Kirjoittaja Aihe: Mamba Max  (Luettu 154305 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #450 : 30.08.09 - klo: 22.13 »
Pahvista kaffemukia ei löytynyt, mutta puolikkaassa maitotölkissä kiehutettua vettä mittasin niin 88C samaa antoi kun mittasi vettä kiehuvast kattilasta. Vedenpintaa siis, en tiedä ottaako tollanen halpis infrapunamittari hyvinkin nesteen pinnasta. Moccamasteria kun mittasi (juuri tippunutta kaffetta) niin 96C pannun lasista. Tovin seissyt 80C (vain yksi vastus).

Eli kyllä tuo ainakin suunnilleen oikein näyttää. Kävin sitten vielä vähän aikaa ajelemassa niin kyllä se sinne 100C nousi en sitten viitsinyt enempää ajella. Tollon aikasemmin en huomannut mitään fail safea noparissa, mutta nyt taisi lyödä pari kertaa päälle.

Niin itekkin vähän miettisin, että auttaako mikään fööni enää noissa lämpötiloissa. Ei sillä ainakaan puuseen komponenteille ihmeitä tehdä. Hyvällä jäähdytys siilillä kyllä saa ihmeitä aikaan, mutta jos nuo ei ole normaalit lämmöt niin tuskin kannattaa lähteä kehittämään mitään ihmeellistä.


Onko tossa nyt molemmat sitten jotenkin särki :/? Vai voiko rikkinäinen nopari lämmittää moottoriakin? Tuntuu oudolta, että 5Ah 2s 20C akkukin menee vartissa tyhjäksi tosin mallia kiina. Mutta sisään se kyllä ottaa reilu 5Ah kun lataa. Ja kun maalaisjärjellä ajattelee, että 5Ah tyhjenee vartissa niin kyllä se energia johonkin menee (lempeämiseen?). Eikös tolla pitäs nyt kuitenkin kauemmin ajella?

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #451 : 30.08.09 - klo: 22.20 »
Mitkä asetukset sulla on noparissa?

Jos siellä jokin asetus esim ennakko aiheuttaa tuota, niin kannattais koittaa heittää tehtaan perusasetukset paikalleen ja kokeilla vieläkö lämpenee...

Oothan kokeillu ilman moottoria tai pinjonia että autoo rullaa kevyesti, ettei mikään laakeri tai kivi väärässä paikassa aiheuta ylikuumumista.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #452 : 30.08.09 - klo: 22.49 »
Punch Control: 0%
Drag Brake: 10%


Sensorles Motor Timing: 10 (ms?)
Arming Time: 1,5s
Throttle Dead Band: 0,1ms
Star Power: Medium

Defaultteja vissiin? Trasmitter Calibrationin alla lukee seuraavaa.

Full Reverse: 0,982ms
Neutral: 1,474ms
Full Forward: 2,011ms

Lasken tuon motor timmingin nollaan ja kahtelen miten näyttää huomenna.

Kiviä ei ole välissä rullaa ihan hyvin eikä pinjoni ja spurri kontakitkaan ole liian piukka.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Mamba Max
« Vastaus #453 : 31.08.09 - klo: 15.58 »
Tuossa nyt ainakin ensimmäisenä pistää silmään drag brake mikä tulisi olla 0%! jollet crawlingia aja autollasi.
Timing on ihan hyvä, anna olla siinä.
Mikä softa noparissa on, onko uusin 1.21, jollei niin päivitä.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #454 : 31.08.09 - klo: 17.34 »
1.21 on softa. Vaihdoin eilen tuon drag barakenkin 0%. Tänään heikkamontulla leikkimässä ja samaa settiä... Tartte paljonkaan ajella niin ollaan 70C ja siitä pari minuuttia niin ollaan taas siellä 120C. Eikä todellakaan mitään revittelyä tällä kertaa (toki varmaan ottaa enemmän koneen päälle kuin tasasella). Pienellä kaasulla tasasella ja korkeintaan kasaa noustessa kierroksia. Uppaan tuubiin videon niin saatte sanoa pitäskö tollasen keissin jälkeen lämmöt olla 120C.

Käytännössä ajokelvoton tuo kyllä on. Tai aijaahan sillä jonkun aikaa (sen 10min) ja sen jälkeen lämmöt taivaissa. Tuskin kestää kauaa tollasta jos on suunniteltu johonkin max 70C lämpöihin. Missä lämpötilassa tollasen noparin pitäis olla? Se tuntuu ottavan lämpöä paremin kuin motti. Toki taas jäähtyy nopeammin kun pienempi massa.

Nyt oli vielä toinen akku, ettei voi senkään piikkiin laittaa. Pistin nyt ez runnin 60A noparin tulemaan kun tulee alta 40e posteineen. Eikös ton motin pitäis tollakin hyrrätä nätisti? Seuraavaksi sitten varmaan 6000kv ez runni tulemaan... :/

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #455 : 31.08.09 - klo: 17.51 »
Se tuntuu ottavan lämpöä paremin kuin motti. Toki taas jäähtyy nopeammin kun pienempi massa.

Mulla sama juttu. 

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #456 : 31.08.09 - klo: 18.07 »
Tommoset lämmöt yleensä johtuu väärästä välityksestä tai/ja moottorin kveesta.
Castlen koneet on muutenkin luonteeltaan peruskuumia, ja sitte jos on sahara-välit tai ylisuuri kv, niin lopputuloksena on se mobiili-grilli.

Jos autona joku stampeden sukunen, niin enemmän käy järkeen 4600kv pata mitä 6900kv.
Onhan se toki kulusta pois, mutta seo mite sen arvostaa, hetken huvi vaikko pisempi huvi.
/ Jere Siirilä

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #457 : 31.08.09 - klo: 21.21 »
Onko 18/83 sitten väärä? Eihän tuosta nyt montaa hammasta enää ales pääse. http://www.youtube.com/watch?v=ikT5cOMxbKQ tollasen pöristelyn jälkeen mentiin reilusti päälle 100C.

Kyllä pistää ihmetyttämään jos tuo on normaalia. Kait täällä jollain muullakin on 2wd vehkeessä 6900 tai sinnepäin? Mites teillä akun kesto? 5Ah 2s 20C 15min ja lämmöt noita mitä ilmotellut. Jos tulee vahvistusta, että täysin normaalia niin myynnissä 6900kv ja ostetaan 4000-5000 kv tilalle.

Poissa Audiko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-offi.net
Vs: Mamba Max
« Vastaus #458 : 31.08.09 - klo: 21.29 »
Noilla välityksillä kuumu myös CC5700KV moottori, Castlen suositus 6900 moottorille 15-20 pinion ja largest spur.

Pistäs isompi spurri, autosi matkassa tuli muistaakseni 90t.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #459 : 31.08.09 - klo: 21.47 »
Pienempään siis. Tuo 90 olikin aluksi paikassa (sillon tosin en mittaillut lämpöjä), mutta kivi pääsi koteloon ja se teki vähän hallaa sille, mutta eiköhän sitäkin pysty käyttämään. Mutta tuon pitäisi nyt kuitenkin pysyä järjellisissä (jotka ovat nyt suunnilleen mitä?) lukemissa jos ajelen vaikka 16/90.

Sanokaa nyt tuosta akusta myös kun itellä ei ole tosiaan lainkaan kokemusta 1/10 autoista ja 1/18:stakin vähän. Tuntuu vaan niin oudolta, että se 5Ah tyhjenee vartissa. Isompaa tohon ei ilman modailuja saa.

Poissa tt-rc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #460 : 31.08.09 - klo: 23.20 »
Meillä on pojalla Slash, jossa oli 5700 Mamba Max paketti. 19/90 välityksillä lämmöt pysyi hyvin kuosissa ja ajoaikaa 5300Mah akulla oli 20-30min. Surrin rikkouduttua jouduin vaihtamaan 83 spurrin, jonka jälkeen nopari alkoi lämmetä selkeästi enemmän. Tästä syystä laitettiin pieni Muchmoren tuuletin kiinni maxin niskaan ja lämmöt laski radikaalisti. Paluu 90 spurriin on edessä välittömästi, sen kolahdettua postilaatikkoon.
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #461 : 01.09.09 - klo: 00.39 »
Ok. Kiitokset inffosta. Eli täysin normaalia, tuo lämpeäminen. Luulin, että oli kevyet välitykset, mutta eipä näemmä ollut.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #462 : 03.09.09 - klo: 23.30 »
Jees. Piti mennä nyt ekaa kertaa kokeilemaan millä lämmöillä käy sitten 18/90. Vetelin pari kertaa (joku reilun minuutin) hiekkakasaa ympäri ja alko ihme nykiminen. Luulin, että kivi mennyt vanteen ja tukivarren väliin. Eipä mitään rullaa ihan hyvin kun lykkää. Motti ja nopari molemmat oli noussu siihen 60-70C (alta kahdessa minuutissa). Odotin, että jäähty ja kokeilin niin moottori toimii aivan oudosti tuntuu kun yrittäs välillä vetää väärään suuntaan.

Eli sieltä nyt vissiin hävis magneettisuus? Sen ymmärrän, että otti nyt lämpöä kun varmaan oli edellisistä 100C keisseistä ottanut siipeensä, mutta miksi se noparikin nyt hyppäs 70C parissa minuutissa? Vaikuttaako tuo moottorin viallinen toiminta siihenkin? Akselista sormin pyörittäessä pyörii niinkuin ennenkin eli laakerit ok. No 45$ näyttää CC:llä kustantavan cm36s sarjalaisen motin korjaaminen. Eipä muuta kun motti sinne vai luuletteko, että on enää mitään tehtävissä?

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #463 : 04.09.09 - klo: 13.55 »
kokeile resetoida noparin asetukset. mulla joskus käynny samanlainen tilanne ja resetointi auttoi. ilmeisesti oli vain nopari mennyt jotenkin sekaisin ja alkoi pelittämään kun käytti default asetuksissa.
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #464 : 04.09.09 - klo: 14.19 »
Olin itseasiassa päivittänyt noparin juuri silloin uusimpaan betaan 1.22 vissiin. Tuli sitten luettua, että toihan on (vain?) mamba max pro:n firmis. Pistin takasin 1.21 ja defaultit, mutta teki samaa kun yritin irrallaan pyörittää ja otti todella nopeesti lämpöä. Pitää nyt vielä yrittää vähän kattoa ennenku pistää korjattavaksi jos oliskin käyttäjässä vika.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Mamba Max
« Vastaus #465 : 04.09.09 - klo: 14.25 »
Se sökö motti sitä noparia lämmittää, en suosittele liikaa pyörittämään tai karkaa vielä savut Mambasta.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #466 : 04.09.09 - klo: 16.31 »
Se meni nyt niinq käsikirjoitin =)
/ Jere Siirilä

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #467 : 04.09.09 - klo: 16.50 »
Onko 18/83 sitten väärä? Eihän tuosta nyt montaa hammasta enää ales pääse.

12/90 menee heittämällä ja jos haluaa umpinaisen spurrikopan, niin traxxasin spurreilla 12/86. Ensimmäinen on 63 % lyhyempi välitys kuin tuo mainitsemasi. Jälkimmäinen 55 % lyhyempi.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #468 : 04.09.09 - klo: 23.28 »
Se sökö motti sitä noparia lämmittää, en suosittele liikaa pyörittämään tai karkaa vielä savut Mambasta.

Jeps. Sain CC:n 5700kv:n koneen ja tolla hyrrää nätisti eikä ota lämpöjä noparikaan. Eli motti ottanut siipeensä. Tiedä sitten missä vaiheessa jo tuo tapahtunut. No onneksi on omakohtaista komeusta, että cc:n korjaukset toimii joten taitaa tästäkin keissistä selvitä vähän reilulla 30e:llä.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #469 : 25.10.09 - klo: 19.47 »
--   
Mamba Max omituinen vika
« tänään kello 19:19 »

Spedessä mamba max+2kennon lipot, virrat kun kytkee päälle niin servo toimii ja säädin vilkuttelee ja piipittee, kone ei toimi. Lopulta homma tasoittuu sellain, että moottori antaa 4 piippausta, sekuntti väliä ja 2piippusta..mikähän tässä mättää??
-------------
 lupaamani vastaus oikean otsakkeensa alla:

Jos neutraalin paika on siirtynyt, nopari ei anna ku piipittelyä.

Eka setti kertoo, kuinka monen s lipot se löysi, ja sitten löytyikö vastari, ja täsmääkö setuppi neutralin tallenteeseen. Tutkii konettakin, saadakseen pääteltyä starttiennakon.

Setupin uudelleen antaminen:
- kaasu pohjassa sähköt noparille (jos ei ole enää kytkintä, tai on ubecci antamassa, niin päävitajohto). Saat fanfaarin.
- toisesta fanfaarista täysi pakki
- kolmannella neutraali (sormi pois)
- se tekee uudet käynnistysäänet, ja ettii laitteet (vastari, setuppi , mikä kone)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #470 : 27.10.09 - klo: 15.45 »
Taas mättää... renkaat ilmassa auto ottaa tädet ringit hieman ontuen, eli ei silmän räpäyksessä täysiä, kun ajaa yritin niin kaasun runttaaminen saa aikaan tämän. Hetken sutasee mutta sen jälkeen kulku loppuu täysin, siis pidin kaasua koko ajan pohjassa??  eikä kovaa pääse ajamaan millään ilveellä kun pätkii eikä halua toimia, ideoita??

säätimenä mamba max ja koneena castle 6900, akkuina 2s lipot
« Viimeksi muokattu: 27.10.09 - klo: 18.53 kirjoittanut 200t »

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #471 : 27.10.09 - klo: 19.56 »
Itsellä oli LRP spherestä konkka oikosessa, niin ei kiihtynyt / kulkenut yhtään, jos kehtaat, niin pura nopari tai jos konkka/konkat on esillä, niin katso että sen konkan pää ei ole pullistunut, jos on niin vaihda uusi. -Sami
Jeps

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #472 : 27.10.09 - klo: 20.02 »
Mistäs muuten Mambaan sopivia konkkia saa, itsellä taitaa olla vaihto edessä on muuten senverta kolhuilla.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Mamba Max
« Vastaus #473 : 27.10.09 - klo: 20.03 »
Elektroniikka liikkeistä, ne on sitten low ESR konkkia. Elfa esim.
« Viimeksi muokattu: 27.10.09 - klo: 21.41 kirjoittanut Jabe »
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #474 : 27.10.09 - klo: 20.08 »
konkat silmämääräisesti ainakin ehjiä, voisko olla säätöpoliittinen asia??

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Mamba Max
« Vastaus #475 : 27.10.09 - klo: 20.18 »
Tarkista nyt kaikki johdot ja liittimet.
Oletko säätöjä pidellyt? Miten muuten olisi muuttunut, enpä usko että pelkällä säätämisellä menisi noin huonoksi, mutta tarkista ennakko ja että on harjattomalla moodilla.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #476 : 27.10.09 - klo: 20.30 »
Auto tuli minulle tossa setupissa ja noilla osilla, viime talvella viimeeksi ajellut ja toiminut kuulemma silloin ihan ok.

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #477 : 27.10.09 - klo: 20.32 »
Voisiko joku linkata tuolta Elfalta sopivat konkat (3kpl) mambaan? Itse en löytänyt tollasia low ECR konkkia.
Kalliitahan nuo ei näytä olevan!

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #478 : 27.10.09 - klo: 20.38 »
Tässäpä olisi elkoja toisesta kaupasta, itse en elfasta löytännä :

http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?cPath=2075_12_1028_1031_1648&products_id=15128. Korjatkaa kokeneemmat jos nuo konkat ovat vääriä. Minusta ainakin sopivia. -Sami
Jeps

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Max
« Vastaus #479 : 27.10.09 - klo: 20.41 »
Ulkomuistista µF ei ole oikein ja volttimäärä liian pieni. Liekkö merkistystä mutta pelaan silti varmanpäälle!

Edit. Because tästä kuvasta näkee minkä arvoisen konkat pitää olla.  Eli 330µF ja 25v.