Kirjoittaja Aihe: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.  (Luettu 305919 kertaa)

0 jäsentä ja 16 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #660 : 06.12.11 - klo: 18.11 »
Eiköst tuo lie kestäne,kun eihän crawlingissa hypitä tms...
Minun mallisessa crawlingissa hypitään  :wink:
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #661 : 06.12.11 - klo: 19.10 »
Eikö nestorilla ole suojakoria autoonsa, itse ajelen aina suojakorilla, blitzi ja slässi kastuvat vain tilkan takaa.
Axialin scx10 ei sinäänsä kulje kovaa, uskoisin teräspalkkirungon kestävän ihan hyvin. Eri asia on, jos sinulla on autossa harjaton moottori, ja ajelet 50km/h katukiveykseen, silloin jotain saattaa mennä rikki.
On en muistanut laittaa niitä kun ajelin.

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #662 : 06.12.11 - klo: 19.17 »
Toisaalta axialissa on linkinpäät muovia samoin kuin akselin kuoret, hubit yms.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #663 : 06.12.11 - klo: 19.38 »
Totta, mutta en ole saanut mitään muuta, kuin 3 link pidikkeitä rikki harjattomalla ax-10:llä talven aikana.
Ainiin, myös vetoakselit kärsivät.
Linkinpäissäkin on lievää heikkoitta, mutta ne voi päivittää 'raxxasiin
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa vx550w

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #664 : 06.12.11 - klo: 20.08 »
Axialin scx10 ei sinäänsä kulje kovaa, uskoisin teräspalkkirungon kestävän ihan hyvin. Eri asia on, jos sinulla on autossa harjaton moottori, ja ajelet 50km/h katukiveykseen, silloin jotain saattaa mennä rikki.

Juuh kiitos tiedosta. Ja harjaton kyllä.

Juu pitää katsoa vienkö sitä ulos talvella, mutta eihän täällä ole vielä luntakaan kuin 6-7cm ja pakkasta se -1 =)

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #665 : 06.12.11 - klo: 20.47 »
Eikö nestorilla ole suojakoria autoonsa, itse ajelen aina suojakorilla, blitzi ja slässi kastuvat vain tilkan takaa.
On en muistanut laittaa niitä kun ajelin.

Iso etu suojakorista on kun lumi on raskasta. Suojakorin kanssa paino ei nouse älyttömäksi.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #666 : 06.12.11 - klo: 21.42 »
Joo pitää seuraaville ajoille psitää mukaan.

Poissa ana100

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #667 : 11.12.11 - klo: 16.46 »
tierääkö kukaan miten kannatas hpi baja 5t suojata ?? auto on tällänen:http://www.hpiracing.com/kitinfo/10620/. ja tarttis tuo ojaamo suojata keulasta moototriin asti jollaki ??
E-Savage, E-firestorm, Baja 5t, TLR 2.0 sc

Poissa Ukko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #668 : 13.12.11 - klo: 13.37 »
Tietäisikö joku mistä noita CorrosionX litkuja saisi? Itse tilasin täältä CorrosionX Heavy Duty ainetta aerosoli pullossa:

http://corrosion-x.co.uk/

Mitään vastausta kyseisestä paikasta ei vain ole kuulunut :(

Jenkeistä ei taas aerosoli tuotteita ilmateitse ilmeisesti lähetellä? Eli tuota Heavy Duty litkua ei jenkeistä ilmeisesti saa muuta kuin gallonan astioissa ja vielä isommissa?

http://www.shop.corrosiontechcorp.com/CorrosionX-Heavy-Duty_c4.htm

Kiitos vastauksestanne jo etukäteen.

Mugen 1/8 MBX6E (Tekin RX8), HPI Savage Flux XL (Xerun 150A), Traxxas Summit (Xerun 150A)

Poissa MUSTAJARVI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #669 : 19.12.11 - klo: 00.03 »
Ei koska sitä ei suojata.

Eli moottori kestää märkää, vai?

Poissa vx550w

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #670 : 19.12.11 - klo: 02.21 »
Kestää.

Poissa rc jonne

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #671 : 20.12.11 - klo: 18.05 »
lämmitä kuuma ilma puhaltimella vähän niin käynnistyy paljon paremmin.

Poissa Micco98

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #672 : 20.12.11 - klo: 20.05 »
mulla on tämmönen ongelma että kun ajan 5 min niin ei enää tottele ohjainta ja niinkun sähköt häviäis mutta sit kun se seisoo vaik vähän aikaa ihan sama onko käynnis vai ei tai onko pihalla vai sisällä niin sit se kummiskiin tottelee ehkä puol minuuttii :( oisko kellään mitää apua neuoo ja pakkasta on vaan -1

ja autona on mulla traxxas t-maxx 2.5 onko jotain erilaisii servoi tai jotain esim ?? :embarrassed:

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #673 : 20.12.11 - klo: 20.08 »
mulla on tämmönen ongelma että kun ajan 5 min niin ei enää tottele ohjainta ja niinkun sähköt häviäis mutta sit kun se seisoo vaik vähän aikaa ihan sama onko käynnis vai ei tai onko pihalla vai sisällä niin sit se kummiskiin tottelee ehkä puol minuuttii :( oisko kellään mitää apua neuoo ja pakkasta on vaan -1

ja autona on mulla traxxas t-maxx 2.5 onko jotain erilaisii servoi tai jotain esim ?? :embarrassed:

Mul kävi sama juttu viime talvena ja syynä oli servo, joka jumitti ja vei kaiken potkun akusta.
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #674 : 21.12.11 - klo: 22.42 »
Tuli mieleen, että saiskos traxxasin vene noparin toimimaan ilma jäähdytteisenä? Traxxasilla kun olisi vxl6s harjaton nopari, mikä on veden kestävä ja 6s lipoja kestävä. onko tuohon mahdollista saada autoon sopivaa jäähdytystä, kun vakiona on vesi jäähdytys.
edit castlen tekele näyttää olevan.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #675 : 24.12.11 - klo: 16.33 »
Nipparit tuli väsättyä ultiman takarenkaisiin "lumiketjuiksi" ja maavara tappiin.

Meni sohjossa kohtuu hyvin, kun aamun "ajelut" oli sitä että vähänväliä sai työntää lisää vauhtia.



pöö

Poissa MUSTAJARVI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #676 : 24.12.11 - klo: 18.58 »
Mistä saisi laparenkaat lazeriin?

Poissa R/C hullu99

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #677 : 01.01.12 - klo: 21.06 »
ite meinaan päällystää konetta foliolla hieman ja jotain vaikka elmukelmuu muutama kerros vastaanotinboxin ympärille ja jottain pitäisi vielä keksiä ilman putsarin kohdille ettei siitä mene vesi sisään ja hajoita moottoria ja sen vaan sanon ettei kannata lähtee ajjaa missää umpilumessa jos ei oo vesi suojeattu  :police: 
FRT

Poissa rc nitro

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #678 : 01.01.12 - klo: 21.23 »
Kun meinaatte että moottori käy liian kylmänä näin talvella niin paljo olisi se hyvä lämpötilä kuin korkea se saa olla ennen kuin se hajoaa ja kuinka alhainen??

Poissa rc jonne

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #679 : 02.01.12 - klo: 07.55 »
kysyn mistä saisi halvalla kyosho inferno neo race sbec renkaita.  :smiley:

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #680 : 02.01.12 - klo: 22.57 »
Mä oon käyttäny tuota CorrosionX ainetta, enkä vois tyytyväisempi olla. Ei tartte viritellä mitään pusseja eikä virityksiä. Noparit, harjattomat koneet, servot, laakerit, jopa ruuvit, kaikki on uitettu. Ja toimii!

How to waterproof your Mamba Monster Max using CorrosionX With PROOF!

Upottaisin koko auton jos olis tarpeeks ainetta ja riittävän iso vati.

Savage on monesti ollut ajon jälkeen umpilumessa kopan alta ja oon suoraan vaan ajanu auton suihkuun, huuhdellu vedellä puhtaaks, nypänny lipot irti ja jättäny kuivumaan. Ei vois sen helpompaa olla.

Voisikin pitkäksi venyneen tauon jälkeen vähän tilailla romuja jos vaikka innostuisi talven tullen rymistelemään noilla leluilla :)
Mistähän tuota ainetta(tai vastaavaa) saisi tilattua suomesta tahi EU:sta?
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #681 : 02.01.12 - klo: 23.06 »
Tietäisikö joku mistä noita CorrosionX litkuja saisi? Itse tilasin täältä CorrosionX Heavy Duty ainetta aerosoli pullossa:

http://corrosion-x.co.uk/

Mitään vastausta kyseisestä paikasta ei vain ole kuulunut :(

Jenkeistä ei taas aerosoli tuotteita ilmateitse ilmeisesti lähetellä? Eli tuota Heavy Duty litkua ei jenkeistä ilmeisesti saa muuta kuin gallonan astioissa ja vielä isommissa?

http://www.shop.corrosiontechcorp.com/CorrosionX-Heavy-Duty_c4.htm

Kiitos vastauksestanne jo etukäteen.
Tuo Heavy Duty ei sovi siihen "dippaukseen" eikä suojaa yhtä hyvin. Tuon videon kommenttien mukaan siis. http://www.shop.corrosiontechcorp.com/CorrosionX-16-oz-trigger-spray-91002.htm tämä liene oikeaa ainetta
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa vx550w

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #682 : 04.01.12 - klo: 20.47 »
Ei nyt kovinkaan hieno näperrys, mutta menettelee tässä 8cm lumessa.  :grin: 

Poissa Jampuli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #683 : 04.01.12 - klo: 21.22 »
oma viritys takarenkaille
Kyosho Ultima DB

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #684 : 04.01.12 - klo: 22.23 »
Tämmöset köyhänmiehen lapa-kummit tossa aamupäivällä nypläsin, ei vaan päässy kokeileen ku satoi vettä ja lumi muuttui näkymättömäksi  :shocked: Ei kyllä varmaan juuri kuivaa maata kestä, mutta toivotaan että edes lumella kulkis vähän paremmin ku ilman.

Edit. tupakin mittanen testi savisella nurmikolla, toimii ja kyllä silppua lentää.
« Viimeksi muokattu: 05.01.12 - klo: 11.53 kirjoittanut lättyäijä »
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa R/C hullu99

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #685 : 05.01.12 - klo: 20.33 »
nii miulla ois kysymys. miten suojata vastaan otin boksi talveksi vastatkaa koska eihän sitä malta olla koko talvee ajamatta ja eikä sitä tahallaa mennä servoja hajottamaan. kiitos jo etukäteen vastaajille tähän miten suijata vastaan otin boksi ??
FRT

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #686 : 05.01.12 - klo: 22.55 »
Itse olen noilla aineilla suojannut asso 18 mt sähköt. Olen autoa upottanut ja hukuttanut sydämeni kyllyydestä mutta ei mitään ongelmaa.
Waterproofing your RC and winter running PT 1
Aineiden osto paikkaa en muista.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #687 : 06.01.12 - klo: 14.10 »
Onnistuin turhautumaan etsiessäni sopivia ajokäsineitä. Vähänkin paksummissa sormikkaissa etusormi ei mahdu luontevasti Traxxas 2.4 ohjaimen kaasuvivulle. Ohuista sormikkaista taas puuttuu usein suoja tuulta vastaan.

Sinisalo Windproof vaikutti hyvältä, mutta minulle sopiva koko oli loppunut kaupasta jossa sovittelin käsineitä. Ostin Hans Companyn sormikkaat, joiden ainoa ongelma on hieman liian paksu etusormen paikka. Suositelkaahan joitain muita ratkaisuja.
Slash 4x4 Monster

Poissa rc nitro

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #688 : 06.01.12 - klo: 20.09 »
nii miulla ois kysymys. miten suojata vastaan otin boksi talveksi vastatkaa koska eihän sitä malta olla koko talvee ajamatta ja eikä sitä tahallaa mennä servoja hajottamaan. kiitos jo etukäteen vastaajille tähän miten suijata vastaan otin boksi ??


Esim: Muovipussilla vastari ja servoihinhan voi pistää vaikka jotain silikoonia niihin liitos kohtiin mutta ite oon ajanu toista vuotta enkä oo suojannu juuri mitään muuta ku vastarin muovipussilla ja eikun menoksi! :)

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #689 : 06.01.12 - klo: 22.03 »
Onnistuin turhautumaan etsiessäni sopivia ajokäsineitä. Vähänkin paksummissa sormikkaissa etusormi ei mahdu luontevasti Traxxas 2.4 ohjaimen kaasuvivulle. Ohuista sormikkaista taas puuttuu usein suoja tuulta vastaan.

Sinisalo Windproof vaikutti hyvältä, mutta minulle sopiva koko oli loppunut kaupasta jossa sovittelin käsineitä. Ostin Hans Companyn sormikkaat, joiden ainoa ongelma on hieman liian paksu etusormen paikka. Suositelkaahan joitain muita ratkaisuja.

Leikkaa etu- ja keskisormi sekä peukalo poikki molemmista hanskoista ensimmäisen nivelen kohdalta. Toimii hyvin talvikäytössä, ei tarvitse ottaa hanskoja pois edes akun vaihtoa varten.