Kirjoittaja Aihe: Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!  (Luettu 3493 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« : 28.08.05 - klo: 20.46 »
Tänne sitten keskustelua kaikista sähköautoluokkien kisasäännöistä ja sallituista osista! Itselläkin olisi heti kysymys! Mistä löytyy kaikkien rc krossin
luokkien säänöt jotka ovat suomenkielliset? Entä mistä löytyy listat sallituista akuista ja muista sellaisista?
joo o

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #1 : 28.08.05 - klo: 21.09 »
Lainaus
kisa säännöt

Yhdys sana virhe
asiaan, eiköhän ne löydy sellaisesta opuksesta kuin AKK-Motorsport Moottoriurheilun sääntökirja -05 parhaiten
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #2 : 28.08.05 - klo: 21.11 »
Mulla on tollainen AKK:n opus :lol: .
- Tapsa

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #4 : 22.12.05 - klo: 19.10 »
Moniko lankaisilla yleensä ajetaan takapotku krossin viriluokkaa ja minkälaiset harjattomat ovat sallittuja?
joo o

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #5 : 22.12.05 - klo: 22.24 »
Lainaus käyttäjältä: "juge2"
Moniko lankaisilla yleensä ajetaan takapotku krossin viriluokkaa ja minkälaiset harjattomat ovat sallittuja?
Harjattomien koneiden speksit löytyy täältä (Liite 2).

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #6 : 23.12.05 - klo: 08.37 »
Ongelma on se että en ymmärrä noista mitään. :mrgreen:
Miten on, pärjäävätkö harjattomat harjallisille?
joo o

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #7 : 23.12.05 - klo: 10.19 »
Harjattomat on voimakkaampia ja tehokkaampia. 8)

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #8 : 23.12.05 - klo: 10.32 »
No onkos sulla harjatonta. Epäilen että ei ole joten olet varmaan kuulopuheiden varassa. Olen kuullut juttua että mutkista lähdöt on harjallisella nopeempia joten ei se harjaton aina varmaan paras ole.
Että kertokaapa joku expertti että onko takapotku krossin viriluokasa mitään jakoja harjattomalla? (Sellaset joilla ei ole kokemusta älkööt vaivautuko)
joo o

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #9 : 23.12.05 - klo: 10.37 »
No vaikka harjatonta mulla ei olekkaan niin kyllä mä ny sen verran tiiän että ne on tehokkaampia.En noista kisoissa lähtö jutuista paljoo tiiä koska en kisaile mutta kysyit kummat on tehokkaampia. :wink:

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #10 : 23.12.05 - klo: 10.38 »
Nykyiset nykyisten kilpailusääntöjen mukaiset hiilettömät koneet vastaavat noin 10t hiilellisten tehoa eli ei ole jakoa kisan kärjessä käytettäville 7-8t koneille touringissa. Crossissa puolestaan teholla ei ole niin suurta merkitystä. Takavedossa tuntuu yleensä olevan liikaakin tehoa joten siihen se soveltuu kuten uskoisin myös nelivetocrossiin. Yksi miinus tulee kuitenkin suuremmasta painosta mikä väkisinkin vaikuttaa crossarin ajo-ominaisuuksiin heikentävästi.

rc-juhis

  • Vieras
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #11 : 23.12.05 - klo: 13.12 »
joo missä oli se sivu mistä näki mikkä moottorit on sallittuja.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #12 : 23.12.05 - klo: 23.19 »
Lainaus käyttäjältä: "juge2"
No onkos sulla harjatonta. Epäilen että ei ole joten olet varmaan kuulopuheiden varassa. Olen kuullut juttua että mutkista lähdöt on harjallisella nopeempia joten ei se harjaton aina varmaan paras ole.
Että kertokaapa joku expertti että onko takapotku krossin viriluokasa mitään jakoja harjattomalla? (Sellaset joilla ei ole kokemusta älkööt vaivautuko)


Kuulopuheita sinullakin  :lol:

Minulla on kokemusta molemmista. Harjattomista puhuttaessa yleistetään turhan paljon. On harjattomia, joissa on vähemmän tehoa kuin vaikkapa 17-lankaisessa harjallisessa moottorissa. Sitten on harjattomia, joissa on tehoa paljon enemmän kuin vaikkapa 7-lankaisessa harjallisessa. Joten, ei harjaton ole avain onneen, etenkin kisoissa, joissa säännöillä yritetään pitää eri moottorityypit tasaväkisinä, mutta säännöt on vielä lapsen kengissä.

Tuosta takapotku crossarin tehoasiasta tulikin ylempänä viisas kommentti.
Eikä turistissakaan liika teho ole hyväksi. Mitkään voimansiirron osat ei kestä ja auto menee mahdottomaksi hallita, etenkin sisäkaudella. Asfaltilla on sitten joskus hauska leikkiä tehoilla, ajaa nelipyörä sladissa renkaat savuten 8)
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #13 : 24.12.05 - klo: 00.33 »
Mutta näin yleisesti ottaen harjattomat on tehokkaampia. :|

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #14 : 24.12.05 - klo: 09.18 »
Kyllä, kisakuskeilta kuulee kaikkee. :mrgreen: Mutta tarkotus ois itelläkin käydä krossia ajamassa ihan kisoissa asti.
joo o

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #15 : 23.01.06 - klo: 17.07 »
Montakos kidettä pitää olla kilpailuissa itellä?
joo o

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #16 : 23.01.06 - klo: 17.15 »
Riippuu vähän kisoista.. Mutta ainakin kolme paria :wink:

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #17 : 23.01.06 - klo: 17.16 »
4 vaaditaan sääntöjen mukaan.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #18 : 23.01.06 - klo: 18.33 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Lainaus
kisa säännöt

Yhdys sana virhe
asiaan, eiköhän ne löydy sellaisesta opuksesta kuin AKK-Motorsport Moottoriurheilun sääntökirja -05 parhaiten


Nämä jutut saa ainakin minut nauramaan,voi hurja että on taas täällä näitä äidinkielen opettjia taas. Vaikka minun äidinlieli ei ole suomi niin ymmärsin mitä kaveri tarkoitti.

Jos meinaat kisailla niin ymmärrän puheistasi että olet tulossa ihan kisamaan asti näillä akku autoilla, silloin luulen että et pääse kisoihin noilla hiilettömällä koneilla ajamaan koska silloin kuullut viriluokkaan mihin taas sinä et (luultavasti) pääse.
Kesällä huomattiin että turhan monella virikuskeilla oli ihan liian tehokkaat koneet kiinni ja jopa minä todella hiljaisella stanu moottorilla voitin monet viri kuskit.
Jerzi
Hiilettömät kuulema jää todella pahasti hiilelliselle ainakin tuolla tuoring puolella (lainattu mitä jonni sanoi viime viikonloppuna minulle).
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #19 : 23.01.06 - klo: 18.49 »
Viriluokkaan pääsee ajamaan kaikki jotka omaavat lisenssin ja ilmoittautuvat mukaan kisaan. Ei siinä kummempaa vaadita. Eri juttu tosiaan on kannattaako viriä mennä ajamaan jos ei taidot anna myötä. Stanulla saa varmasti hyvää tulosta aikaiseksi varmalla ajolla.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #20 : 23.01.06 - klo: 20.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Jukka"
Viriluokkaan pääsee ajamaan kaikki jotka omaavat lisenssin ja ilmoittautuvat mukaan kisaan. Ei siinä kummempaa vaadita. Eri juttu tosiaan on kannattaako viriä mennä ajamaan jos ei taidot anna myötä. Stanulla saa varmasti hyvää tulosta aikaiseksi varmalla ajolla.


MIlloin muuten tuo sääntö on muuttunut.
Kuvittelin että pisteitä pitää kerätä niin kuin ennenkin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #21 : 23.01.06 - klo: 20.46 »
Ei oo ainakaan kymmeneen vuoteen enää ollut vakioluokassa nousupisteitä millä noustaan viriin.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sähköautojen kisa säännöt ja sallitut osat!
« Vastaus #22 : 23.01.06 - klo: 20.48 »
Aivan sen ajan olen taas ajannut tuota polttista ja ei mikään ihme että on mennyt ohi.
Mikä järki muuten tuossa on ja miksi se muutettiin.

Stanu on minun mielestä stanu niin kauan kuin hän pystyy todistamaan että on tasokas kuski.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂