Kirjoittaja Aihe: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.  (Luettu 305754 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #750 : 04.02.12 - klo: 19.00 »
Kaikki nuo LiPot, patterit ja NiMhit ovat just niitä akkuja/pattereita jotka ei siedä pakkasta. Jos pakkasella meinaa leikkiä, on perinteinen NiCd (EU yrittänyt kieltää myymisen jo pitkän aikaa) ainoa vaihtoehto ja sekin vain sillon ku sitä kuormitetaan riittävästi.

Auttaisiko jos lipon ympärille sijoittaisi kädenlämmittimiä?
Slash 4x4 Monster

Poissa mika82

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #751 : 07.02.12 - klo: 15.09 »
Jos suojalakkaa käytetään niin nopparistahan suojataan pelkkä piirilevy. Mutta miten sitten servo ja vastari suojataan??

Yksi tapa on vesisuojaus by jesi ( haulla löytyy). Itellä nyt pari viikkoa ollut ja hienosti pelannut. Hieman vaatii tilaa autosta. Mitä nyt lukenut foorumia niin tuo lakkaus ei ole aivan 100% varma... ei kyllä ole mikään muukaan.
Traxxas stampede 2WD
HPI savage flux HP

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #752 : 23.02.12 - klo: 14.18 »
Outwears for RC- Water/ Snow Resistance with NO WARRANTY VOID and MAX AIRFLOW

Kyseessä siis suojahuppu joka viritetään rungon päälle, materiaalina vettä hylkivä ja erittäin hyvin hengittävä kangas. Ko. materiaalia löytyy hakusanoilla WR12BK, WR18BK, WR24BK ja WR36BK. Alunperin kehitetty ilmansuodattimien yms. suojaksi. Muutamaan automalliin löytyy myös valmiita huppuja.

Säästää myös muina vuodenaikoina paljolta vaivalta, kun ei tarvi koko autoa putsata.

Suosittelen!
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #753 : 23.02.12 - klo: 14.26 »
Kävin juuri entisellä työpaikallani puhdistamassa noparin piirilevyn että sain sen lakattua. Kyselin sit sähkömieheltä elektroniikan suojaamisesta kosteudelta niin hän ehdotti sitä hartsia mitä on näköjään tässäkin ketjussa käsitelty. Sit katsottiin kuvastosta et minkälaisia löytyy nykyään niin löydettiin Geelijatkosmassa. Tuo voisi olla helpompi ja paremmin toimiva tässä käytössä kuin hartsi.
"Geelijatkosmassa. Joustava geelimäinen massa, joka pursotetaan tavallisella silikonipuristimella.
Kaksikomponenttinen. Kotelointiluokka IP 68 (1,8 bar/ 1000 h ). Myrkytön.
Läpinäkyvä, pysyvästi joustava, itsestään tiivistyvä ja tarvittaessa helposti poistettava.
Käyttölämpötila -40°C --- +90°C. Jännitelujuus yli 20 kV/mm. Soveltuu esim. jakorasioiden
täyttämiseen maakaapelin jatkamisen yhteydessä."
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa fiat850

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #754 : 25.02.12 - klo: 18.31 »
saisko kuvia miten suojaate polttomoottori autot

Poissa Ukko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #755 : 25.02.12 - klo: 20.16 »
Itse olen aiemmin käyttänyt noparien suojaukseen PRF202 lakkaa. Olen tehnyt lakkauksen huollisesti, 3-5 lakka kerrosta => mitään ongelmia ei minulla ole ollut. Tosin olen antanut autojen kuivua jokaisen lumessa ajo kerran jälkeen 2 päivää lämpöisessä varastossa. Eli auto on kuivunut hyvin ennenkuin olen seuraavan kerran sillä ajellut.

Tänä talvena olen käsittelyt autojen elektroniikkaa CorrosionX aineella. Noparit, vastarit, kytkimet, liittimet ja jopa moottorit olen uittanut tuossa aineessa. Kaikki olen upottanut 2 kertaa aineeseen => pitänyt aineessa noin tunnin ja uusinut käsittelyn aineen "kuivumisen" jälkeen. Lisäksi minulla on käytössä Outerwearsin suojat. Savage Fluxin Mamba Monsterissa on tälläinen:

http://www.tgndistributing.com/esc-cover-for-mamba-monster-esc.html

Mugenin 1/8 MBX6E buggyssa on tälläinen:

http://www.outerwearsracing.com/proddetail.asp?prod=202650

Summitissa tälläinen:

http://www.outerwearsracing.com/proddetail.asp?prod=202644


Hyvin on suojaukset toimineet ainakin tähän asti. Tuon CorrosionX aineen pitäisi suojata myös suolavedeltä. Itse en ole sellaisissa oloissa ajellut. Ainoa haitta puoli tuossa CorrosionX käsittelyssä on se, että se pitäisi uusia noin 1-1.5 vuoden välein.

Itse olisin käyttänyt lisäksi myös CorrosionX Heavy Dutya mutta sitä myydään aerosoli pullojen lisäksi vain Gallonan astioissa ja isommissa. En ihan 4 litraa viitsinyt tilata  :cry:.
Ideana olisi ollut käsitellä nopari ensin tuolla ohuemmalla normaalilla CorrosionX:llä (menee kaikkiin pieniinkin rakoihin) ja sitten paksummalla Heavy Dutylla. Heavy Duty on paksumpaa ja jättää piirilevyn pintaan paksumman kerroksen.

Olin CorrosionX aineen valmistajaan ja muutamien maiden maahantuojiin yhteydessä ja aine pitäisi kyllä olla hyvää. Tiedä sitten onko vain mainospuhetta. Valmistaja on tehnyt Castlen kanssa testejä. Ajaneet kuulemma autolla uima-altaiden pohjalla jne.

Itse olen käsitellyt tähän mennessä omat Tekinin, Castlen ja Hobbywingin combot.
« Viimeksi muokattu: 25.02.12 - klo: 21.03 kirjoittanut Ukko »
Mugen 1/8 MBX6E (Tekin RX8), HPI Savage Flux XL (Xerun 150A), Traxxas Summit (Xerun 150A)

Poissa Rockford

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #756 : 25.02.12 - klo: 20.55 »
Summitissa tälläinen:

http://www.outerwearsracing.com/proddetail.asp?prod=202644
Onkos ideaa mistä tuollainen kannattaa Suomeen tilata että sais jotenkin järkevin postikuluin tulemaan?
Mini-Z Mad Force, Summit

Poissa Ukko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #757 : 25.02.12 - klo: 21.00 »
Summitissa tälläinen:

http://www.outerwearsracing.com/proddetail.asp?prod=202644
Onkos ideaa mistä tuollainen kannattaa Suomeen tilata että sais jotenkin järkevin postikuluin tulemaan?


Itse tilasin suoraan tuolta Outerwearsilta. Postikulut olivat noille kolmelle suojalle 17.65$, eli ei paha. Kokonaissumma oli 114.50$ ja tohon sitten tuli päälle 23% alv tullissa.
« Viimeksi muokattu: 25.02.12 - klo: 21.09 kirjoittanut Ukko »
Mugen 1/8 MBX6E (Tekin RX8), HPI Savage Flux XL (Xerun 150A), Traxxas Summit (Xerun 150A)

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #758 : 03.03.12 - klo: 21.33 »
Noniin nyt pääsi talviajelut käyntiin. Telat ollu kauan jo auton alla mutta auto on ollut kaapin päällä. Tänään sain aikaseks mennä ulkoiluttamaan Axialia.

Videota

Axial AX10 Mattracks vs 1.9 Flat Iron
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #759 : 12.03.12 - klo: 21.31 »
Loska oli yllättävä haaste Slashille. Etenkin koppa kerää massaa siinä määrin että ajo sujui paremmin ilman.

Loska-ajelu

Suojaviritelmä sateenvarjokankaasta ja Outerwearsin shroudista piti sisätilat lähes täysin kuivana.
« Viimeksi muokattu: 12.03.12 - klo: 21.39 kirjoittanut vms »
Slash 4x4 Monster

Poissa muppe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #760 : 26.03.12 - klo: 16.22 »
nyt olis tavotteena tehdä ultima sc:stä ihan uinninkestävä. Combona olen hankkinut velineonin, eli motti ja nopari on vedenkestäviä. Kysymys kuuluu mitä muita osia täytyy suojata että toi on uinninkestävä? Akkuina siis hardcase lipot.
kyosho ultima sc

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #761 : 26.03.12 - klo: 17.23 »
Melko lumista:


Sisäkorin päällä lunta:


Ei lunta sisällä:



Sisäkori leikattu 4l muovikanisterista. Helppo, halpa ja nopea värkkäillä. Samasta purnukasta leikkasin suojat takatukivarsiin lähinnä kesän muta ajeluita varten ettei kura hinkkaa vetareita pilalle.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa muppe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #762 : 27.03.12 - klo: 14.20 »
nyt olis tavotteena tehdä ultima sc:stä ihan uinninkestävä. Combona olen hankkinut velineonin, eli motti ja nopari on vedenkestäviä. Kysymys kuuluu mitä muita osia täytyy suojata että toi on uinninkestävä? Akkuina siis hardcase lipot.
kyosho ultima sc

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #763 : 27.03.12 - klo: 15.42 »
Servo auki, Mariinirasvaa/Vesivaseliinia reilusti siihen pääakselin ympärille ja takas kiinni, sit varmistat vaikka silikoonilla kuorten pitävyyden tai dippaat plastic dipissä.
Sit vastari auki ja elektroniikkalakkaus muutamaan kertaan(muista suojata liittimien pinnit hyvin ettet lakkaa niitä), Elä myöskään käsittele likaisin sormin sitä piirilevyä tai sitä antennin kiinnityskohtaa, mielellään pidä vain reunasta kiinni.
Sit vielä tunget sen vastarin ilmapallon sisään tai esim Traxxasin vesitiiviiseen vastarikoteloon.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa muppe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #764 : 04.04.12 - klo: 17.58 »
voiko noparin piirikortin suojata kynsilakalla
kyosho ultima sc

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #765 : 05.04.12 - klo: 20.37 »
Kyllähän sen voi mutta en usko että toimii. :wink: Itse olen käyttänyt plastik tapea. Parivuotta olen upottanut ja hukuttanut tuota assoani mutten ole saanut rikki muuta kuin kaiken muun noparin ympäriltä. :grin:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa Groteth

  • Jäsen
    • Profiili
TeamC TS2 // Axial SCX10 Honcho //
Grind RC Crew

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #767 : 07.08.12 - klo: 16.08 »
Minä siis tarkoitin tätä ainetta.
http://www.plastidip.com/home_solutions/Liquid_Tape
Täsmälleen samaa tavaraa kuin tuo toinenkin mutta erilainen puteli. :wink:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa MRT

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #768 : 14.08.12 - klo: 13.37 »
Ainakin kannattaa varoa ettet sukella hanki kannon sisää hajotin viime talvena iskari tornit 2kertaa jää kokkareisiin :cheesy:
Maverick Strada XB - Brushless/2S

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #769 : 14.08.12 - klo: 15.09 »
Ainakin kannattaa varoa ettet sukella hanki kannon sisää hajotin viime talvena iskari tornit 2kertaa jää kokkareisiin :cheesy:

Onko kuvia :grin:
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #770 : 19.10.12 - klo: 16.30 »
Nyt ois 15mm pitkiä yleisruuveja, ja tarkoitus tehdä piikkirenkaat. Tarviiko nuo ruuvit laittaa vain läpi tuosta kumista, vai pitääkö panna jesaria tai liimaa avuksi... Ja kun renkaat on loppuunajetut, kestääkö vajaan 2kg autolla ajoa?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #771 : 19.10.12 - klo: 17.22 »
sanoisin että kannattaa laittaa jotain vahviketta sisäpuolelle, muuten ne piikit vaan vääntyy alle kiihdytäessä  :wink:

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #772 : 19.10.12 - klo: 19.59 »
Ittellä olis jämäkkiä schumaherin inserrttejä, ja jesaria. ??? Riittääkö.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #773 : 20.10.12 - klo: 16.57 »
vastaan myös tohon sun edelliseenkin kysykykseen: eli ne ruuvit laitetaan vaan kumista läpi ja tietenkin sisä puolelta. ja vahvikeeksi riittää pari kierrosta jesaria sisäpuolelle, jos se auto ei ole mikään superpainava. ja renkaassa kannattaa olla jonkinlainen kuviointi, koska se kuviointi tekee renkaasta vähän kestävemmän.


« Viimeksi muokattu: 20.10.12 - klo: 17.00 kirjoittanut pate »

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #774 : 20.10.12 - klo: 19.36 »
Joo on tosi kevyt auto ja kuluneet renkaat, mutta eipä siinä montaa senttiä menetä, jos hajoo:D Kiitti!
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa CubaLibre

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #775 : 22.10.12 - klo: 16.07 »
Tällaiset tuli rakenneltua viime talvena isoon E-Revoon ja pitoa oli vähintäänkin tarpeeksi:
http://rc10.fi/index.php?topic=30506.msg579322#msg579322

Nettipalstoja selatessa mukaan tarttui tällaisia ohjeita:
Tärkeintä on valita riittävän leveäkantainen ruuvi ja ruuvata se kumin paksuimman kohdan läpi. Ruuvi ei saa olla liian pitkä, koska silloin se taittuu kyljelleen kun kumi joustaa. Ruuveja pitää olla vähän, jotta renkaan paino ei kasva liikaa sillä tämä rikkoo diffit ja vetoakselit.
Ei rahanmenolla rajaa kun RC-autolla ajaa.

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #776 : 22.10.12 - klo: 16.14 »
Ruuveja ajattelin 15 per renkula. Ja voi katkoo sitku on valmiit, noi ruuvien päät siis.  Kiitti!
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa an7t1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #777 : 22.10.12 - klo: 16.19 »
En itse ole ainakaan koskaan moottoria suojannut jä hyvin kestää. Laita nopari ja vastari sinne ilmapalloon.
Tamiya Pajero CC01 - Axial Wraith projekti

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #778 : 22.10.12 - klo: 16.21 »
Vastari ja nopari kannattaa suojata. Itse en ole harjatonta suojannut millään tavalla, eri asia jos on harjallinen. Servon voi suojata vaikka silikonilla, tosin lumessa ei varmaan buggilla mene niin paljoa sisään lunta, että tarvis lakkaa ja silistä käyttää.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Leo14

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #779 : 22.10.12 - klo: 19.34 »
Tossa vähän ylempänä olevassa videossa noin 29:30 minuutin kohalla kyllä sanotaan, että harjallista ei tarvitse suojata.
Team Durango desc210, Ansmann x2