Päävalikko

Uutiset:

RC10.fi kunnioittaa sivuston perustajan, Heulin (Pauli Helin), muistoa 17.6.2025.

Hiekkaharjun (Vantaa) koululla kilpailut 13.4.03

Aloittaja Aake, 31.03.03 - klo: 12.31

*toba*

Joo tuskin kukaan sitä viimeistä paikkaa hakee mutta ymmärrän asian pointin.
Mutta miten tuo aloittelija luokka on tai milloin se ajetaan vaikka tuossa on kuusi tuntia aikaa.
Tuossa olen ruvennut vakituisesti käymään hiekkaharjussa niin siellä on muutama pöytä hävinnyt jonnekkin...
Taitaa tulla pöydistä puute..
Prrr

feenovi

Joo toivottavasti pöytiä riittää mut kyl tää jotenkin varmaan hoituu. Käytetäänköhän siellä transponderia en kyl usko mut jos käytetään niin mul on vähän ongelmia kun en tiiä mihin se tulee tai no äh mitä tommosii rupee miettimään jotenkin ne asiat kuitenkin selviää... :)
täysii

tuukka.m

Mitenhän muuten toi kierros laskenta toimis? Vai onko transponderillekkin vaihtoehtoja.?
...

Nappe

Niin, ei sitä transponderia pakko ole kyytiin ottaa, mutta kieroksia tulee melko niukasti ilman sitä. Moni on koittanut, jopa isoissa kisoissa...

Käytetään normaalia AMB:n kieroslaskentalaitetta, ja paikanpäällä kyllä opastetaan transponderin asennuksessakin  :wink:

*toba*

Hmm mites aloittelija kisassa? mulla ei ole paikkaa oikeastaan yokomossa tai paikka on mutta se homma mihinn pondu kiinitetään sitä multa ei ikävä kyllä löydy =(
Prrr

Nappe

Perinteisesti lyödään koriin reikä johon transponderi kiinnitetään.

Toki voi jättää transponderin pois, mutta tulos tosiaan on heikonlainen.

Cruisaaja

Joo, ja minulta sitten löytyy sellainen koriin reiän teko työkalu jos joku tarvii :roll:
Sponsored by own wallet

Aake

Aloittelija luokka = kunhan tulet paikalle auton ja radion kaa(+akut ja laturi), niin loppu selviää paikanpäällä. Ajoaika on 4 min, 2 alkuerää ja 2 finaalia. Lopullinen aikataulu selviää paikanpäällä, mutta erien välillä on noin tunti aikaa.

*toba*

No asia on selvä! minä olen tulossa 99% prosenttisesti kisaamaan sinne.

Häiritsee vaan se että päästetäänkö siihen aloittelija luokkaan parempiakin kisaajia?
Prrr

feenovi

Jes jes hyvältä kuullostaa mäkin oon tulossa!
täysii

tuukka.m

...

feenovi

Löysin muuten just tohon mun autoon ponderin "alustan" vissiin mut en laia sitä kiinni kun en oikeen tiiä onko se edes se :D
täysii

Matias V

Otappa se teline sinne messiin, niin katotaan mikä se on!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

feenovi

Joo otetaan mukaan yritän huomenna oikeen tommin kanssa pähkäillä mihin se menis :D hehe
täysii

Vihrea

eh, tä ei tähän kuulu. Mutta käykä omat ponderit kisoissa ? ja mistäs niitä saa ostettua. Koska FT kisoissa käytetään järjestäjän pondereita jos olen oikeen ymmärtäny ?
Galant VR-4

Nappe

Transponderit tulee Suomessa toistaiseksi aina järjestäjän puolelta.

pete||

Olisko tuolla mahdollisuutta käydä katsomassa paikkoja/treenata ennen kisaa (sunnuntaita) ?

Voi tulla romurallia kun ajetaan ilman pitoaineita, joten virikonetta tuskin kannattaisi laittaa  :wink:

Ja ymmärsinkö oikein, että aloittelija luokkaan riittää ilmoittautuminen paikan päällä ?

Matias V

ei siel ajeta kuin TJ-10 ja Syndicate eli 17*2
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

pete||

Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"ei siel ajeta kuin TJ-10 ja Syndicate eli 17*2

Mutta eikö aloittelija luokassa saanut käyttää 27-17 lankasta konetta ?
Ja 27 lankasesta koneesta kireemmäthän tulkitaan virikoneeksi...

Matias V

17-lankasista alaaspäin ovat virikoneita!

Matias V

17-lankasista alaaspäin ovat virikoneita!

nici

Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"17-lankasista alaaspäin ovat virikoneita!

Mihin helekutin tietoon toi määritelmä perustuu? mut mä voisin ehkä tullakin sinne kisaan, en vaan ole ajanut kuukauteen sillon mut saa nyt nähdä viitsinkö... Saako stampedella osallistua?  :roll:

Mr Cale

Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"17-lankasista alaaspäin ovat virikoneita!
Ei vaan vakiokoneet (Suomessa) on 27 rundisia ja tietyt specksit. Kireemmät on virikoneita.

*toba*

Kilapilut lähestyvät nopeaa vauhtia.
Onko kellään tietoa paljonko olisi ihmisiä tulossa sinne?
Prrr

Mr Cale

Lainaus käyttäjältä: "*toba*"Kilapilut lähestyvät nopeaa vauhtia.
Noita kannattaa varoa!  :mrgreen:

Nappe

Aloittelijoiden kisaan riittää ilmoittautuminen paikanpäällä.
Tunnin kisaan on ilmoittautunut 14kuljettajaa :D

Aloittelijoille suosittelen edelleen mahdollisimman mietoa moottoria, sillä radalla pysyminen on valttia, puolapuista ei jaeta lisäpisteitä.
Sallitut moottorit aloittelijoiden luokassa on ROARvakio (27t), syndicate, tamiya/kyosho vakiomoottorit (hopeanväriset, ei vaihdettavat hiilet) ja sitten ne mitä nyt noiden väliin mahtuu, kuitenkin kiinteä pääty olisi suotavaa, muuten minä järjestäjänä säädän koneeseen sopivan ennakon  :mrgreen:

feenovi

Elikkä jos osallistuu syndicatella aloittelijoiden kisaan niin säädätö siitä ennakkkoa vähän ? Hyvä tee näin tulee ainakin tasasta :D (mul stanu mis on kiintee pääty)
täysii

Matias V

syndicates EI pysty säätää ennakkoo!!!  :wink:

*toba*

puolapuista on ilkeitä kokemuksia itsekullakin...
Onnea kaikille kisoihin onnittelen jo nyt kun en pääse lukemaan tätä kivaa paikkaa kone rikki ja lainakone käytös... ONNEA KAIKILLE kisoihin
Prrr

feenovi

Kyl se nappe jotain keksii noihin teijän koneisiin että ne kulkee samal taval kun muutkin kutakuinkin :)

Just tajusin et kaikki jutut on kunnossa enne kisaa ****MUTTA**** En tiedä vieläkään mihin mun autoon tulee transponderi!? :(
täysii