Kirjoittaja Aihe: O.S Moottorit, V-SPEC jne  (Luettu 240352 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #750 : 24.07.11 - klo: 00.24 »
Kysymys v-spec:in takalaakerista. Laakerissa on sellanen komposiitti tai jotain muutama materiaalia oleva rinkulla kuulien päällä ja laakerin toisella puolella kuulat on näkyvissä. Kummis päinlaakeir pitää asentaa lohkoon?  Yrittänyt netistä etsiä tietoa mutta ei mun haku taidoilla ainakaan löytynyt.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #751 : 24.07.11 - klo: 00.26 »
siten että kuulat jää näkyviin ja se rinkula piiloon.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #752 : 24.07.11 - klo: 01.16 »
siten että kuulat jää näkyviin ja se rinkula piiloon.


Tackarna pockarna.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #753 : 24.07.11 - klo: 08.47 »
Sitä rinkulaa kutsutaan kruunuksi...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #754 : 06.08.11 - klo: 10.51 »
Ajelin viime viikolla OS MAX 21XZ moottorin sisään. Hieno alavääntö! Teho on tutun tuntuinen. Tasainen koko kierroslukualueella. En ehtinyt ajella kovin paljon. Jod vkl kelit sua, kokeilen lisää.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa MikkoH

  • PRCA
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #755 : 07.08.11 - klo: 15.51 »
Terve. Sain kahlattua tämän topicin kutakuinkin läpi ja täältä löytyi paljon hyödyllistä tietoa. Myös radalla Tampereella olen saanut kohtuu paljon apua VZ speed koneen säätöön. Pikkasen jäi kuitenkin vielä kysyttävää. Kyse on käytettynä ostetusta koneesta /7kk vanha, 5 gal ajettu, mäntä, holkki, kanki +laakerit kerran vaihtettu. Etulaakeri oli kulahtanut, sen vaihdoin itse. Etulaakerinkin vaihdon jälkeen jäi vielä sellainen vika että: radan pääsuoran kun tykittää täysillä niin kierrokset jää seurassa mutkassa helposti päälle kun kone on lämmin, jos vähääkään vielä viileä niin näin ei käy, samoin myös nopeampivauhtisissä hypyissä. Viittaisiko ongelma alaneulan kireyteen? Toisaalta jos auton pysäyttää tyhjäkäynnille niin kierrokset putoaa aika nopeasti alas mikä taas viittaisi ettei hirveän laihalla ole. Joskus myös sammuu tyhjäkäynnillä. Jos tyhjäkäyntiä isontaa niin kone jää helposti huutamaan eli tyhjäkäynti isolle. Puristuksia koneessa on jonkin verran mutta ei "isojen poikien" mielestä ihan hirveästi mutta vielä sen verran että ajon pitäisi sujua. Kone lähtee helposti käyntiin mutta tulpat ei kestä mahdottoman kauan. Viimeisin tulppa meni harmaaksi ennenkuin hajosi.  Tai oletan että vika on tulpassa kun kone ei enää käy mutta ei ole uutta tulppaa millä testa. Aiemmat tulpat meni mustaksi kun säädöt koneen säädöt oli liian rikkaalla kuluneen etulaakerin takia. Mitenkä kriittinen muuten keskialueen neula on säädöiltään? nyt tämä melkein on kasarin reunan tasalla, ei sisässä. Yläneula on n. 1.5 rundia auki. Kiitokset mahdollisista neuvoista jo tässä vaiheessa. -Mikko

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #756 : 08.08.11 - klo: 09.36 »
Kokeile kääntää alhaalta ensin vartti auki ja tyhjäkäyntiruuvia aavistus kiinni että kone käy, kiristä hiljalleen tarvittaessa. Onhan linkistö säädetty niin että kaasu palautuu hieman jousen puolelle?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #757 : 08.08.11 - klo: 10.44 »
Aivan ensimmäisenä ruuvaat sen keskiruuvin sinne missä sen pitää olla etkä koske siihen sen jälkeen.
Eli ruuvi rungon tasalle ja siitä vartti kiinni.

Tyhjäkäynti myös alueelle, eli katso kaasarin kurkusta sisään...
Kurkun pitäisi jäävä vain noin millin verran auki.

Tämä tarkoittaa sitä että samalla joudut kääntämään myös vastaavasti alaneulaa yhtä paljon auki kuin keskiruuvia kiristät.... muuten ollaankin sitten jo niin pihalla säätöjen kanssa ettei konetta saa edes käyntiin.

Ja painotan toiseen kertaan... tämän jälkeen et kyseiseen ruuviin koske, etkä anna kenenkään moottoria edes katsovan koskea kyseiseen ruuviin.

Kierrosten päälle jääminen voi tarkoittaa rikkaalla olevaa alapäätä... Se voi myös tarkoittaa laihalla olevaa.
Voi myös olla ilmavuoto.

Jokatapauksessa väittäisin näin lonkalta että alaneula on rikkaalla ja taas yläneula laihalla.

Jos painat auto pukilla kaasun pohjaan ja annat koneen hieman kiekaista korkeilla kierroksilla... päästät kaasun ja kone jää huutamaan hetkeksi kierrokset korkealla, mutta ääni on tasaista huutoa ja huuto loppuu kun tökkäset jarrua niin alapää on paksulla.
Ja tietysti myös kun tiputat kierrokset tyhjäkäynnille ja annat edes kymmenen sekuntia koneen käydä tyhjää ja ruttaat kaasun pohjaan niin kone savuttaa selvästi, on kone alhaalta paksulla.
Tuo voi hyvinkin johtua ihan vain siitä että keskiruuviin on menty koskemaan, eli kuten sanoin... se ensin paikoilleen ennenkuin konetta aletaan uudemman kerran säätämään.

Mikäli taas matalilta kierroksilta kaasun pohjaan painaessa kone alkaa honottamaan ja pitää ihmeellistä väpättävää ääntä, on alapää pahasti laihalla.
Ja jos korkeilta kierroksilta päästää kaasun pois... kierrokset jää korkealle, jopa kuuluu ihmeellinen epämääräinen läpätys, eikä koneen tyhjäkäynti kuulosta ollenkaan järkevältä ja tasaiselta niin piikillä ollaan.

Eniveis... ensin keskiruuvi paikoilleen.
Tämän jälkeen yläpää säätöihin... Ilman yläpään alueella olemista on hyvin turha edes yrittää hakea alapäätä kohdalleen.
Mielummin käännät pääneulaakin reilusti rikkaammalle ja lähdet ajamaan suoraa edestakas.
Kiristelet yläneulaa pienillä käännöksillä kunnes huomaat että nyt päästään siitä röpötyksestä eroon ja kone kulkee suoralla iloisesti... Huom... vain juuri tämän rikkaalla olemisen yli.
Ja tämän jälkeen sitten se alapää säätöihin... Etkä koske yläpäähän ollenkaan.
Ajat suoran kerran pari edestakas kaasu pohjassa... Pysähdyt viereesi... tyhjäkäynnillä 10 sekuntia... Kaasu pohjaan.
Lähtee iloisesti... jos savuttaa paksusti ja pistää vastaan niin kiristä alapäätä.
Uudestaan sama homma, mutta nyt 15 sekuntia...
Jälleen sama juttu... pitää lähteä iloisesti... saa ilmanmuuta savuttaa, mutta auton pitää silti lähteä vielä kuin rusakko makuulta.
Uusiks homma ja nyt seisot 30 sekuntia paikoillaan ja siitä taas kaasu pohjaan.
Nyt täytyy jo pistää vastaan... savuttaa paksusti ja lähteä röpöttäen, tai jopa sammuu.
Mikäli tuon tyhjäkäyntiajan jälkeen moottori ottaa edelleen kierroksia välittömästi eikä tosiaan röpötä ja pistä hanttiin niin alapää on selvästi piikillä... avaa.
Toista homma kunnes olet sillä alueella että tosiaan 30 sekunnin tyhjän jälkeen pistetään vastaan, mutta 20 sekunnin tyhjän jälkeen lähdetään vielä mukavasti liikkeelle ilman isompia rykimisiä.
Loppu trimmauksen voi sitten tehdä ajotyylin mukaan... Eli jos kaipaa hieman nopeampaa heräämistä mutkista ulos lähtiessä niin pieni karva alaneulaa kiinni tai jos lineaarista kaasutuntumaa hakee niin sitä saa myös hieman trimmaillen alaneulaa.
Tosin noin vanha kone voi olla senverran jo kranttu ettei suostu enää täysin tarkasti vastaamaan tuollaiseen säätöön niin sitten ajetaan sillä kaasutuntumalla millä kone suostuu toimimaan.

Kun kone on saatu säätöihin niin sen jälkeen ei tarvitse enää säädellä eri päivinä kuin vain karvan verran yläneulaa, jos meinaa olla paksulla tai piikillä.

Poissa MikkoH

  • PRCA
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #758 : 10.08.11 - klo: 23.55 »
Isot kiitokset erittäin perusteellisista vinkeistä! Sen verran ehti tapahtua tässä välissä että todettiin kone kaikesta huolimatta todella väljäksi. Ennenkuin ehdin vaihtaa uuden männän ja holkin, jotka tuli onneks koneen mukana, kone lakkasi käymästä kokonaan tyhjäkäyntiä millään säädöllä. Syy: männän pakohelmasta oli poistunut puolet. Oliko mäntä siis aivan liian vanha vai miten noin pääsee käymään...? Rukkasin tänään uudet sisukset paikoilleen ja aloitin sisäänajon. Kyllä nyt kone käy hienosti ja säädötkin toimii loogisesti. Puristuksia on "ihan pikkasen" enemmän. Jatketaan tästä säätöä vinkkien kera, vain omalla ruuvarilla ;)
Btw, Sellainen kyssäri tuli mieleen että koneessa tuli mukana vain 7mm kurkku. Olisiko tuollaiselle syheröiselle radalle kuten Tampereen Lahdesjärvi, parempi vaihtohto 6.5mm tai 6mm? Näitähän kyllä saa hommattua. Kerkeeköhän sitä nukkumaan ollenkaan...
« Viimeksi muokattu: 11.08.11 - klo: 00.14 kirjoittanut MikkoH »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #759 : 11.08.11 - klo: 02.35 »
Seiska on paras koko kyseisessä koneessa.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #760 : 23.08.11 - klo: 20.33 »
Minkälaisia tulppa-avaimia olette VZ-B koneessa käyttäneet? Tuollainen hobby squadronin avain ollut kössin ajoista lähtien, mutta ei mahdu oikeen ossin kanteen, joten pyöristyi, eikä sillä enää tulppia irroitella.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #761 : 24.08.11 - klo: 13.53 »
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-polttomoottorit-ja-tarvikkeet-tarvikkeet/wrench-glowplug-clutchnut-10mm-long-eds-190002


Paras mahdollinen tulppa avain.

Kunnon materiaalista tehty... ei pyöristy tai halkea vaikka olis tulppa jumissa.

Myös hyvällä mitoituksella, eli turbotulppa ei painu liian syvälle, vaan kierteet jäävät selkeästi näkyviin.
Tulppahan kuuluu vaihtaa auto katollaan, jolloin taas yleensä turbotulppa menee tulppa avaimessa senverran syvälle ettei kierteitä näy ja paikalleen laittaminen siis tässä asennossa aikalailla mahdotonta.

Sama avain käy tietysti myös vauhtipyörän mutteriin.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #762 : 24.08.11 - klo: 15.57 »
Vissiin sama kuin tämä?  http://www.racingfactory.fi/tuotteet/HUDY-TYOKALUT-JA-VARUSTEET-HUDY-Tyokalut/107581-WRENCH-GLOWPLUG-CLUTCHNUT-10-MM-LONG-107136

paitsi tuo on euron kalliimpi... Varmaankin ton merkin takia.

Edellisessä mallissa (hobby squadronin) oli lisäksi vielä 5,5mm ja 7mm muttereille avain... Tuosta niitä ei taas löydy...
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #763 : 24.08.11 - klo: 23.14 »
Hudy on samanlainen juu...

Joo ei ole näissä kunnollisissa tulppa avaimissa niitä pienempiä mutteriavaimia.
Niitä löytyy vain kehnoista perus avaimista...

Tosin 5.5 jos löytyy tuollaisesta avaimesta niin on kyllä maailman kömpelöin käyttää.
Niin pieni koko löytyy sitten pienistä ristikko avaimista... Tai mieluiten tuokin erillisenä avaimena.

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #764 : 25.08.11 - klo: 21.15 »
Onkohan tuossa kaverin ossissa sitten tuo keskialueen neula viturallaan vai vuotaako ilmaa jostakin...

Eli ongelmana on, että jää huutamaan kun nostaa pukille ja käyttää täys kaasulla.Silloin ei jää kun kääntää yläneulaa auki reilusti, mutta silloin onkin niin rikkaalla että eihän sillä ajamaan oikeen pysty, sitten taas kun ylhäältä laittaa kiinni nii sama ulvonta jatkuu ja se loppuu kun jarrulla käyttää.Alaneula on säädetty kuin HOKE tuossa jo neuvoi eli 20sec niin lähtee hyvin 30sec niin röpisee jo.Vai se maaginen tyhjäkäynti systeemi?

Laakerit on uudet sekä etu että taka.Pilli on joku hyperin efra hyväksytty, numeroa en muista.Voiko sekin vaikuttaa näin? Luin muistaakseen joskus että jollakin oli jäänyt huutamaan pääsuoran jälkeen hyperin pillillä ja ossin moottorilla.Eli moottori on O.S VZB V-SPEC. Tulppa P3.

Entinen omistaja kun oli viritelyt jotain tuplamoottoreita, niin oli todennäköisesti käännellyt keskineulaakin.

Pitää vielä kokeilla sitä tiivistystäkin.Vai onko moottori sitten jo niin väljä lotko vaikka ajettu n.3-4 gallonaa ja puristuksia löytyy ihan hyvin?
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #765 : 25.08.11 - klo: 22.18 »
Ettei vaan olis kaasua säädetty trimmistä? Päättelin että näin vois olla kun kierrokset asettuu kun painaa jarrua.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #766 : 25.08.11 - klo: 23.18 »
Käännäs tyhjäkäyntiä puoli kierrosta auki... Eli pienemmälle... Noin niinkuin alkuun.
Alaneulaa hieman kireämmälle.

Tarkkaile miten moottori käy pukilla ollessa tyhjää... Käykö tasaisesti vai laskeeko kierrokset pienen hetken päästä siitä kun olet jarrulla pysäyttänyt koneen huutamisen.
Jos laskee portaittain... eli ensin käy hieman korkeaa ja sitten kierrokset putoaa niin käännä alaneulaa kiinni... varovasti käännät sen verran moottorin käydessä tyhjää, että huomaat kierrosten nousevan... Käännä taas tyhjäkäyntiruuvia hieman auki että saat moottorin käymään taas nättiä tyhjää.

Lähes poikkeuksetta yleisin virhe moottorissa on se että tyhjäkäyntiä on aivan liikaa ja alaneula myös paksulla.
Tällöin monesti tyhjäkäyntikierrokset ovat kyllä ihan ok kohdillaan, vaikka siis luisti on liikaa auki...
Tällätavoin moottorin kierrokset eivät laske varsinkaan pukilla kaasuteltaessa nopeasti, vaan jää huutamaan.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #767 : 05.10.11 - klo: 20.26 »
Tulipa tuossa purettua v-spec:iä tarkoituksena vaihtaa laakerit. Kampiakselin irroituksen jäljiltä takalaakerin sisäkehä olikin jo murtunut eli takalaakeri tuli ulos palasina... Ongelmana on nyt se takalaakerin ulkokehä, siis se joka on lohkossa kiinni, se ei hievahdakaan.  :angry:  Lämmitin lohkoa kuumailmapuhaltimella tuonne n. 170 asteen pintaan ja yritin levittävillä pihdeillä saada jotain liiketta aikaiseksi - ei tulosta.

Mikäs nyt neuvoksi? Onko parasta ostaa suosiolla uusi moottori, onhan tuolla vanhalla jokatapauksessa jo aika paljon varmanakin ajettu? Vai onko olemassa joku jippo, jolla tuon saisi ulos kohtuulisella ajankäytöllä?
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #768 : 05.10.11 - klo: 20.53 »
Dremeliin "timantti" puikko ja sillä hioo kehän poikki, kerran on ko. operaatio tehty ja hyvin onnistui.
Liikaa Kyoshoja

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #769 : 05.10.11 - klo: 21.09 »
Niinpä tietysti, sillähän se varmaan luovuttaa kyllä! Kannattaa varmaan yrittää katkaisua yläpäästä, siis
sylinteriputken puolelta?  Timanttipuikko on varmaankin se hammaslääkärin poraa muistuttava kapistus?

Kiitos vinkistä!
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #770 : 05.10.11 - klo: 21.52 »
Eilen tein laakeriremonttia yhdelle koneelle.
Oli takalaakeri hieman kovassa.

Uuni pariin sataan asteeseen.
Laitoin lohkon uuniin.
Kattelin telkkaria ja yhtäkkiä tajusin että hittolainen se lohkohan on edelleen uunissa.
Laakeri tuli ulos kopauttamalla lohkoa pöytään.

Vaikka mulla siis on työkalu tuohon hommaan niin ajattelin ihan vain helpottaa laakerin tulemista, kun tuppasi olemaan niin kovassa... Ihan huvikseni kokeilin tipahtaako kopauttamalla ja sieltähän se lopsahti.

Eli kokeilepas ensin kuumentaa ihan kunnolla.
Otat tietysti kaasarin pois, niin että lohkossa ei siis ole mitään kiinni.
Kun lohkossa ei ole mitään kuumuudesta kärsivää niin voit huoletta laittaa sen uuniin pariin sataan asteeseen ja antaa olla vaikkapa pidemmänkin aikaa.
Kuumalla se laakerinjämä tulee pois kuin itsestään.
Kuumailmapuhallin ei oikein riitä kuumentamaan lohkoa tasaisesti niin ei se sillä oikein pois tule.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #771 : 05.10.11 - klo: 22.23 »
Jep, kiitos Hoke! Täytyy kokeilla tuota uunia heti kun vaimo on hetken aikaa pois kotoa...  :cheesy:

Kaasarinkin kanssa tosiaan tappelin mutta sen sain lopulta irti: Ruuvasin moottorin kiinityskorvakkeista kakkosnelosen pätkään ja koko komeus kiinni työpenkkiin. Nyt pystyi kiskomaan kaasaria kahdella kädellä ja hetken rupeaman jälkeen se yllättäen irtosi. Eli nyt ei ole lohkossa enää kiinni muuta kuin se takalaakerin jämä.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #772 : 05.10.11 - klo: 22.27 »
Jos et saa laakerin ulkokehää pois ilman että lohkoon tulee jotain vikaa niin pistä YV, mulla on ~3v vanha V-SPEC lohko jonka saat (ajettu yksi sylinterisetti 2008, kaikkee roinaa sitä onkin kertyny varastoon).
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #773 : 05.10.11 - klo: 22.52 »
Jep, kiitos Hoke! Täytyy kokeilla tuota uunia heti kun vaimo on hetken aikaa pois kotoa...  :cheesy:

Kaasarinkin kanssa tosiaan tappelin mutta sen sain lopulta irti: Ruuvasin moottorin kiinityskorvakkeista kakkosnelosen pätkään ja koko komeus kiinni työpenkkiin. Nyt pystyi kiskomaan kaasaria kahdella kädellä ja hetken rupeaman jälkeen se yllättäen irtosi. Eli nyt ei ole lohkossa enää kiinni muuta kuin se takalaakerin jämä.

Oliko kaasarin kiinnitysholkit vielä paikoillaan... tai edes toinen?
Ne pirulaiset on melkein aina pakko napauttaa kokonaan irti, jotta kaasarin saa ilman virityksiä irtoamaan.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #774 : 06.10.11 - klo: 14.20 »
-Jari-, hyvä tietää tuo! Laitan viestiä, jos tulee tarvetta lohkolle. Edellisen kerran rempatessa tuli tarvetta
uudelle sylinterikannelle...  :embarrassed:

Niin ja se kiinnitysholkki, se olikin ymmärtänyt itse poistua. Eli holkista ei ollut jäkeäkään, kun irrotin
moottorin autosta!  :sad:  Tosin kaasarin kiinnipitämiseen sitä ei näköjään tarvita, sen verran tiukasti pisti
karpuraattori kampoihin ilman sitä hokkiakin.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #775 : 07.10.11 - klo: 21.17 »

Jeeees!!  200 asteinen uuni tepsi ja laakerin ulkokehä tuli kuin tulikin naputtelemalla + lukkorengaspihdeillä
vetämällä pois lohkosta. Kiitos taas hyvistä vinkeistä!
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #776 : 07.10.11 - klo: 23.49 »
Hieno homma.

Kun laitat uuden takalaakerin paikoilleen niin kuumenna lohko taas uunissa, ellei ole käytössä hyvää laakerityökalua.
Tosin laakerityökalunkin kanssa kannattaa lohko lämmittää edes sinne sataan asteeseen niin laakeri menee vaivattomammin paikoilleen, ja myös yleensä istuu varmemmin jeti kunnolla pohjaan.

Poissa finski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #777 : 08.10.11 - klo: 07.46 »
HOKE rakas  :tongue:

oliko siulla mitään tietoa noista arrow:n sylinteriholkki/mäntäsarjoista tuohon Os vzb koneeseen?
väittäisivät maailmalla että on 1:1 Ossin kanssa, ja hinta olis alle puolet

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #778 : 08.10.11 - klo: 10.02 »
rehellisesti sanottuna ei mitään käryäkään.
Hieman kyllä epäilyttää että ihan täydellinen kopio olisi, mutta kuten totesin niin ei mitään tietoa asiasta.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #779 : 08.10.11 - klo: 11.41 »
Hieno homma.

Kun laitat uuden takalaakerin paikoilleen niin kuumenna lohko taas uunissa, ellei ole käytössä hyvää laakerityökalua.
Tosin laakerityökalunkin kanssa kannattaa lohko lämmittää edes sinne sataan asteeseen niin laakeri menee vaivattomammin paikoilleen, ja myös yleensä istuu varmemmin jeti kunnolla pohjaan.

Vielä kun laittaa laakerin pakastimeen puoleksi tunniksi niin laakeri suorastaan tipahtaa paikalleen.
Kylätason RC-kuski.