Kirjoittaja Aihe: Ajovalot ledeistä ?  (Luettu 93417 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #60 : 04.07.09 - klo: 00.14 »
Jeejee Meillä on sama akku. :laugh:

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #61 : 04.07.09 - klo: 00.25 »
Ei se nyt sama akku ole mutta samanmallinen akku :D :P

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #62 : 04.07.09 - klo: 17.55 »
Niin siis saman mallinen. :laugh:

Poissa Audiko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-offi.net
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #63 : 07.07.09 - klo: 21.18 »

Vilkkuuko majakan valot?

Nyt vilkkuu  :smiley:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=luglOvFJfuU[/youtube]

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #64 : 16.07.09 - klo: 23.02 »
Mun mielestä oikeissa rc autoissa ei tarttis olla ledejä, koska siitä tulee vähän nikko lelut mieleen...
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #65 : 17.07.09 - klo: 00.14 »
sen jälkeen näyttää erillaiselta kun ottaa korin pois jollet ole sattunut huomaamaan :p
« Viimeksi muokattu: 31.08.09 - klo: 21.10 kirjoittanut Bonzer »

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #66 : 17.07.09 - klo: 00.50 »
Mun mielestä oikeissa rc autoissa ei tarttis olla ledejä, koska siitä tulee vähän nikko lelut mieleen...

Käy hei katsomassa vaikka www.rc-offi.net siellä on muutama helv... joo kiroilu kielletty kauniista rakennettu auto joihin valot sopivat kuin nyrkki silmään. Kyseessä on kuitenkit "toimivat valot" eikä nikko tyyliin, vilkut, sumarit, parkit ja pakkivalot palavat kun virrat laittaa päälle  :lol:

« Viimeksi muokattu: 17.07.09 - klo: 00.55 kirjoittanut Hyrsleri »
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Ajovalot LEDeistä ?
« Vastaus #67 : 22.08.09 - klo: 05.11 »
Kiinnostaisi tilata "3Racing LED Light System For 1/10 Electric/Gas Power" paketti. Tällä hetkellä tilapäisesti loppu RacingFactoryssä (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/KORIT-JA-TARVIKKEET-Led-valot-ja-sarjat/3Racing-LED-Light-System-For-110-ElectricGas-Power-102645).

Minkälaiset ja malliset etuvalojen umpiot tuon mukana tulee? Tarkoituksena olisi rakentaa valot E-Revon mukana tulevaan koppaan, jonka keula on pyöreä ja matala. Niinpä ajovaloille on puhkaistava reikä umpiolle/ maskille. Mallikohtainen (E-Revo) projektisivu olisi kiva lukaista/ katsella.

En kaipaa vilkkuja tai peruutusvaloja. 100 % etuvalot ja himmeät takavalot riittäisivät. Etuvalojen tulisi olla kuitenkin suuntaavat.


Taiteilijan näkemys    :tongue:
« Viimeksi muokattu: 22.08.09 - klo: 05.46 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Audiko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-offi.net
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #68 : 22.08.09 - klo: 10.15 »
Tuon paketin mukana ei tule minkäänlaisia umpioita.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #69 : 22.08.09 - klo: 13.08 »
Ajovaloja varten ei ole mitään pakkoa tehdä reikiä koriin! kunhan on maalitin kohta, niin valon voi ampua plexin läpi. Eräät jopa kaivertavat rihlat ko plexiin, mä en.

Mikä vaan teholed omaa suuntauksen, ja suurteholedeissä on valinnaisia keilan asteitakin.
Vaikeinta on ledin asemointi niin, että suunta säilyy töyssyissä ja kerimisissä.
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5236633&alid=200927&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow
Mä käytin alumiinipohjalla olevia suurteholedejä jeepissäni, 85 asteen keilalla. Se ei tee pistettä vaan leveän,  valon millä näkee ajaakkin.
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5236635&alid=200927&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow
Peltiteippi pitää vain puhtaana.
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5236634&alid=200927&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow
Pakollinen lisäjäähy toimii kestävänä suuntaajana samalla (5w kipale tekee siitä kyl aika kuuman.)
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5236636&alid=200927&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #70 : 22.08.09 - klo: 16.15 »
Tuon paketin mukana ei tule minkäänlaisia umpioita.

Kiitos tiedosta. Säästin taas yli 20 euroa.

Ajovaloja varten ei ole mitään pakkoa tehdä reikiä koriin! kunhan on maalitin kohta, niin valon voi ampua plexin läpi. Eräät jopa kaivertavat rihlat ko plexiin, mä en.

Valmistajan oma koppa, josta ei kai voi edes raaputtaa kirkasta kohtaa esille. En ole varma. Siksi päättelin reiäin ainoaksi vaihtoehdoksi.

Lainaus
Mä käytin alumiinipohjalla olevia suurteholedejä jeepissäni, 85 asteen keilalla. Se ei tee pistettä vaan leveän,  valon millä näkee ajaakkin.
Pakollinen lisäjäähy toimii kestävänä suuntaajana samalla (5w kipale tekee siitä kyl aika kuuman.)

Hienoa modausta!

E-Revon keula on pyöreä ja lisäksi matala, joten se kaipaisi sopivaksi muotoiltua umpiota ja sille "lasia". Näin korkeilla vaatimuksilla projekti jää helposti toteuttamatta.  =)
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #71 : 31.08.09 - klo: 20.53 »
Ihmettelen myös miksi ohjeissa sanotaan että paikallaan ollessa nuo etuvalot loistaa himmeenä ja kaasun kanssa kirkastuu, pskat mulla pala himmeenä vaan pimeenä ne on ja syttyy vasta kun kaasua antaa tarpeeks.
Itsellä tuo sama ongelma.
Tosiaan kaikki lamput pimeenä kunnes jossain puolen välin kaasun jälkeen syttyy mutta ei 100% teholla??

Miten ratkaisit sen?
Eli missä oon tehny virheen??
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Audiko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-offi.net
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #72 : 31.08.09 - klo: 21.12 »
Ihmettelen myös miksi ohjeissa sanotaan että paikallaan ollessa nuo etuvalot loistaa himmeenä ja kaasun kanssa kirkastuu, pskat mulla pala himmeenä vaan pimeenä ne on ja syttyy vasta kun kaasua antaa tarpeeks.
Itsellä tuo sama ongelma.
Tosiaan kaikki lamput pimeenä kunnes jossain puolen välin kaasun jälkeen syttyy mutta ei 100% teholla??

Miten ratkaisit sen?
Eli missä oon tehny virheen??

Mulla tuo ongelma tuli kun laitoin erillisen becin autoon, aiemmin paloi hiljaa ajettaissa himmeänä ja kirkastui täydellä kaasulla eli aivan kuten pitääkin.

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #73 : 31.08.09 - klo: 21.37 »
Mulla tuo ongelma tuli kun laitoin erillisen becin autoon, aiemmin paloi hiljaa ajettaissa himmeänä ja kirkastui täydellä kaasulla eli aivan kuten pitääkin.
Kokeilin tuota bekin kanssa ja ilman - lopputulos sama :-(
Voisiko se vaikuttaa kun Rooster noparissa on sisäänrakennettu bekki?
Kokeilin sitä myös 2,2sessa jossa on LRP:n nopari (sinnäkin joku pikku bek).
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Audiko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-offi.net
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #74 : 31.08.09 - klo: 21.40 »
Rooster oli minullakin aiemmin jonka kanssa toimi valot oikein, nyt Mamba Max ja castlen bec eikä valot enää toimi oikein.

Poissa alarauta

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #75 : 01.09.09 - klo: 09.08 »
jos haluaa valot millä näkeekin, niin noita:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11621

en ole noita rc jutuissa käyttänyt vielä, olen rakentanut kolemsta tuollaisesta sukellusvalaisimia. keila on tiukka ja kirkas!
tuota voi lyhentää reippaasti keilan juurikaan kärsimättä.
virran voi syöttää suoraan akulta, tuolle kelpaa kaikki jännite 3,7v-18v

Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #76 : 03.09.09 - klo: 19.01 »
Viellä kysymys:

Onko kukaan käyttänyt 3Racingin valosarjaa Acomsin perus 2,4 rattiradio paketin kanssa ??

Jos niin onko toiminut niin kuin pitää?

Kun itse en saa sitä toimimaan oikein. Olenko jättänyt jotain huomioimatta asennuksessa?

Valosarjassa ei liene mitään vikaa koska se toimii Spectrumin paketilla.
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Audiko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-offi.net
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #77 : 03.09.09 - klo: 19.34 »
Lainaus
Kirjoittanut: kenne 
Lainaus
Viellä kysymys:

Onko kukaan käyttänyt 3Racingin valosarjaa Acomsin perus 2,4 rattiradio paketin kanssa ??

Jos niin onko toiminut niin kuin pitää?
 

Mulla on käytössä Acoms 2.4 rattiradio, tajusin muuten että mullakin lakkasi valot toimimasta oikein kun vaihdoin tuohon radioon vanhan hajottua, pitääkin kokeilla toisella radiolla.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #78 : 11.10.09 - klo: 18.30 »
Onko kukaan käyttänyt 3Racingin valosarjaa Acomsin perus 2,4 rattiradio paketin kanssa ??
Jos niin onko toiminut niin kuin pitää?
Kun itse en saa sitä toimimaan oikein. Olenko jättänyt jotain huomioimatta asennuksessa?

Minulla on nyt 3Racingin valosarja omassa E-Revossani. En ymmärrä miten radio tuohon vaikuttaa millään tapaa. Minulla on kuitenkin harjattoman RTR-paketin mukana tullut 2,4 GHz radio ja noparina myös vakio Mamba Monster.

Kytkennät tai ne paikat, joita 3Racing LED valosarjan lippulappunen ohjeisti, eivät menneet tapauksessani kovinkaan lähelle oikeaa. En saanut sellaista tilaa aikaan, että sekä etu- että takavalot palaisivat himmeinä auton ollessa paikallaan. Niinpä päädyin ratkaisuun, että edessä LEDit palavat aina 100 % kirkkaina (slot 8) ja takavalot 50 % (dip reverse). Jarrutettaessa syttyvät 100 %.

Sarja tai tuo moduuli mahdollistaisi useamman LEDin kytkemisen. Niinpä haluttaisikin eteen kaksi valkoista lisää ja taakse erilliset jarruvalot ja miksei myös peruutusvalot. Paikat noille olisi. Suosituksia ostopaikaista saa ehdottaa (valmis sarja johtoineen liittimineen). Olen ajatellut hankkia myös LEDin suojat, joilla saisi hieman paremmin suunnattua etuvalot. Nyt kun Revon keula on kupera, niin valot harottavat sivuille ja ylös, vaikka niitä on koittanut asemoida.

Alla lyhyt video valosarjan ollessa toiminnassa ja kuva johtohärdellistä kopan sisältä (LOL) ja moduulin asetukset: johtopaikat ja dippikytkinten asennot. Sittemmin olen muuttanut etuvilkkujen paikat sivuille, koska lähellä etuvaloja ne eivät erottuneet pimeäajossa lainkaan. Toivottavasti tästä vastauksestani ja videostani oli jotain apua.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=264Lb0rJulU[/youtube]
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #79 : 11.10.09 - klo: 18.40 »
Kyssäri : Vaikuttaako ajoaikaan ? Ledit vievät tunnetusti vähän virtaa, mutta entäs tuo ohjausyksikkö ? Itsellä tulee näkymään 1/18 mattoautoprojektissa tämä valosarja. -Sami
Jeps

Poissa Knarkkus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #80 : 11.10.09 - klo: 20.38 »
Moro!

Voisko joku kertoo et miten ootte niitä ajovaloja hommanneet? Tai onko olemassa koreja jossa on valoumpito valmiiksi.

Kiitoos


Poissa Knarkkus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #82 : 11.10.09 - klo: 20.47 »
Kiitos =)

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #83 : 11.10.09 - klo: 20.51 »
1/10 koreihin löytyy valoumpioita Yokomo:lta ainakin.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #84 : 12.10.09 - klo: 01.11 »
Ne kenellä on noita valmis sarjaledejä ajovaloina niin tekeekö niillä oikeasti mitään? Normi 5mm superkirkkaat on ainakin meikäläisen mielestä lähinnä koristeita ellei niitä ole useampia. Vai onko noi lähinnä siihen fiilsitelyyn, että tälläsetkin on...


Omaan käyttöön pitäs tulla valot millä näkee ajaakkin, joten täällä jo linkatut Q5:s pari lähti tulemaan. Sijotus noilla on varmaan oma päänsärkynsä, mutta se on sen ajan ongelma :). Yks tollanen Creen Q5 emiitterillä oleva taskutuikkari löytyy ja se on kyllä erittäin kirkas 3V:llä niin eiköhän noista lähde tehoa enemmän kuin tarpeeksi. Noille ajattelin pistää oman akkupaketin ja siihen sopii nämä mainiosti http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5790 lähetinkin käyttää samoja akkuja niin on toinenkin käyttö kohde niille akuille. Toki 2s lipo ajaisi saman asian, nämä tosin taitaa olla halvempia vaikka joutuukin kovlaamaan, mutta mikä tärkeämpää niin sisäänrakennettu purku ja ylilataus suoja. Eli huolettomia.

e:P7 emiitteri olisi kyllä varmaan aika kova nakki specsit lupaa 900 luemian, mutta todellisuudessa varmaan jotain 400-500. Sekin on kyllä jo aivan sairaan paljon. Olis todelliset kaukovalot :). Vaatinee kyllä kohtalaisen järeän jäähdytyksen...
« Viimeksi muokattu: 12.10.09 - klo: 01.15 kirjoittanut OV »

Poissa Rusakka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #85 : 17.10.09 - klo: 12.53 »
Tuli sitten valotkin väsättyä. Ihan sairaan rumat, mutta ajaa asiansa nyt miten kuten.
Kun kattele noiden muiden systeemejä, niin tulee miettineeksi, kehtaako omistaan edes puhua. Pitää eteen vielä joskus väsätä muutama tuikku, sillä nyt suuntauksesta tuli niin huono, etteivät näytä kunnolla eteen. Kuvan laittasin, jos osaisin  :embarrassed:
Traxxas Slash
Losi CC

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #86 : 17.10.09 - klo: 12.55 »
C:\Users\acer\Pictures\2009-10-17 kesäsyksy\viritys.JPG

Tollaset tuli sitten väsättyä. Ihan sairaan rumat, mutta ajaa asiansa nyt miten kuten.
Kun kattele noiden muiden systeemejä, niin tulee miettineeksi, että kehtaako näitä edes näyttää :embarrassed: Pitää eteen vielä joskus väsätä muutama tuikku, sillä nyt suuntauksesta tuli niin huono, etteivät näytä kunnolla eteen.

linkki ei toimi/kuva ei näy

Poissa Vatanen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #87 : 17.10.09 - klo: 12.55 »
C:\Users\acer\Pictures\2009-10-17 kesäsyksy\viritys.JPG

Tollaset tuli sitten väsättyä. Ihan sairaan rumat, mutta ajaa asiansa nyt miten kuten.
Kun kattele noiden muiden systeemejä, niin tulee miettineeksi, että kehtaako näitä edes näyttää :embarrassed: Pitää eteen vielä joskus väsätä muutama tuikku, sillä nyt suuntauksesta tuli niin huono, etteivät näytä kunnolla eteen.

ei tainnu kuvanlinkitys mennä ihan putkeen  :mrgreen:
Vatasen jalat ja omat kädet

Poissa Rusakka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #88 : 17.10.09 - klo: 12.56 »
Juu ei mennyt, pitää opetella laittamaan kuva, joten poistin sen  :embarrassed:
Traxxas Slash
Losi CC

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Ajovalot ledeistä ?
« Vastaus #89 : 17.10.09 - klo: 13.30 »
Takavalotestiä:

(punaisia nuo on vaikka kuva ei ihan totuutta kerrokkaan)

Ledit siis pintaliitosmallia, 0805 SMD LED 120mcd - kokoa yhdellä siis 2.0 x 1.25 x 0.6 mm. 5snt antaa mittasuhdetta.
Valon "runko" cd-kotelon reunasta, johon ledit ensin liimattu, jonka jälkeen juotettu 30AWG kynari... ja ilman suurennuslasia...  :tongue: