esim lista suositelluista autoista jotka saa suoraan kaupasta rtr-pakettina, mutta muitakin sallitaan.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #10 : 06.04.23 - klo: 12.28 »
Kun katsoo nykyisiä krossin a-finaali listoja kuskit on syntynyt 2000 luvun alussa tai myöhemmin.
Turha haaveilla mistään menneestä vaan kääntää pää/mieli tulevaisuutta kohti.
Toi tehdään kaikki niinkuin on aina tehty, siitä pitäisi päästää irti ja yrittää elää tätä hetkeä.
Suurin syy miksi itse lopetin kisaamisen ja kerhotoiminnan, koska homma junnaa paikoillaan ja
yrität ehdottaa jotain uutta niin pääsee RC mustallelistalle. :evil:
« Viimeksi muokattu: 06.04.23 - klo: 12.36 kirjoittanut Metsäläinen »

Poissa EeLa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #11 : 06.04.23 - klo: 12.37 »
Vielä lisätäkseni edelliseen viestiini, entry level ja viriluokan lisäksi olisi hyvä olla suunniteltu stanu luokka rajoitetulla moottorilla.

Best lap kierrosajat itsellä olisi varmasti samaa luokkaa 10,5t koneella Oulun radalla kuin mitä ajan 6,5t koneella.
Sen mitä häviää suoranopeudessa ottaa takaisin mutkissa kun ei tarvi varoa kaasunkäyttöä niin paljon.
Pystyy keskittyä paremmin ajolinjoihin jolloin ajo on tasaisempaa ja perättäisten kierrosten välinen hajonta ei olisi niin suurta.
 -> ajaminen mielekkäämpää ja ajotaidot kehittyvät paremmin.

Saman huomannut myös touring puolella.
Nopealla autolla ajo mene putkiin törmäilyksi ja mollien kolisteluksi.
Ajaminen mielekkäämpää kun ei kolistele putkia pitkin ja hyppäyttele mollista.


« Viimeksi muokattu: 06.04.23 - klo: 12.44 kirjoittanut EeLa »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #12 : 06.04.23 - klo: 13.26 »
Kun katsoo nykyisiä krossin a-finaali listoja kuskit on syntynyt 2000 luvun alussa tai myöhemmin.
Turha haaveilla mistään menneestä vaan kääntää pää/mieli tulevaisuutta kohti.
Toi tehdään kaikki niinkuin on aina tehty, siitä pitäisi päästää irti ja yrittää elää tätä hetkeä.
Suurin syy miksi itse lopetin kisaamisen ja kerhotoiminnan, koska homma junnaa paikoillaan ja
yrität ehdottaa jotain uutta niin pääsee RC mustallelistalle. :evil:

Olisi pitänyt kirjoittaa vähemmän tulkinnanvaraisesti. Tarkoitin, että useiden luokkien kärkikuskit aiemmin ja myös nykyisin ovat tulleet menestyksekkäinä stanukuskeina viriluokkiin.

M2-10 SM 2022 tuloslistalla ainakin 17/28 on syntynyt 90-luvulla tai aiemmin.

Laitoin itseasiassa kyselyä maahantuojille tuosta RTR-asiasta jo.

Sääntöihin kirjoitin että S2-10 kone on vapaa 13,5t moottori, se on sama kuin vintageluokassa on minimissään. Mielestäni nämä voivat ajaa jopa samaan aikaan / erissä, mikäli tarve ja halu.

Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä enkä väitä niitä vastaan. Sen kuitenkin sanon, että ainakaan itse en pysty listaamaan yhtääbn syytä, miksi lajin nopeimmat luokat olisivat paras tapa aloittaa vs. stanuluokka kyseisessä lajissa. Vähän niinkuin Formula1:een suoraan ja sitten sieltä jokkikseen.

Se miten itse tulkitsen näitä rekka, mini ja muita hitaampia ja edullisia luokkia on, että box stock -kalustolla olisi kiva saada ajaa kilpaa ilman viimeisintä tekniikkaa. Joka luokkaan löytyy kuitenkin aina se, joka treenaa, testaa jne enemmmän kuin muut ja sitä kautta se kilpavarustelu kasvaa, ellei sitä säännöillä voida rajata.
« Viimeksi muokattu: 06.04.23 - klo: 13.29 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #13 : 06.04.23 - klo: 14.51 »
Ennen oli modelexpo jäähallillinen RCeetä ja muuta pienosmalli touhua. Nykypäivänä ei ole oikein mitään
mikä toisi samanlaista näkyvyyttä lajille. Kaupungilla pyöriessä ei törmää näyteikkunoihin joissa komeilee rc autoja.
Nykypäivänä nuoriso tuntuu viihtyvän enemmäkin sisällä tuijottamassa älylaitteiden ruutua ja e-sportilla voi tienata
miljoonia toisin kuin rc autoilussa.
RC on loputon raha reikä, mikä varmaan karsii paljon lajista kiinnostuneita harrastajia. Kunnon kilpakaluston hankintahinta puhtaalta pöydältä on järkyttävän korkea tänäpäivänä.
RTR luokka voi olla hyvä juttu, että pääsee kokemaan mitä RC autoilu on parhaimmillaan suuria tunteita niin onnistumisen riemua kuin myös epäonnistumisen nielemistä ja uudelleen yrittämistä.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #14 : 06.04.23 - klo: 15.08 »
Ennen oli modelexpo jäähallillinen RCeetä ja muuta pienosmalli touhua. Nykypäivänä ei ole oikein mitään
mikä toisi samanlaista näkyvyyttä lajille. Kaupungilla pyöriessä ei törmää näyteikkunoihin joissa komeilee rc autoja.
Nykypäivänä nuoriso tuntuu viihtyvän enemmäkin sisällä tuijottamassa älylaitteiden ruutua ja e-sportilla voi tienata
miljoonia toisin kuin rc autoilussa.
RC on loputon raha reikä, mikä varmaan karsii paljon lajista kiinnostuneita harrastajia. Kunnon kilpakaluston hankintahinta puhtaalta pöydältä on järkyttävän korkea tänäpäivänä.
RTR luokka voi olla hyvä juttu, että pääsee kokemaan mitä RC autoilu on parhaimmillaan suuria tunteita niin onnistumisen riemua kuin myös epäonnistumisen nielemistä ja uudelleen yrittämistä.

Juurikin näin.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Meeme

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #15 : 06.04.23 - klo: 18.15 »
Komppaan kaikkia positiivisia kommentteja sekä stanuluokan, että RTR-luokan osalta. Ehkä kuitenkin näin, että RTR toimisi hyvin kerhotasolla ja stanu kansallisissa sarjoissa.

Itse aloitin noin kymmenisen vuotta sitten ja stanuluokka olisi varmaan laskenut kynnystä aloittaa kilpaileminen. Me löydettiin onneksi oma polkumme SC-luokan kautta.

Viime vuosina ollaan ajettu kilpaa vain sisäradoilla, jolloin oma kokemukseni rajoittuu WJ-, FORS- ja SC-sarjoihin, mutta hitaimpien finaalien kuskien keski-ikä ja harrastusvuosien määrä on ollut karmeaa katsottavaa, kun siellä pitäisi olla niitä nuoria kuskeja. Eli vauhtia ja kustannuksia pitäisi saada alas. Joten kaikki yritykset madaltaa kisailun kynnystä ovat tervetulleita!

Niin, kaytiin viime kuussa ajamassa yksi kisa Eestissä ja siellä oli stanukuskeja kahden erän verran. Sähköjen lisäksi vauhtia oli Eos-matolla hidastettu myös foamirenkailla. Stanuluokan lisäksi siellä näyttää olevan myös ns. Junior sarja, jossa ajetaan ilmeisesti Rtr-autoilla ja siinäkin näytti tulosluoettelossa olevan 30 nimeä. Jos naapurissa tämä onnistuu, niin miksei täälläkin?

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #16 : 08.04.23 - klo: 10.58 »
Muistan hyvin kuin yritettiin elvyttää s2-10 luokkaa n.10v sitten niin 17.5 koneilla mentiin mutta jotta saatiin autoihin järkevät vauhdit niin että kone ei mennyt kuumaksi niin esteeksi tuli auton kokonais välitykset.
Pääratas kuin piti olla pienin mahdollinen ja pinioni piti olla tuöyyliin 37-39 hampainen niin silti piti modata motorplatea jotta saatiin välityksen kohdilleen. Mutta tiksissä ajettiin stanukrossia betonilla ja myönnän yhden asian. Oli niin maan prkleen hauskaa ja tasaista..
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa aakoskin

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #17 : 08.04.23 - klo: 23.50 »
Tuo EeLan ehdottama entrylevel -luokka on ollut framilla lajiryhmässäkin kauan, mutta tuo kokonaisuus vaatisi maahantuojien jne yhteistyötä. Maastosarjan yhteyshenkilönä voin alkaa asiaa ajamaan ja en näe ongelmaa, että suoraan kaupan paketilla voisi tulla ajamaan, päinvastoin se olisi erittäin hyvä asia. Voisi olla esim lista suositelluista autoista jotka saa suoraan kaupasta rtr-pakettina, mutta muitakin sallitaan.
Tuo EeLan kirjoitus ja ehdotus on juuri hyvä. Säännöt niin että jos olet ostanut kaupasta RC-autopaketin, niin se on OK (no, ehkä jotain karkeita rajoituksia pitää laittaa, mittakaava jne.). Mutta kisaamisen kannalta kynnyksen ensimmäisen kisaan osallistumiseen on tärkeä olla matala. Itse jos harkitsisin aloittelijana S2-10 sarjaa niin lopettaisin lukemisen kohdalla "blinky", sillä ei hajuakaan mitä se tarkoittaa ja sitä ei ole avattu.
Tamiya Sand Scorcher - Team Associated RC10 Classic/Andy's/MIP/Houge/A&L/Stealth/World's/B6.2D - Airtronics/Sanwa 27MHz/40MHz/2.4GHz - MaastoCup 1987-1988 - Maastosarja 2020-2024 - Vintage/Modern

Poissa aakoskin

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #18 : 09.04.23 - klo: 00.13 »
Sääntöihin kirjoitin että S2-10 kone on vapaa 13,5t moottori, se on sama kuin vintageluokassa on minimissään. Mielestäni nämä voivat ajaa jopa samaan aikaan / erissä, mikäli tarve ja halu.
Vintagessa on tainnut parhaat tulokset tulla 13.5T:llä, olisi myös pärjännyt M2-10:n alimmissa finaaleissa. Tuo V2 ja S2 yhdistäminen tarvittaessa on hyvä idea jos niin saadaan tarvittaessa tarpeeksi autoja kisaan. Vintagehan on ollut aika veitsenterällä.
Tamiya Sand Scorcher - Team Associated RC10 Classic/Andy's/MIP/Houge/A&L/Stealth/World's/B6.2D - Airtronics/Sanwa 27MHz/40MHz/2.4GHz - MaastoCup 1987-1988 - Maastosarja 2020-2024 - Vintage/Modern

Poissa Kimmo S

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #19 : 09.04.23 - klo: 17.56 »
Kuten EeLa hyvin totesi, niin moni kuski saa miedommalla koneella paremman tuloksen kuin virikoneella.

Mitä jos ajettaisiin stanu-luokka ja modified sekaisin samoissa lähdöissä, mutta jaetaan palkinnot kahdessa eri luokassa. Muuten porukka jakaantuu taas useampaan luokkaan ja kisojen järjestäminen käy työläämmäksi. Tämä vaatii tosiaan sen, että stanukone ei ole liian lussu, jotta ei kulje suoralla huomattavasti hitaampaa. Stanuluokkaan vaikka paikolliseksi pinkki siipi, niin alempien finaalien virikuskit ei aja stanukuskeja päin, jos muodostuu ongelmaksi.

Tuloksista voisi kukin itse katsoa toiko moottoritehon lisääminen paremman sijoituksen. Lupaavat juniorit olisi aivan varmasti yllättävän korkealla tuloksissa. Samoin ne harrastajat, jotka jaksaa treenata sopivalla koneella, nousee nopeampaa tuloslistoilla, kuin ne jotka vain rällä liialla teholla.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #20 : 10.04.23 - klo: 15.36 »
Mites nelkut, onko niillä tulevaisuutta stanuissa?

Kylätason RC-kuski.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #21 : 10.04.23 - klo: 16.33 »
Mites nelkut, onko niillä tulevaisuutta stanuissa?
Oma veikkaus on että kuin yritetään tehdä stanu kuskeille mahdollisemman helpot olot niin tuuppi on se päivän sana vaikkakin 4wd nykyautot ovat kestäviä ja huolto vapaita.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #22 : 10.04.23 - klo: 16.35 »
Ja pappa luokka myös eli 50v ja vanhemmat.
45v käyttää vielä vaippoja niin he ovat liian nuoria pappa luokkaan ja myös että pitää olla myös isä..
Jerzi 54v kohta🤣🤣
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #23 : 10.04.23 - klo: 16.54 »
Pappaluokan perään vielä vaariluokka :afro:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #24 : 10.04.23 - klo: 18.56 »
Hyvä, hieno temppu! Nyt samalla innolla hommaatte vielä kilpailijat noihin luokkiin.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #25 : 10.04.23 - klo: 20.05 »
Miksi ihmeessä? Voitto vaarantuu välittömästi jos vaariluokassa on toinenkin kilpailija :cool:

Kylätason RC-kuski.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #26 : 11.04.23 - klo: 09.01 »
Stanujen ja virien ajaminen samassa erässä on todella hankalaa, eikä lisää kiinnostusta kumpaankaan luokkaan, koska vauhti/teho-erot ovat kiihdytyksissä ja suorilla niin valtavat, että se vain pilaa molempien kisan.

S2-10:een laillisten RTR autojen listaus tulee lähiaikoina pikimmiten.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #27 : 16.04.23 - klo: 06.33 »
Ollaanko nyt tekemässä RTR-luokkaa ja sillä korvataan mahdollinen stanuluokka, vai tuleeko stanuluokka omana RTR-luokan lisäksi vai molempien yhdistelmänä?
Kylätason RC-kuski.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #28 : 16.04.23 - klo: 07.49 »
Taitaa olla kyse RTR autoista joilla voi osallistua stanuluokkaan.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: S2-10 krossi
« Vastaus #29 : 16.04.23 - klo: 10.26 »
Taitaa olla kyse RTR autoista joilla voi osallistua stanuluokkaan.

Näin juuri. Ensi viikolla lisää infoa aiheeseen.

Kuinka moni on konkreettisesti tulossa kisoihin viivalle S2-10 -luokkaan kesäksi 2023 Maastosarjan kisoihin?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC