Kirjoittaja Aihe: Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro  (Luettu 70888 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #360 : 01.11.03 - klo: 09.34 »
Tässä muutama kuva HPI Superin vakiokoneesta 15FE.
Kuvassa näkyy Powerlinen kansi, MIP side exahust pilli sekä "oil spill cover" tossa laakerin päässä joka estää öljyn tihkumisen jarruosastolle.
Kuvissa näkyy myös kaksivaihteisen kytkinkello (lisävaruste).




Pari lisää

http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/15fe/3.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/15fe/4.jpg

Alla Superin vakio renkaat sekä foamit ja eloksoidut hex hubit muovisten vakioiden tilalle.



Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #361 : 01.11.03 - klo: 13.53 »
Mika: sulla se ei taida talven jäljiltä olla mitään alkuperäistä tossa paketissa, jos toi on tahti millä laite päivittyy.
No nähdäänpähän konkreettiset erot vakion ja EI vakion kesken :wink:
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #362 : 01.11.03 - klo: 14.03 »
Joo, hitto, vaikka niin vannoin vakion nimeen keke.

Mutta nyt kun henkka forumista ystävällisesti osti sen mun Novan niin pitihän tohon ostaa toi pilli, joka oli muuten todella halpa, käyrän kanssa vain $39 Towerissa. Ei oikein osaa ottaa vakavasti tota muffleria  :wink: vaikka rear exhaust siisti juttu onkin. Etenkin jos sinne HPI Challengeen joskus aikoo (tosin siellä pitäs sitten olla kunnon konekin, riippuu säännöistä).

Toi kansi nyt on aika turha, mutta edullinen sekin ja GT-One kopan kanssa tulee mukavan ylös/ulos joten jäähdytys on taattu (mikään ei ole niin ikävää kuin huono jäähdytys --> huono käynti).

Isomman OFNAn tankin laitan vielä kun se tulee --> pidempi ajoaika.

Toi "oil spill" suoja on vissiin ihan hyvä käytännössä, kun tossa FE:ssä ei taida olla kaikista paras etupään laakerointi ja taitaa vähän vuotaa. Öljy tulee muuten sopivasti jarrulevylle jos vuotoa on.

Mutta mitään hiilikuitu tai alumiiniosia en hanki, enkä kalliimpia iskareita tmv. Tässä mielessä ajellaan ihan vakiolla. Yks mikä tekis mieli vielä hankkia on isompi 2-neulainen kaasari, mutta vasta kun näkee miten toi 1-neulainen suoriutuu.

Jos 2-vaihteinen osoittautuu huonoksi, kuten jotkut väittää (ei vaihda pehmeästi ja joutuu luisuun jos vaihtaa kurvissa) niin sitten jätän sen pois. Toisaalta Tattarin kurvit ja suorat ovat sellaiset että vaihtumisen pitäs tapahtua aika lailla suorilla joten suuria ongelmia ei pitäisi tulla. Saapa nähdä.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #363 : 02.11.03 - klo: 09.31 »
keke, jokos olet aloittanut kasaamisen?

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #364 : 02.11.03 - klo: 12.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
keke, jokos olet aloittanut kasaamisen?


Korin viimeistelyä vaille valmis.
Vaikka kuinka hitaasti ja huolellisesti on kasannut, niin kuitenkin se tuli aivan liian nopeasti valmiiksi--> vieläkin pidempi talvi edessä.
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #365 : 02.11.03 - klo: 15.14 »
Aivan  :D  itse aloitin tänään

oliko sulla 2-vaihteinen ? mulla oli nimittäin ongelmia sen asennuksen kanssa. Mulla ei ole nyt ohjekirjaa tässä mutta voisin kaivaa sen ja katsoa osanumerot.

Nimittäin se pala joka pitää jarrulevyn paikallaan oli sen verran leveä (pituussunnassa) että kun se painoi laakeria vasten, akselista tuli ihan älyttömän jäykkä/tiukka eikä sitä saanut toisesta päästä lukittua sillä c-klipsillä.

Oli pakko hioa siitä jarrunpalaa pitävästä osasta vähän kantaa pois jolloin akseli alkoi pyöriä vapaammin ja c-klipsikin mahtui kiinni. Vaikka kuinka tutkailin en nähnyt mitään mikä olisi pielessä mutta millin kahden heitto tossa osassa tuntui olevan. Viilamalla tuo pois osat mahtuivat ok.

Ajattelin vaan oliko sulla sama ongelma. 1-vaihteisen akselia en kokeillut olisiko se mennyt paremmin (siis tietysti ilman vaihdetta).

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #366 : 02.11.03 - klo: 16.56 »
Ei ole kaksivaihteista, mutta sen aion hommata.
Vaikka siitä ei olisikaan hyötyä, niin näihin meidän tuleviin epävirallisiin kisoihin sillä ei ole itselleni merkitystä.
Se vaihteen vaihtuminen vaan on jotain semmoista, minkä tahdon myös tämän auton kanssa kokea!!!

Mitään ongelmia en havainnut kasaamisen missään vaiheessa.
Lopputuloksenhan voi totea kunnolla vasta ensi kesänä.
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #367 : 02.11.03 - klo: 17.06 »
Olen samaa mieltä keke! Vaihde on polttiksessa must.

Se osanumero on A 810B  eli levyjarrun pidin/hubi (brake disc hub) joka pitää levyjarrua A 810A paikallaan.

Siitä kun hioi millin kaksi päädystä pois niin homma istuu kohdilleen kui nenä päähän. Tiedoksi sitten kun itse asennat 2-vaihteisen jos vastaava ongelma ilmenee. Mitään klappia tmv ei tämän jälkeen ilmennyt.

Löytyy
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=A810&FVPROFIL=++

Panin muuten samalla silikoniöljyt diffeihin, saapa nähdä pysyvätkö sisällä ilman sen kummempaa tiivistämistä. Laitoitko itse?

Panin taakse 10 000wt ja eteen 40 000wt Kyosho kamaa jota löytyy FW04:n jäljiltä.

-Mika

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #368 : 02.11.03 - klo: 17.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

Panin muuten samalla silikoniöljyt diffeihin, saapa nähdä pysyvätkö sisällä ilman sen kummempaa tiivistämistä. Laitoitko itse?


Taakse en laittanut silikoniöljyä, mutta 40 000 tuli laitettua eteen.
Täytyy katsoa sitten auton käyttäytymisestä, että onko aiheelliset myös taakse. Kokeilemallahan se sitten selviää.
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #369 : 02.11.03 - klo: 19.05 »
Ok!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #370 : 06.11.03 - klo: 22.07 »
Keke, ei siinä osassa A810B brake hub ollu mitään vikaa, minussa se vika oli. En huomannut painaa sitä laakeria loppuun asti kun oli sen verran tiukka. Tarkistin asian uudelleen purkamalla noi palikat ja huomasin asian. Ääh.

Nyt täytyy hommata uus hubi kun on väljä. No ei se mitään, tästä oppii  8)

Mitä mieltä olet Robinson Racingin teräksisestä jarrulevystä
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPZ80
en tiedä kyllä sopiiko vaikka on annettu Towerissa optiona muoviselle

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #371 : 06.11.03 - klo: 23.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Keke, ei siinä osassa A810B brake hub ollu mitään vikaa, minussa se vika oli. En huomannut painaa sitä laakeria loppuun asti kun oli sen verran tiukka. Tarkistin asian uudelleen purkamalla noi palikat ja huomasin asian. Ääh.

Nyt täytyy hommata uus hubi kun on väljä. No ei se mitään, tästä oppii  8)

Mitä mieltä olet Robinson Racingin teräksisestä jarrulevystä
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPZ80
en tiedä kyllä sopiiko vaikka on annettu Towerissa optiona muoviselle


Inhottavaa, mutta jonkunhan täytyy aina niitä oppirahoja maksella :(
Jarrulevy menee joka tapauksessa vaihtoon koska tuo muovinen on suht. naurettavan oloinen.
Ei varmasti huono vaihtoehto olisi tuo metallinen jos sopii, mutta onhan vaihtoehtona myös tämä heinäpaalin näköinen :wink:
http://www.hpieurope.com/graphics/parts/a844.jpg
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #372 : 07.11.03 - klo: 10.11 »
Jep, näin keke. Tuo tosiaankin heinäpaalin oloinen  :D  vois olla ok, sehän on jotain kuitua tmv. Kyoshossa toimi kyllä paremmin teräksinen, (lasi)kuitujarrusta ei ollut FW04 :ssä kokemukseni mukaan mihinkään. En koskaan saanut sitä säädettyä niin että olisi pitänyt koko ajon ajan.

Täytyy katsella.

-Mika

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #373 : 09.11.03 - klo: 14.32 »

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #374 : 09.11.03 - klo: 18.50 »
Jos ootte saanu autot "valmiiksi" niin laittakaapa kuvia niin voimme ihailla 8)

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #375 : 09.11.03 - klo: 19.16 »
Tottahan toki Alfa  :D

Korin kanssa menee vielä aikaa, mutta runko alkaa olla kohta kasassa. Jonkun verran hommia vielä. Modasin just autoon 125cc tankin 75cc vakion tilalle .. tankki on nyt puolet isompi :mrgreen:

keke tai muitakin, jos kiinnostaa Superin jarrulevyjen yhteistilaus, niin voin hoitaa niin jaetaan sitten tilauskulut. Noi näkyy veloittavan kiinteän $28 tai jotain joka tilaukselta kansainvälisistä tilauksista.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #376 : 18.11.03 - klo: 20.36 »
Tässä olisi pari kuvaa "korkkaamattomasta" autostani.
Eli kyseessä on HPI Super Nitro RS4, Lamborghini Diablo GT korilla.
Edestä
JA
Takaa

Savumaalia löytyisi ikkunoita varten, mutta tuuletusta varten tulevat reiät ikkunoissa näyttävät silloin vieläkin härskimmältä, joten täytyy katsoa tuleeko sitä edes laitettua.
Laite on vakio kokoonpanossaan. Muutamia muoviosia, 2-vaihteinen vakiolootan tilalle ja kunnon pilli mufflerin tilalle olisi tarkoitus vaihtaa ennen ensi kesää.
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #377 : 19.11.03 - klo: 12.10 »
Aivan upea keke!
Odotan innolta päästä radalle testaamaan sun kanssa.

Yritän saada kanssa oman Superini kanssa esille kunhan saat maalit hommattua (Tieto-Nikkarista loppu). Pientä rakentelua vielä kans. Etu-universaalit tuli, mutta liian lyhyet, olis pitänyt olla ns wide versio ja piti palauttaa. Dogbonet saa kelvata, itse asiassa ne on halvemmat vaihtaakin tarvittaessa. Mulla on:

- vakiokone 15FE jossa
   * kevennetty vauhtipyörä
   * oil spill suoja
   * racing kytkin
   * 2-vaihteinen kello ja laatikko
   * MIP side exhaust pilli
- vakio alusta, bulkheadit, drivetrain, dogbonet ja jarrulevy ym
- isompi 125cc tankki OFNA (myös vakio optiona esim kisoihin)
- alum hex hubit renkaille (muoviset vakiot aika heppoiset)
- foamit alla ( www.rc4less.com )
- Toyota GT-1 kori
Levyjarrun vois vaihtaa vielä esim GPM racingin teräksiseen tai HPIn heinäpaaliin (kuitua) muuten se on siinä. Myös ilmansuodattimen vois vaihtaa.

-Mika

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #378 : 19.11.03 - klo: 13.01 »
Jep, testikelejä odotellessa.
Eli nuo alumiiniset hex hubithan löytyy itseltänikin, mutta ei niitä yksikseen kehdannut mainita :lol:

Mistä Mika hommasit foamit, ja etkös laittanut 2-vaihteisen myös.

EDIT: ja tuo sivun yläreunassa näkyvä kansi löytyy myös kokoonpanostani kohta :wink:
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #379 : 19.11.03 - klo: 14.19 »
Heh heh, hyvä keke  :D
Joo, tosiaankin vaihde unohtui listasta.. foamit hommasin jenkeistä asti www.rc4less.com n. $20 pari. Mutta mutta .. ehkä sinuna hommaisin HPI Belted Slicksit (vakio sliksit ei oo belted ja pullistuu ajaessa..) ja sitten vasta foamit kun näet että ne toimii (jos toimii).. itsekin pitää hommata ehkä noi paremmat vyörenkaat.
-Mika

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #380 : 22.11.03 - klo: 13.45 »
Mika: Minkäs koneen meinaat superiin laittaa jos menee 15FE kaupaksi?

Itseltäni löytyisi myös hyllystä NovaMega SX15, mutta lähden kyllä alkuun tuolla rauhallisemmalla 15FE-koneella liikkeelle.
Kun ei tuota radalla ajamista ole ennen tullut harrastettua, niin varmaan riittää haastetta tuossakin.
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #381 : 22.11.03 - klo: 19.20 »
Moi, ajattelin sitä HPI:n 15SS :ää, eli HPI:tä siis joka tapauksessa.
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXN384&P=7
Se olisi edullinen, mutta kuulin juuri Mikolta HobbyLinnasta ettei sinä enää myydä euroopassa - lienee vähän vanhempi malli jo. Ja tehoa ehkä vain marginaalisesti enemmän kuin fe:ssä. Saman voisi saavuttaa vaihtamalla ABC -sarjan fe:hen ja paremman kaasarin. Täytyy nyt katsoa vielä. Ikävintä on että pitäisi ostaa pukki lisäks joka on taas $40 lisää. Tuskin kannattaa.

-Mika

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #382 : 22.11.03 - klo: 19.52 »
Mika,

osta ihmeessä joku kisakone, eikä mitään HPI valmismottei. Kulkee, toimii ja on varaosiakin JA pysyy säädöissäkin:)

EDIT:

Oli asiaakin  :mrgreen: , huomaa että noissa foameissa on pienempi vanne, eli kun ajat ne loppuun, niin kato maavara sillai ettei pohja naarmuunnu liikaa tai vetorattaat ota rataan kiinni.
---

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #383 : 22.11.03 - klo: 20.06 »
Noihan tekee kyllä joku "oikea" valmistaja. Enpä usko että viittii kaikista kireintä laittaa, auto ei näytä siltä että kestäisi ainakaan isommaan mällin sattuessa. Noita rauhallisempia motteja saisi nyt suhteessa edullisesti jotka sopii Superiin hyvin. Radalla ei tarvitse kovin järeetä konetta. Niitä on tullut muutenkin kokeiltua jo ihan riittävästi - hienojahan ne toki on mut halvemmat on hyviä kun voi heittää vesilintua kun on loppuunajettu  :mrgreen: Ja autot kuluu loppuun liian nopeesti yli 1HP koneilla.. drag racingia en jaksa enää ajaa kun osia saa tilata koko ajan ja toimitukset on mitä on niin ku tiedät (=kestää).

Joo, täytyy tarkkailla tota pohjaamista. Kiitti vinkistä Jarkko!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #384 : 22.11.03 - klo: 22.24 »
Tarkennetaan nyt sen verran vielä että omissa ajoissani tattarilla en tarvitse huippukoneita koska en aja kisaa (väärä kokoluokka), ja tässä autossa tarvitsen vetaria (kun en viitti ostaa toista boxia) eikä muita kuin sport tason koneita oikein kannata ostaa vetarilla varustettuna. Kisakoneita varten tarvitaan käytännössä boxi joten se siitä.

Ossin uusin .18 CV-R(X) on kyllä kieltämättä houketteleva, mutta uutena mallina turhan kallis tähän autoon.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #385 : 01.12.03 - klo: 18.29 »
Nonnii, nyt sain vihdoin HPI Superin Toyota kopan maalattua.
Tässä vähän kuvia, alimpana näkyy isompi 125cc tankki modattuna ilman moottoria.








Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #386 : 01.12.03 - klo: 19.26 »
Ensinnäkin aivan pirun hieno kori Mika.
Kuvasta saa hyvän käsityksen miten korkeampi kansi olisi tullut liikaa ulos kopasta.
Menikö isompi tankki "heittämällä" vanhan paikalle, vai jouduitko tekemään jotain muutoksia?
Kuvasta päätellen aika kivuton projekti.
Ajattelin hommata bemarin(WB280) korin vertailun vuoksi Diablon(WB300) kaveriksi, mutta kuvan nähtyäni... no täytyy katsella:)
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #387 : 01.12.03 - klo: 20.15 »
Kiitti! Joo, ihan menevän näköinen on.

Näin olisi käynyt, ja mällin tullessa (flip over) kansi olisi entinen; tietty zip ties'it auttaisivat siihen hieman

Meni ihan heittämällä kunhan suht tarkkaan mittasi radiolevystä pois leikattavan osan; helppo homma (hiilikuituiseen radiolevyyn ei onnistuisi niin helpolla). Joo, kivuton oli tosiaan.

Jees, mullahan on se bemari tossa Kyoshon superissa mutta täytyy todeta että tämä on ehkä vielä asteen makeempi. Bemarissa on etuna pikatankkaus mahis, mutta 125cc tankilla ei tätä Toyotaakaan tarvitse tankata kuin ehkä 10-15 minuutin välein jolloin pieni tauko on jo ihan tervetullut. Kattele kesää kohti  :D

Moottoriksi tähän sitten kuitenkin tuo HPI liukukaasarilla varustettu .12 Racing motti 12R SC. Ei mikään huipputehokas mutta ABC kone ja 2-neulainen kaasari. Samat mitat pitäs olla kuin FE:ssä joten MIPin pilli pitäs sopia.


Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #388 : 02.12.03 - klo: 18.15 »
Joo hiano kori on  :D  mut se sun bemari oli ehkä hianompi mun mielestä. Se on sentää bemari  :wink: .

Millä muute hiot noi renkaiden paikat? Dremelil vai? Sil sais varmaa ainaki aika kätevästi? Mut ei viittis ostaa dremelii pelkästää korien leikkaamista varten...

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #389 : 02.12.03 - klo: 22.26 »
Thanks Ozmo. Joo, bemari pysyy tossa Kyoshossa joten no hätä .. GP autot vierekkäin  :wink:

Kuule ihan fiskarsin lyhyt teräisillä terävillä saksilla leikkasin ja vähän pyöröviilaa perään.. ei dremeliä. HPIn korit on hieman ohuempaa lexani joten leikkaus sujuu helposti kunhan vain tekee huolellisesti.

-Mika