Kirjoittaja Aihe: 1/8 Krossit ja Keskustelua servoista lähettimistä ja vaikka mistä (OT Sallittu)  (Luettu 21461 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Tietääkö kukaan mikä on Sanwan M11 40hz kidelaitteiden nopeus vanhaan Spektrumiin verrattuna. Ettei vaan mene ajolinja pieleen väärän laite valinnan takia.

Noissa kide/MHz vehkeissä homma menee vähän erilailla kun GHerzi vehkeissä, pääasiassa laitteessa kuin laitteessa informaatio kulkee analoogisena, Gherzi vehkeissä data kun kulkee digitaalisena joka sitten moduloidaan vastarilla servoille kelpaavaksi. Analogisen nopeudesta ei hajua! Ymmärtääkseni Spektrum aikakauden alkupuolella suomen nopeimmat turisti kuskit eivät kelpuuttaneet näitä vaan ajoivat MHz laitteilla. PRO Spektrum/ Fasst laitteiden tuleminen on ilmeisesti muuttanut hieman käyttöastetta. Ainakin itse voin lämpimästi suositella laadukkaiden FM MHz laitteiden käyttöä.

Noissa 2,4Ghz vehkeissä on vielä tuon latenssiviiveen lisäksi vielä tiedon käsittelyyn käytettävä aika jota nuo valmistajat tuon yhden foorumilinkin perusteella ei ilmoita. Tämän lisäksi jos yksi "paketti" dataa korruptoituu matkalla niin paljon että vastaanotin ei pysty sitä käsittelemään joutuu ressukka odottamaan uutta datapakettia ja näin viive vain kasvaa. Tämän takia esim: GHerzi vehkeillä radiohäiriö ilmenee "toimimattomuutena" ts. servot jäävät paikalleen, analogisissa taas kun datavirta on jatkuvaa ja tieto moduloidaan sellaisenaan servoille tällöin ilmenee radiohäiriö "vapinana". Eri asia on sitten nämä analogiset PCM laitteet joiden sielunelämästä en tiedä tuon taivaallista.

Pitäisi varmaan tutustua radiotekniikkaan vähän syvällisemmin :huh:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Hienoa Jeppe. Toi virheenkorjaus pelaa isoa roolia myös.

Hokekin jankuttaa jostain yllättäin eteen tulleesta esteestä. En mä ainakaan ole sellasesta puhunut.
Puhun lähinnä maan epätasaisuuksista jotka aiheuttavat kanttausta ja pomputusta kurveissa ja suorilla, joista voi kaatoja tulla herkästi. Niissä auttaa tuo nopeus korjata tilanne ja pysyä pystyssä. Arvaan että nyt seuraavaks aletaan puhuu alustan säädöistä ja aletaan vaan, sehän on primääri ratkaisutapa eikä ohjaimen latenssit. Mut jos molemmat on optimissa niin tulos on varmasti parempi. Tietenkään toi FASST ei itsessään takaa mitään parempaa lopputulosta, sellaiseen olis hölmöä uskoa.
« Viimeksi muokattu: 02.11.07 - klo: 14.02 kirjoittanut Mika R »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Yllättäen eteen tulevasta esteestä puhun, koska esim artsi puhui pääsuoralla poikittain olevasta autosta... Ja onhan se monttukin yllättäen eteen tuleva este, mikäli auto yhtäkkiä pomppaa kahdelle renkaalle.
Sehän tapahtuu yllättäen!!!!!
Muutanko sitten tekstini niin että aina mainitsen vain yllättävästä tilanteesta???
Yllättävässä tilanteessa tarvitaan nopeita refleksejä ja varsinkin intensiivistä näköhavaintoa autosta ja sen liikkeistä.
Muuten ei vaan voi tehdä mitään liikettä. Se minkälaisen liikkeen tekee, miten nopeesti ja hallitusti, riippuu taas kuskin taidoista joka taas juontaa treenaamiseen.

Ja kuten edellä on käynyt ilmi niin krossissa ei muutenkaan tähdätä parin sentin tarkkuudella jokaläpillä samaan ajouraan, vaan rata ja tilanteet muuttuu niin paljon että jopa yhden hiitin aikana tulee ajettua sama mutka melkoisella toleranssilla.
Saati sitten että yhtäkkiä kohdataan se yllättävä tilanne... Radalla onkin pieni kivi joka pompauttaa auton ties mihin asentoon ja tarvitaan välittömästi korjausliike...
Kas tästä lähtee se ketjureaktio joka on hitaampi kuin ohaimien datansiirtonopeus...
Sitä kutsutaan ihmisen reaktioajaksi... Ja kun tosiaan ollaan liikkeellä rajoitetuilla vastaanotto mahdollisuuksilla jotka perustuvat puhtaasti näköaistimuksiin niin jopas... Se kun ei vaan tapahdu sen nopeammin kuin 25 kertaa sekunnissa... Ellet sitten sattunut juuri räpayttämään silmiäsi  :tongue:

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mistä te olette saaneet tuon ihmisen kellotaajuudeksi 25 krs sekunnissa? Asia voi olla niin. Haluan vain tietää, koska epäilen nyt teidän viittaavan tv:n kuvapäivitykseen. Mielestäni siinä vain on käytetty/todennettu, että 25 kpl/sek päivitys tuntuu ihmisestä jatkuvalta kuvalta. Mutta sehän ei ole sama asia kuin maksimi "näytteenottotaajuus". Esim PC:n näytöllä kaikki alle noin 80 Hz välkkyy ainakin minulla, joka tietty on taas vähän eri asia, mutta kuitenkin.

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Jep, tuota 25Hz homma tossa keskustelussa katsellut itsekkin, en vaan viitsinyt kommentoida, paitsi nyt :)

Eli, tuo 25Hz on vaan ERITTÄIN suuntaa antava luku. Se juontuu ihan vaan siitä että se on riittävä taajuus jotta liike ei näyttäisi silmän mielestä tökkivältä (vrt. liian hidas tietokone pelaamisessa).
Tekniikkaa lukeneet muistanevat että tuo 25 (tai 24) kuvaa per sekuntti itse asiassa piirretään perus-telkkarissa 50 kertaa sekunnissa interlacing - tekniikan avulla (ei hajua mitä suomeksi). Yksi tämän homman seurauksista on että kuva näyttää hieman sujuvammalta kuin 25Hz antaisi myöten..

Tuohon kokonaisreaktioaika keskusteluun ei mielipidettä, vaikkakin aika kiinnostava keskustelu on.

EDIT: Poistettu turhat pätemiset JA vielä sellainen tarkennus että kun puhutaan kokonaisreaktioajasta ja silmän "näytteenottotaajuudesta" niin jälkimmäinen on naurettavan pieni verrattuna ensimmäiseen.
« Viimeksi muokattu: 02.11.07 - klo: 15.20 kirjoittanut blaah »

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Hyvä huomio Tuukka ja tuohon ei varmasti ole yksiselitteistä vastausta :mrgreen: Pohjimmiltaa kyse on kuitenkin yksillöllisestä ominaisuudesta johon myös nämä eriävät mielipiteet nojautuvat.
Tämän linkin takaa löytyy pohdintaa asiasta...    ...niin asia ei ole enää niin yksinkertaista :mrgreen:

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

[EDIT]
Löysin lisää...
http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html

Siitä vaan, räjäyttäkää mielenne...

Muistaakseni: interlacing = loimitus
« Viimeksi muokattu: 02.11.07 - klo: 15.30 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Interlacing=lomitettu ja tarkoittaa 50 herzin televisiossa sitä että jokatoinen vaakarivi piirretään kerrallaan. Eli esim parilliset piirretään ensin, ja taas toisella kerralla parittomat.

100Hz telkkarissa homma menee taas erilailla, mutta en sitä ala sen ihmeemmin edes höpisemään.

Mutta tähän alkuperäiseen vääntöön viitaten oli ihmissilmän latenssi sitten mikä tahansa, ihmisen reaktioaika on se pahin mitä vastaan joutuu taistelemaan.
Tämänhän voi todeta arkielämässä myös liikenteessä.
Mikäli tosiaan pystyttäisiin reagoimaan lähes refleksinomaisesti kaikkiin yllättäviin tapahtumiin niin eihän turvavälejä edes tarvitse olla... Tottakai ehtii jarruttamaan kun edellä ajava satasen vauhdissa ruttaa jarrut pohjaan, vaikka edessä olevaan olisi eroa vain kaksi metriä. NOT...

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Eikös vähän kärjistäen harjoittelun tarkoituksena ole poistaa ajattelu. Minä, joka on sadekuuron päässä kisakuskiudesta, katson - prosessoin - käännän (-ja sama uudestaan kun tarvitsee korjata). Te sen sijaan ette ajattele ollenkaan, sen kun vain ajatte. Siis positiivisessa mielessä olette aivottomia!

Onkohan ihmisen vähin latenssi sormissa vai ranteessa = tikkuradio/rattiradio? (epäilen silmäripsiä kuitenkin, on pururadalta lyhin matka, mutta niillä on paha ohjata)

Taitaa olla perjantai, jotenkin tuntuu siltä.

Mika R

  • Vieras
Samaa mieltä Tuukka. Parhaimmillaan ajo sujuu silloin kun sitä ei tarvii ajatella. Kaikki tietää sen fiiliksen kun pääsee oikeeseen vireeseen ja kaikki muu häviää ympäriltä. Sitten joku tilanne ja pum, saa alkaa hakea sitä fiilistä taas uudestaan. Harjoittelu auttaa pääsee tohon tilaan nopeemmin. Samalla reaktiot nopeutuu ja ajattelu häviää, ohjaaminen tulee selkärangasta eikä korvien välistä.

Toi autolla-ajo esimerkki ei toimi minusta siitä syystä ettei kolarointia harjoitella päivittäin. Se tulee tavikselle aina täysin yllättäin ja siksi reagointi ei tule selkärangasta. Toisin kun pienoisautoilussa ja urheilussa; esim. jääkiekkoa pelatessa ei edes välttämättä muista minkälaiset tilanteet edelsivät maalia, kaikki vain loksahti kohalleen ja klip-klap maali syntyi. Ja nimenomaan harjoittelun tuloksena, syöttöä tai maalintekoa ei tarvinnut ajatella, se vaan tapahtui.

No joo, menee aika saivarteluksi.

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
Jos ei sillä nopeudella oo väliä niin miks touring kuskit ei käytä spektrumeita.
Kannattaa kokeilla lainata kaverilta toinen lähetin ja kokeilla, sittenhän tietää oliko eroa vai ei.
Toiset huomaa eroja toiset ei, kaikilla niillä pystyy ajamaan ja pärjäämään.
Silloin kun ajetaan radalla en mä aja pelkillä reflekseillä vaan kyllä mä yleensä tiedän mihin suuntaan seuraava mutka kääntyy. :shocked:
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Mika R

  • Vieras
Joo mut ei sun tarvii enää miettii kumpaan suuntaan käännät rattia niinku silloin ku ihan ekaa kertaa sait ratin käteen, kyl se tulee jostain muulta ku ajattelemalla  :angel:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
kaikilla niillä pystyy ajamaan ja pärjäämään.
Silloin kun ajetaan radalla en mä aja pelkillä reflekseillä vaan kyllä mä yleensä tiedän mihin suuntaan seuraava mutka kääntyy. :shocked:

Juuri tässä on tiivistettynä koko asian juuri mitä olen tolkuttanut.
Mitä nyt pientä provoomista puskenu väliin että saadaan keskustelua aikasiks... Ja keskusteluahan syntyi ja tuli niitä hyvin hupaisiakin juttuja esille mitä hainkin.
Perus spekulla käy huonosti kun yrittää tehdä korjausliikkeen... PHAH...
Reflekseillä korjaillaan... Isompi PHAH!!!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Joo mut ei sun tarvii enää miettii kumpaan suuntaan käännät rattia niinku silloin ku ihan ekaa kertaa sait ratin käteen, kyl se tulee jostain muulta ku ajattelemalla  :angel:
Se tulee juu muulla tavalla kuin ajattelemalla, mutta kyllä siinä on mukana hieman sitä ajatteluakin.
Muutenhan korjauliikkeet ja ohitukset lähtis millon mihinkin.
Enemmän treenanneen vaan ei tarvii jäädä mielessään spekuloimaan mihinköhän suuntaan olis fiksuin kääntää... Nämä toiminnot tulevat kuin itsestään... Käsi tottelee siis mieltä.
Kun toisinsanoen ehdit mielessäsi ajatella kiertäväsi katollaan rötköttävä auto oikealta, ei sitä sen enempää tarvitse miettiä, vaan olet jo kiertänyt sen oikealta.

Kuin oikeallakin autolla ajo... Ei sitä tarvii mietiskellä mitä pitää millonkin tehdä kun on kokeneempi kuski... Tuoreena kuskina pitää miettiä onko nopeus oikea, entäs vaihde, jne jne...
Mutta ei nämä mitään refleksejä ole.
Refleksi on se minkä ihminen tekee täysin tiedostamattaan ilman mitään ajatusta saati tarkkaan kordinoituja liikkeitä.
Niinhän meistä ei onneksi sentään moni ainakaan aja...
Muuten olis aikapaljon radalla sinnetänne sinkoilevia autoja... "oho... refleksi"

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Nyt olen treenannut noin niin kuin mentaali puolella rajatorpan rataa huomenna nähdään tuleeko ajo selkärangasta ja sopiiko auto oikeelle kohtaa radalla. Tosin se alkaa oleen varma että ohi ei taida kukaan päästä sen verran alkaa oleen latenssit viritetty vanhaan spektrumiin että on siinä kiteet kovilla kun voi makkaraa paistaa noilla minun mikroaalloilla.
Saakohan noihin gps:ssää liitettyä niin voisi laittaa auton radalle ja ottaa vaikka kuppia kotona.
Niin ja asiaan eli nyt kun on tullut selväksi että parempia laitteita on myynnissä, kun mitä itsellä tällä hetkellä, eli tulee annettua tasoitusta sen suhteen (tarvisko luokat jakaa uusiksi radioidenkin mukaan), niin onko ammattilaisilla kokemusta Sanwan dsss laitteen nopeudesta verrattuna Spektrumin poroon vai tarviiko hommata Futaban fasst että saisi edes jonkin tuntuman autoon. Tällä hetkellä tuntuma on vain lähettimeen kunnossa.
Multi surfase on hanurista

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
Jestas jätkät menee uuden radion hommaus hankalaksi...
Mietin tuota uutta DX3R:ää mikähän sen nopeus mahtaa olla ?  :shock:
Junnumestari 2007

Mika R

  • Vieras
Linja
« Vastaus #105 : 02.11.07 - klo: 23.17 »
Niin minähän sen tämän aiheen otin esille joten minua teidän on kiittäminen eikä hokea joka nyt yrittää varastaa kunnian minulta tästä aiheesta. Niin siis kyllä se olin minä eikä hoke. Hehe..

Mika R

  • Vieras
Jep
« Vastaus #106 : 02.11.07 - klo: 23.24 »
Tolta tää alkaa kuulostaa. Voi helv. Öitä.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Tuosta ihmissilmän fps:stä vielä.
Kyllä ihmissilmä näkee vähän enemmän, kuin 25 kuvaa sekunnissa.

Toisaalta jo 18 fps saa aivot mieltämään liikkeen yhtenäiseksi.

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm Tuosta linkin takaa löytyy hieman lisätietoa silmän toiminnasta. Ei ihan suoraa vastausta kuitenkaan, koska yksilöerot ovat suuria.

Vaikka ihmissilmän päivitysnopeus on rajallinen, niin aivot korjaavat paljon.
Esimerkiksi auton lähestyessä pääsuoran jälkeistä mutkaa voi päivitysnopeus olla vaikka 1fps, niin kyllä jokainen pystyy sillä perstuntumalla heittämään ensimmäisen kurvin kohdilleen. Ei nyt joka kerralla, mutta toisinaan.

Eli aivot laskevat auton paikan vaikkei silmiltä tulisikaan ihan viimeisintä tietoa olinpaikasta. Tätä ei huomaa, koska se tulee niin luonnollisesti. Vaikka viimeisin tieto silmiltä aivoille olisi virheellinen, niin aivot ottavat sen jo huomioon aikaisempien kokemusten perusteella ja sormet kääntävät rattia auton ollessa kurvin kohdalla, tai kurvia ennen mikäli aikaisemmat kokemukset ovat saattaneet kurvin pitkäksi.
Tähän tuo viimeisimpienkin viiveiden minimointi perustuu (viiveiden minimoinnilla tarkoitan uudempaa teknologiaa, nopeampia vastaanottimen signaalinkäsittelyä jne.) Vähennetään aivoilta työtä prosessoida kuvitteellista auton käyttäytymistä ja kurvin ennakoimista. Tuommoinen 5 millisekuntia menee vielä ihan huomaamatta, muutaman kierroksen jälkeen aivot ovat suodattaneet tuon täysin huomaamattomiiin ja sitä tulee ennakoitua automaattisesti. Tämmöinen toimii vain johonkin tiettyyn rajaan saakka jonka jälkeen se käy häiritseväksi. Psykologiset seikat vaikuttavat tähän myös, tieto siitä että ohjain ja vastaanotin keskustelevat viiveellä saa aivot tietoisiksi tuosta omasta korjauksestaan ja sitä helposti näkee vikoja, mitkä tiedostamattaan suodattaisi pois.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 03.11.07 - klo: 00.04 kirjoittanut Hount »

Mika R

  • Vieras
Joo. Tuota.. mä en alun alkaen kyllä tarkoittanu niinkään radan kiertämistä, ajamista, ohjaamista sinänsä, vaan korjausliikkeitä silloin kun kaato on lähellä johtuen maan epätasaisuuksista ym. Kyllä nyt luulis Honkasenkin tietävän, vai onko kenties unohtunut, että silloin auttaa vaikka liipasimen puristus. Ei kauheen hallittu liike mutta refleksinomainen (en sano että olis refleksi) ja avot, auto pysyykin renkailla esim. voltin kautta ympäri. Toinen esimerkki on että auto meinaa kaatu kyljelleen, ei tarvii paljoakaan, ainakaan mun autossa renkaita kääntää vasta suuntaan, refleksinomaisesti ei kauhean hallitusti, kun auto on taas pyörillä.
Nämä voi riippua myös autosta. Mulla on on tuossa painopiste aika alhaalla ja lyhyt 325mm akseliväli. Voi olla että korjausliikeet on siinä erilaisia kuin jossain toisessa, vaikka tuon varaan en itse laita vaan ohjaimen. Se tuli itselle esille kun vaihdoin ohjainta.
Tässä on keskustelu shiftannu tuosta ajamiseen (renkaat maassa), joka kyllä hoituu vanhalla Spektrumillakin. Artsi ainakin näytti hyvin ymmärtävän mistä on kyse.
Kumma juttu kun Hoke itse ajaa Spektrum Prolla ja nyt ikäänkuin täällä äänestää kuinka riittävä "vanha" spektrum on. Mistä on kyse?

ps. en minä itse radion vaihtoa keksinyt loppukesästä; vinkki tuli kokeneelta kuskilta. En vaan ehtinyt yhtään kisaa sillä ajaa. Hong Nor mutakisan vedin Spektrumilla, siinä ei tdellakaan ollu ohjaimella väliä, olis riittäny vaikka mun mini-Infernon ohjain.
« Viimeksi muokattu: 03.11.07 - klo: 09.14 kirjoittanut Mika R »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Voi Mika sentään...

Olen tuonut ilmi hyvinkin vahvasti että perus spektrum on vähintäänkin riittävä vähintäänkin jokaiselle perus harrastajalle, ja radiolaitteiston nopeuttaminen on se vihonviimeinen virityskohde joka kannattaa ylipäätään tehdä.

Sinä otit ohjain asian puheeksi (enkä todellakaan yritä sitä sinulta omia).
Alunperin perus harrastaja oli harkitsemassa kahden auton välillä.
Ihmetteli radioiden riittävyyttä ja keksit mennä mainostamaan kuinka pitää olla nopein mahdollinen datansiirto että voi tehdä niitä korjauksia mitä on radalla nähnyt kokeneempien tekevän...

Helvata sentään kun EI TARVITSE!!!!
Perus setillä pärjää vähintäänkin kiitettävästi... Pro setistä hyötyy kun on reilusti ajanut... mutta silloinkin vain marginaalisesti.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Tuohon Hount:n tekstiin lisätäkseni ja kuten aiemmin sanoin niin tuo silmänpäivitystaajuus ei ole yksiselitteinen juttu, se 25fps on vain erinomainen keskiarvo. Yhdysvaltain armeija on testannut parhaimpien hävittäjälentäjiensä silmänreakointikykyä ja olivat päässeet sellaiseen että parhaimmillaan jotkut pilotit olivat erottaneet simulaattoritestissä 1/220 sek välähdyksen ja vielä tunnistaneet välähdyksen aiheuttaneen viholliskoneen mallin. Tuskin olivat tähän päässeet ilman treenausta.

Tuota Hount:n kuvaamaa aivojen informaation käsittely kykyyn auttaa se että treenaa - tällöin juuri osa siitä ajamiseen liittyvästä prosessista siirtyy 'reflekseiksi' ts. ei tietoisiksi prosesseiksi, ihan samaan tapaan kuin että sydän lyö; kärjistetysti.

Kokeneempi kuski näkee huomattavasti aikasemmassa vaiheessa että kohta auto lähtee sivuluisuun, tekee korjausliikkeen tai että hypyssä on korjattavaa tai että onko auto ylipäänsä sellaisella linjalla että hyppy kannattaa. Tässä vaiheessa kun ajotaidot ovat; on tuon radion ja kilpurin välisen viiveen merkitys huomattavasti suurempi!

En ole ihan varma mistä tässä nyt kiistellään mutta fakta on että aloittelevan kuljettajan ei kannata miettiä omalla kohdallaan radionopeuksia vaan keskittyä treenaamiseen. Treenaamisella siirretään tätä silmän tekemää työtä tuonne 'ei tietoiseen suoritusyksikköön' :p

Mitä tähän vielä tulee niin treenaamistakin voi tehdä monella tapaa...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Ainakin meillä oli tänään ihan helvatan hauskaa Myyrissä ajamassa Näädän, Tompan ja muitten kanssa; saatiin hyvät latenssinaurut  :grin:  :cheesy:

Tulkaa juttelee radalle/radalla jos haluatte keskustella tuosta radio-asiasta lisää, siellä minäkin siitä kuulin, kovemmilta jätkiltä, kun asiaa ehdottivat.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Määrittele kovemmat jätkät...
Kovemmat kuin ketkä???
Kovat mistä kohtaa???

Mika R

  • Vieras
No ihan kisatuloksia ja kierrosaikoja vertaamalla meikäläiseen ja keskitasoon, meikäläiseen vielä toistaseks :grin:

Toi eilinin heitto oli kyllä sarkasmia kun alkoi tuo 1. persoona pikkasen korostua viesteissä

Kyllä sä olet Hoke nopea jos se halusit kuulla, pikkasen vaan vois avartaa katsantokantaa minusta tässä kohtaa ja myöntää et välineillä on väliä
« Viimeksi muokattu: 03.11.07 - klo: 18.43 kirjoittanut Mika R »

Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ainakin meillä oli tänään ihan helvatan hauskaa Myyrissä ajamassa Näädän, Tompan ja muitten kanssa; saatiin hyvät latenssinaurut  :grin:  :cheesy:

Tulkaa juttelee radalle/radalla jos haluatte keskustella tuosta radio-asiasta lisää, siellä minäkin siitä kuulin, kovemmilta jätkiltä, kun asiaa ehdottivat.
Määrittele kovemmat jätkät...
Kovemmat kuin ketkä???
Kovat mistä kohtaa???
No ihan kisatuloksia ja kierrosaikoja vertaamalla meikäläiseen ja keskitasoon, meikäläiseen vielä toistaseks :grin:

Toi eilinin heitto oli kyllä sarkasmia kun alkoi tuo 1. persoona pikkasen korostua viesteissä

Kyllä sä olet Hoke nopea jos se halusit kuulla, pikkasen vaan vois avartaa katsantokantaa minusta tässä kohtaa ja myöntää et välineillä on väliä



Pahoittelen amatöörimäisyyttäni,mutta

Esim: Kyosho inferno 7,5 ---2004->gx-21 vs. Hobao hyper 8,5 pro->o.s v-spec... kaksi yhtä taidokasta kuljettajaa =taspeli??
Hobao Hyper 8,5

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
niin... puhehan on ollut radioista, ei autoista/moottoreista.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
EI EI EI, ei voi sanoa noin. Eikäs muute Mp7.5 mielestäni ole malleja kuin SP1 ja SP2 sekä 777 yms, ei vuosimallin perusteella.

1. Auton säädöt vaikuttavat asiaan todella paljon. Mutta, tommoinen GX21 on niin laiska, että esim. suorilla se jää takuu varmasti V-Specille.

2. Kahta huippukuskia ei voi samaistaa, toinen on parempi esim. mutkissa, toinen hypyissä.

Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
EI EI EI, ei voi sanoa noin. Eikäs muute Mp7.5 mielestäni ole malleja kuin SP1 ja SP2 sekä 777 yms, ei vuosimallin perusteella.

1. Auton säädöt vaikuttavat asiaan todella paljon. Mutta, tommoinen GX21 on niin laiska, että esim. suorilla se jää takuu varmasti V-Specille.

2. Kahta huippukuskia ei voi samaistaa, toinen on parempi esim. mutkissa, toinen hypyissä.

NYT TULEE TOTTA!!! kaverilla on hyper 8 siinä v-spec mulla inferno :( ja gx-21. kiihdytyksessä jää , mutta ei paljon ja huiput on lähes samat jos et usko kysy, niin CluBBaH:ilta

molemmissa oli hyvät säädöt,mutta tietenkin v-spec on parempi. en halua mokaa mutta näin sen omin simin. En todellakaan väitä että kyoshon vakiokone on parempi kuin o.s. v-spec... :smiley:
« Viimeksi muokattu: 03.11.07 - klo: 21.22 kirjoittanut Kyöstimään »
Hobao Hyper 8,5

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tuo huippunopeus johtuu käsittääkseni siitä mitkä välitykset on ja paljonko kone kiertää..eli auto jossa on laiskempi tai vähemmän kiertävä kone, mutta pitemmät välitykset voi kulkea lujempaa kuin paljon tehokkaammalla koneella varustettu auto..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Kyöstimään

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tehokaan ei aina ratkaise. katso teamhobaon sivuilta os v-specin tehot 2,5hp ja kyoshon on 3,5hp(mistä lie kuullut). säädöt merkitsevät paljon. kiihdytyksessä renkaat,maximi nopeudessa välitykset. kyllä niitä säätöjä riittää.
Hobao Hyper 8,5