Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1510466 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1710 : 24.05.09 - klo: 21.53 »
Jos ei oo ihan väliä hinnan suhteen niin harkitsemisen arvoisia ovat nämä:

Hyperion 20A / 7S laturi: http://www.hyperion-eu.com/products/product/HP-EOS0720iNET
Hyperion CX Generation 3 akut: http://www.hyperion-eu.com/products/?q=cx

...itse ainakin hankin laturin ja akut joskus! 5C lataus!
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa laban

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1711 : 25.05.09 - klo: 14.45 »
onko porukalla ollut ongelmia imax b5 laturin kanssa balance-chargessa?

oon nyt pari kuukautta käyttänyt lipoja, kutakin akkua varmaan noin 15 kertaa ladattu joten laturia noin 40 käytetty. joka kerta olen laittanut lipot tasauslatauksella mutta tuntuu että laturi ei enää tasaa. kennokohtaiset volttimäärät se kyllä näyttää mutta tuntuu että se ei pura enää toista kennoa ollenkaan ja näin ollen akuissa on 1-3 desimaalin ero eikä tasauslatauksella laturi enää ilmoita olevansa valmis vaan ei enää lataa kun kennot ovat noin 4.18 ja 4.20

mitä tolle laturille on voinut käydä kun kotona on vaan ollut?

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1712 : 25.05.09 - klo: 15.02 »
Asetukset hävinneet? Aikakatkaisu täyteen?
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1713 : 25.05.09 - klo: 16.57 »
Oma turnigy accucell 6 (joka jokseenkin sama laturi) teki vanhalla huonolla lipolla samaa eli ei lopettanut tasausta/latausta ollenkaan, mutta siis vain huonolla lipolla näin.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa Paarma78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1714 : 25.05.09 - klo: 17.33 »
Tuli hommattua E-Maxx mökkiautoks jossa seuraavaa kilkettä:
eZRun 80A nopari
1900kv XL kiinakone (max 75A)

Ja tilasinkin sitten jo halpislipoja:
EC Power 11.1v LiPo 4000mAh 10C (max 15C) 2kpl.

Tarkoitus on laittaa nuo rinnan => 11.1V ja 8000mAh kapaa sekä jatkuva virranantokyky speksien mukaan 80A ja max 120A.

Onkohan noista akuista mihinkään tossa setupissa (onko virranantokyky alimitoitettu)? Muistelin että joku olis maininnu ettei mahottomasti potkua riitä sekä tuppaavat lämpenemään...
Perheen autot: Xray T3 2012 VTR/Touring | Xray T2 007 drifter | Tamiya DB01R | Tamiya DF-03ra | Xray M18T | TD DESC210R

Poissa laban

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1715 : 25.05.09 - klo: 19.16 »
Oma turnigy accucell 6 (joka jokseenkin sama laturi) teki vanhalla huonolla lipolla samaa eli ei lopettanut tasausta/latausta ollenkaan, mutta siis vain huonolla lipolla näin.

mm. kuullostaa semisti samalta, en vain tiedä johtuuko akuista. lataus/tasaus ei tule ikinä valmiiksi kun toinen kenno jää aina jonkun desimaalin vajaaksi. asetuksista ei johdu.

liponi ovat kyllä halpiskamaa, jotain 13$ rhino 1750 mah 1/18 auton akkuja. alkuun 10-15 kertaa toimi tuo tasauskin hienosti..

Poissa s4m1

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1716 : 26.05.09 - klo: 21.44 »
Mites liposta mitataan kennokohatanen jännite yleismittarilla?
Ajattelin tarkistella hiukan kun laturi ilmottaa 4,20 ja 4,19v ja tollanen kikkare mikä laitetaan kiinni tasurin piuhaan kertoo 4,14 ja 4,20v

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1717 : 26.05.09 - klo: 21.47 »
Balanceriliittimestä kokeilemalla eri nastojen välillä.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa s4m1

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1718 : 26.05.09 - klo: 21.53 »
Siittä irtoo arvot 4,26 4,27v 8,54v... hiukan eroja kyl...

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1719 : 26.05.09 - klo: 21.54 »
Ja mittarihan voi vähän valehdella jos se on joku halpis. Se antaa kyllä hyviä suuntia varmasti.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa s4m1

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1720 : 26.05.09 - klo: 21.57 »
Ei toi ihan niit halvimpia ole mut ottanut pienen tärskyn kyl joskus, et ei sekään ihan pommin varma ole, pitää appiukolta käydä lainaamassa ammattilaisen mittaria ja kattoo mitä se kertoo.

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1721 : 26.05.09 - klo: 22.31 »
Auttakaa nyt tyhmää. Eikös LiPo akuille ollut erillinen pieni laite jonka voi säätää sen Lipo akun virran sillai että sitten kun se on teho alkaa hyytyä akusta niin se laite pätkäsee ajon seis? Voisitteko laittaa linkin sellasesta?

Poissa s4m1

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1722 : 26.05.09 - klo: 22.49 »
http://www.teamnovak.com/products/lipo_cutoff_module/index.html Mulla on tollanen 2s versio TT-01 kun noparissa ei cut-off toimintoa ole, kertaakaan en ole viellä kerinnyt kokeilemaan kylläkään.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1723 : 27.05.09 - klo: 18.54 »
minkähänlaista lipoa uskaltas tälläselle noparille lykätä?? http://www.rcplanet.com/Vortex_Experience_40A_ESC_p/ori65005.htm
-tauolla-

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1724 : 27.05.09 - klo: 19.01 »
Lainaus
SPECS: Input Voltage: 6-cell NiCd/NiMH, 2-cell LiPo

...eli kaikki 7,4V lipot.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1725 : 27.05.09 - klo: 19.06 »
mites toi purkuvirta esim. 25C nii kestääkö kuinka ison virran??
-tauolla-

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1726 : 27.05.09 - klo: 19.22 »
Tuo 25C tarkoittaa 2000mah akussa 50A purkuvirtaa (2000mah=2A*25=50A) ja 4000mah akussa 100A purkuvirtaa (4A*25=100A).
Tuo annettu arvo on yleensä "jatkuva" eli akku pystyy antamaan 30sec tuolla virralla.
Akut ja nopari valitaan moottorin mukaan.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1727 : 27.05.09 - klo: 21.52 »
jep! oma combo ( http://www.infernosonly.com/Team_Orion_Vortex_Experience_Buggy_Motor_with_ESC_p/ori66007.htm )kestää kai vaan 40A :embarrassed:  aikas pieni akku täytyy pistää :undecided:
-tauolla-

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1728 : 27.05.09 - klo: 21.55 »
Eipä tuo akku siihen vaikuta vaan että lähinnä moottori ei saa ottaa yli 40A:a.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1729 : 27.05.09 - klo: 21.56 »
Aargh... Nopari on se joka kestää amppeereja, joita moottori pyytää ja akku antaa jos voimat riittää....

Tohon voit laittaa vaikka 10000 mAh 30C akun, se ei siitä pimahda. Ellei motti pyydä enemmän amppeereja kuin nopari sietää.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1730 : 27.05.09 - klo: 22.05 »
ahaa!!! no nyt taisin tajuta  :grin: kiitoksia teille vaivannäöstä
-tauolla-

Poissa reNppa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1731 : 27.05.09 - klo: 22.46 »
Mites muuten, ostin ekan lipottimen, ajelin noin 4-5min ja sitte alko satamaan, lopetin kesken. Mitä akku tykkää moisesta? En ole seisottamassa viikkotolkulla vaan ajan huomenna tyhjäksi... 5000mah 30c 2s
Traxxas Stampede VXL

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1732 : 27.05.09 - klo: 22.48 »
Ei mitään, anna mennä vaan !
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1733 : 27.05.09 - klo: 23.13 »
Mites muuten, ostin ekan lipottimen, ajelin noin 4-5min ja sitte alko satamaan, lopetin kesken. Mitä akku tykkää moisesta? En ole seisottamassa viikkotolkulla vaan ajan huomenna tyhjäksi... 5000mah 30c 2s
Älä nyt tyhjäksi ainakaan aja, siitä se ainakaan ei tykkää!
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1734 : 28.05.09 - klo: 06.38 »
Onko ketään ottanu kovakuorisesta liposta kuoria pois, niin että kennot ovat paljaat? Kun huomasin ajon jälkeen, että akun päädystä on päässyt hiekkaa kennojen päälle. Ja tämä kalvaa nyt mieltä... Mielessä oli että tekisin itse uudet kuoret. Samasta kirkkaasta muovista jota löytyy rc autojen pakettien päältä, ns. kurkistusluukusta.
Vai onko jollain parempaa neuvoa?

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1735 : 28.05.09 - klo: 07.15 »
Ja tämä kalvaa nyt mieltä... Mielessä oli että tekisin itse uudet kuoret. Samasta kirkkaasta muovista jota löytyy rc autojen pakettien päältä, ns. kurkistusluukusta.
Vai onko jollain parempaa neuvoa?
Avaa kuoret siististi. Poista hiekka ja tiivistä akkupaketti jesarilla, jos ei ulkonäölliset seikat häiritse. Miltä kuulostaisi? Säästää vaivaa ja kuoret säilyy tukevina.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1736 : 28.05.09 - klo: 16.41 »
Niin, tuohan olisi varmasti yksi varmimmista tavoista. Täytyy viikonloppuna katsoa mitä saan aikaseks  :grin:

E: mitä jos jättäisi kuoret pois ja vetäisi jesaria siististi kennojen päälle? Kun eihän lipot lämpene juurikaan yhtään. Vai olisiko tuommoinen liian tiivis? Näitä virityksiä kyllä nähty...
Tiedän että kyselen hieman tyhmiä..
« Viimeksi muokattu: 29.05.09 - klo: 02.45 kirjoittanut Tepaja »

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1737 : 29.05.09 - klo: 16.44 »
Jos sen näköstä viritystä haluaa katsella, niin anna mennä vaan, ei juurikaan mitään vaikutusta lämpöjen suhteen jollet vedä sillasta 1cm paksusta kerrosta siihen päälle.
Pääasia on ettei kennot pääsisi liikkumaan toisiinsa nähden.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Antti86

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1738 : 30.05.09 - klo: 09.27 »
Mistä löytää Lipo vastarin akkuja joissa on valmiina tasausliitin? suoraa mallia?

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1739 : 12.06.09 - klo: 19.31 »
Mistä löytää Lipo vastarin akkuja joissa on valmiina tasausliitin? suoraa mallia?

http://www.hobbylinna.com/lipo-batteri-74volt-800mah-p-4642.html
http://www.hobbylinna.com/lipoakku-1720-cell-p-5819.html
http://www.hobbylinna.com/nosram-vtec-lipo-1800-25c74v-p-18806.html

Ihmettelin itsekin että miksei vastariakuissa ole tasausliittimiä. Noihin joutuu itse vaihtamaan liittimen, mutta muuten pitäisi mittojensa perusteella mennä minkä tahansa suoran (5x 2/3AA) 6V vastariakun tilalle. Teippi / nippuside voi olla tarpeen.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 13.06.09 - klo: 18.23 kirjoittanut Hount »