Kirjoittaja Aihe: Neliveto kadoksissa!!  (Luettu 1938 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pali

  • Jäsen
    • Profiili
Neliveto kadoksissa!!
« : 11.04.06 - klo: 16.20 »
Eli en löydä vikaa mikä aiheuttaa että auto ei vedä kun takapyörillä.
En ole varma mutta eikös kaikkien 4 renkaan pidä pyöriä jos yhtä pyörittää kun auto on "katollaan".
Olen yrittänyt purkaa ja kuunnella mistä vois johtua.En haluaisi turhaan purkaa koko autoa.
Jos mitenkään voisi paikallistaa vikaa helpommalla.
Ja pitäisikö kardaani akseli pyöriä kun eturenkaita pyörittää eli jos pitää akselista kiinni ja pyörittää e-renkaita ne pyörii normaalisti.
Olen katsonut akseleiden "tapit" ja kuusiokoloruuvien tiukkuudet.
Ja auto on uutta mallia oleva Kyoshon GIGA CRUSHER..
Hpi Baja 5b

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Neliveto kadoksissa!!
« Vastaus #1 : 11.04.06 - klo: 16.29 »
Pistä käymään ja testaa sitten vetääkö molemmat päät.... :)

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Neliveto kadoksissa!!
« Vastaus #2 : 11.04.06 - klo: 16.31 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Pistä käymään ja testaa sitten vetääkö molemmat päät.... :)

Lainaus käyttäjältä: "pali"
Eli en löydä vikaa mikä aiheuttaa että auto ei vedä kun takapyörillä.

Eikö aika selvästi ilmase että etupää on hiljanen?Mutta katoppa että pyöriikö etudiffille menevä kardaani kun pyörität rattaasta,jos pyörii mutta renkaille menevät akselit ei pyöri niin avaa etudiffi ja kurkista mitä se on syönyt  :wink:
Lainaus käyttäjältä: "pali"

Ja auto on uutta mallia oleva Kyoshon GIGA CRUSHER..
Jaa no ongelma löyty jo siinä  :mrgreen:  (hjuumor ;))
RB,the power of champions.

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
Neliveto kadoksissa!!
« Vastaus #3 : 11.04.06 - klo: 16.41 »
Diffit vaan tarkastamaan :)
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa ldlz

  • Jäsen
    • Profiili
Neliveto kadoksissa!!
« Vastaus #4 : 11.04.06 - klo: 16.43 »
Todennäköisestihän sieltä on joko etu tai keskidiffi menny. Siitä kardaanistahan sen näkee kumpi..
E-Mail: Idlz@luukku.com

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Neliveto kadoksissa!!
« Vastaus #5 : 11.04.06 - klo: 17.53 »
Muistanko väärin, mutta eikö Kyosho harrastanut joissakin monsuissaan yksisuuntalaakeria etuakselilla, eli silloin välttämättä kardaani ei pyöri jos etupyöristä pyörittää "väärään" suuntaan. Mutta, älä usko tätä ennenkuin joku vahvistaa tämän. Mutta, helpoimmalla pääset kun avaat diffin ja samalla tarkastat ja huollat sen. Se ei ole kummoinen homma, eikä pitäisi aikaa paljoa siihen mennä.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Neliveto kadoksissa!!
« Vastaus #6 : 11.04.06 - klo: 19.08 »
Niin, ainakin Mad Force käyttää kyseistä rakennetta!!
Voi hyvinkin olla, että myös Gigassa olisi sama..
Selviää pääratasta pyörittelemällä( eteenpäin), taaksepäin laakeri ei vedä!
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Neliveto kadoksissa!!
« Vastaus #7 : 11.04.06 - klo: 21.11 »
jos etudiffille menevä kardaani pyörii samalla kun takapyörät, mut etupyörät ei, niin eikös se ole aika selvästi se vika siellä etudiffissä.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Neliveto kadoksissa!!
« Vastaus #8 : 11.04.06 - klo: 23.48 »
Diffivian voit selvittää keskidiffittömässä autossa myös niin että otat toisenpään renkaista kiinni, nostat niistä ilmaan ja työnnät autoa, et tietenkään anna kädessä olevien renkaiden pyöriä, jos auto rullaa, silloin on jotain vikaa diffissä jos taas auto ei rullaa eikä rutise silloin en ainakaan ensimmäisenä miettisi diffiä.

Diffivian voit vielä paikallistaa tarkemmin jompaankumpaan päähän niin että jos nostat takarenkaista ja työnnät, auto rullaa ja kardaani pyörii niin silloin on takadiffi luultavasti sökö, jos taas kardaani ei pyöri etudiffi on sanonut sopimuksensa irti.