Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525108 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #420 : 23.07.09 - klo: 00.21 »

Asensin omaan Revoon traxxasin sway bar kitin eteen, tuntuu toimivan halutusti. Asfaltilla sisäkurvin takarengas ei enää nouse ilmaan.
Tossa aikaisemmin oli joku ulkomaanelävä vertaillut Tekno vs. traxxas. Molemmat varmasti toimii, mutta teknon materiaali on joutuu kovemmalle lyhyytensä vuoksi ja käy näin. Pianolangasta voi tietysti vääntää uuden tilalle.

http://s177.photobucket.com/albums/w202/mistercrash1964/ERevo/ERBE%20movies/?action=view&current=tekno_swaybar_metal_fatigue1.flv
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #421 : 23.07.09 - klo: 06.32 »
Mikähän väänsi kardaanin ja ottaako teillä se runkoon kiinni kuinka herkästi? Annanko vain hanaa ja annan siristä ja hieman kardaanin vemputtaa?

Se kivihän sen kierouden on aiheuttanut. Kardaani kun on muovia, kivi kiilautunut kardaanin ja pohjan väliin mikä vääntänyt akselin mutkalle.

Molemmat varmasti toimii, mutta teknon materiaali on joutuu kovemmalle lyhyytensä vuoksi ja käy näin. Pianolangasta voi tietysti vääntää uuden tilalle.

Kyllä tuossa clipissä on nyt pissattu linssiin. Ei niitä Teknon langan pätkiaä noin vaan väännellä. Kokeiltu on.
son loppu ny.

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #422 : 23.07.09 - klo: 12.43 »
Ei ne tietysti paketista otettuna noin väänny. Teknossa ne tangot on lyhyitä ja joutuu kovalle rasitukselle, tuossa videossa kuva on tangosta joka on väsynyt ajossa.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #423 : 23.07.09 - klo: 15.50 »
Se kivihän sen kierouden on aiheuttanut. Kardaani kun on muovia, kivi kiilautunut kardaanin ja pohjan väliin mikä vääntänyt akselin mutkalle.

Viisainta siis ostaa kokonaan uusi kun osa on aika edullinenkin. Vai olisiko nyt viisainta laittaa samalla avaamisrupeamalla teräksinen vetoakseli? Teräksinen rikkonee sitten enemmän paikkoja (= diffit) jos ja kun kytkin on vedetty liian tiukalle.

Jahas, ja eikun kauppaan..
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #424 : 23.07.09 - klo: 16.20 »
Tänään vihdoin saapui Slipstream kori ja Badlandsit.
Ja myös keski tasauspyörästö ja kasa jousia yms.

Noi Badlandsit on kyllä kehumisen arvoiset kumit, tosin näin pelkästään hypistelyasteella vielä sanottuna. On kyllä jämäkät renkaat ja on kunnollisella insertillä eikä millään vaahtomuovi foamilla. Nyt on kyllä kahen vaiheilla, liimatakko insertti vanteeseen/renkaaseen vaiko laittas pelkästään alligaattori teippiä renkaaseen, ei osaa päättää, kuitenkin tullaan menemään 6s voimin.

Toivottavasti ehtis viikonvaihteessa maalaamaan korin. Täytyy kyllä kokeilla nestemaskin toimivuutta samalla. No kuvia tulee kun valmistuu.
son loppu ny.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #425 : 23.07.09 - klo: 18.52 »
Noi Badlandsit on kyllä kehumisen arvoiset kumit, tosin näin pelkästään hypistelyasteella vielä sanottuna. On kyllä jämäkät renkaat ja on kunnollisella insertillä eikä millään vaahtomuovi foamilla. Nyt on kyllä kahen vaiheilla, liimatakko insertti vanteeseen/renkaaseen vaiko laittas pelkästään alligaattori teippiä renkaaseen, ei osaa päättää, kuitenkin tullaan menemään 6s voimin.

Tee ihmeessä jokin "poppakonsti" niille renkaille/inserteille ennenkuin liimaat renkaat vanteille. Vaikkei ne mitkään asfalttikumit olekaan niin todella ärsyttävää tuo renkaiden väpättäminen kovassa nopeudessa asfaltilla ajettaessa. Saman kyllä huomaa kovalla sorapinnallakin kun vetää ihan kunnon nopeuksia.Häviää vähän ajo-ominaisuudet...
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #426 : 23.07.09 - klo: 19.21 »
Otin sovitukseen HPI:n Phaltline renkaat vanteilla:


En saa kuitenkaan mahtumaan E-Revon enkä oikean hylsysarjan 17 mm hylsyä vanteen keskiöön, jolla kiristäisin mutterin. Teillä joilla on nämä vanteet + renkaat E-Revossanne, niin millaisella työkalulla saitte mutterin kiinni.

Ratkaisuna oli ostaa HPI:n oma hylsyavain (HB62510), jonka 17 mm:n reunat ovat huomattavasti paljon ohuemmat kuin Traxxasin työkalun tai autohylsysarjan. Ei minkäänlaisia ongelmia kiinnittämisen kanssa HPI:n työkalulla.

Tuotenimi HB62510

Ehkä hienoisena vinkkinä tai varoituksena voisi opastaa, että HPI:n vanteita hankittaessa pitää ostoskoriin lisätä myös tuo heidän hylsyavainkin (alle 6 €).

Koska mutterin alle ei tule minkäänlaista prikkaa, niin onko joku käyttänyt metalliprikkoja? Ne ovat sellaiset, joissa "karhennushampaat" ovat vastakarvassa mutterin avaussuuntaan nähden.
« Viimeksi muokattu: 23.07.09 - klo: 19.47 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #427 : 23.07.09 - klo: 19.25 »
Koska mutterin alle ei tule minkäänlaista prikkaa, niin onko joku käyttänyt metalliprikkoja? Ne ovat sellaiset, joissa "karhennushampaat" ovat vastakarvassa mutterin avaussuuntaan nähden.

Jos tarkoitat:


Niin rohkenen epäillä että kuinka monta avausta/kiristystä muovinen vanne kestää ennenku materiaali on loppu ja hexi leikkaantuu vanteesta irti tavalla taikka toisella.


Dremelöi mielummin sitä mutteria hieman karheaksi, siis vaikka 2-3mm leveitä railoja vinosti.
Siis vähän kuten toi tähtiprikka, että sisältä ulospäi vinosti, eikä tarvi olla syviä.
« Viimeksi muokattu: 23.07.09 - klo: 19.33 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #428 : 23.07.09 - klo: 19.43 »
Juuri tuollaista tähtiprikkaa tarkoitin. Ja sinun huomiosi oli erinomainen. Niin hyvä, että unohdan koko tähtiprikka-ajatuksen. Kiitos! Taisin säästää useamman vanteen hinnan ansiostasi. Sinä vastaavasti tienasit juomat heti kun kohdataan jossain, jos kohdataan..

Yksi ratkaisu olisi ostaa lukkomutterit. Näissä keskiössä on jonkinlaista muovia tai alumiinia estämässä oma-aloitteista aukikiertymistä. Näin maallikkona ongelmana lienee oikean kierretiheyden löytäminen. Eli n määrrä kierroksia x matkalla. Tuohonkin lienee oma yksikkönsä keksitty.. Otan mutterin malliksi ja käyn rautakaupoissa kiertelemässä.


Edit: E-Revon mukana tuleva sininen "lumihiutalemutteri" on äpärämutteri eli sopii 17 mm hylsyavaimelle, mutta on tuumaisilla kierteillä. Ei ollut K-Raudassa tuumaisia lukkomuttereita lainkaan valikoimassa. Ehkä joltain jenkkiautojen tai -moottoripyörien maahantuojalta löytyy tuumakoon lukkomutterit. Mikähän lie 17 mm tuumakoossa? 17 mm on 0,66929133858267716535433070866142 tuumaa, mutta se ei nyt paljoa lämmitä.  :-D
« Viimeksi muokattu: 23.07.09 - klo: 21.11 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #429 : 23.07.09 - klo: 22.27 »
Nyt on renkaat vanteilla, eikä pois lähde.
Pari rundia sit päätin vetästä tuota alligaattoriteippiä renkaaseen.
Aikahan se näyttää kuinka käy. Vanteissa ei ollut ilmareikiä enkä myöskään tehnyt, enkä renkaisiinkaan.



EmDzei nyt ottaa ja laittaa niihin jengoihin lukitetta ni pysyy pyörät kiinni.
Oikeenlaiseen putiikkiin kun menet ni löydät oikeanlaisen lukitteenkin.

Korinkin sain jo leikeltyä ja dremelöityä kokolailla valmiiksi.
Tiiä sitten uskaltaako vielä vetästä väriä kun ei oo autoakaan vielä, on koritolppien reikien paikat kyllä merkattu ja on nimenomaan e-revon koppa, mutta varmanpäälle.

Laitetaan nyt alustava kuvakin. On keulassa skuupiduuta ja perässä, ja perään laitan vielä koneenpäälle pari tuuletinta, ku onhan siinä tuuletin tarroille tarkoitettu paikka.



son loppu ny.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #430 : 23.07.09 - klo: 22.40 »
Kysympähän nyt että kun korissasi on kiinni kaksi tuuletinta niin miten aijot liittää ne aina ajoon lähdössä vastariin?? Kun mielestäni on hieman hankalaa jos kori on jo paikoillaan ja sitte piuhat irti! Joidut kynimään aina ne ensin vastariin kiinni ja sitte varovasti asetat korin paikkaansa ettei liittimet lähde irti!? Vai mitenkäs aattelit?
-tauolla-

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #431 : 23.07.09 - klo: 22.50 »
Vanteissa ei ollut ilmareikiä enkä myöskään tehnyt, enkä renkaisiinkaan.
Tuli ajeltua omalla 6S:llä alla Prolinen 40-sarjan Road Raget, joista ilmeisesti yhdestä oli jäänyt reikä tekemättä. 6S-tehoilla rengas ilmeisesti venyi sen verran, että ilmaa pääsi jostain (ilmeisesti liimasauma ei ollut 100% tiivis) sisään. Toisaalta ilma ei enää päässyt takaisin ulos vauhdin hidastuessa ja renkaan venymisen vähentyessä. Lopputulos oli, että renkaasta tuli kulutuspinnaltaan pallomainen. Pihahduksenkin päästi, kun mattopuukolla puikkasin reiän kumiin.

Suosittelen siis ilmareikää ainakin kumiin...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #432 : 24.07.09 - klo: 11.16 »
Pari vaihtoehtoa, tai kolme kyllä, Yks on ettei tuulettimia kytketä ollenkaan (tuskin tarvii tuuletusta). Toinen, koritolppiin tulee liittimet kiinni, + omaansa ja - omaansa. Kolmas, myös koritolppaan ihan jst virtaliitin ja koriin toinenpuolisko, eli kori kun laitetaan paikoilleen ni menee liittimet myös kiinni.
Kakkos vaihtoehto on tällä hetkellä se ykkönen. (vastarihan on vielä omassa boksissaan, et en todkaan auo sitä yksien tuulettiminn tautta)

Ja mitä renkaisiin tulee nin todennäköisesti joutuu reijät tekemään, mut kokeillaan ekaks ilman mikä on lopputulos.
son loppu ny.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #433 : 24.07.09 - klo: 16.22 »

Jos tarkoitat:


Niin rohkenen epäillä että kuinka monta avausta/kiristystä muovinen vanne kestää ennenku materiaali on loppu ja hexi leikkaantuu vanteesta irti tavalla taikka toisella.


Tuo toimi Stampeden rengaspultin alla ainakin vallan mainiosti. Ei irronnut renkaat.
Nykyään itellä moinen käytössä Fluxin slipperyä kiristämässä, ei löysty enää.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #434 : 24.07.09 - klo: 18.15 »
Oliskohan EmDzei nin ystävällinen ja ottais mitan kauniiseen kätöseen ja mittais revonsa koritolppien etäisyydet. Etu - taka ja vas - oik välit.

Kiitos.
son loppu ny.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #435 : 25.07.09 - klo: 15.17 »
Siinä se nyt köllöttää maalattuna. Eihän se ikinä tietysti  niin hyvin onnistu kuin on suunnitellut. Ei kyllä kauaa häiritse maalausvirheet sen verran mennään pyörät ylöspäin varmaan.
Siltä varalta meinasin katon päällystää 3M:n kivenisku teipillä.


son loppu ny.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #436 : 25.07.09 - klo: 15.21 »
Hieno kori sjos!! :smiley:
-tauolla-

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #437 : 25.07.09 - klo: 15.55 »
Hieno kori sjos!! :smiley:

Kiitos

Kyllä näin kuvan välityksellä hienolta ja tietysti luonnossakin kun ei lähempää tarkastele.
Ja toisenpuolen oven etummainen musta viiva läks pois, täytyy korjata ulkopuolelle uus.

Ei kyllä sävykään ollut ihan mitä suunnittelin.
Puhelimessa vaikea tyystin selvittää mitä haluaa, ois saanut olla aavistuksen banaaniin vivahtava tuo keltainen väri.
Tehdään uus parempi sit kun tuosta aika jättää.
son loppu ny.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #438 : 25.07.09 - klo: 17.31 »
EmDzei nyt ottaa ja laittaa niihin jengoihin lukitetta ni pysyy pyörät kiinni.
Oikeenlaiseen putiikkiin kun menet ni löydät oikeanlaisen lukitteenkin.

On minulla Jamarin ruuvilukitetta, mutta mikäli käy samana päivänä ensin hiekkasoralla ja iltapäivällä vielä asfaltilla, joutuu pyöriä irrottelemaan. Lukkomutteri olisi hieno ratkaisu; jollainen näkyi olevan HPI:n autoissa. Lukkomutterikin löystyy toki ajanmittaan. Kunhan nyt ensin löytäisi tuumakierteillä tällaiset.  ;-) Tähtiprikkoja on kuulemma myös sellaisia ettei alaosassa olisikaan hampaita, vaan vain yläosassa (mutterin puolimmaisessa). Ts. muovinen vanne säästyisi.

Tapasin tänään pari moottoripyöräilijää ja he antoivat kullanarvoisen vinkin tuumakierteisten muttereiden metsästykseen. Malmilla, Helsingissä, on sellainen liike kuin Helsingin Ruuvihankinta, joka tilaa jos jotain ei heiltä löydy. Auki vain arkisin.

Oliskohan EmDzei nin ystävällinen ja ottais mitan kauniiseen kätöseen ja mittais revonsa koritolppien etäisyydet. Etu - taka ja vas - oik välit.

Toki olen ystävällinen.

 - etutolppien väli tolpan keksipisteesta toisen keskipisteeseen on 8,9 cm.

 - takatolppien 7,0 cm

 - etutolpan keskikohdasta takatolpan keskikohtaan on 40,0 cm.

Mahdollinen niksi: Tussaa tolppien päät tussilla, laita kori varovasti paikoilleen ja ota pois. Korin alapuolelle jää tolpista pienet jäljet.

Mistä jengi on ostanut/ tilannut sellaisen makeen korin, jossa konepellin läpi työntyy moottori? Mistä sinä sjos tilasit korisi? Moottoritilaan saisi mahdutettua vaikkapa 9 V pariston ja josta virrat ajo-LED-valoille. Vinkkejä myös siitä miten virrat voi ottaa suoraan vastaanottimesta otetaan suurella mielenkiinnolla vastaan.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #439 : 25.07.09 - klo: 17.51 »
Toki olen ystävällinen.

 - etutolppien väli tolpan keksipisteesta toisen keskipisteeseen on 8,9 cm.

 - takatolppien 7,0 cm

 - etutolpan keskikohdasta takatolpan keskikohtaan on 40,0 cm.

Mahdollinen niksi: Tussaa tolppien päät tussilla, laita kori varovasti paikoilleen ja ota pois. Korin alapuolelle jää tolpista pienet jäljet.

Mistä sinä sjos tilasit korisi?

Kiitos mittauksista, täytyy tarkastaa onko reijät oikeissa paikoissaa.
Vetäsin pienellä riskillä jo reijät koppaan, mutta onhan kyseessä e-revoon tarkoitettu kori et luulis käyvän reijtys.
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?grpid=5043 ostin korin sekä badlandsitkin.

Jos haluat valoja tehrä autoosi ni osta tämmönen http://www.racingfactory.fi/tuotteet/KORIT-JA-TARVIKKEET-Led-valot-ja-sarjat/3Racing-LED-Light-System-For-110-ElectricGas-Power-102645 sillä saat ajovalot, vilkut, takavalot, jarruvalot ja pakkivalotkin, eikä tarvi laitella mitn 9v paristoja.
Virrat tulee vastaanottimesta ym muut herätteet valoille.
son loppu ny.

Poissa next

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #440 : 25.07.09 - klo: 23.46 »
Mites se keskidiffi muilla pelaa?

Sen kun laittaa kiinni niin tosta tulee noin 80% etuveto.

Diffiöljynä oli se 500k.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #441 : 26.07.09 - klo: 00.01 »
Sillai normi diffi toimiikin, voima menee sinne minne helpoiten pääsee.
/ Jere Siirilä

Poissa next

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #442 : 26.07.09 - klo: 01.58 »
Sillai normi diffi toimiikin, voima menee sinne minne helpoiten pääsee.

No joo mutta krossari on ainoa jossa ollut diffi keskellä ennen tätä ja sen sai sillä säädettyä öljyillä niin että perä veti sen 60% ja keula loput.


Tuntuu vaan oudolta että tosta keskidiffistä olisi mitään hyötyä kun se vaan laahaa perää perässään sitten tollasenaan.

Kai mä olen ymmärtänyt väärin koko keskidiffin tarkoituksen....

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #443 : 26.07.09 - klo: 09.15 »
Se taitaa olla crossissa vähän eri asia.
On jonkunverran isompi kalusto kyseessä, ja samankokoeiset lelut kuitenkin (diffi).
Sekä woimaa taitaa olla jonkun verran enempi myös.

Itse kanssa ihmettelin diffin "herkkyyttä" kun sain käsiini, vaikkakin pitäisi olla 500k "öljyt".

Meinasin kyllä kokeilla jotakin vaseliinia laittaa sisiuksiin.
Onneksi on nitro revon diffi ylimääräisenä, kait on samat sisukset.
son loppu ny.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #444 : 26.07.09 - klo: 10.03 »
Sjos on asian ytimessä.

Kyseessä on kummiski jonniverra painava ja tehokas auto ja diffin toimintaan viitaten on no-can-do -tilanne.
(samoilla sähköillä (6s + 2200kv) oleva buggy/truggy tekee saman, jos yhtään lohduttaa)


Vaseliinilla jne voi koittaa sohlata, on vaan se purkamisen vaiva.


Pari sanaa diffeistä:
http://rc10.fi/index.php?topic=29827.0

Torseniakin on nähty e-revon sisuksissa, mutta vaatii sen istuttamisen vaivan.
Ja koska torsenkin on mekaaninen ratkaisu, senkin saa liiallisella voimalla sekoamaan = keulimaan.


Mutta koosteena:
Jos on löylyä tarpeeksi,luultavasti et saa diffejä toimimaan mitenkään järkevästi.
Liika on liikaa.
/ Jere Siirilä

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #445 : 26.07.09 - klo: 10.27 »
Jesi puhuu asiaa. Mulla on Revossa nyt 6S ja vaseliinidiffi keskellä. Auto menee hienosti ja keulimatta hervottomasti kunnes survaisee liipasimen pohjaan, tästä on diffin kanssa seurauksena kaksi pallomaista eturengasta ja ainakin minulla irtosi liimaukset välittömästi.
En kuitenkaan aio laskea jännitettä vaan pitää ajaa autoa myös woimaa säännöstellen, ylimääräinen reservi kun tekee tuosta autosta kuitenkin höyhenenkevyen loikkaamaan mättäältä mättäälle. Etupään kevenemistä voi estää jykevöittämällä ja teippaamalla ne eturenkaat.
Vakio Talonit kuulemma kestää 80km/h, mulla on 20/56 välitykset (n. 94km/h) joten on syytäkin varjella renkaita.
Jäykkään diffiin verrattuna lopputulos on kuitenkin siinä mielessä parempi, että autoa voi edelleen ohjata kokoajan kun ei ole tassu kohti taivasta.
« Viimeksi muokattu: 26.07.09 - klo: 10.55 kirjoittanut travi »
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #446 : 26.07.09 - klo: 11.34 »
Jesi puhuu asiaa.

Torsen kyllä kutkuttelee tuolla mielessä, "joutunee varmaan kokeilemaan sitäkin jossaiin vaiheessa".

Jonkinlainen veistely siinä kuitenkin on, kysymys kuuluukin kuinka sen saa mahdutettua tuonne laatikon sisuksiin.

Alkaa kyllä lämpötila kohta puoliin kohoamaan kun ei tuota autoa saa tänne tontille.
Kaikki muut roinat olis jo kotiutunut, tai no repullinen akuja kyllä lojuu postissa viäl ku en pe älynnyt hakea bois.
Parempi kyl näin päin tietysti et on kaikki muu, mut ei autoo. Yleensä toisinpäin.

Muutama "pakollinen" kuva.




Verkot puuttuu vielä ilmanottoaukoista.
son loppu ny.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #447 : 26.07.09 - klo: 19.30 »
Kannatan Sjos, että jos käytät noita tuulettimia niin teet siihen suojan jostain tiheästä verkosta. :wink:
Itsellä oli krossissa flekti noparin yläpuolla ja ei ollut mitää suojaan niin sinne flektin lapoihin lensi pieni kivi joka rikkoi suurimman osan lapoista, että sillee...
-tauolla-

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #448 : 26.07.09 - klo: 20.58 »
Kannatan Sjos, että jos käytät noita tuulettimia niin teet siihen suojan jostain tiheästä verkosta. :wink:
Itsellä oli krossissa flekti noparin yläpuolla ja ei ollut mitää suojaan niin sinne flektin lapoihin lensi pieni kivi joka rikkoi suurimman osan lapoista, että sillee...

Kyllä sekin on hoidossa.
Enstex kokeilen tallaisia -> http://www.rcmart.com/catalog/rc-3racing-protecting-dust-cover-cooling-30mm-3racfan08-p-22626.html?cPath=293_1303 ja jos ei tehoa, ni sit laitetaan tiheää verkkoa.

Ja sen verta jäi korin leikkuustakin lexania jäljelle et tekee kummsti suojia tuulettimille.

Noi tuulettimen on kyllä ens sijaisesti vain näkönä tuossa.
Monsterissahan on itessään jo tuuletin, eikä ole tainnut kauhean lämpöisenä koneetkaan käydä.
Ei ainakaan monikaan ole noista Fluxi kuskeista valittanut lämpöjä.

Ja hyvin pitäis ilman liikkua korin sisälle/ulos noista koloista.
« Viimeksi muokattu: 26.07.09 - klo: 21.04 kirjoittanut sjos »
son loppu ny.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #449 : 26.07.09 - klo: 21.05 »
Voihan nuo  flektit varmaan pistää puhaltamaan "kuumaa ilmaa" myös pois kopasta, niin selvinnee vähemmällä suojaamisella...? Jos jo lähtökohtaisesti oletusarvo on, että moisia ei tarvitse, niin kai ne nyt voi sitä taustaa vasten pyöriä kumpaan suuntaan tahansa syvemmin miettimättä toimiiko paremmin vai huonommin.

Muuten olen sitä mieltä, että jos viritelmästä tulee helppokäyttöinen, ainakin viileyspisteitä sillä saa ;)
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST