Kirjoittaja Aihe: O.S Moottorit, V-SPEC jne  (Luettu 240443 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #390 : 27.01.09 - klo: 01.18 »
Juurikin 8.5 Pro:n kytkimen kanssa tuo ongelma tuli ilmi.
Ja vaikka vauhtipyörä olisikin ohuempi, ei kytkinkello enää osu keskelle spurria 8.5:n vakiomoottoripukeilla.

Hölmö systeemi...

Kiitokset kuitenkin asian selventämisestä!
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #391 : 27.01.09 - klo: 09.19 »
Kyseessä on sitten vanhan mallinen kampiakseli. Vuoden verran tehty normimittaista kampiakselia. Lyhyttä kampiakselia tehtiin, koska suurella osalla valmistajista kytkimeen joutui laittamaan hirveästi shimmiprikkoja. Esim HoBaon kytkimessä tätä chimmiprikkojen määrä "ongelmaa" ei ollut.

Onko tuo lyhempi kampiakseli ollut vain Speedissä, koska tuo "Casull":in V-Specin kampura on vanhempi kuin hänellä oleva Speedin kampura(ne on mun entisiä niin tiedän suunnilleen miten vanhoja ovat)
Ostin viime joulukuussa Speedin magnesium-kannella uutena(Briteistä ja sekin oli varmaan edellis vuoden varastoa), niin siinä on kans lyhyt kampura.
Sillä erolla että DLC-pinnoitus on kampuran päähän asti toisin kuin kahdessa muussa mulla olleessa.Niissä pinnoitus puuttuu kytkinlaakereiden kohdalta.
Speed AL- versioissa näkyy olevan sama homma, eli pinnoitus puuttuu kytkinlakujen kohalta:



Speed AL 2 koneissa näkyy taas pinnoitus olevan, ainakin Nikon firman sivuilla:



Nuita holkkehan me nyt sitte hankitaan kun kummallaki koneet menossa 8.5Pro:hon, joissa on "ei pituus säädettävät" pukit
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #392 : 27.01.09 - klo: 11.10 »
Tosiaan näitä millin lyhyempiä kampuroita tehtiin vain SPEED:iin. MG mottoreihin ja ensimmäisiin AL moottoreihin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #393 : 01.02.09 - klo: 02.37 »
Löytyyköhän noita pikkuholkkeja muistakin kaupoista?
http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=38_43&products_id=358

Esim vaikka ihan ulkomailta?

Paristakin eri paikasta olis tarkoitus osia tilailla, tulisivat siinä samalla kun vain tietäisin mitä osaa englanninkielellä hakea.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #394 : 01.02.09 - klo: 12.49 »
Paristakin eri paikasta olis tarkoitus osia tilailla, tulisivat siinä samalla kun vain tietäisin mitä osaa englanninkielellä hakea.

"Cap washer for engine"
Flying Calacucco

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #395 : 01.02.09 - klo: 12.58 »
Nuita holkkehan me nyt sitte hankitaan kun kummallaki koneet menossa 8.5Pro:hon, joissa on "ei pituus säädettävät" pukit

Ei taas oikein ymmärrä mistä johtuu mutta hyvin passaa ja hyvältä näyttää :grin:
Aika keskelle osuu ilman mitään kikkailua.
Nikolta ostin UR:n kytkimen HoBaon kellolla ja kasattaessa ei ole käytetty mitään kikkailua - oisko tässä sitte ollu pidempi kampura...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #396 : 02.02.09 - klo: 21.06 »
Paristakin eri paikasta olis tarkoitus osia tilailla, tulisivat siinä samalla kun vain tietäisin mitä osaa englanninkielellä hakea.

"Cap washer for engine"

Ei löydy.
Olen kokeillut kaikki hakusanayhdistelmät neljän suurimman kaupan hakukoneisiin, turhaan.

Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #397 : 02.02.09 - klo: 22.16 »
Kokeile losin varaosaa A9103, siinä tosin mukana tulee muutakin kuin tuo "päätyprikka" joka pidentää kampiakselia ehkä noin millin...   ...tai sitten haet hakusanalla 'collar' ja lisäksi vielä vaikka 3x5 niin rupee sopivaa prikkaa pukkaamaan...

Muistan joskus jatkaneeni kampiakselia Xrayn säätöprikalla joka sattui olemaan kooltaan juuri tuon 3x5x2
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #399 : 06.02.09 - klo: 22.32 »
Moi!

Onko O.S. 21VZ-B V-Specillä ja sillä kuuluisalla SPEEDillä jotain eroo keskenään, vai onko sama moottori eri jäähdytyskannella?

Nopeata vastausta kaivataan, kiitos!  :wink:

Periaatteessa kaikki muu paitsi itse lohko.

Noihin tarkentaisin vielä sen että: Edes lohko ei ole sama!  :police:
Mutta kyllä niistä sentään jotain yhteistä löytyy: kansinappi ja männän tappi :grin:

Onko Speedissä vain takalaakeri keraaminen kuten luulen? Vai onko etulaakerikin keraaminen?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #400 : 07.02.09 - klo: 09.42 »
Takalaakerissa on keraamiset kuulat.
Etulaakeri on normaali.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #401 : 07.02.09 - klo: 22.35 »
Moi!

Onko O.S. 21VZ-B V-Specillä ja sillä kuuluisalla SPEEDillä jotain eroo keskenään, vai onko sama moottori eri jäähdytyskannella?

Nopeata vastausta kaivataan, kiitos!  :wink:

Periaatteessa kaikki muu paitsi itse lohko.

Noihin tarkentaisin vielä sen että: Edes lohko ei ole sama!  :police:
Mutta kyllä niistä sentään jotain yhteistä löytyy: kansinappi ja männän tappi :grin:

Onko Speedissä vain takalaakeri keraaminen kuten luulen? Vai onko etulaakerikin keraaminen?

Samaa:
Kansinappi/kansiprikat
Etulaakeri
Lohko
Käytettävät tulpat

Kaikki osat sopivat keskenään SPEED:issä ja V-Specissa. Molemmat ovat kilpamoottoreita.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #402 : 07.02.09 - klo: 22.36 »
Nuita holkkehan me nyt sitte hankitaan kun kummallaki koneet menossa 8.5Pro:hon, joissa on "ei pituus säädettävät" pukit

Ei taas oikein ymmärrä mistä johtuu mutta hyvin passaa ja hyvältä näyttää :grin:
Aika keskelle osuu ilman mitään kikkailua.
Nikolta ostin UR:n kytkimen HoBaon kellolla ja kasattaessa ei ole käytetty mitään kikkailua - oisko tässä sitte ollu pidempi kampura...

Taisin aiemmin mainitakkin, että jotkut vauhtipyörät ovat kapeampia kiinnityspisteestään, kuten juuri tämä UR vauhtipyörä. Normaalikampiakselissa joutuu laittamaan UR kytkinmen kanssa repullisen chimmiprikkoja. SPEED lyhyemmässä kampiselissa ei niin paljoa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #403 : 08.02.09 - klo: 09.14 »
Samaa:
Kansinappi/kansiprikat
Etulaakeri
Lohko
Käytettävät tulpat

Kaikki osat sopivat keskenään SPEED:issä ja V-Specissa. Molemmat ovat kilpamoottoreita.

Onko uusimpaan V-Speciin tullu sama lohko kuin Speedissä? Se ois aivan järki ratkaisu, vaikka on se tiivis se V-Specinkin kaasarin kiinnitys, mutta ne o-renkaat jotka on Speedissä ja 28XZ:ssa on aika hyvä keksintö.
Nikolla ei ollu V-Speciä nyt varastossa niin tilasin kilpailevalta yritykseltä viimeisen Specin varastosta, näkee ylihuomenna onko muuttunu vai ei...

Eka kuvassa V-Specin retainer, seuraavassa Speedin retainer o-renkaiden kans. Speedin lohkossa noiden osien reikä on millin isompi. V-Specissä on alapäähän koneistettu o-rengas ura. Kumpikaan ei ole toistaan parempia vaan molemmat hyviä toteutustapoja.

Sori kun meni pilkun nussimiseksi ihmisten kesken, jotka kaikki ovat sitä mieltä että O.S tekee huippu moottorit, omasta mielestä hinta-laatu-teho suhteeltaan parhaat :wink:





Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #404 : 21.02.09 - klo: 20.23 »
Mikähän juttu tässä on? Eikös nuo ole ainakin osittain just samoja eroavaisuuksia, mitö ko. moottorilla on vastaavaan SPEED-versioon nähden? Kaasuttimen kuristajakin taitaa olla ihan sama?

Missasinko jotain?
Flying Calacucco

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #405 : 21.02.09 - klo: 23.28 »
En minäkään ymmärrä mitä järkeä on ollu tuo tehä :roll:
Saatu Speedistäkin sininen kevennetty alukansi - jos joku tykkää enempi sinikantisesta.
Onhan se kuitenki käsin viilailtu jenkeissä ja samalla asennettu kansi väärinpäin.
Veikkaisin että on kallein malli speedistä, koska käsityö kuitenkin nostaa hintaa verrattuna cnc-koneen tekemään työhön.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #406 : 22.02.09 - klo: 21.05 »
Ei tos ole mitään järkeä. Mieluummin ostaa Speedin tai noi osat vakio V-Speciin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jonttula

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #407 : 09.03.09 - klo: 13.42 »
ostin koneeseen uuden etulaakerin mutta siinä on metalliset suojat molemmin puolin. tämä siis laakeritukusta hankittu. kestääkö se kuinka kauan sellaisenaan? onko siis välttämätöntä olla toinen puoli avoin? entä jos se leikkaa niin rikkooko muuta kun laakerin? omalla järjen käytöllä ei pitäisi mutta en näistä tiedä. :)

-Joni

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #408 : 09.03.09 - klo: 13.54 »
Ne suojat ovat irroitettavia. Ota toinen suoja pois. Ongelmana lähinnä se, että metallisuojattu laakeri ei ole likatiivis.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #409 : 09.03.09 - klo: 14.28 »
uhg, jos ei ole likatiivis niin tuskin voi olla ilmatiivis, vai..? Tällöin koneen toiminta voi olla aika hatusta..
Haetaanko etulaakerin sisemmän suojan poistossa pelkästään parantunutta laakerin voitelua? Muistaakseni (ainakin halvemmissa) omissa koneissa tullut vastaan ihan molemmin puolin tiivistettyjä laakereita..

Poissa Jonttula

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #410 : 09.03.09 - klo: 14.35 »
koekäytin konetta hetken ja hienosti rullaa vaikka on molemmat suojat paikalla. meinasin vaan juuri tätä voitelua että kestääköhän laakeri kuinka kauan. no kestää mitä kestää. laakerin leikatessa pelkän laakerin vaihto riittänee. seuraavaksi sitten oikeanlainen laakeri tilalle.

-Joni

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #411 : 09.03.09 - klo: 15.59 »
Pari faktaa etulaakerista ja moottorin toiminnasta:
1. Laakeri ei ole tiiviste. Vaan kampiakselin ja lohkon pieni välys tekee mekaniikasta tiiviin. Välyksen menettänyt kone on tiivis uudella kumisuojatulla tiivisteellä vain hetken.
2. Metallisuojattu laakeri on pölyisissä olosuhteissa muutaman tankillisen jälkeen entinen. En näkisi vaivaa laittaa moista paikalle. Jos yrittää säästää niin kannattaisi ottaa selvää ennen kun ostaa väärää "tuotetta"
3. Jos vaihtaa etulaakerin vasta "kun se leikkaa kiinni", mitä se tuskin tekee jos vaan saa voitelua, niin kampiakselin ja lohkon välys on mennyttä ja kone rupee vuotaa. Siksi laakeria kannattaa vaihtaa ennakkoon. 
« Viimeksi muokattu: 09.03.09 - klo: 16.09 kirjoittanut AkiM »

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #412 : 09.03.09 - klo: 16.30 »
"kampiakselin ja lohkon välys" - eikö kampiakseli ole kiinnitettynä lohkoon laakerin avulla? Ei tajuu..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #413 : 09.03.09 - klo: 16.44 »
Välys=väli
Eli kampuran ja lohkon väli on hyvin pieni.
Tämä tekee moottorin rakenteesta tiiviin, eikä siis laakerin tiiviste kuten voisi äkkiseltään olettaa.
Laakerin tiiviste käytännossä estää vain lian menemistä laakeriin.
Sen tehtävä ei siis ole pitää moottoria tiiviinä.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #414 : 09.03.09 - klo: 17.40 »
hello,

Vaikuttas siltä että reilun gallonan ajettu V-spec tihuttaa vauhtipyörän takaa, etulaakeriko - välystä ei kuitenkaan tuntus olevan ? Jos niin mistähän laakerin helpoiten saisi tilattua ? Onko vaihto millanen operaatio, sovitus taitaa olla tiukka ja mitenköhän helposti laakeri lähtee irti / uusi paikalleen ?

Kiitokset avusta jo etukäteen..


Edit: vastattu *HOKE*:lle YV:llä ja homma taitaa olla hanskassa...



Uutta etulaakeria näköjään huutaa sitten.
Mikäli pääkaupunkiseudulta olet niin tuo kone mulle putsattuna...
Pienellä korvauksella vaihdan siihen laakerin oikeanlaisella työkalulla jne.


Välys=väli
Eli kampuran ja lohkon väli on hyvin pieni.
Tämä tekee moottorin rakenteesta tiiviin, eikä siis laakerin tiiviste kuten voisi äkkiseltään olettaa.
Laakerin tiiviste käytännossä estää vain lian menemistä laakeriin.
Sen tehtävä ei siis ole pitää moottoria tiiviinä.

Ottaapa ny sitte selvää tästä... Kuuluuko sen etulaakerin tiivistää kuten Hokekin aiemmin on ilmeisesti vihjannu?
Vai ei tiivistää kuten viimeisimmästä viestistä vois päätellä?

En pääse kärryille :roll:

Olen kuvitellut että se riittää aiheuttamaan ongelmia, jos ja ku etulaakeri vuotaa aivan vähän sisäkoolin vierestä, josta tiiviste normaalisti ensin kuluu...

Ainakin tässä viime viikolla yks V-Spec paransi käytöstä ysistä kymppiin etulaakerin vaihdolla, vaikka edellinenkään ei vielä ollut väljä.(sillä oli jo reilu 6gallonaa takana!!!  :wink: huippu koneita siis)
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #415 : 09.03.09 - klo: 18.21 »
Mikäli laakeri tihuttaa polttoainetta moottorin ollessa kuitenkin säädöissään, ja laakerissa tuntuu klappi niin se on vaihdon tarpeessa.
Laakerin väljyys aiheuttaa sen että kampuran ja lohkon välillä tiiveys ei pysy oikeana...
Moottori ei toimi kuten pitäisi ja se myös vuotaa polttoainetta laakerin kautta ulospäin.

En ole vihjaillut laakerin tiivistämisestä vaan kyseisessä tapauksessa koko laakerin vaihdosta...
Ja uusi laakeri kun ei tietenkään klappaa niin moottorin tiiveys on kuten pitää.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #416 : 09.03.09 - klo: 19.18 »
Kuuluuko sen etulaakerin tiivistää kuten Hokekin aiemmin on ilmeisesti vihjannu?

Eli etulaakerin, ei: etulaakeria kuiten käsitit
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #417 : 09.03.09 - klo: 19.28 »
Viimeinen lause oli silti vastaus asiaasi, eikö vain...

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #418 : 09.03.09 - klo: 19.52 »
Väljä laakeri tekee sen että kampiakseli ei "pysy" reijän keskellä vaan välys siirtyy toiseen reunaan, joka voi olla liikaa päästään polttoainetta läpi.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #419 : 09.03.09 - klo: 20.52 »
Pointtini on se että vaikka laakeri olisi uusi, jos siinä tiiviste vuotaa,
ei sillä tee mitään koska silloin se vuotaa.

Pari faktaa etulaakerista ja moottorin toiminnasta:
1. Laakeri ei ole tiiviste. Vaan kampiakselin ja lohkon pieni välys tekee mekaniikasta tiiviin. Välyksen menettänyt kone on tiivis uudella kumisuojatulla tiivisteellä vain hetken.

Kampiakselin ja lohkon välissähän menee voitelukanava etulaakerille, jonka takia tämä fakta ei mielestäni toimi.

Mutta ollaan silti edelleen kaikki sitä mieltä että nämä on huippukoneita ja väännetään laakeri asioista voorumilla - Kyllä se aina ajamisen voittaa :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec