Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 4.0  (Luettu 530479 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dilbe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2040 : 06.08.10 - klo: 19.51 »
Mistäs sais savageen "lapa" renkaat + vanteet ja ilmesest tarvii ne vaahtomuovit sinne sisään??? oiskos kellään mitään tietoo???

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2041 : 06.08.10 - klo: 21.55 »
Mistäs sais savageen "lapa" renkaat + vanteet ja ilmesest tarvii ne vaahtomuovit sinne sisään??? oiskos kellään mitään tietoo???
laparenkaat esim. täältä ja vanteiksi käy vaikka ihan Savagen normivanteet, joita saa varmasti esim. Hobbylinnasta...

Poissa Dilbe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2042 : 11.08.10 - klo: 09.25 »
onkohan nää samat renkaat mahdollisest ku tuolla sabessa http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=238146_203&products_id=3673 aattelinpa vaa jos tuolla sabessa maksaa yks rengas melkeen 28e ja tuolta liquidista saa parin melkeen tohon hintaan???

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2043 : 11.08.10 - klo: 09.33 »
onkohan nää samat renkaat mahdollisest ku tuolla sabessa http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=238146_203&products_id=3673 aattelinpa vaa jos tuolla sabessa maksaa yks rengas melkeen 28e ja tuolta liquidista saa parin melkeen tohon hintaan???
juu, on samat...
ja tuskinpa toi Sabekaan noita renkaita yksitellen myy, eli kyllä ne aina pareittain myydään...

tietenkin paras varmistus asiaan ja tilauksenkin kannalta on soittaa sinne Sabeen... :wink:

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2044 : 13.08.10 - klo: 17.21 »
Itsellä on nuo renkaat ja pareittain tulevat
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa Celleriz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2045 : 13.08.10 - klo: 17.22 »
Mitä xl:n takadiffiin jos käsillä ei ole rasvoja ja pitäisi päästä ajoon viikonlopuksi? Vaseliinia? Olisi myös 500k öljyä, joka lähinnä muistuttaa koostumukseltaan rasvoja, käviskö se?

Poissa Celleriz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2046 : 15.08.10 - klo: 21.57 »
Kuinkas pitkään ajelee täydellä tankillisella 4,6 tai 5,9 savalla? Ja kuinka usein konetta saa olla vaihtamassa uuteen? Tai vaihtamassa koneen sisälle osia(laakereita yms.)?

Edit. ei oo tainnu kellään koskaan hajota... Tai sitten kukaan ei kehtaa tunnustaa.
Muutaman päivän XL:n (5.9) omistaneena voin todeta, että kulutus vaihtelee melkoisesti riippuen miten/mitä ajetaan. Hana auki edes takas säätöjä hakiessa hörppäs tankin reilussa 10 minuutissa, joskin melko rikkaalla alun kierrokset.

Maastoajossa (monttuja, mäkiä ja metsikkörämpimistä kesti tankki lähemmäs 45min, mutta se olikin pientä kiihdyttelyä ja kiipeämistä, eli paljon kiinni mitä väännetään.

Poissa Celleriz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2047 : 16.08.10 - klo: 01.13 »
Ostin juuri Savage XL 5.9 käytettynä. Kaveri mainosti täällä rc10 foorumilla uuden veroista XL:ää. Uudenveroinen lienee joustava käsitys, kun auton koppa on 3 kohtaa halki ja parista kohtaa puhki ja kopan kiinnitys "neulat" puuttui matkasta, tulpan kierteet solmussa, ohjaimen antenni poikki samoin kuin vastarin, auto oli ainoastaan etuvetoinen saapuessaan (perästä laakerit 10 osassa ja molemmat rattaiden kiinnitystapit poikki, auto ei käy tyhjäkäyntiä ja hyytyy kesken ajoa aivan yllättäen ja todella p*skainen.

Käyntiongelmat ehkä selvisi juuri säätösessiossa, jossa purin koko romun ja suuttimessa oli joku kiven muru tai muu vastaava. Katselin, että ompas pieni reikä ja tuotako vielä yläneulalla supistellaan. Puhalsin ja reikä suureni 3 kertaiseksi.

Omissa ajoissa on lentänyt yhden iskarin lautanen jonnekin, joten vakaus meni sitä myötä.

50€ meni just varaosiin, joten jos meno jatkuu niin kohta voidaan todeta että olisi kannattanut ostaa vain uutena. Nyt jää ajot vähiin kun ensimmäiset kaksi viikkoa auton saamisen jälkeen menee käytännössä korjaamiseen ja edelleen on siis käsissä käytetty auto, joka on saatettu vasta ajokuntoiseksi  :p

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2048 : 16.08.10 - klo: 19.20 »
Ruusuja ja risuja voi jakaa tuolla keskustelua kaupankäynnistä osiossa, kannattaa laittaa sinne viestiä niin tietää muutkin varoa tälläistä kauppamiestä, itsellä ainakin erikäsitys "uudenveroisesta" jos auto tosiaan rikkinäisenä myydään.

Poissa Loppis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2049 : 03.09.10 - klo: 09.54 »
Pitääpä kirjotella tännekkin jotain ni pysyy aihe aktiivisena.  :tongue: Millaisia ilmanputsareita olette käyttäneet teidän autoissa? Mulla on ollut ihan orkkis putsareita, mutta hiekkakuopalla kun käy ajeleen ni pikku pöly tuntuu menevän aika 'syvälle' putsariin...
Mites jouset, oletteko vaihtaneet pehmeämpiä alkup. tilalle? Mulla on pehmeämmät, oranssit jouset, ja mietin vaan kuinka auton käytös muuttuu jousien jäykkyyttä muuttamalla. En ole ajanut orkkis jousilla ite ollenkaan. Nyt seuraavan ajon jälkeen meinaan laittaa iskareihin uudet öljyt ja diffeihin samalla uutta rasvaa. Ostin iskareihin 35sta ja diffeihin olikohan se 20.000, eteen ja taakse samaa aattelin laittaa. Toimiikohan noi...
HPI Savage X 4.6 SS Reverse | Spectrum DX3S

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2050 : 03.09.10 - klo: 14.02 »
Ite käytän sinisiä jousia ja 20 wt iskariöljyä, Diffeissä on 20.000 wt ja eiköhän noi sun säädöt toimi ja kuulemma nämä ovat hyviä ja edullisiä ilmanputsareita. http://www.jp-nitroracing.com/hpi-savage-p-161.html
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Celleriz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2051 : 07.09.10 - klo: 01.12 »
Jos autosta oli käytettynä ostettaessa peräpään diffi toimimattomana laakerien vuoksi niin nyt meni sitten keulasta. Pistin paloiksi, kun meinasin että päästään takas toimintaan vaihtamalla laakerit sinnekin. Eipä ollutkaan vaan yksi näistä neljästä diffin rattaasta oli pärähtänyt muruiksi, joten otin kaikki pois ja nyt mennään vajaavetoisena toistaiseksi :)

Onko tuosta XL:stä nyt jotain erilaisia versioita, kun verkosta lueskelin manuaalia niin pitäisi olla fail safe. Heräsin tätä tutkimaan, kun ajelin omakotitaloalueella esittely mielessä ja alkoikin loppua vastarista akku niin hemmetin auto kiihdytti signaalin katoamisen jälkeen täyteen vauhtiin ja paineli naapurin pihaan orapihlaja-aidasta niin että pölähti. Onneksi ei sattunut pahemmin.

Niin sitä vaan että kun sitten vedin auton auki kotona ja tutkailin niin ei tuossa kyllä ole mitään fail safe systeemiä ole, kun pitäisi valo palaa vastarissa sen toimiessa. Ei pala, eikä ole kyllä mitään ledejä mikä voisikaan palaa.

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2052 : 07.09.10 - klo: 15.07 »
Fail safe toimii vaan silloin kun ohjaimesta loppuu virta mutta ei sillon kun vastarista loppuu akku koska vastari tarvii sitä virtaa että fail safe toimisi.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa clute

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2053 : 07.09.10 - klo: 16.57 »
Ei liity oikein tähän juttuun, mutta olisko jollain antaa/myydä noita hpi savagen mukana tulleita koritarroja :roll:  :huh:

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2054 : 05.10.10 - klo: 17.15 »
Minkälaisilla pyörän kulmilla ajatte Savagessa, lähinnä siis auraus/haritus etu- ja takapäässä ???

Tossa käytettynä ostetussa autossa sojotti jokapyörä ihan erisuuntaan kun rupesin niitä kattelemaan...nyt ne on aika aika liki nollassa etu- sekä takapää.
Sai laittaa radiostakin ohjauksen trimmit nolliin ja menee kohtuu suoraan.

Pitäskö silti olla aurausta tai haritusta, pitääkö molemmat päät olla samalla tavalla, vaiko esim edessä haritusta ja takana aurausta ???

Savage X 4.6
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa RC-sakké*

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.fi
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2055 : 05.10.10 - klo: 17.28 »
Jos en ihan väärässä ole, niin eikös eturenkaiden kuulu olla 0-aurauksessa (suorassa), ja takana 1-aurausta? Jokaisella omien ajomieltymyksien mukaan myös, mutta näinkö?
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2057 : 16.10.10 - klo: 16.23 »
Tollasta LRP ZR30:sta kattelin itellekin, mutta näyttää tuolla noi saldot miinusta.

Ei ole kokemusta noista LRP:n koneista, mutta mitä jenkki-foorumeita selaillut, niin kelpo motteja.
Tollasta LRP .30:sta suunittelin itellekin, mutta päätin hankkia Nosram RS.30:n tulevaan SavageSS:n...kitissä tulee mukana K4.6 patti, jääköön se varalle.

EBAY:sta huusin juuri uuden vakio HPI Nitrostar F4.6 koneen...saa nähdä paljon tulee lopulta hintaa tulleineen ja veroineen kun se joskus saapuu ???

Eiköhän tossa ala olemaan motteja tarpeeksi kahteen autoon, kun tuo vanha F4.6 ryskykin vielä pärisee.

OT: Paljonko noista RC-osista, kuten moottori muuten menee tullia, koitin katella tullin sivuilta, mutta en tiedä mihin noi rinnastetaan...olisko 5 % ???
ALV tietty tulee siihen päälle, mutta sehän on se 23%.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2058 : 16.10.10 - klo: 17.15 »
Tuosta lrp:n 30:stä ei ole kokemuksia mutta tuosta 28:sta on muutaman koneen verran.(yksi vetonarumalli ja pari suljetulla päätylevyllä, eli mallimerkinnällä LRP Z.28R Spec.3 truggy, mutta tuo truggy versio ei poikkea muuten kuin suljetulta päädyltään.)
Koneet olleet kyllä truggyssä, mutta mielestäni mainioita koneita, tuollainen LRP Z.28R Spec.3 truggy on ehkäpä tehokkain 28 kone mitä olen omistanut, todella kiukkuinen pannu.

LRP:n, Nosram:n ja SH:n pannuthan tulee samalta valmistajalta ja esim. moni lrp ja nosram kone on täysin identtisiä, vain merkki ja kannen väri käytännössä erilaisia.(joskus kulutus/varaosiakin googlettaessa tulee koodilla "erimerkin" osia)
En ole noihin 30:n perehtynyt, mutta Veikkaisin että nuo lrp 30 ja nosram 30 on samoja pannuja eri merkillä(ainakin jos on samat kehitys versiot kyseessä, olikohan se niin että nuo ovat vasta ekat 30:set koneet lrp:ltä ja nosram:lta..en muista nyt varmaksi..)
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2059 : 18.10.10 - klo: 00.15 »
Kiitoksia vastauksesta kun tulee tässä talven aikana motin osto eteen.  :smiley:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2060 : 19.10.10 - klo: 15.52 »
Kävin hakemassa äsken Savageen Tulli-Postista Ebay:sta ostamani uuden HPI Nitrostar F4.6 pannun.
Käyttämätön uusi kone, mukana tuli lisäksi uudenmallin säädettävä moottoripukki, rotopääty, täydellinen kytkin kelloineen, moottorin alustalevy ja sen kiinikkeet runkoon.
Lopulliseksi hinnaksi tuli USA:sta tänne rahdin + 23% ALV:n jälkeen yhteensä 140eur...ei mielestäni kovin paha...tullia ei vielä tuon hintaisesta mene, sen raja on 150eur.
Pelkkä kone maksaa täällä 194eur + nuo tykötarpeet päälle...

http://www.hobbylinna.com/nitro-star-engine-with-pullstart-p-15231.html

Aikasemmin tullut ostettua Ebay:sta mm Savage XL-mallin 3-vaihteinen vaihdelaatikko, moottorin jäähdytyskansi, vastariakun jännitenäyttöjä sekä erinäinen joukko pikkunippeleitä ja kulutusosia.
Käytännössä kaikki jääneet rahteineenkin reilusti alle sen mitä maksaisi Suomessa tai jos täältä ylipäänsä saisi...
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2061 : 21.10.10 - klo: 15.13 »
Tossa vaihdoin vanhan mallin savageen (taas) Takakardaania, kun edellinen oli mennyt poikki. Niin huomasin, että sitä uutta oli päivitetty. Ne pykälät mistä se aina menee poikki oli poistettu! Nyt toivottavasti kestää vähän pitempään kuin sen pari tankkia. Hienoa kyllä, että viitsivät näihin vanhoihinkin tehdä parannuksia. Alkoi meninaan kyrsimään toi jatkuva takakardaanin vaihtorumba.

Ja tuli muuten tilattua fluxin vetarisettikin, kun nekin oli aina poikki. Kyllä nyt pitäisi kestää :P Isompaa pannua vaan tilalle, kun osia ei saa rikki ;)
Team associated RC10SC6.1, Traxxas Xmaxx, Traxxas Revo 3.3, Traxxas T-Maxx

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2062 : 21.10.10 - klo: 15.51 »
Mulla ei ole mennyt vielä yhtään kardaania, mutta ne kardaanin Cup Joint:t joihin kardanin pää tulee, niin niistä on lennelly niitä lukitusruuveja irti sekä vaihteisto/takaperä molemmista, vaikka ovat lukitusnesteellä kiinni.
Takavetareiksi on vaihdettu teräksiset (kiiltävät), eteen en ole vielä vaihtanut vaikka on nekin hankittuna.
Slipper Clutch:n nylock mutteri on ruvennu viime aikoina aukeilemaan pitempään ajettaessa, mutteri uusittu aina sitä mukaa kun se on lentänyt mäelle...se jousi onneksi löytynyt joka kerta.
Spur:na mulla on teräksinen 47 ja 17 Racing clutch Bell...vanha muovinen suli yksi kerta ihan kokonaan kun slipper vähän löysty...  :cheesy:

Torsen-lukkoa olen yrittänyt Google:tella Savageen, jotakin Ofna:n Torsen:a ovat soviteleet jenkeissä noihin(Savage Central), mutta ilmeisesti toimivaan ei ole kuitenkaan olemassa valmiina.

Onko kokemuksia kellään ???

Jarrulevyt, punaset lasikuitu malliset, pitäs vissiin uusia kohta, no täytyy katella Ebay:sta sopiva satsi tai pari, niissä kun tulee usein mukana vähän muutakin hilpettä, mäntää, akselia ja jarruvipua muutamalla taalalla.

Minkäslaisia pohjapanssareita olette Savageen rakennelleet...valmiit melkein kaikki vähän mun mielestä surkeita esityksiä hintaan nähden.
Ei muuta, mutta kerää se ainakin suurimman osan putoilevista osista talteen...
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2063 : 27.10.10 - klo: 19.06 »
Onkos kellään kokemusta tuosta hiilari rungosta ?

http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1161

Ei ole minusta X-runko vaan vanhempi 25 versio tai sitten tekijän oma desing.
Löytyy myös moottorin alustalevy samasta materiaalista Savageen.

http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1162
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2064 : 05.11.10 - klo: 16.29 »
Jatketaan tätä Savage topiccia vaikka vähän yksinään kirjotteluksi meneekin...

RPM:n center skid plate eli pohjapanssari tuli hommattua kokeeksi ja asentui paikelleen ongelmitta...täytyy vissiin tilata toinenkin.
Tiedä onko tuosta varsinaista hyötyä, mutta suojaa se vähän jarrulevyjä ja kerää toivon mukaan edes osan irtoilevista pikkunippeleistä talteen.

Viikonloppuna täytys ruveta tutkailemaan tota uusinta hankintaa, HotBodies Savage Truckzillaa...tossa ei ole kyllä järjen hiventäkään, mutta sehän sopii hyvin, kun ei ole kukaan vielä meikäläistä järkeväksi haukkunut :mrgreen:

Täytyy purkaa ja käydä se kokonaan läpi tulevan talven aikana, uusia kuluneet/rikkinäiset osat ja tehdä ehkä jotakin pikku parannuksiakin.

Onkos kellään jäänyt mahdollisesti mitään osia tollaseen twin-versioon ?
Jos löytyy, niin kiinnostaa vaikka ihan varalle...kaikki osat kun ei ole ihan samoja mitä normi Savage:ssa.
Ebay:ssa on kyllä jotain, mutta aika nihkeästi.



MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2065 : 05.11.10 - klo: 20.52 »
Ihmeesti jäykistää myös autoa tuo pohjapanssari.
Tosin oli itse tehty 3mm alumiinista, kun tuolloin ei ollut vielä truksillan sport versioon tehdastekoisia (25mm pidennetty).

Tosin kaikki peet se kyllä kerää levyn päälle, etenkin takapäähän diffin eteen.

Kaithan sitä on jotenkin hulluksi tullut, kun alkanut katselemaan savagea useamman vuoden jälkeen.
Kiinnostaisi tuo XL versio, saas nähä..

Teetätin joskus rosterista noita jarruvipuja sekä niitä pieniä mitälie nappuloita nimeltään, sinne laatikon sisään mikä painaa levyjä.
Ne tuntui kestävän hyvin käyttöä ja ajoa, alkuperäsiin alumiinisiin/mesinki nappiin verrattuna.

Löysimpäs kuvan edesmenneestä savasta.
Näkyy myös diy pohjapanssari, kun tarkkaan tihrustaa.


« Viimeksi muokattu: 06.11.10 - klo: 19.19 kirjoittanut sjos »
son loppu ny.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2066 : 08.11.10 - klo: 18.37 »
Siisti peli...tämäkö se oli se 1" pidempi kun normi Savage...näyttää ainakin pidemmältä kuvassa.
Olikos tuossa jotkut kallistuksenvakaajatkin vai mikä tuo tuossa etupyörän takana oleva tanko on ?
Oliko noi aluosat HB, HPI vai jotain Integy:n valmistetta ?

Tohon omaan Truckzillaan täytyy varmaan tehdä alumiinista omavalmiste panssari suojaamaan polttoainetankkia...XL:n ei varmaan käy...vaikka hyvinhän tuo on näköjään kestänyt ilmankin edellisellä omistajalla, mutta tollasta 2 x 150ml "Zillan" tankkia ei varmaan löydä kovin helposti uutta.

No sen kerkiää tohon kehitellä, tossa on yhtä sun toista fiksattavaa muutenkin, kulumaa ja väljää sekä käytönjälkiä siellä sun täällä. Kuljetuksen aikana oli lisäksi mm kaasuvivusto hajonnut...noh sitä sattuu...itsekin kuljetusalalla, ei ole mitenkään uutta että laatikon päällä oleva teksti "Tämä puoli ylöspäin" luetaan että ALASPÄIN :cry:
Jonkun verran olen tilannutkin jo uusia osia, jotakin oli ennestään, jotakin löytyi ihan foorumin myyntipalstalta ja yhtä sun toista täytyy vielä hommata EBAY:sta tai jostain.

Olisihan tuota tietty kiva kokeilla ennen talvea että näkee onko molemmat moottorit kunnossa, mutta saa nähdä tuleeko lumi vai kaasuvivuston osat ensin...mutta eiköhän tuo ole viimeistään ensikeväänä ajokunnossa :cool:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2067 : 08.11.10 - klo: 19.00 »
Jep, tuo on tuuman jatkettu/pidemmät runkolevyt.
DIY vakaaja tosiaan kyseessä.
Ylätukivarsista kiinnikkeet rungossa ja tukivarsissa pellistä tms. L kulma missä kiinnitysreikä ja reikä "vakaajalle".
Vakaaja 2,5mm pienolankaa ja rugon välissä langan päällä MIG:n kaapelin nylon "sielua".
Rauhoitti sopivasti etupäätä, ja muutenkin väheni kuperkeikat vakaajalla.

Alukilkkeiden merkkiä en muista, täytyy kaivella. Golden Horizons merkkisiä on tukivarret.
En kyllä suosittele vihamiehillekkään ko aluhimmeleitä, etunenässä tukivarret.
Menee hetkessä ihan kauheeseen kuntoon ja välyksiä tulee hetkessä.

Sitten visaisempi kymysys..

Eli, onko kukaan kokeillyt testannut etc, noihin roto starttereihin lipo (2s) akkuja.
Olis meinaan hönkää reilusti enempi mitä nimh:eissä, eli kestoa pyöritellä.
« Viimeksi muokattu: 08.11.10 - klo: 20.26 kirjoittanut sjos »
son loppu ny.

Poissa Överi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2068 : 09.11.10 - klo: 10.22 »
Paljonko tossa savagen vakiopannussa pitäisi olla puritsuksia, kun tuntuisi turhan kevyesti vauhtipyörästä sormin pyöritellessä pyörivän :undecided:? Kyseessä siis Savage 3.5.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi Savage 4.0
« Vastaus #2069 : 09.11.10 - klo: 17.21 »
Tossa pari kuvaa Truckzillasta, kuvissa Savage XL:n kori ihan ekassa sovituksessa...sopi heittämällä paikalleen. Vähän kyllä joutuu suurentamaan tota moottorin aukkoa vasemmasta reunasta...sellaset 3 - 4 mm riittänee.
Vielä kun tohon vaihtaa toiset tekstit, "Truckzilla Big Twin", niin tulee sopiva "paraatikoppa"...kattoo sitten millä kopalla ajetaan.







MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*