Kirjoittaja Aihe: HPI Savage 21 / 25 / SS  (Luettu 157684 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa !Ottoi

  • Tulokas
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #540 : 11.01.04 - klo: 20.36 »
Mä aijon hommaa tollasen savage 25tosen...
Niinkuin mun bestis joka mut yllytti tähän RC juttuun..
HÄN EI PALJON ESITTELYÄ KAIPAA HÄN OON !MARCO! 8)
Tähän kuuluu kuva -->  <--

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
ÖHKÖM!!!!!
« Vastaus #541 : 11.01.04 - klo: 20.38 »
joo en paljoo esittelyjä kaipaa ainakaan jos sä oot äänessä.. ;)

Poissa !Ottoi

  • Tulokas
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #542 : 11.01.04 - klo: 20.46 »
Miks toi sivu 20 ei toimi?
Paljo tollanen savage 25 maksais jos posti kulut lisättäs vantaalle?
muokattu: 40sek sen jälkee ku kirjotin ton:Nyt 20 sivu toimii.
Tähän kuuluu kuva -->  <--

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #543 : 11.01.04 - klo: 20.48 »
otto siirryhhän tonne hintakeskustelujen puolelle (vapaa keskustelu) siellä on hinta keskustelut..  :wink:

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #544 : 21.01.04 - klo: 16.41 »
Mitä eroa on 15 ja 20 prossasessa NITROSSA, savagen käyttäytymistä ajatellen? OLLAANKO NYT ONNELLISIA??? :evil:  :evil:

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #545 : 22.01.04 - klo: 20.04 »
oliko toi tyhmä vaitosityhmä kysymys??  :roll:  vastatkaa  :|

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #546 : 22.01.04 - klo: 22.07 »
Lainaus käyttäjältä: "!marco!"
oliko toi tyhmä vaitosityhmä kysymys??  :roll:  vastatkaa  :|


Tosityhmä.

Lainaus käyttäjältä: "!marco!"
Mitä eroa on 15 ja 20 prossasessa bensassa, savagen käyttäytymistä ajatellen?


No mitä yleensä nitro vaikuttaa palaessaan? Nitro on räjähdysaine ja jos sitä on enemmän niin mitä tapahtuu?? pystyy päättelemään maalaisjärjellä!

Joten, pliis harkitse ennen kuin kirjoitat jotain yhtä tyhmää.

-M.V
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #547 : 22.01.04 - klo: 23.11 »
joo, ja se ei oo bensaa vaan nitroa tai polttoainetta tai gasoa tai mitä tahansa muuta mutta ei sitä. bensaa käytetään 1/5 autoissa ja ainakin minua häiritsee bensasta puhuminen

Poissa topemu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #548 : 23.01.04 - klo: 09.24 »
Lainaus käyttäjältä: "!marco!"
Mitä eroa on 15 ja 20 prossasessa bensassa, savagen käyttäytymistä ajatellen?


Kiinnostaisi tietää onko tuleeko tuosta 15 => 20 siirtymisestä suurta eroa tehoissa eli siis kannattaako alkaa käyttä piristetympää nitroa, vai ennemminkin ajaa miedommalla myrkyllä? Onko paljon eroa koneen kestävyyteen tai johonkin muuhun?

Mielestäni ihan asiallinen kysymys joka kaipaa asiallista vastausta, vaikka vaatikin ehkä pientä tarkennusta.
>--> Chaos is order understood only a few <--<

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #549 : 23.01.04 - klo: 09.40 »
Joo, mun pitikin vastata vielä tähän juuri tuota mitä kysyit tarkennuksena mutta ehdit ensin  :D

Eli tehonlisäys 15% --> 20% ei ero luultavasti ole olennainen, käynti saattaa parantua

Sen sijaan 10 --> 25 on varmasti ero jo tuntuva

Itse en ole juuri huomannut eroa 10 --> 15%, mutta käytän 15%

Varman päälle jos haluaa pelata ja säästää konetta ajaisin savagea 10 tai 15% nitrolla koska kisaamisestahan ei ole kysymys. Tehot on haettava muualta:
- välitykset
- kone ja oikein säätäminen
- pilli
Tuskinpa tehon puutetta ainakaan Savage 25:ssa tulee

Sinänsä kysymys oli hyvä (poislukien bensasta puhuminen), mutta vastauksen tivaaminen sen sijaan ei. Eihän kaverilla ole edes autoa, joten tuskin sillä nyt niin kiire oli.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #550 : 23.01.04 - klo: 10.01 »
Joskus pikkupoikina me testailimme yhdessä lennokkimoottorissa 5-25 % polttoaineita 5% välein. Eli kone oli sama ja säädöt tehtiin kullekkin polttoaineelle optimaalisiksi. Mittaus menetelmänä oli kierrosluku, pukissa sopivalla potkurilla. Yllättäen kierrosluku lisääntyi vain 100-150 rpm, kun polttoaineessa nitro lisääntyi 5 %. Suurempi ja ihan selvästi havaittava ero oli kuitenkin sillä, että esim. 15 % polttoaineella kone kävi huomattavasti paremmin kuin esim. 5 % polttoaineella. Ero ei ollut enää havaittavissa 15 % ja 25 % välillä. Eli tämän testin lopputuloksena voidaan sanoa:

- Tehon lisääntyminen ei ole merkittävää nitron lisääntyessä. Eli jos tehon puute vaivaa, niin uutta konetta pitäisi harkita.
- Jos kone käy huonosti, niin nitroa kannattaa lisätä.
- Tämä testi ei ole ammattilaisten suorittama ;-)

Toissa kesänä päätimme kokeilla hieman erilaista testiä. Testi ympäristönä oli 1/8 krossari, tutka ja polttoaineena 16 % ja 25 % Sidewinderiä.  Auton säädöt olivat luonnollisestikin samat molemmilla polttoaineilla ja moottori säädettiin parhaan kykymme mukaan kohdalleen molemmilla kerroilla. 16 % polttoaineella auto kulki keskimäärin noin 75 km/h ja 25 % polttoaineella keskimäärin noin 77 km/h. Eli jälleen vaikutus oli melkoisen pieni.

Myöhemminkin olen tuon nitron vaikutuksen huomannut. Minulla on yksi Kyoshon kone, joka on ihan hyvässä kunnossa. Se ei kuitenkaan ole koskaan suostunut pysymään kunnolla käynnissä 10 % tai 16 % polttoaineella. Kone toimii kuitenkin erinomaisesti 25 % polttoaineella.

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #551 : 23.01.04 - klo: 10.10 »
Nonnii, siinäpä hyvää infoa jälleen!
Kuitenkin näyttää olevan niin että porukka huomaa olennaisen tehonlisäyksen kun siirtyy 10:stä 25:een. Voihan olla ettei näy huippunopeudessa mutta kiihtyvyydessä tmv
Itse käytän juuri tuota 15% koska se käy paremmin kuin 10, en tehojen takia sinänsä

Poissa topemu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #552 : 23.01.04 - klo: 13.19 »
Kiitti hyvistä vastauksista. Toi nitromäärän vaikutus käyntiin oli mulle uutta, jota kannattaa varmaan koittaa jos ja kun tulee huono käyntisyyttä. Ei muutakuin pyörittämään koneita käymään...
>--> Chaos is order understood only a few <--<

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #553 : 23.01.04 - klo: 14.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Joo, mun pitikin vastata vielä tähän juuri tuota mitä kysyit tarkennuksena mutta ehdit ensin  :D

Eli tehonlisäys 15% --> 20% ei ero luultavasti ole olennainen, käynti saattaa parantua

Sen sijaan 10 --> 25 on varmasti ero jo tuntuva

Itse en ole juuri huomannut eroa 10 --> 15%, mutta käytän 15%

Varman päälle jos haluaa pelata ja säästää konetta ajaisin savagea 10 tai 15% nitrolla koska kisaamisestahan ei ole kysymys. Tehot on haettava muualta:
- välitykset
- kone ja oikein säätäminen
- pilli
Tuskinpa tehon puutetta ainakaan Savage 25:ssa tulee

Sinänsä kysymys oli hyvä (poislukien bensasta puhuminen), mutta vastauksen tivaaminen sen sijaan ei. Eihän kaverilla ole edes autoa, joten tuskin sillä nyt niin kiire oli.


sanoikko että mulla ei oo autoa?? on mulla sandmasteri.. ja kohta savage..  :!:  :!: niin ja jos ajaa koneen vaikka 15 prossasella sisään niin voiko siirtyä sisäänajon jälkeen 20% NITROÒN  :?

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #554 : 23.01.04 - klo: 14.44 »
Lainaus käyttäjältä: "!marco!"

sanoikko että mulla ei oo autoa?? on mulla sandmasteri.. ja kohta savage..  :!:  :!: niin ja jos ajaa koneen vaikka 15 prossasella sisään niin voiko siirtyä sisäänajon jälkeen 20% NITROÒN  :?


En oikein osaa sisäistää, miksi sisäänajo pitäisi suorittaa 15 % ja siirtyä tämän jälkeen 20 % polttoaineeseen. On tietenkin koneita, joiden ohjeissa käsketään suorittaan sisäänajo 5 % polttoaineella. Näin kannattaa tällöin tehdä ja siirtyä sisäänajon jälkeen siihen 20 %. Jos taas ohjeissa käsketään suorittamaan sisäänajo samalla polttoaineella kuin millä tulee ajamaankin, niin näin kannattaa myös tehdä.

Periaatteessa sisäänajo pitäisi suorittaa aina vaihdettaessa polttoaineen merkkiä tai nitromäärää. Toisaalta tuskin noin pienestä nitron lisäyksestä kummosiakaan haittoja on koneelle. Pientä säätöä joutuu ehkä tekemään.

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #555 : 23.01.04 - klo: 23.51 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"

En oikein osaa sisäistää, miksi sisäänajo pitäisi suorittaa 15 % ja siirtyä tämän jälkeen 20 % polttoaineeseen. On tietenkin koneita, joiden ohjeissa käsketään suorittaan sisäänajo 5 % polttoaineella. Näin kannattaa tällöin tehdä ja siirtyä sisäänajon jälkeen siihen 20 %. Jos taas ohjeissa käsketään suorittamaan sisäänajo samalla polttoaineella kuin millä tulee ajamaankin, niin näin kannattaa myös tehdä.

Periaatteessa sisäänajo pitäisi suorittaa aina vaihdettaessa polttoaineen merkkiä tai nitromäärää. Toisaalta tuskin noin pienestä nitron lisäyksestä kummosiakaan haittoja on koneelle. Pientä säätöä joutuu ehkä tekemään.

Näin on, mutta koska olemme Savage 21+ topicissa, niin ainakin Hpi Nitro Star 21+ BB kehoitetaan sisäänajamaan 20% nitrolla. Meillä oli hankaluuksia saada sisäänajossa kone käymään 16% nitrolla. Ekan sisäänajotankillisen jälkeen sekoitimme 16% ja 25% nitroa josta tulee pyöristäen n.20% ja johan alkoi kone käymään ja sisäänajo saatiin suoritettua kunnialla loppuun.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #556 : 24.01.04 - klo: 10.03 »
joten ostan tulevaan savageeni vain ja ainoastaan 20% NITROA!  :mrgreen:

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #557 : 06.02.04 - klo: 19.49 »
Kehotettii siirtää tää tänne...

Eli onko noissa Savage 21 ja Savage 25 paljonkin eroa (lähinnä moottorin tehossa)

Ku eihän hevosvoimissa oo eroo ku 0.2hp (2.3 ja 2.5), mut jos niis ei ois paljoo tehoeroo, ni miks sitte ois tehty toi 25?

Ja kuutiotilavuudessa taas on paljon enemmän eroa (3.5 ja 4.1)

Ja onko Savage 25 rakenteeltaan paljonkin erilainen kuin
Savage SS?

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #558 : 06.02.04 - klo: 20.33 »
Isompi vääntää paremmin. ei noita teholukuja kannata niin orjallisesti tuijottaa, ne on suuntaa antavia. samoilla annetuilla tehoilla voi moottoreiden välillä olla suuriakin eroja. se riippuu monesta tekijästä eli millasilla kierroksilla moottori antaa parhaan tehon (sweet spot) jne

Poissa WRC206

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #559 : 14.02.04 - klo: 23.30 »
Lueskelin äsken towerhobbiesin sivuilta savagesta ja minulle paljastui ikävä yllätys- savagessa ei olekkaan 2-vaihteista laatikkoa vaikka niin annetaan monessa paikassa ymmärtää. mielestäni "mukana tulee 2 eri kytkinkelloa" ei ole sama asia kuin "2-vaihteinen auto"!
- Tamiya solar car -

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #560 : 14.02.04 - klo: 23.49 »
Kyllä siinä tulee 2-tomaatti mukana. sehän on vakiovaruste.
Taas kehissä.. ;)

Poissa WRC206

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #561 : 14.02.04 - klo: 23.59 »
Onko ihan varmaa tietoa? Mikä juttu tuo 2 kytkinkelloa 15 ja 18 piikkinen ja yksi pääratas 49 piikkinen sitten on?
Olisi pakko saada selvyys kun tässä pähkäilen madforcen ja savagen välillä :?
Jos savage 25 rtr mallissa on 2-pykäläinen automaatti vaihde niin eiköhän peli ole selvä, savage tilaukseen ja madforce jää kauppaan.
Aika suolaset postikulut tulee kun tilaan towerista (n.80$) mutta silti jää reilusti yli satasen halvemmaksi kuin suomesta ostettaessa.
- Tamiya solar car -

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #562 : 15.02.04 - klo: 09.52 »
Kyllä siinä on ihan vakiona 2-portainen laatikko.  8)

http://www.towerhobbies.com/products/hpi/hpic1832.html
Kato sieltä sivun vasemmasta laidasta, jossa lukee features, ja 19. pompula ylhäältä lukien.  :D

Ja sit siihen tulee vielä mukaan kaks kytkinkelloa:
On-road ja Off-road (ei välttämättä kaikissa savageissa, mutta ainakin SS:ssä) Tämän pienemmän avulla keulitaan ja möyritään metsässä ja tällä isommalla pujotellaan pureten alphoja asfaltilla ja sellaista.  :wink:

Kyl se savage on kova peli :!:

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #563 : 15.02.04 - klo: 11.23 »
Laskin tossa miten paljon Savage maksais jos tilais towerista niin kyllä se siihen 500 euron pintään tulis  :lol: Jos tuolta vaan uskaltais tilata.
HPI Nitro MT2

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #564 : 15.02.04 - klo: 11.26 »
Joo, se 2-vaijteinen on toteutettu laatikon sisään, siksi vain yksi pinjoni eikö niin

Ehdottomasti Savage mielummin kuin suht kesy Mega Force, Kyöstin Mad Force vois olla lähempänä Savagea

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #565 : 15.02.04 - klo: 11.54 »
Joo...
Oon miettiny samaa, et uskaltaiskohan tilata towerista, mutta en oo uskaltautunu  :roll:
Ja päätin ostaa jonkun käytetyn Savagen...

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #566 : 15.02.04 - klo: 12.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Joo, se 2-vaijteinen on toteutettu laatikon sisään, siksi vain yksi pinjoni eikö niin

Ehdottomasti Savage mielummin kuin suht kesy Mega Force, Kyöstin Mad Force vois olla lähempänä Savagea

Mistäs sä tollasen Mega Forcen kiskasit?
Mad Forcestahan tässä on puhuttu Savagen vaihtoehtona!

Poissa WRC206

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #567 : 15.02.04 - klo: 20.15 »
omien laskujen mukaan towerista: savage 25 rtr, reverse module, rotostartin akku ja el caminon kori yht 544€ postikuluineen tulleineen ja veroineen.
- Tamiya solar car -

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #568 : 15.02.04 - klo: 20.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Jonttu"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Joo, se 2-vaijteinen on toteutettu laatikon sisään, siksi vain yksi pinjoni eikö niin

Ehdottomasti Savage mielummin kuin suht kesy Mega Force, Kyöstin Mad Force vois olla lähempänä Savagea

Mistäs sä tollasen Mega Forcen kiskasit?
Mad Forcestahan tässä on puhuttu Savagen vaihtoehtona!


Katos vaa, hyvä kysmys  :lol:
Sorry jos sekoitin, luin vissiin huonosti. No sitä sattuu..  :roll:

WRC206 544 ei kuulosta pahalta etenkin nyt kun dollarin kurssi on huono.. siks itsekin tilasin HPI SN Rallyn EPICin 18 koneella ja muita herkkuja siihen.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #569 : 15.02.04 - klo: 20.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "Jonttu"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Joo, se 2-vaijteinen on toteutettu laatikon sisään, siksi vain yksi pinjoni eikö niin

Ehdottomasti Savage mielummin kuin suht kesy Mega Force, Kyöstin Mad Force vois olla lähempänä Savagea

Mistäs sä tollasen Mega Forcen kiskasit?
Mad Forcestahan tässä on puhuttu Savagen vaihtoehtona!


Katos vaa, hyvä kysmys  :lol:
Sorry jos sekoitin, luin vissiin huonosti. No sitä sattuu..  :roll:

Alkaa vanhuus painaa papparaisen päälle,näkökin heikkenee :mrgreen: