Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1287141 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3840 : 03.06.12 - klo: 20.26 »
No nyt haisee palaneen käry...tai sitten jotain jäi ymmärtämättä.

En vielä avannut "spurrikoteloa", mutta otin sen tulpan pois ja yritin säätää slipper clutchia.

Siellä näkyy mutteri, jota siis säädetään avaimella vastapäivään löysemmälle ja myötäpäivään tiukemmalle.
Vääsin avaimella hiljaa löysemmälle, sitten lujempaa ja lujempaa kunnes rattaat ei enää pysy paikallaan alustaa vasten...mutta ei vaan mutteri liiku, ei kumpaankaan suuntaan...eikö tuon pitäs olla löysällä!??

GTI


Taitaa olla mutteri niin löysällä, että pääsee pyörimään tyhjää ja sen takia tulee palaneen käry.

No niin...seeveerii:
voin kyllä alkaa vitsailemaan kanssasi, mutta tämä foorumi ei ole siihen oikea ulottuvuus. Jos ei ole muuta sanomista, niin voi pysyä poissa tästä keskustelusta ja säästää kaikkien aikaa, kiitos.
GTI
Sori nyt ot, mutta yritin kyllä auttaa. Voit kyllä alkaa kiukuttelemaan muiden vastauksilille, mutta sillä et autoa kuntoon saa. Selitä vika ensikerralla tarkemmin niin säästyy kaikkien aikaa ja vaivaa...
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3841 : 03.06.12 - klo: 21.25 »
Mä en ole vielä nähnyt säädintä jossa olisi yksi vaihe pimeänä, moottoreita kyllä. No, oire on molemmissa sama ja kuvaus selvä eli takuukeikka. Moottori ja /tai nopari vaihtoon.
Soitto myyjälle ja siitä se lähtee purkautumaan.


Ja minä taas en ole nähnyt koskaan tällaista oiretta niin että se johtuisi moottorista.
Enkä ole kyllä nähnyt yhtään moottoria missä olisi yksi vaihe pimeenä... Ellei sitten koko moottoria ole onnistuttu polttamaan.

Säätimiä olen nähnyt reilu parikymmentä mistä on yksi vaihe pimeänä.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3842 : 04.06.12 - klo: 13.10 »
Pientä fiksiä pirssiin, durangon iskarit & uus etutorni.https://dl.dropbox.com/u/61458465/slash_etutorni.jpg Autosta lähti reipas 100g painoa pois kun vaihto 1/8 iskareista dex210:n iskareihin. Tänään varmaan tulee lunsfordin hingepin sarja myös. http://fi.eurorc.com/product/1540/lunsford-traxxas-rustler--stampede-hinge-pin-kit-10 ST-RC:n tekeleet joutaa romukoppaan, ei ne kestä suorana edes yhtä kisapäivää (voi toki johtua kuskistakin)


« Viimeksi muokattu: 04.06.12 - klo: 13.14 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3843 : 04.06.12 - klo: 13.26 »
Noi pinnithän on C-sokilla :shocked:
Ei taida Miron kyydissä pysyä paikoillaan :tongue:

No joo, on meilläkin jo STRC:n pinnit vähän mutkalla puolentoista vuoden käytön jälkeen. Ehkä joskus päivitystä isompiin vaikka JQ:n pinneihin. Ei kuitenkaan vielä.

Poissa GTI

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3844 : 04.06.12 - klo: 17.29 »
OT:
Seeveerii,
olet oikeassa että osa lukijoista tulkitsi väärin kirjoitukseni. 

Peace. Otetaan opiksi ja kohti uusia haasteita!

GTI

ps.Kiitos kaikille avustaneille.

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3845 : 04.06.12 - klo: 19.28 »
Omasta autosta kärähti ilmeisesti Velineon 3500 motti. Reipasta kiihdyttelyä asfaltilla 3s lipolla ja jonku ajan kuluttua vauhti hiipui ja autosta alkoi kuulua kaasua painettaessa epämääräistä surinaa eikä se liikkunut kuin todella hitaasti eteenpäin. Purin vaihteiston ja tarkistin että kaikki hammasrattaat kunnossa. Moottori oli pitkään ajon jälkeen ihan tulikuuma, ESC ei ollu hirveän kuuma mutta tilasin siihenkin rupelin. Moottorin tilasin uuden ja vaihteistokotelon REM aluminium casen. Moottori ylikuumenee todella helposti reippaamassa täyskaasu ajossa joten kannattaa panostaa sen jäähdyttämiseen. Kantapään kautta sitä oppii mitkä paikat autosta hajoovat ekana ;) Mietin vaan että miten äkkiä osat ylikuumenee jossain +25'c ulkolämpötilassa.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3846 : 04.06.12 - klo: 19.59 »
tuskin olet vaihtanut pinonia pienemmäksi kun 3S lipon kytkit.

Ylipitkältä välitykseltä kuulostaa jos kaasupohjassa ajelusta ylikuumenee.

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3847 : 04.06.12 - klo: 20.19 »
tuskin olet vaihtanut pinonia pienemmäksi kun 3S lipon kytkit.

Ylipitkältä välitykseltä kuulostaa jos kaasupohjassa ajelusta ylikuumenee.

23pini ja 86 spurri, kuten slash velineon ohjekirjassa on. Tiedä sitten kannattasko nuita muuttaa?
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3848 : 04.06.12 - klo: 20.21 »
Laita ihmeessä esim. 20t pinioni, varsinkin jos vaan ees taas ajelet.

E. Ja kantsii muutenkin vähän katella noita lämpöjä, saat väärillä välityksillä äkkiä koneen poltettua.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3849 : 04.06.12 - klo: 20.34 »
Laita ihmeessä esim. 20t pinioni, varsinkin jos vaan ees taas ajelet.

E. Ja kantsii muutenkin vähän katella noita lämpöjä, saat väärillä välityksillä äkkiä koneen poltettua.

Juu tilaan tuon 20t:n.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3850 : 04.06.12 - klo: 21.53 »
Omasta autosta kärähti ilmeisesti Velineon 3500 motti. Reipasta kiihdyttelyä asfaltilla 3s lipolla ja jonku ajan kuluttua vauhti hiipui ja autosta alkoi kuulua kaasua painettaessa epämääräistä surinaa eikä se liikkunut kuin todella hitaasti eteenpäin. Purin vaihteiston ja tarkistin että kaikki hammasrattaat kunnossa. Moottori oli pitkään ajon jälkeen ihan tulikuuma, ESC ei ollu hirveän kuuma mutta tilasin siihenkin rupelin. Moottorin tilasin uuden ja vaihteistokotelon REM aluminium casen. Moottori ylikuumenee todella helposti reippaamassa täyskaasu ajossa joten kannattaa panostaa sen jäähdyttämiseen. Kantapään kautta sitä oppii mitkä paikat autosta hajoovat ekana ;) Mietin vaan että miten äkkiä osat ylikuumenee jossain +25'c ulkolämpötilassa.

Oliskohan magneetti irti akselista? Valitettavan yleinen valmistusvirhe mutta helppo korjata. Kokeile hakua täältä tai kotiverstas.com:ista.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3851 : 05.06.12 - klo: 09.22 »
Onko kellään jo kokemusta Anza:n osista?
Olisi pinnit tarjolla :undecided:
Ei C-sokkia.

Poissa Johan_L

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3852 : 05.06.12 - klo: 10.59 »
E-TMK UA

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3853 : 05.06.12 - klo: 14.29 »
Anza:sta ei kokemuksia, pojan autossa ST racingin pinnit jotka ovat toimineet hyvin:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_734/products_id/34391/n/ST-Racing-Concepts-Heat-Treated-Polished-Steel-Lock-Nut-Style-Hinge-Pin-Set-Black

Just vasta haukuin noi, kun ei pysy suorana ;)  Takana lähinnä ollut ongelma.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3854 : 05.06.12 - klo: 14.47 »
Anza:sta ei kokemuksia, pojan autossa ST racingin pinnit jotka ovat toimineet hyvin:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_734/products_id/34391/n/ST-Racing-Concepts-Heat-Treated-Polished-Steel-Lock-Nut-Style-Hinge-Pin-Set-Black

Just vasta haukuin noi, kun ei pysy suorana ;)  Takana lähinnä ollut ongelma.

Eikös ne sun vääntämät ole STRC:n?
Saman näköisiä kyllä.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3855 : 05.06.12 - klo: 15.15 »
Anza:sta ei kokemuksia, pojan autossa ST racingin pinnit jotka ovat toimineet hyvin:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_734/products_id/34391/n/ST-Racing-Concepts-Heat-Treated-Polished-Steel-Lock-Nut-Style-Hinge-Pin-Set-Black

Just vasta haukuin noi, kun ei pysy suorana ;)  Takana lähinnä ollut ongelma.

Eikös ne sun vääntämät ole STRC:n?
Saman näköisiä kyllä.

Ku just noita,
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa JupeX

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3856 : 05.06.12 - klo: 17.51 »
Onkos kukaan löytänyt Suomesta pro-linen ohjauslinkistöä slässiin? Kun edelliseen laitoin ja hyvä oli,niin voisi kai tuohon tulevaankin sellaisen värkätä. Siis tuo:http://www.prolinetire.com/index.cgi?partnumber=PRO606700

Poissa ArskaJ

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3857 : 05.06.12 - klo: 19.57 »
Aloittelija kyselee apuja: upouudesta slash vxl 2wd eka tyypit otettu. Mutta mikä vikana kun auto jää paikalleen lähes aina sen jälkeen kun pysähtyy liikkeestä ja yrittää vaihtaa suuntaa?
Sama juttu eteen ja taakse. Vaikka liipasin pohjassa niin autosta kuuluu surina/naksunta, mutta ei liiku. Sitten kun antaa pienet alkuvauhdit autolle niin taas lähtee iloisesti liikkeelle...??

Ohjekirjasta ei löytynyt apuja, vaivautuisko joku täältä vastaamaan?

GTI

ps. uskomattoman hauska laite vaikka mitään kokemusta RC autoista ei tätä ennen ollut! En kyllä vielä ymmärrä paljoakaan noista hienouksista, mutta oli tyytyväinen jo tähän kun sain auton liikkeelle ja ohjauskin alkoi sujumaan suht. pian...ainakin harjoitus-moodissa:) Nyt vaan pitäs saada tuo mainittu paikalleen jämähtämis-ongelman pois...
Ostettiin kanssa poitsulle juuri samanlainen VXL slash jokunen kuukausi sitten ja samanlaista vaivaa siinäkin tuon 50% tehojen ollessa käytössä.Sellainen"sähköiseltä kuulostava"suraus vain kuuluu useasti kun pysähdyksen jälkeen koittaa eteen tai taakse päin ja tönäämisen jälkeen liikkuu kyllä.Kun otimme täydet tehot käyttöön niin vaivaa ei esiinny lainkaan yhtä useasti kuin puoliteholla,mutta moottorin/noparin ollessa lämpimät/kuumat samat oireet tulevat jälleen esiin.Kun antaa auton jäähtyä jonkin aikaa,niin jälleen toimii ongelmitta...
Samat jämähtämis-vaivat ovat olleet ihan ensi ajeluista asti,mutta ei ole tullut ryhdyttyä mihinkään toimenpiteisiin myyjäliikkeen suuntaan kun tuolla täydellä teholla ja ennen lämpenemistä ja taas jäähdyttyään toimii hienosti.2S lipo akut on olleet meillä käytössä alussa asti.
Eipä kovin selvää sepustusta tämäkään varmasti ole,mutta sorry siitä...Aivan alottelijoita kanssa ollaan näiden vehkeiden parissa.Helkkarin hauskaa puuhaa kyllä on!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3858 : 05.06.12 - klo: 23.21 »
Edelleen, Velineon moottorin akselin ja magneetin liitos ei kaikissa tuotantosarjoissa ole ollut paras mahdollinen. Se saattaa pettää ja silloin auto ei liiku kunnolla tai ei liiku ollenkaan toiseen suuntaan tai on kokonaan paikoillaan ja moottorista kuuluu silti surinaa. Moottori on korjattavissa mutta takuuseen pitäisi mennä kun on selvä valmistusvirhe.
Ja jos haluaa ostaa toimivan moottorin tilalle Tacon:in sensorittomat moottorit ovat muidenkin kokemusten perusteella yhtä hyviä tai parempia kuin Velineon. Ja edullisempia hankkia.

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3859 : 06.06.12 - klo: 08.04 »
Edelleen, Velineon moottorin akselin ja magneetin liitos ei kaikissa tuotantosarjoissa ole ollut paras mahdollinen. Se saattaa pettää ja silloin auto ei liiku kunnolla tai ei liiku ollenkaan toiseen suuntaan tai on kokonaan paikoillaan ja moottorista kuuluu silti surinaa. Moottori on korjattavissa mutta takuuseen pitäisi mennä kun on selvä valmistusvirhe.
Ja jos haluaa ostaa toimivan moottorin tilalle Tacon:in sensorittomat moottorit ovat muidenkin kokemusten perusteella yhtä hyviä tai parempia kuin Velineon. Ja edullisempia hankkia.

Harmi kun ehdin tilata uuden Velineon motin, noh ensi kerralla jos se vielä hajoo niin testaamaan tommosta Taconia.
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa joksa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3860 : 06.06.12 - klo: 22.14 »
Varmasti jossain välissä topikkia kysytty mutta mimmoisia välityksiä porukalla on käytössä slasheissä? Tekniikkana on 8.5T ja 11.5T harjattomat koneet 120A noparilla. Akkuina 2S 5600mah ja 8.4 nimh. Ajo pääasiassa 1/10 crossiradoilla. Tosin koneeksi taitaa vaihtua tuo 11.5T kun ei pysy pirteämmällä koneella ajokki hallussa, yhtään. Suosituksia saa ehdottaa, spurreina 86 ja 90:set.
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3861 : 06.06.12 - klo: 22.52 »
86 spurri ja pinioniks joku 20-22 olis alustava suositus, riippuu vähän radastakin. Mun ajotyylille sopii iso pinioni, jotenkin helpompi hallita vaikka pienemmänkin pinionin huippunopeus riittäis. Helpompi ajaa jouhevasti ja yrittää päästä kovaa. Ne pinionit ei kauheita maksa joten kannattaa hommata niitä reilusti ja sit testailla mikä sopii itelle ja pysyy lämmöt kurissa.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa habanero

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3862 : 06.06.12 - klo: 23.42 »
Slashi on ensimmäinen "oikea" rc-autoni ja ihan kiva vehje.

Alku vaan oli takkuinen, sillä autoni oli rikki jo uutena. Kaasu toimi, mutta ohjaus ei reagoinut mitenkään. Takuuhuollossa vaihdettiin autosta vastaanotin, ennen kuin sillä oli ajettu metriäkään. Taitaa olla laatuvehje.

Harjallisella vakiomoottorilla ja vakiorattailla huippunopeus on 36km/h. Tuo lukema on mitattu akun päälle teipatulla gps-laitteella.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3863 : 07.06.12 - klo: 00.01 »
Slashi on ensimmäinen "oikea" rc-autoni ja ihan kiva vehje.

Alku vaan oli takkuinen, sillä autoni oli rikki jo uutena. Kaasu toimi, mutta ohjaus ei reagoinut mitenkään. Takuuhuollossa vaihdettiin autosta vastaanotin, ennen kuin sillä oli ajettu metriäkään. Taitaa olla laatuvehje.

Harjallisella vakiomoottorilla ja vakiorattailla huippunopeus on 36km/h. Tuo lukema on mitattu akun päälle teipatulla gps-laitteella.

Tervetuloa mukaan  mukavan harrastuksen pariin!

Suositan heti, että laitat autoon harjattoman kombon, eli siis nopeudensäätimen ja moottorin,
kun se vakio harjakone on kulunut loppuun, on viisaampi juttu kuin ostella uusia harja koneita.

Tossa yks hyvä http://fi.eurorc.com/product/2149/hobbywing-xtreme-supercharged-brushless-system-combo-85t

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3864 : 07.06.12 - klo: 13.14 »
Miten hyviä nää LiPot on, kellää kokemusta?

http://www.rcplanet.com/Dynamite_Speedpack_Gold_11_1V_8000mAh_3S_30C_LiPo_p/dyn5313t.htm

Onko eroa Traxxasin omiin (esim 3S 11.1v 8400mAh) ja miten mahtaa toimia 2wd Slashissä?

- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa GTI

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3865 : 08.06.12 - klo: 00.23 »
Aloittelija kyselee apuja: upouudesta slash vxl 2wd eka tyypit otettu. Mutta mikä vikana kun auto jää paikalleen lähes aina sen jälkeen kun pysähtyy liikkeestä ja yrittää vaihtaa suuntaa?
Sama juttu eteen ja taakse. Vaikka liipasin pohjassa niin autosta kuuluu surina/naksunta, mutta ei liiku. Sitten kun antaa pienet alkuvauhdit autolle niin taas lähtee iloisesti liikkeelle...??

Ohjekirjasta ei löytynyt apuja, vaivautuisko joku täältä vastaamaan?

GTI

ps. uskomattoman hauska laite vaikka mitään kokemusta RC autoista ei tätä ennen ollut! En kyllä vielä ymmärrä paljoakaan noista hienouksista, mutta oli tyytyväinen jo tähän kun sain auton liikkeelle ja ohjauskin alkoi sujumaan suht. pian...ainakin harjoitus-moodissa:) Nyt vaan pitäs saada tuo mainittu paikalleen jämähtämis-ongelman pois...
Ostettiin kanssa poitsulle juuri samanlainen VXL slash jokunen kuukausi sitten ja samanlaista vaivaa siinäkin tuon 50% tehojen ollessa käytössä.Sellainen"sähköiseltä kuulostava"suraus vain kuuluu useasti kun pysähdyksen jälkeen koittaa eteen tai taakse päin ja tönäämisen jälkeen liikkuu kyllä.Kun otimme täydet tehot käyttöön niin vaivaa ei esiinny lainkaan yhtä useasti kuin puoliteholla,mutta moottorin/noparin ollessa lämpimät/kuumat samat oireet tulevat jälleen esiin.Kun antaa auton jäähtyä jonkin aikaa,niin jälleen toimii ongelmitta...
Samat jämähtämis-vaivat ovat olleet ihan ensi ajeluista asti,mutta ei ole tullut ryhdyttyä mihinkään toimenpiteisiin myyjäliikkeen suuntaan kun tuolla täydellä teholla ja ennen lämpenemistä ja taas jäähdyttyään toimii hienosti.2S lipo akut on olleet meillä käytössä alussa asti.
Eipä kovin selvää sepustusta tämäkään varmasti ole,mutta sorry siitä...Aivan alottelijoita kanssa ollaan näiden vehkeiden parissa.Helkkarin hauskaa puuhaa kyllä on!



Meiltä hävis pysähtelyongelmat. Häipyi nimittäin koko viallinen yksilö.

Toisesta liikkeestä saapui tilalle uusi auto samaa mallia. Ei jumita eikä pysähtele turhia.
Pelaa hienosti, ei mitään ongelmaa kummallakaan moodilla.

Hauskuuskerrointa riittää molemmille sukupolville. Ja luulenpa että radallakin on joskus käytävä kokeilemassa kunhan taidot karttuvat.



Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3866 : 08.06.12 - klo: 15.01 »
Pikanen kysymys, käykö tämä pinioni Slash 2wd:hen?

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkomoottorit-ja-rattaat-pinjonit-48dp/pinion-48dp-20t-rw4820a

Vai tartteeko olla Traxxas omaa valmistetta?
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3867 : 08.06.12 - klo: 15.55 »
Eiköhän tuo sovi. Akselin halkaisija on oikeastaan ainut mikä voi mennä pieleen. Ja jos moottorissa on tosi lyhyt akseli niin voi olla että kaikki pinjonit ei sovi.
Mutta joo, luultavasti käy.

Poissa stadium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3868 : 09.06.12 - klo: 15.35 »
Nyt tuli laparenkaat lässiin. Vielä, kun sais säästettyä 70e uuteen nopariin.           
Kuvia laitan jahka pääseen koneelle, ei oikein onnistu uppiminen täl miun puhelimel.



Edit. Kuvia ois nyt tuolla yleisessä keskustelussa, kuvia omista rc autoista. (vai mikä sen aiheen nimi nyt olikaan)
« Viimeksi muokattu: 09.06.12 - klo: 18.26 kirjoittanut stadium »
Tamiya TA-04 "Drifteri" Tamiya M05 "Pikatsu"

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3869 : 09.06.12 - klo: 19.03 »
Pikanen kysymys, käykö tämä pinioni Slash 2wd:hen?

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkomoottorit-ja-rattaat-pinjonit-48dp/pinion-48dp-20t-rw4820a

Vai tartteeko olla Traxxas omaa valmistetta?

Kannattaa tarkistaa että pinioni on tarpeeks leveä.. mua ainakin harmitti kun onnistuin hommaamaan pinioneja jotka oli kapeampia kuin spur ja kun spurrit kului ja hajoili niin ei voinut olla miettimättä olisikohan paikat ehkäpä kestäneet paremmin kun rattaat olisi yhtä leveät. Eli siis tuo kaponen pinioni oli noin 2/3 spurrin leveydestä. Leveyttä ei vaan mainita missään, mutta ehkäpä myyjä voisi mitata..
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)