Hiukan toisesta aiheesta sain käsityksen, että 1/5 harrastusta pidetään edelleen kalliina. Ihan niin se ei välttämättä ole. Ei se välttämättä ihan opiskelijabudjetilla onnistu, mutta ei onnistu esim. polttiskrossikaan. Autojahan on kolmea eri hintaluokkaa: Sportsline (RTR 795eur), jolla pääsee hyvin alkuun, ja sitä voi päivittää tilanteen mukaan parempaan. Sportslineen saa etulevyjarrut satasella. Competition (n.1200-1300eur), jossa on jo alumiinia paljon, ja levyjarrut joka nurkassa. Evo4 (n.2300eur) on sitten se lippulaiva, ja hienoin.
Competition on ehkä se kannattavin malli, jos lompakko antaa vähänkään myöden. Siinä kun on jo kaikki tarvittava uutena, ja alumiinitukivarsissa sulakkeena muoviset pallolinkit. Yleensä syksyllä kisakuskit myyvät kalustoaan pois, ainakin jos seuraavalle kaudelle on tulossa jokin uusi paranneltu malli. Käytetty rata-auto ei välttämättä ole huonoin tapa aloittaa tätä luokkaa. Itselläni oleva FG Competition on n. 7 vuotta vanha, ja uudempien autojen osat käyvät tarvittaessa suoraan. Iso rc-auto ei ole vain muutaman kauden hankinta.
Nämä oli vasta perusjuttuja, joita ei tällä hetkellä taida suomenkielisiltä nettisivuilta helposti löytyä.