Kirjoittaja Aihe: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)  (Luettu 229617 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #420 : 22.10.09 - klo: 00.52 »
No ei tommosia yksittäisten kuskien osalistoja kannata katsella, ethän voi tietää edes kaverin reuhaamisen ja koheltamisen määrää. durgaan ja 511 tosiaan menee samat ripustusten osat. Itse durgalla ajaneena pidän autoa kestävänä ja laadukkaana, luultavasti paras hintalaatusuhde.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #421 : 22.10.09 - klo: 01.08 »
Mutta onko autossa sitten mitään ns. "ongelmakohtaa"? Jotain, mikä olisi vaivannut monia durgakuskeja?

Kyllä tuo juu ihan laatupeliltä vaikuttaa, ja varaosasaatavuudeltaan tosiaan paras vaihtoehto.
| Academy | Axial |

Poissa DTFin

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #422 : 22.10.09 - klo: 09.37 »
Mutta onko autossa sitten mitään ns. "ongelmakohtaa"? Jotain, mikä olisi vaivannut monia durgakuskeja?

Kyllä tuo juu ihan laatupeliltä vaikuttaa, ja varaosasaatavuudeltaan tosiaan paras vaihtoehto.
Ainoa ongelmakohta mihin itse olen törmännyt normi DB01:ssä on ollut takatukivarren pidikkeen kestävyys, ei edes hiilikuituvahvisteinen kestänyt ulkokäytössä itsellä, mutta johtuu osittain siitä, että kokemusta RC -autoista oli tasan nolla ja ajoin kuin mielipuoli. Kerran tosin hajosi mielestäni liian helposti. Vaihdoin tuohon alumiinisen suosiolla ja nyt on kestänyt. Tuossa R -mallissa nuo ovat alumiinia jo valmiiksi.
Pelkään pimeää, hämähäkkejä ja Vaasan radan triplaa!
Tamiya | Novak | Speed Passion | GM | Futaba | Savöx

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #423 : 22.10.09 - klo: 09.49 »
Mutta onko autossa sitten mitään ns. "ongelmakohtaa"? Jotain, mikä olisi vaivannut monia durgakuskeja?

Kyllä tuo juu ihan laatupeliltä vaikuttaa, ja varaosasaatavuudeltaan tosiaan paras vaihtoehto.
No jos hakemalla hakee, niin etuiskarin (TRF) varret napsuvat joskus melkosen pienestäkin sopivasta osumasta. Yleensä iskarinvarren katkeamiseen vaaditaan kyllä kisatilanne ja toinen osapuoli.

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #424 : 22.10.09 - klo: 09.54 »
Mutta onko autossa sitten mitään ns. "ongelmakohtaa"? Jotain, mikä olisi vaivannut monia durgakuskeja?

Kyllä tuo juu ihan laatupeliltä vaikuttaa, ja varaosasaatavuudeltaan tosiaan paras vaihtoehto.

511 vs. durgaR, noissa ei taida hirveesti olla eroa kestävyyden puolesta. Durga kuskeilla tosin tuntuu menevän noita takaiskaritorneja jonkin verran (sisällä ajettaessa). Mut noista kahdesta durgan R malli on varmasti parempi (kriteerit: hinta ja kestävyys).
« Viimeksi muokattu: 22.10.09 - klo: 16.39 kirjoittanut redman »
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #425 : 22.10.09 - klo: 13.34 »
Mutta onko autossa sitten mitään ns. "ongelmakohtaa"? Jotain, mikä olisi vaivannut monia durgakuskeja?

Kyllä tuo juu ihan laatupeliltä vaikuttaa, ja varaosasaatavuudeltaan tosiaan paras vaihtoehto.
No jos hakemalla hakee, niin etuiskarin (TRF) varret napsuvat joskus melkosen pienestäkin sopivasta osumasta. Yleensä iskarinvarren katkeamiseen vaaditaan kyllä kisatilanne ja toinen osapuoli.

Itselläkin on noita iskarinvarsia katkennut sisäajossa pari kappaletta, molemmat tosin johtuivat kuskin virheestä, eli ilmalento tolppaan iskari edellä. Mutta toisaalta yhtälailla ne on vaarassa TRF511:ssä kuin db01:ssä.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #426 : 22.10.09 - klo: 13.47 »
Tukivarret päivittyy 501 versioihin ajan mittaan kun kevennetyt R/511 varret napsuu poikki, iskaritornit on seuraava paikka missä napse käy jos tullaan torni edellä alas. Kun tornit päivittää hiilikuituisiin tai alutorneihin niin diffikansi toimii sen jälkeen sulakkeena, jus kokeillaan että auttaako keittäminen kestävyyteen.

Ainakin takadiffiin kannattaa laittaa 501 teräksiset ulostulot niin kestää sekin paremmin, toki tämä on enemmän makuasia mutta 501 ulostuloilla tulee huolettomampia kilometrejä. Ylälinkkien pallot voi myös päivittää teräksisiin, orkkikset on samaa matskua kuin ristipääruuvit ja katkeaa/vääntyy kun aikansa kolistelee. Hubit ja kääntöpalat voi halutessaan myös päivittää aluversioihin, pojalla kestää molemmat kun mulla taas napsuu edestä rikki.

Centerin rata tuntuu olevan rankempi osille kuin Lippiksen paana, syksyn aikana vaihdettu saman verran osia kuin viime kevättalvena Lippiksessä...

Nyrkkisääntönä voi sanoa että kun peli on säädöissä niin osien vaihtotarve vähenee merkittävästi kun peli pysyy paremmin pyörillään :wink:

Kylätason RC-kuski.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #427 : 22.10.09 - klo: 13.57 »
Lippiksen rata tuntu ainakin omilta kokemuksilta enemmän osia napsuttelevalta.

Voisko olla että oot saanu senverran vauhtia lisää viimetalvesta, että nyt kohelletaan kovemmalla vauhdilla ja sen takia osia tuntuis paukkuvan herkemmin.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #428 : 22.10.09 - klo: 15.53 »
Nii, tai sitten kesän ajamattomuus kohelluttaa ja kolistelee vielä enemmän. Vauhtia mulla on pelkästään silloin kun poljetaan pitkää hiacee kohti varaosakauppaa... :grin:
Kylätason RC-kuski.

Poissa ull3

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #429 : 23.10.09 - klo: 21.50 »
Itse pidän Durgaa kestävänä tosin osia on mennyt aika huolella rikki.
Osa osista mennyt pienistä kolhuista mutta mun ajotyylillä se ei kauaa kestä.

Minut tuntevat henkilöt tietää mistä puhun, muilla kestää ja mulla ei.

Täällä sitä Ranskassa odotellaan että päästään takas suomeen ajelemaan  :mrgreen:
Näillä eteenpäin!

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #430 : 23.10.09 - klo: 22.11 »
Itse pidän Durgaa kestävänä tosin osia on mennyt aika huolella rikki.
Osa osista mennyt pienistä kolhuista mutta mun ajotyylillä se ei kauaa kestä.

Minut tuntevat henkilöt tietää mistä puhun, muilla kestää ja mulla ei.

Täällä sitä Ranskassa odotellaan että päästään takas suomeen ajelemaan  :mrgreen:

Itselläkin on db01 kestänyt melkoista pommitusta. Vaikka eihän tuo oma enää aivan vakio ole...

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #431 : 23.10.09 - klo: 22.22 »
Onko mofilla & ull3:lla lähtökohtaisesti se perusdurga viritettynä vai tuo päivitetty R, ehkä sekin selviäisi jo lukisi topikin läpi mutta nyt ei jaksa...
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #432 : 23.10.09 - klo: 22.25 »
Ull3lla muistaakseni ainakin on ärrä.

E: näyttää siltä, että päädyn sittenkin academyyn, tosin mixaan siihen TRF iskarit, ne kun näyttävät toimivan niin pirun hyvin. Academy vaan nyt tulee "ajokuntoon" halvemmalla, vähemmän päivitettävää osaa; renkaat toimii, eikä tartte päivitellä alkuun jotain osia.

Saa ny nähdä, mieli muuttunut jo niin moneen kertaan.. Tamiya, academy, tamiya, academy, amiya, tacademy. On vaikeeta ku juttelee vuorotellen eri autojen kuskeille :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 23.10.09 - klo: 22.55 kirjoittanut Futaba »
| Academy | Axial |

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #433 : 23.10.09 - klo: 23.08 »
Academyn avonainen spurri ainakin piti mut kaukana siitä, mutta johtuu tosta Ansmanista aika pitkälle. Durgan TÄYSIN suojattu veto on -ehkä- en tiedä kun ei ole kokemusta, kova juttu.
Onhan toi spurrijuttu huomioitu tossa Academyssä kun paketin mukana tulee noin kuusi varaspurria:)
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #434 : 23.10.09 - klo: 23.21 »
Durgan omistajana uskon ettet academyssäkään huonoon autoon rahojasi laita..

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #435 : 24.10.09 - klo: 00.02 »
Ull3lla muistaakseni ainakin on ärrä.

E: näyttää siltä, että päädyn sittenkin academyyn, tosin mixaan siihen TRF iskarit, ne kun näyttävät toimivan niin pirun hyvin. Academy vaan nyt tulee "ajokuntoon" halvemmalla, vähemmän päivitettävää osaa; renkaat toimii, eikä tartte päivitellä alkuun jotain osia.

Saa ny nähdä, mieli muuttunut jo niin moneen kertaan.. Tamiya, academy, tamiya, academy, amiya, tacademy. On vaikeeta ku juttelee vuorotellen eri autojen kuskeille :mrgreen:

Moi!

Ei durgaan siis r malliin tarvii päivitellä mitään osia.
jos haluaa päivittää jotain niin laittaa diffin teräksiset ulostulot (ei pakolliset).
itse ajoin ulappatorin kisassa paketista tulleilla iskari öljyilläkin ja hyvin toimi.
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #436 : 24.10.09 - klo: 00.11 »
Kovasti kuulin juttua, ettei ainakaan vakiorenkaat toimisi erityisen hyvin Rc-centerissä. Kitin mukana tulevat ruuvit ovat myös kuulma kovin pehmeää tavaraa, ja titaaniruuvisettiä on monet mainostaneet lähes pakolliseksi varusteeksi.
| Academy | Axial |

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #437 : 24.10.09 - klo: 00.13 »
Kovasti kuulin juttua, ettei ainakaan vakiorenkaat toimisi erityisen hyvin Rc-centerissä. Kitin mukana tulevat ruuvit ovat myös kuulma kovin pehmeää tavaraa, ja titaaniruuvisettiä on monet mainostaneet lähes pakolliseksi varusteeksi.

R:n mukanahan ei edes renkaita tule. Mutta paremmat ruuvit on kyllä aika ehdoton hankinta.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #438 : 24.10.09 - klo: 00.15 »
Jaa ne renkaat puuttui tästäkin. No jos noilla Tamiyan renkailla ei mitään tehnyt, niin eipä se kai tilannetta muuta juurikaan.
| Academy | Axial |

Poissa tomije

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #439 : 24.10.09 - klo: 00.26 »
Moro,

Jos haluat suoraan perus setupilla toimivan pirssin ilman kauheeta säätämistä, osta 511/501 tai durga R. (aivan sama mikä noista, toimivat kaikki samanlailla).

Verrattuna esim asson b44, tamiya on helppo ja "pehmeä" ajaa hyvä aloittelijalle mihin itsenikin luen.

Tämä pehmeys ja helppo ajettavuus ei tietenkään tarkoita sitä että kys. malli olisi hidas radalla, senhän olemme kaikki nähneet (paitsi ei mun ajosta) :grin:.
JQ products, Hobbyfactory, EA-import

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #440 : 24.10.09 - klo: 00.29 »
Onko mofilla & ull3:lla lähtökohtaisesti se perusdurga viritettynä vai tuo päivitetty R, ehkä sekin selviäisi jo lukisi topikin läpi mutta nyt ei jaksa...

Perus db01 jota on ajan myötä päivitelty jonkin verran:

- titaaniruuvisarja + palloruuveja vaihdettu teräksisiin sitä mukaan kun on alkuperäisiä katkennut
- alumiiniset tukivarren pidikkeet eteen ja taakse
- 501X tukivarret
- alumiiniset hubit takana, alumiiniset hub carrierit edessä
- 511 vetarit ja ohjauspalat edessä, takana (toistaiseksi) vakiot, 511 vetarit tulee kyllä myös taakse jossain vaiheessa, mutta kun ei vakiotkaan ole hajonneet niin vielä niin ei ole tullut vaihdettua
- slipperi
- hiilikuituiset iskaritornit
- TRF (501X) iskarit
- hiilikuituvahvisteinen diffikotelo edessä
- front one-way

Muutama kommentti noihin ettei kukaan saa väärää käsitystä:
- alkuperäiset diffikotelot eivät varsinaisesti hajonneet, mutta edestä meni yhden ruuvin kohdalta kierteet niin vaihdoin suoraan varaosana olleen hiilikuituvahvisteisen tilalle.
- iskaritornit on vaihdettu paremman säädettävyyden vuoksi, ei siksi että alkuperäinen olisi hajonnut
- etuvetarit eivät ole hajonneet, mutta kun tuossa sattui yksi ohjauspala hajoamaan, niin hommasin tuon paketin jossa tulee 511 vetarit ja ohjauspalat mukana
- hub carrier edestä ei hajonnut, mutta yhdestä onnettomasta palloruuvista katkesi ruuvi alkuperäisen sisään, enkä sitä jaksanut yrittää poistaa, niin ostin suoraan alumiinisen tilalle
- alkuperäiset tukivarsien pidikkeet eivät hajonneet, mutta ennakoin tilannetta jossa niin kävisi, niin hommasin suoraan alumiiniset.

PS. Ellei nyt erityisen halvalla saa vakio DB01:stä, niin mielestäni kyllä ehdottomasti se DB01R kannattaa hommata. Kunhan muistaa että vakiohintaan tulee lisäksi kori ja renkaat, ja mahdollisesti titaaniruuvit, tai jotkin muut paremmat ruuvit jos löytää.

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #441 : 24.10.09 - klo: 00.55 »
Mites muuten toi front one-way vaikuttaa kulkuun, onko siinä etuakselissa ns.lukkoperä?
Oonko ihan hakoteillä..
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #442 : 24.10.09 - klo: 00.58 »
Mites muuten toi front one-way vaikuttaa kulkuun, onko siinä etuakselissa ns.lukkoperä?
Oonko ihan hakoteillä..

Etuakseli toimii vetosuuntaan kuin lukko, mutta jarrutuksessa jarruttaa vain takarenkaat kuten takavedossakin ja eturenkaat pyörivät vapaasti (kumpikin erikseen). Ainakin omaan ajotyyliin sopii hyvin, erityisesti näin talvella sisäradalla.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #443 : 24.10.09 - klo: 07.03 »
Durgan TÄYSIN suojattu veto on -ehkä- en tiedä kun ei ole kokemusta, kova juttu.

Tämä oli yksi syy miksi vaihdettiin 501 DB01R:ään, hihnat ja diffit on hyvin suojassa pölyltä/lialta, lisäksi diffien irroitus on selkeästi helpompaa kuin 501:ssä.

Vinkkiä, hihnakotelon pohjalle voi laittaa pariin kohtaan hieman vaseliinia, jos sinne hihnakoteloon eksyy hiekkaa niin se ei jää pyörimään hihnojen/diffien väliin. Hiekkaa sinne yleensä menee jos ei muista laittaa teippiä siihen reikään mistä pääsee käsiksi moottorin ruuviin tai varikolla kun mekkaa niin hiekkaa voi eksyä hihnakoteloon :wink:

Kaikkia autoja yleensä päivitetään oman mieltymysten mukaan, toiset ajaa vakiolla kun toisilla pitää olla blingiä ja kestävämpää osaa, siitähän se on kiinni miten pitää pelit pystyssä. Jos paljon aikoo ruuvata niin kuusiokolot kannattaa vaihtaa, aiemmin laitoin linkkiä mistä saa hyviä ruuveja kohtuuhinnalla.

DB01R on siitä kiva peli että pääsee huippuajettavuuteen pilikkahinnalla, verrokkina TRF501 ja R ei ajettavuudessa häviä sille millään tavalla. Ja se RF:än varaosapalvelu, voiko sitä muuta merkkiä enään miettiä? :grin:
Kylätason RC-kuski.

Poissa goudha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #444 : 24.10.09 - klo: 09.10 »
Kiitoksia Koheltajalle ruuvivinkistä :wink:

Kävin pari päivää sitten hakemassa Sepolta kunnon ruuvit ja 2mm kuusiokolomeisselin, joka käy noihin kaikkiin ruuveihin, helpottaa mukavasti rassaamista. Tuli ruuvit ja meisseli yhdessä puolet halvemmaksi kun kaupan titaaniruuvisarja ja kattaa 95% Durgan ruuveista. Joitain pituuksia ei ollut, joten ne tuli otettua 1-2mm lyhyempinä :cool:

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #445 : 24.10.09 - klo: 09.25 »
Tällaisen vinkin muuten kuulin tuossa kuukausi tai pari sitten mm. diffin säätöä ajatellen. Eli eräs durgan omistaja oli porannut läpireiän tosta keskimmäisen kannen läpi niin, että reikä meni myös spurrin läpi. Sen jälkeen ei tarvitse enää kantta avata jos haluaa pitää spurrin paikoillaan, vaan voi laittaa esimerkiksi ruuvimeisselin siitä reiästä läpi ja se pitää spurrin paikoillaan. Itse en tätä ole kyllä kokeillut, mutta voisihan tuo mahdollisesti toimia hyvinkin. Ainakin se on huomattavasti helpompaa kuin ruuvata kansi auki aina jos tuota tarvitsee tehdä.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #446 : 25.10.09 - klo: 06.09 »
Kerrompa omia kokemuksia, mulla siis on se DB01 malli.

Autolla on nyt ajettu paikallisella Espoo RC Center baanalla.

Hiukan ihmettelen, et muut ovat saaneet tuhottua orkkis ristikanta ruuvit.
Itse olen omaa autoa roplannu, tottakai, ja enkä ole saanut tuhottua ensimmäistäkään kantaa.

Muuta saldoa on molemmat ala taka tuki varret.
Repeytyivät irti hingepinneistä, alumiiniset hinge pinnien kannattimet ei ollu moksiskaan.

Oikea Casterpala rikottu myös.

Tässä kun himassa vähä mekkas autoa, niin huomasin, että orkkis siipituet ottaa hyvin
hittiä vastaan ja taipuvat hieman.
Tosin ne saa kiltisti vääntelemällä suoriksi, parempi et vääntyilevät eikä mene rikki.

Diffejä en ole vielä polttanut, niiden kireyttä olen ihan tarkoituksella tarkkaillut.

Orkkis renkailla mennään, 3Racing:eja testasin.
Pitää kysellä testi lainaan noita shumin kumeja, mitä Kohellus hehkutti.

Toni  :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa jannem

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #447 : 25.10.09 - klo: 07.46 »
Luin tämän threadin läpi ja aloin miettimään tätä durgaa vaihtoehtona aloittamaan tätä harrastusta. Mitenkäs kun esim. racingfactoryn sivuilla myydään ilmeisesti tätä perusmallia durgasta ja suosittelette tuota R mallia, niin onko tuota R:ää mistä saatavissa?

Tällä hetkellä liikutaan aika lowbudjet meiningillä, eli mitkä sälät olisi tarpeellista hommata auton kylkeen. Radio, akut ja laturi välttämättömät, mutta mitä muuta?

- Janne

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #448 : 25.10.09 - klo: 08.23 »
Kyllä sitä ärrä versioo saa sieltä Racing Factorystä.

Toni  :wink:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa jannem

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #449 : 25.10.09 - klo: 08.45 »
Menee vissiin siis tuolla DB01R nimellä. Täytyykin huomenna käydä katsastamassa. Kiitoksia!