Kirjoittaja Aihe: HPI Baja 5B  (Luettu 989626 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #990 : 29.05.09 - klo: 05.53 »
Onkos kellään kokemusta näitten http://www.jp-nitroracing.com/product_reviews.php?products_id=1149 Kestävyydestä? Eivät oo hinnalla pilattuja,mut eipä viitti lämpimikseen vaihdellakkaan.

Moro  molemmissa bajoissa on noi pyöränlaakereina ja ei valittamista

Poissa jounihi

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #991 : 29.05.09 - klo: 20.56 »
Onko kenelläkään tietoa mitä Baja painaa kuivana ja onko kukaan kevennellyt sitä sääntöjen mukaisiin rajoihin.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #992 : 29.05.09 - klo: 22.16 »
Kumpaan päähän autoa kallistuksenvakaaja kannattaa laittaa jos on tarvikkeet vain yhteen vakaajaan? Rauhoittaako jäykkä diffiöljy tai diffilukko ajokäytöstä?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #993 : 29.05.09 - klo: 22.30 »
Taakse 10k öljyt. Riippuu tietenkin vähän alustasta. Toimii ainakin kohtuu hyvin liukkaammalla pinnalla ja hiekkapohjalla. Asfaltillakaan ei moittimista. Tosta voi olla tietenkin montaa mieltä. Etu- ja takapäässä on eri malliset vakaajatangot....

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #994 : 29.05.09 - klo: 23.00 »
Molempiin päihin löytyy vakaajatangot, mut kiinnitys osia ja niveliä on vain yhden pään tarpeisiin, eli kumpaankohan päähän se olisi järkevintä laittaa?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #995 : 29.05.09 - klo: 23.10 »
Etupäässä se ainakin parantaisi ohjattavuutta. Tiukissa mutkissahan toinen etupyörä pyrkii aina irtautumaan maasta ilman vakaajia.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #996 : 29.05.09 - klo: 23.44 »
Kiitoksia vastauksesta! Osaisiko joku nimetä suurimman syyn hermostuneeseen ja hieman äkkipikaiseen ja yliohjaavaan käytökseen? Välykset on kurissa jokapaikasta. Laakereista, iskareiden kiinnikkeistä, pallonivelistä ja tukivarsien kiinnityksistä. Pyöränkulmat ovat jokakulmassa silminnähden aurauksella ja takana on hieman etupyöriä suurempi camper.
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #997 : 29.05.09 - klo: 23.48 »
Kaasusormi?

 :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #998 : 29.05.09 - klo: 23.49 »
Jos edessäkin on aurausta niin laita eteen haritusta. Myös liika camber takana aiheuttaa yliohjausta.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #999 : 30.05.09 - klo: 00.03 »
Etupyörät olivat ostettaessa harituksella, mutta silloin se oli vielä kauheempi. Nyt se on jollain tavalla parempi, mutta etenkin täyskaasu kiihdytyksessä on vaikeaa pitää auto suorassa. No mielestäni takavetoinen auto on silti mielenkiintoisempi ja haasteellisempi! Ilmeisesti ihan neutraaliksi tälläistä ei taida saadakkaan? 
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1000 : 30.05.09 - klo: 02.26 »

huomenta bajat  :azn:

Tossa sivustoa jaka voisi olla avuksi monessa mutkssa ja ehkä suorallakin :

http://users.telenet.be/elvo/

Vaikka kyse on vaan nitro autosta niin sama pätee kyllä näille voimakkaammillekin rc autoille
« Viimeksi muokattu: 30.05.09 - klo: 02.31 kirjoittanut Sammy__80__ »

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1001 : 01.06.09 - klo: 00.48 »


Tässäpä muutama heebeli jota tarttu davesilta mukaan:

http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.6011/.f

http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4682/.f

jospas noilla alkas pysymään sonta auton ulkopuolella... :azn:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1002 : 02.06.09 - klo: 01.27 »
Ohan sissos saa..na melkonen homma laittaa tollanen 5B SS nippuun. Monta iltaa ja lisäks koko viikonloppu kasaamista ja ei vieläkään valmis. Tuleekohan hierottuu liikaa, tosin ei huvittas ihan heti olla korjaamassa remonttii niin kai tässä täytyy vaan hammasta purra ja niputtaa lisää vaan...eeeei polta päästä ajamaan eeeeeeeeeeeei....
Just joo.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1003 : 02.06.09 - klo: 10.43 »
Meinaatko parannella alkuperäisiä vesitiivistyksiä?
« Viimeksi muokattu: 03.06.09 - klo: 02.13 kirjoittanut rampa »
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1004 : 03.06.09 - klo: 00.18 »
Taas ois baja sisäänajossa. Edellisestä menikin 2 litraa  :p Siinä ennen kokoamista putsailin moottorinlohkoja ja kattelin vähän tarkemmin niitä virtauskanavien kohtia. Kummallakin puolella tehtaan jäljiltä pikkusen painautettu terällä nurkista ja jätetty hirveesti tavaraa jäljelle  :shocked:

Samassa pätkähti mieleen mopoajat ja kirvasin, et helev...i sentään nuohan pitäs olla pohjaan saakka putsatut. Eikun vinkua käteen ja tavaraa mäkeen, kiillotusta ja hyvä tuntu tulevan.

Eilen tuossa jo pikkusen pintakaasulla pyörittelin ja aivan erimalliin vastasi kaasuun ja heti alhaalta vääntöä. Perä ei pysyny hallussa kuten ennen. Ja siis vertaan viimekesään nyt, ei sentään ihan koko aikaa ole auto ollu särki. Ja tosiaan hyvin pientä kaasua käytin, kovasti hämmästelin vaikutusta.

Kyseessä siis CY koneen lohkot. Mites, onko zenoahin moottorin omistajat katellu moottorinlohkoja, miltä näyttää. Itteä ihmetytti kovasti moinen. Nooh, asian nyt kuitenkin hoidettu. Kaippa ne esp portatut on sitten jyrsitty paremmin.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1005 : 03.06.09 - klo: 00.38 »
Zenoahin G270RC näytti ainakin viimesen päälle siistiltä kun käytin aikoinaan auki sitä.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1006 : 03.06.09 - klo: 01.24 »
Itsellä CY:n lohko ja hemmetin hyvin ja siististi koneistettu ne huuhtelukanavat. Kävi kyllä miullakin mielessä tuo, että voisiko niitä kanavia avartaa lisää.
« Viimeksi muokattu: 03.06.09 - klo: 01.56 kirjoittanut rampa »
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1007 : 03.06.09 - klo: 17.51 »
HPI Baja 5b Carbonite:

Tällanen tuli, tänään sain valmiiks:
 

 

 

 

 

 
Eli noilla rojuilla:
-HPI Baja ss Kit.
-Spektrum DX3R DSM2 3-Channel Surface Racing Radio.
-VRC Rear Pipe-silenced with harware. (kiinni autossa)
-VRC Side Pipe-silenced with hardware. (testataan seuraavaksi)
-ESP Modified & ESP Fully Ported 30.5cc CY31RC Engine 4.5+ HP.
-Hitec 5745 Digital Steering Servo.
-Hitec 7955 Coreless Digital Throttle Servo.
-HBZ Front Bumber-Black (varalla, painoi liikaa)
-HBZ Rear Bumper-Black. (varalla, painoi liikaa)
-Baja Skunkworks Super Front Brake Kit-Black.
-Baja Skunkworks Roto Start.
-Rhino Racing Complete Carbone Fiber 5B Body-Black.
-Team Olger Steel Roll Cage-Black. (varalla, painoi liikaa)
-DDM 4500mAh6v Hump Receiver Battery Pack.
-Turtle Racing HD-Complete Clutch System 17T Pinion-Orange.
-Turtle Racing Clutch Case-Orange.
-CST Baja 5B Custom Cover.
-Lauterbacher Adjustable OFFROAD 4-Shoe Billet 54mm Clutch.
-Python Carbon Fiber Wing.
-Carbon Creations,Carbon Fiber Chassis.
-HPI Complete Carbon Fiber Frame Parts(12 osaa).
-Rhino Racing Wing Buttons-Black.
-Robinson Racing 57T Lightened Steel Spur Gear Hub.
-Turtle Racing ReinForced Axle Set.
-Fast Eddy Professional Bearing Upgrade Kit.
-Pro-Line Front Desperado Bead Locks Rims-Black.
-Pro-Line Rear Desperado Bead Locks Rims-Black.
-Hostile Rear MX Knobby Tires.
-Hostile Front MX Mini Tires.
 
Paino tyhjänä 10.070g, eli 10kg 70g, kaikki mahollinen on hiilikuitua. Ei varmaan ihan kevein mahollinen mutta noi osat tossa listassa on vaan mun mielestä välttämättömyyksiä ja elämää helpottavia juttuja joten niitten paino oli hyväksyttävää. Ikkunat ja muutakin ryönää tulee myöhemmin kunhan saan ne DDM:ltä tulevassa lähetyksessä. Täytyy lähtee koittaan sitä käyntiin ja päristelemään sisäänajoa.

Alkuun täytyy tosiaan kehittää tohon ilmanputsariin jotain muuta, orkkis on hanneksesta.
« Viimeksi muokattu: 03.06.09 - klo: 18.00 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa SamiHi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1008 : 03.06.09 - klo: 17.56 »
Väittäisin ehkä jopa suomen hienoimmaks, vidu että on raaseri :cool:

Kerro kokemukset jarruista pikimmiten.
« Viimeksi muokattu: 03.06.09 - klo: 18.00 kirjoittanut SamiHi »
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1009 : 03.06.09 - klo: 17.58 »
Älyttömän hieno baja!

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1010 : 03.06.09 - klo: 19.27 »
Hieno peli jariv. Mielestäni yks tarvike listasta puuttuu, varsinkin kun katotaan moottorin tehoa + nuo putket. Nimittäin vetarit
paukkuu pienemmilläkin powereilla, tai ne tapit mitkä menee hahloon jos tarkkoja ollaan.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1011 : 03.06.09 - klo: 19.49 »
Joo nyt on kyllä hieno baja ja ihan sopivan painoinen! Ei mitään turhaa värikästä eikä kromia!!! Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? "ESP Modified & ESP Fully Ported"
« Viimeksi muokattu: 03.06.09 - klo: 20.42 kirjoittanut rampa »
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1012 : 03.06.09 - klo: 20.41 »
No porttaushan tarkottaa imu ja pakoaukkojen kohdistamista. Elikkä kaasarin kurkun ja imukanavan pitäs olla samassa kohdassa ja saman kokoset parhaan tehon saamiseksi. Sama tietysti pako puolella. Myöskin imu ja pakoaukkojen suurennus yleensä pruukataan tehä, jos jotain tällasia hommia lähetään tekemään. Ite en enää edes muista kummasta rööristä piti ottaa yläpuolelta ja kummasta alapuolelta :roll: on noista mopo hommista 19v aikaa.

Tarkottasko tuo fully ported sitten sitä, et kaikki kanavat ja muut on "viilattu" maximiin. Liikaa kun kynsii, alkaa tehot sitten laskea. Tästä on pappatunturista kokemusta, kun ei vakio pytyllä 70km/h riittäny ja piti vielä pikkasen ottaa lastua pois. Vapaalla kiekui kuin eläin mut ajossa ei enää tapahtunu mitään  :p
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1013 : 03.06.09 - klo: 20.46 »
Juu eli onko nämä porttaukset mahdollista tehdä noihin vakio koneisiinkin vai estääkö kovakromaus sen? Liittyykö siis tuo kampikammiokin portattaviin kohteisiin?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1014 : 03.06.09 - klo: 21.07 »
No mulla oli kampikammio tehtaan jäljiltä aika surkean näkönen, joten piti ite ottaa tavaraa mäkeen. Tottakai vakio sylkkyä voi viilata, ihan kaikissa 2-tahti vehkeissä ja se jopa vaikuttaa.

Onhan bajakisoissakin kuutiotilavuus rajattu 23cc vissiin, vai oliko 26cc. Mutta ei se tarkota et ne ois "vakioita" Samoin on touringeissa, 23cc virikoneita löytyy.

En tiiä mitä ainetta toi CY 29cc sylkky on, mun kunnon kovametalli terällä lähtee lastua vaivatta  :wink:


Ai niin, löytyhän se viteo,  victory rc takapiippu bajassa http://www.youtube.com/watch?v=R7Xtc5B5C_I&feature=related
Hyvin laulaa.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1015 : 03.06.09 - klo: 21.14 »
Ite en enää edes muista kummasta rööristä piti ottaa yläpuolelta ja kummasta alapuolelta :roll: on noista mopo hommista 19v aikaa.
Pakokanava ylös ja imu alas...toki muodollakin on merkitystä...
Itellä about saman verran aikaa samoista hommista..jokunen pytty tullut viilattua.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1016 : 03.06.09 - klo: 21.20 »
Jep, noin muistelin mut en uskaltanu mainita, kun en varma ollu. Joo, muoto on sitten oma taiteen laji, siihen ei uskalla sanoa mitään. Itellä ollu tapana kuitenkin hieman leventää sisäpuolelta, ulompaa sitten kurkun mukaan.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1017 : 03.06.09 - klo: 21.24 »
Hieno peli jariv. Mielestäni yks tarvike listasta puuttuu, varsinkin kun katotaan moottorin tehoa + nuo putket. Nimittäin vetarit
paukkuu pienemmilläkin powereilla, tai ne tapit mitkä menee hahloon jos tarkkoja ollaan.

No tossa listassa oli noi Turtlen HD vetarit. Ne mä sinne laitoin kiinni ja vakiot jäi hyllyyn.

Kiitokset kaikille vaan kommenteista. Tosin pikkuongelma tuli heti; ohjausservon servovarresta (HPI:n oma osa, muovia) lähti samantien spoorit mäkeen. Ton Hitecin ohjausservon vääntö on 15kg joten onko tosiaan näin että muovivarsi ei kestä??? Pitääkö olla alsaa?

2T-koneen porttaamisessa on sen toiminnan salaisuus, toinen yhtä tärkeä tekijä on pakoputkisto ja sitten vasta tulee kaikki muu.
Just joo.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1018 : 03.06.09 - klo: 21.30 »
kyllä muovisen pitäisi kestää, itsellä rhino digi4 ja vakio muoviosa kiinni ja pari kertaa olen ajanut sellaiseen aidan alarakoon johon etupyörä on juuttunut kiinni. Kaksin käsin on sitten pitänyt repiä irti. Olisitkohan vahingossa napannut niistä servovarsista sen väärän?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1019 : 03.06.09 - klo: 21.57 »
No niin on sitten varmaan käynyt. No mutta pääasia että muovinen siis kestää rääkkiä. Harmillinen vaan vaihtaa kun noi etujarrukilkkeet on just yläpuolella...

Kiitos rampa. Pitäsköös jossain välissä koittaa käydä samassa paikassa jopa samaan aikaan pärisemässä? Kun kerran pääkaupunkiseudulla näemmä vaikutat.
Just joo.