Noh, ehkä vauhdissa, mutta sen maasto ominaisuudet tullaan vielä testaamaan. Mennään joku päivä harjulle. :P
Mennään vaan!
Ajelin tossa lauantaina molemmilla krossareilla (toinen siis Landmaxista tehty rossarikonversio) ja hyvin kulki. TT:ssä oleva OS MAX RZ v01b -motti kyllä kiertää vähän paremmin kuin Landmaxissani tällä hetkellä oleva Rossi R21 Eco -motti, mutta ei kovinkaan paljon. Koneet eivät kylläkään olleet vielä säädöissänsä, Rossi alkoi tukehtumaan huippukierroksilla (laihalla kai), ja Ossillakin oli pääneula auki 2,7 kiekkaa. Vielä kun tuosta kiristää, niin eiköhän ala lentämään. Kyllä nytkin yli 50 km/h kulki krossivälityksillä.
Ja sitten kun on ajamassa kodin vieressä kulkevalla tiellä ennen klo 22.00 (rauhallista, kun ei ole liikennettä, tiedä sitten mitä naapurit ajattelee
) niin pakkohan on ohikulkevien pikkupoikien iloksi vähän vedättää täysillä (no joo, sitähän mä itsekin tekisin joka tapauksessa
). Ja sitten kun joutuu vielä kattelemaan, tuleeko autoja, niin johan Landmaxi ehtii kiihdytyksessä ajautumaan ajoradan ja kävelytien välissä olevalle nurmikkokaistalle, jossa kasvaa puita harvakseltaan jonossa.
Kiihdytin juuri tiellä kohti mua, ja tsekkasin, tuleeko autoja yms. ja kun käänsin pääni takaisin auton suuntaan, niin se oli jo mennyt nurmikkokaistaleelle. Ja tottakai tällä kertaa puun runkokin sattui tielle! Jossain 40km/h vauhdissa takarengas osui puuhun ja auto teki komeat spinnaukset ruohikolla. Kaasutin, mutta ei lähtenyt liikkeelle. Jaahas, taas tuli telottua auto korjauskuntoon :shock:
Dogbonet lenteli autosta, ja poimin ne mukaani jostakin. Takatukivarren etukiinnitys-alumiini-levy (johon tukivarren tanko kiinnittyy) antoi periksi, ja tanko vääntyi ulos, taipuen samalla. Krossi-iskarin männänvarsi taipui myös hieman (tuskin huomattavasti) ja mun tekemäni alumiinisen alatukivarren etukiinnitystangon reikä leveni pari milliä, mutta pysyi koossa! Ja itsetehty 4mm:n alumiinialusta taipui mukavasti noin yli 5 asteen anti-kick-uppiin takapäästä, jo toistamiseen. No, auto tänään sitten ruuvipenkkiin kiinni ja vääntämään. Onneksi hommasin hiljattain varaosapaketin, jossa oli se takatukivarsien etukiinnitysalumiinilevy mukana!
Keskittymistä vaativaa puuhaa tämä autoilu :? Ja lopuksi pieni vinkki muille (ja varsinkin itselleni): aja omaa ajoa välittämättä ympäristön yllykkeistä!