Kirjoittaja Aihe: 1/8 Krossit ja Keskustelua servoista lähettimistä ja vaikka mistä (OT Sallittu)  (Luettu 21460 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Tuo Kyoshon kone on yksi laiskimmista koneista tässä kokoluokassa, noita tehoja ei kannata tuijotella..
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Kyllä sä olet Hoke nopea jos se halusit kuulla, pikkasen vaan vois avartaa katsantokantaa minusta tässä kohtaa ja myöntää et välineillä on väliä

En halunnut kuulla.
Ihan vaan tarkennuksena halusin tämän esille että ei muilla viestiketjua lukevilla jää mitään ihmeteltävää.

Olenhan minä kokoajan itsekin sanonut että niissä on eroja.
Lähes jokaisessa viestissä on jonkinlainen maininta siitä.

Olen vain takertunut näihin muutamaan mielenkiintoseen väittämään josta jää aivan varmasti monelle tätä ketjua lukevalle sellainen mielikuva että perus radioilla ei voi pärjätä.
Homma kun ei todellakaan ole niin.

Jokaisella rtr radiollakin pärjää ja perus spektrumeilla on ajeltu ympäri maailman erittäin kovaa.
On myös pidetty auto renkaillaan, korjattu ajovirheitä ja väistetty yllättäviä eteen tulevia esteitä.

Kenenkään meistä (M8 harrastajista) harrastus saati suomen kisoissa pärjääminen ei todellakaan ole kiinni lähettimen latensseista.
Odotan vaan mielenkiinnolla millon alkaa radalla kuulla selityksiä päälleajoista tai muista... "en mä pystyny ku on liian pitkät latenssit"

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tehokaan ei aina ratkaise. katso teamhobaon sivuilta os v-specin tehot 2,5hp ja kyoshon on 3,5hp(mistä lie kuullut). säädöt merkitsevät paljon. kiihdytyksessä renkaat,maximi nopeudessa välitykset. kyllä niitä säätöjä riittää.
:grin:....hyvä et sä opetat..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
joo... :grin: no luotan teihin että osaatte. ootte sen verran vanhempii jätkii kun meikäläinen :azn:... :roll:
Hobao Hyper 8,5

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kysästäänpäs tässä nyt että onko kukaan kokeillut laittaa tryggyrenkaita krossariin? Mahtuuko renkaat kääntymään ilman et ottaa runkoon kiinni? Tuskin "tavallisilla" vanteilla mahtuu, mutta entäs semmoset mistä löytyy offsettiä jonkun verran? Nubzit on myös melko ohuen näköset, vois käydä joku päivä hobbylinnas jos mikko antais kokeilla miten renkaat istuu.

Mutniin, kokemuksia? Jos ei mahdu sellasenaan ni mimmosia virityksiä on kokeiltu?
| Academy | Axial |

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyllä niitä jotkut on laittanut, rc-offista löytyy kuvaakin moisesta, mutta ihmettelen miksei kukaan laita sellaisia raideväliä levittäviä palikoita kun niitäkin on saatavana, ihan krossiin tarkoitettu, vieläpä tähän tarkoitukseen(itse meinasin, mutta sitten kelasin että mitä mä leikin kun on kerran truggy..)..ja hong norin vanteessa on offsettiä 28mm eli enemmän kuin muissa truggy vanteissa..
ja yksi vaihtoehto olisi heittää truggyn alatukivarret ja vetarit..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Mua kiinnostaa myös laitattaa tryggun renkaat mutta laskeskelin racing factoryn osista siis siihen kuuluu vetarit, alatukivarret ja hongorin ofset renkaat vanteineen niin 148e. Tosin jos joku ystävällinen vois koittaa miten hongorin trugyn renkaat mahtuvat olee crossarissa niin hyvä homma  :smiley:


Tosin aika kallis muutos, helpompaa olisi kun ei tarvitsisi leikkiä noilla vaa ostaa kokonaisen truggyn  :roll:

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
En halunnut kuulla.
Ihan vaan tarkennuksena halusin tämän esille että ei muilla viestiketjua lukevilla jää mitään ihmeteltävää.

Olenhan minä kokoajan itsekin sanonut että niissä on eroja.
Lähes jokaisessa viestissä on jonkinlainen maininta siitä.

Olen vain takertunut näihin muutamaan mielenkiintoseen väittämään josta jää aivan varmasti monelle tätä ketjua lukevalle sellainen mielikuva että perus radioilla ei voi pärjätä.
Homma kun ei todellakaan ole niin.

Jokaisella rtr radiollakin pärjää ja perus spektrumeilla on ajeltu ympäri maailman erittäin kovaa.
On myös pidetty auto renkaillaan, korjattu ajovirheitä ja väistetty yllättäviä eteen tulevia esteitä.

Kenenkään meistä (M8 harrastajista) harrastus saati suomen kisoissa pärjääminen ei todellakaan ole kiinni lähettimen latensseista.
Odotan vaan mielenkiinnolla millon alkaa radalla kuulla selityksiä päälleajoista tai muista... "en mä pystyny ku on liian pitkät latenssit"

Kerrankin olen samaa mieltä Hoken kanssa. Eiköhän tämä aihe ole tuossa yllä hyvin tiivistettynä.  :p
---

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ei pysty... Liian latenssikasta.

Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hobao Hyper 8,5

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Minä kokeilin yhden kisan Bugystä tehdyllä ns. trukilla ei toiminut. Akseliväli on liian lyhyt auto käyttäytyy hypyissä todella agressiivisesti leveyttä tein sellaisilla jatko holkeilla ja sen puolesta ei isompaa ongelmaa. rungosta ei joutunut ottamaan pois mutta edellisen omistajan toimesta sivu muoveja ja koria oli hieman leikattu.Eli jos välttämättä haluaa trugyn niin se kannattaa ostaa valmiina vaikka käytettynä. Välitys oli muuten yksi ongelma myös eli kytkin kovilla kun lähtöön ei oiken voima riitä niin isoille pyörille tosin kulkua kyllä sitten riittää enemmän kuin tarpeeksi kunhan vaan suoraa riittää.
Multi surfase on hanurista

Poissa INFERNO ST US

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Truggyt rules :mrgreen:.
Lykkyä pyttyy!

Mika R

  • Vieras
Hyvä tiivistelmä.

Se että joskus on pärjätty ei kyllä minusta tarkoita etteikö olisi hyötyä. Onhan MP-6 autollakin voittettu MM kisat mutta ei sillä enää aja kukaan. Ontuva vertaus, mutta kertoihan Artsikin tilanteen muuttuneen ohjainten suhteen radikaalisti isoissa kisoissa, spektrumit oli korvattu laajalti uudemmilla laitteilla tänä vuonna.

Olen siinä aivan samaa mieltä että vanhoilla spektrumeilla voi voittaa. Ei tee väärin ajaessa niillä, eikä tässä ollutkaan ketään tarkoitus tuomita tmv. Jos kuitenkin on nyt ostamassa vehkeitä niin voi miettiä ostaisiko sittenkin uudemman laitteen. No Pain oli tekemässä hankintaa ja olen edelleen sitä mieltä ettei toisen paketin mukana tulevaa Spektrumia tarvii jäädä haikailemaan (jos puhtaasti rahasta ei ole kyse).

Omani meni truggyn mukana - johon se sopii erittäin hyvin - joten en pääse enää empiirisesti tekemään vertailuja. Ja ajoittain ne on erittäin vaikea jopa todeta käytännössä, vaikka muistan kyllä huomanneeni eron heti vaihdon jälkeen. Saat Hoke kokeilla radalla jos haluat tuntuuko sinusta eroa. Toisaalta kun auto on eri niin sitä voi olla vaikea havaita.

Uutta kisapakettia hankittaessa pata lienee tärkein, sitten servot. Toisaalta radio on monen vuoden investointi joten siihenkin kannattaa panostaa, tapahtuuhan kaikki nimen omaan tuon radion kautta. Missä mielessä muuten moottori on tärkeämpi kuin radio.. Sen pitää on luotettava ja vääntävä, ei kuitenkaan tarvitse olla kaikkein "kirein" ainakaan alkuun. Auto ei liene tärkeä, koska kaikki ovat hyviä? Vaikea tehdä eroja niiden välillä loppupeleissä. Jokaisessa on omat vahvat puolensa, kuten myös luultavasti heikot.

Sitten tulee kaikki muu. Kun aletaan viilaa sekunteja kierrosajoista, vaikka eräiden tuntuukin olevan sitä vaikea uskoa niin polttiskrossi ei ole sitä kenen pata pysy käynnissä, niin itse voin listata seuraavia auton lisäksi
- servot; vahvat ja nopeat eduksi
- moottori, magnesium kansi painopisteen alentamiseksi ja keveys, ehkä hieman huonompi jäähdytys mutta tuskin merkittävästi (ainakaan suomessa)
- pakoputkisto; tällä voi hienosäätää moottorin ominaisuuksia parhaan tuloksen löytämiseksi
- auto; diffit, jousitus ja kytkin pelaavat isoa roolia; valikoimassa löytyykin runsaasti
- renkaat
- vastaanottimen akku; lipojen etu keveys, mutta alttiimmat virheille kuin helpommat nimh:it
- kori ja siipi; keveys ja aerodynamiikka, moottorin jäähdytys, kestävyys

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Saat Hoke kokeilla radalla jos haluat tuntuuko sinusta eroa. Toisaalta kun auto on eri niin sitä voi olla vaikea havaita.


Voi herranjumala...
Etkö ollenkaan lue tekstejäni???

Moneenko kertaan minun pitää sanoa että minulla on itsellänikin nykyään Pro setti.
Molemmat modulit ja vastarit löytyy 3PK ohjaimeen.
On siis omakohtaista kokemusta ja voin vieläpä helposti kokeilla tai jopa demota porukalle tuon eron vaihtamalla vain lähettimen modulia.

Nuo kun toimivat ristiin. (erittäin hyvä ominaisuus, ettei tarvii vaihtaa myös modulia jos toisessa autossa on vanhempi vastari)
Tietysti toimivat hitaamman mukaan sillon jos toinen on Pro ja toinen tavallinen.
Ja moneenko kertaan minun pitää se sanoa että eron kyllä huomaa joo...
Mutta kenenkään ei kannata edes harkita vaihtavansa systeemiä vain sen takia että ei pärjää kavereille jne.
Itsekin hommasin Pro setin vain ja ainoastaan sen takia että tuo perus setti on jo niin vanha että vastari on jo pahemmankerran kulahtanut.
Lähes kahden vuoden polttiskäytön jälkeen oli uuden setin hommaaminen jo ajankohtaista, ja tietysti otin tässä tilanteessa Pro setin.
Tuntuma autoon parani hieman.
Nopeemmaksi en tullut... hmmm... ellei sitten turun TQ johtunut juuri latensseista... WOUW.. joo siitä se johtu... ei todellakaan treenin määrästä eikä auton toimivuudesta.

Mika R

  • Vieras
Olen kyllä yrittänyt sisäistää lukemani.
Spektrum ohjain ei ole täysin sama kuin kuin spektrum moduli. Siitäkin puhuttiin edellä että potentimetrit voivat kulua / toimia erilailla jne. Asia ei ole pelkästään tuo latenssikysmys. No se mun ohjain oli kyllä niin uusi ettei se kulumisesta johtuvaa voi olla jos jotain eroa oli.
edit: Ajattelin tuota FASSTia mutta tosiaan, sullahan on nuo jo joten mitään kokeiluja ei tosiaan tarvita.

edit2: Itse kun vaihdoin Spektrumiin olin todella tyytyväinen kun radiohäiriöt loppuivat, myös Turussa. Olihan joku kisa siellä kaatunut juuri häiriöihin. Eli siinä mielessä laite oli erittäin hyvä hankinta silloin. Kiteettömyys toi tietty myös helppouden kisoihin kun ei tarvinnut sillä tavalla huolehtia oliko radio päällä vai auki.
« Viimeksi muokattu: 05.11.07 - klo: 10.32 kirjoittanut Mika R »

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
[Nopeemmaksi en tullut... hmmm... ellei sitten turun TQ johtunut juuri latensseista... WOUW.. joo siitä se johtu... ei todellakaan treenin määrästä eikä auton toimivuudesta.

Eikös se selvinny jo paikanpäällä mistä johtui :p  :wink:  :mrgreen:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Sorry Jeppe, oliko tässä joku piiloviesti (jota en tajunnut) vai tarkoititko ohjainta tällä?

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Sorry Jeppe, oliko tässä joku piiloviesti (jota en tajunnut) vai tarkoititko ohjainta tällä?

Siis toi on ihan läppä jonka ainakin Hoke muistaa...    :mrgreen:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Joo, no sitä mä ajettelenkin että jonkun sortin insideri.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
No jo on juttua tullut. Asiaakin mausteeksi.

Muistakaapa vielä latenssiasiassa se monesti unohtuva juttu eli löysä servosaveri. Jo riittää latenssia.

nm. Senkin tötöillyt.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Sorry Jeppe, oliko tässä joku piiloviesti (jota en tajunnut) vai tarkoititko ohjainta tällä?

Siis toi on ihan läppä jonka ainakin Hoke muistaa...    :mrgreen:

Jeph!!

Toisinsanoen treenistä  :wink: :mrgreen:

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Nyt olikin ihan hyvä keli viikonloppuna harjoitella liukkailla ajamista...ainakin lavangossa  :mrgreen: :mrgreen:..oli ihan pakko
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Nyt olikin ihan hyvä keli viikonloppuna harjoitella liukkailla ajamista...ainakin lavangossa  :mrgreen: :mrgreen:..oli ihan pakko

Joo ei tartte kurakelejä pelätä...   :mrgreen: :mrgreen:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Aijoo, nyt mäkin muistan ton jutun.. hehe. Liukkailla ajoa oli harjoiteltu. Hyvä niin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Jep... Liukkaalla kelillä ajamista, mutta finaaliin en startannu ettei menny vermet kuraseks... Antaa muitten sotkea ajopelinsä kuraan... Mä pysyttelen vaan liukkaassa  :p