Kirjoittaja Aihe: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally  (Luettu 1029191 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa AO68B

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3150 : 03.04.14 - klo: 18.00 »
Mulla on tollanen 1/16 slash joka muuten on loistava,mutta se näyttäisi roiskivan aika pahasti kuraa ja muuta pa**aa sinne moottoriin, jousiin ja muihin osiin kun siinä ei ole mitään estämässä.
Onko kellään mitään ratkaisua tähän? Jos on niin apua mahdollisimman nopeasti.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3151 : 03.04.14 - klo: 18.04 »
Tuommoinen pussi toimii ainakin noissa isommissa autoissa ihan hyvin: http://www.dustymotors.com/products-page/shroud-covers-by-model/
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3152 : 03.04.14 - klo: 23.38 »
En tämän skaalan lässykkää omista, mut tuohon 1/10 versioon tein vanhoista sukkahousuista siihen päälle sellasen suojuksen (sukkahousut eivät olleet omat + olivat puhtaat... köh köh). Toiminut ihan pätevästi, vaikkei tuollasta hienoa savipölyä sitten mikään kyllä enää tahdo estääkkään, mut isommat ryönät pysyy pois  :laugh:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa OskuK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3153 : 05.04.14 - klo: 01.22 »
Jep, kyl noista potkua saa. Auto lähtee kuin rusakko makuulta ja keulii nätisti. Mut en sitten tiedä, onko käyttäjässä vikaa, kun rupeavat turpoamaan n. 10 ajokerran jälkeen.  :sad:

Et kai ole liian tyhjäksi ajanut? Siitä lipot ei tykkää yhtään.

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3154 : 11.04.14 - klo: 07.20 »
Pitääkö tehdä mitä muutoksia jos vaihtaa vakio titanin tilalle velineon 3m combon?

Poissa sande555

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3155 : 11.04.14 - klo: 14.43 »
Pitääkö tehdä mitä muutoksia jos vaihtaa vakio titanin tilalle velineon 3m combon?
Ei tarvi mitään muutoksia, osiahan saattaa kulua enemmän että jotai kulutus osaa varalle...... ei muuta kun kovaa ajoo :wink: :wink: :wink:
TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3156 : 11.04.14 - klo: 14.49 »
Pitääkö tehdä mitä muutoksia jos vaihtaa vakio titanin tilalle velineon 3m combon?
Ei tarvi mitään muutoksia, osiahan saattaa kulua enemmän että jotai kulutus osaa varalle...... ei muuta kun kovaa ajoo :wink: :wink: :wink:

Eikös se moottoripukki ole erilainen ? Voin olla väärässä ..

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3157 : 11.04.14 - klo: 18.03 »
Ite piti kans moottori pukista sanoa. Jos siis tämä vanha moottori on se Titan 550 niin sitten pukin joutuu tietääkseni vaihtamaan. Jos taas vanha on ollu se Titan 380 niin sitten ei tarvi pukkia vaihtaa.

Oma ehdotus olis että jättää sen velineonin ja vxl combon ostamatta ja ostaa sen sijaan Castlen joka 10 kertaa parempi. Joskus tuo Velineon combo maksoi 200$ ja Castlen Mamba Max 190$. Toki sitten on vielä SideWinder joka maksaa vain 110$ ja ainakin itellä kestänyt ihan hyvin. Mutta tuosta VXL säätimestä on jonkuu verran huonoja kokemuksia.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3158 : 11.04.14 - klo: 19.51 »
Oisko sulla ehottaa? Mikä liitin castlessa on vai onko mitään?

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3159 : 11.04.14 - klo: 19.54 »
Oisko sulla ehottaa? Mikä liitin castlessa on vai onko mitään?
Ei taida olla mukana..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa AO68B

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3160 : 12.04.14 - klo: 20.44 »
Mitä osia tarvii jos muuntaa 1/16 lässykän 1/16 summitiksi muita kun renkaat ja kori lähinnä siis ripustuksen osat ja voimansiirto jos tarvii ? Linkkejä kiitos. Jos olisi joku valmis paketti...


Poissa sndhlm

  • Tulokas
    • Profiili
Summit pysähty... apua?
« Vastaus #3162 : 15.04.14 - klo: 23.42 »
1/16 Summit ongelma, osaako joku auttaa:
auto on 100% peruskamaa, eikä paljoa ajettu.
Lähetin (#2238) näyttää pelaavan, vihreä led ok.
Auton akku Traxxas vakio nimh. Kun auton sähköt laittaa päälle nopeussäätimen (#3375) led vilkkuu ihan himmeää punaista. Vastaanottimen (#2218) led vilkkuu nopealla taajuudella punaista ja vihreätä (ei mainita manuaalissa...). Auto ei reagoi mihinkään, täysin kuollut. Sähköja ei saa kytkettyä pois nopeussäätimestä, akkuliitin irti on ainoo joka tepsii.

Nopeussäädin vaihdettu eikä tilanne muutu, joten vika muualla, mutta missä?

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Summit pysähty... apua?
« Vastaus #3163 : 16.04.14 - klo: 13.08 »
1/16 Summit ongelma, osaako joku auttaa:
auto on 100% peruskamaa, eikä paljoa ajettu.
Lähetin (#2238) näyttää pelaavan, vihreä led ok.
Auton akku Traxxas vakio nimh. Kun auton sähköt laittaa päälle nopeussäätimen (#3375) led vilkkuu ihan himmeää punaista. Vastaanottimen (#2218) led vilkkuu nopealla taajuudella punaista ja vihreätä (ei mainita manuaalissa...). Auto ei reagoi mihinkään, täysin kuollut. Sähköja ei saa kytkettyä pois nopeussäätimestä, akkuliitin irti on ainoo joka tepsii.

Nopeussäädin vaihdettu eikä tilanne muutu, joten vika muualla, mutta missä?
Jotenkin muistelisin että omassa revossa oli joskus samanlinen tilanne ja ongelma oli silloin kaasutrimmi. Eli muistaakseni jos kaasutrimmi on pielessä radiossa niin traxxaksen nopari ei toimi. Kokeile kääntää niitä pyöreitä nappuloita radiossa tai vaihtoehtoisesti sitä 70/30,50/50 nappulaa
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3164 : 16.04.14 - klo: 13.48 »
Joskus oli mun kaverilla myös tuossa 50/50 ja 70/30 säädössä.. Piti uudestaan kalibroida..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa sndhlm

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Summit pysähty... apua?
« Vastaus #3165 : 16.04.14 - klo: 19.59 »
1/16 Summit ongelma, osaako joku auttaa:
auto on 100% peruskamaa, eikä paljoa ajettu.
Lähetin (#2238) näyttää pelaavan, vihreä led ok.
Auton akku Traxxas vakio nimh. Kun auton sähköt laittaa päälle nopeussäätimen (#3375) led vilkkuu ihan himmeää punaista. Vastaanottimen (#2218) led vilkkuu nopealla taajuudella punaista ja vihreätä (ei mainita manuaalissa...). Auto ei reagoi mihinkään, täysin kuollut. Sähköja ei saa kytkettyä pois nopeussäätimestä, akkuliitin irti on ainoo joka tepsii.

Nopeussäädin vaihdettu eikä tilanne muutu, joten vika muualla, mutta missä?
Jotenkin muistelisin että omassa revossa oli joskus samanlinen tilanne ja ongelma oli silloin kaasutrimmi. Eli muistaakseni jos kaasutrimmi on pielessä radiossa niin traxxaksen nopari ei toimi. Kokeile kääntää niitä pyöreitä nappuloita radiossa tai vaihtoehtoisesti sitä 70/30,50/50 nappulaa

Väännetty ja käännetty ja nyt myös 50/50, 70/30 kytkintä ronklattu => ei mitään vaikutusta. Ehkä koko radio täytyy avata...?

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Summit pysähty... apua?
« Vastaus #3166 : 16.04.14 - klo: 20.24 »
1/16 Summit ongelma, osaako joku auttaa:
auto on 100% peruskamaa, eikä paljoa ajettu.
Lähetin (#2238) näyttää pelaavan, vihreä led ok.
Auton akku Traxxas vakio nimh. Kun auton sähköt laittaa päälle nopeussäätimen (#3375) led vilkkuu ihan himmeää punaista. Vastaanottimen (#2218) led vilkkuu nopealla taajuudella punaista ja vihreätä (ei mainita manuaalissa...). Auto ei reagoi mihinkään, täysin kuollut. Sähköja ei saa kytkettyä pois nopeussäätimestä, akkuliitin irti on ainoo joka tepsii.

Nopeussäädin vaihdettu eikä tilanne muutu, joten vika muualla, mutta missä?
Jotenkin muistelisin että omassa revossa oli joskus samanlinen tilanne ja ongelma oli silloin kaasutrimmi. Eli muistaakseni jos kaasutrimmi on pielessä radiossa niin traxxaksen nopari ei toimi. Kokeile kääntää niitä pyöreitä nappuloita radiossa tai vaihtoehtoisesti sitä 70/30,50/50 nappulaa

Väännetty ja käännetty ja nyt myös 50/50, 70/30 kytkintä ronklattu => ei mitään vaikutusta. Ehkä koko radio täytyy avata...?
Tuskin kannatta avata. Ensiksi laita kaikki mekaaniset nappulat keskiasentoon radiossa ja liipasin 50/50 kohtaan. Sitten palauta radion perussäädöt, löysin nämä ohjeet traxxaksen sivulta, http://traxxas.com/products/parts/escs/vxl3m-downloads ja http://traxxas.com/products/parts/transmitters/6508tqitraxxaslink4ch-downloads :

Turn the Transmitter OFF
Hold both MENU and SET
Turn Transmitter ON
Release MENU and SET
red LED blinks
Press SET to clear settings.
LED will turn solid green.
Transmitter is restored to the default settings for the listed models.

Jos ei vieläkään toimi, kalibroi nopeudensäädin.

VXL-3m Setup Programming
(Calibrating your ESC and transmitter)
Read through all of the following programming steps before you begin. If you get lost
during programming or receive unexpected results, simply unplug the battery, wait a few
seconds, plug the battery back in, and start over.
1.
Disconnect each of the motor wires between the ESC and the
motor. This is a precaution to prevent runaway when the speed
control is turned on before it is programmed.
2.
Connect a fully charged battery pack to the ESC.
3.
Turn on the transmitter (with the throttle at neutral).
4.
Press and hold the EZ-Set button (A).
The LED will first turn green and then
red. Release the EZ-Set button.
5.
When the LED blinks RED ONCE. Pull the
throttle trigger to the full throttle position and
hold it there (B).
6.
When the LED blinks RED TWICE. Push
the throttle trigger to the full reverse and hold
it there (C).
7.
When the LED starts flashing GREEN,
programming is complete. After the throttle is returned to
neutral, the LED will then shine solid green or red (depending on
the low-voltage detection setting,
see note below)
indicating the
VXL-3m is on and at neutral (D)

Jos nämä eivät auta, kokeile irroittaa servopiuha vastaanottimesta ja kokeille uudestaan toimiiko kaasu. Joskus muistaakseni jos servo oli hajalla nopeudensäädin ei toiminut mutta kun irroitti hajonneen servon nopeudensäädin alkoi toimimaan taas.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa sndhlm

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Summit pysähty... apua?
« Vastaus #3167 : 16.04.14 - klo: 21.32 »

Jos nämä eivät auta, kokeile irroittaa servopiuha vastaanottimesta ja kokeille uudestaan toimiiko kaasu. Joskus muistaakseni jos servo oli hajalla nopeudensäädin ei toiminut mutta kun irroitti hajonneen servon nopeudensäädin alkoi toimimaan taas.

Jeeess, toimii. Thanks Maxxi!!! Noi viimeiset lauseet pelasti päivän; pahuksen servo on sotkenut mun pään koko ajan niin että meinas jäljellä olevat hiukset lähteä.
Noh, tuli ostettua #3375 turhaan... On muuten tästä hetkestä alkaen myynnissä 50euroa ja tarjous -20% vihjeiden antajille, jos kiinnostaa (ostin purkuosana 65$+shipping)

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Summit pysähty... apua?
« Vastaus #3168 : 17.04.14 - klo: 07.48 »

Jos nämä eivät auta, kokeile irroittaa servopiuha vastaanottimesta ja kokeille uudestaan toimiiko kaasu. Joskus muistaakseni jos servo oli hajalla nopeudensäädin ei toiminut mutta kun irroitti hajonneen servon nopeudensäädin alkoi toimimaan taas.

Jeeess, toimii. Thanks Maxxi!!! Noi viimeiset lauseet pelasti päivän; pahuksen servo on sotkenut mun pään koko ajan niin että meinas jäljellä olevat hiukset lähteä.
Noh, tuli ostettua #3375 turhaan... On muuten tästä hetkestä alkaen myynnissä 50euroa ja tarjous -20% vihjeiden antajille, jos kiinnostaa (ostin purkuosana 65$+shipping)
Näin se apu tulee kun jaksaa kysellä ja porukka vastailla, hienoa  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3169 : 17.04.14 - klo: 19.47 »
Aiemmpana oli paljon puhetta slipperin säätämisestä. Mitenkäs sse tapahtuu?
eka auto vasta ostettujoten ei oiken vielä tietoo.

Poissa S157431

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3170 : 20.04.14 - klo: 21.53 »
Osaisikohan joku auttaa tai löytyisikö selitystä mystiselle oireelle e-revo vxl 1/16 kanssa. Ajaessa veto pätkii siten että auto ei reagoi eteen tai taaksepäin ollenkaan kaasusta, pätkiminen on epäsäännöllistä ja kestää muutaman sekunnin. Pätkimisen aikana ohjaus kyllä toimii mutta kaasu ei vaan reagoi eteen tai taaksepäin. On todellakin epäsäännöllistä, välillä menee pitkän aikaa että ei pätki ollenkaan, mutta välillä muutaman minuutin välein. Käytössä vakiona tullut nopari, 2 x 3S lipot rinnan ja vakioharjaton moottori. Kiitos kaikista ideoista!

Osaisiko kukaan auttaa? Kiitokset jo etukäteen.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3171 : 20.04.14 - klo: 23.22 »
Osaisikohan joku auttaa tai löytyisikö selitystä mystiselle oireelle e-revo vxl 1/16 kanssa. Ajaessa veto pätkii siten että auto ei reagoi eteen tai taaksepäin ollenkaan kaasusta, pätkiminen on epäsäännöllistä ja kestää muutaman sekunnin. Pätkimisen aikana ohjaus kyllä toimii mutta kaasu ei vaan reagoi eteen tai taaksepäin. On todellakin epäsäännöllistä, välillä menee pitkän aikaa että ei pätki ollenkaan, mutta välillä muutaman minuutin välein. Käytössä vakiona tullut nopari, 2 x 3S lipot rinnan ja vakioharjaton moottori. Kiitos kaikista ideoista!

Osaisiko kukaan auttaa? Kiitokset jo etukäteen.

Tarkasta ensin kaikki liittimet mitä noparin ja akkujen ja moottorin välillä on.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa wiced

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3172 : 21.04.14 - klo: 11.54 »
Ohjattiin tänne kirjoittelmaan omasta 1/16 slashhista ja ongelmista. Aloitetaanpa vaikka siitä että ihan aloittelia olen tässä rc maailmassa vielä mutta ymmärryksessä ei pitäisi olla vikaa jos osaa selittä  :grin: nyt kuitenkin on ongelmana se että ei tohdi menmään suoraa ollenkaa? ja kaatuu todella helposti, jostain luin että saattaa olla ihan ''tyyppivikaa'' että painopiste on melko korkealla? tosin vaikea verrata mihenkään että kaatuuko helposti kun ensimmäinen menopeli vasta menossa  :roll: olettaisin et noita rengaskulmia säätämällä pääsee eteenpäin mut ei ole hajua oikeestaan et mihin suuntaan niitä renkaita lähtee suuntaamaan? Tässä kun on muutenkin lueskelut asioita ja mietiskelly niin mitä tarkoittaa S2 ja S3? mottoreissa on 6.5tT ja on monenmoista Numero+T yhdistelmiä niin mitä tuo tarkoittaa? Harjallisen ja harjattoman ero?, lähinnä mietin sitä eroa et miten se vaikuttaa eikä sitä minkälainen tekninen ero niillä on? Pahoittelut tyhmistä kysymyksistä  :grin: Ja kiitokset valmiiksi vastaajille!

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3173 : 21.04.14 - klo: 12.31 »
Osaisikohan joku auttaa tai löytyisikö selitystä mystiselle oireelle e-revo vxl 1/16 kanssa. Ajaessa veto pätkii siten että auto ei reagoi eteen tai taaksepäin ollenkaan kaasusta, pätkiminen on epäsäännöllistä ja kestää muutaman sekunnin. Pätkimisen aikana ohjaus kyllä toimii mutta kaasu ei vaan reagoi eteen tai taaksepäin. On todellakin epäsäännöllistä, välillä menee pitkän aikaa että ei pätki ollenkaan, mutta välillä muutaman minuutin välein. Käytössä vakiona tullut nopari, 2 x 3S lipot rinnan ja vakioharjaton moottori. Kiitos kaikista ideoista!

Osaisiko kukaan auttaa? Kiitokset jo etukäteen.

Tarkasta ensin kaikki liittimet mitä noparin ja akkujen ja moottorin välillä on.

Mulla oli sama vika isossa Summitissa eli välillä pätki ja vika taisi olla noparilta vastariin menevässä liittimessä, sen ku laittoi jatkokaapeliin kii ni johan alko toimimaan.

Wiced: se että ei mene suoraan saat korjattua aika hyvin radion steering trim nappulaa säätämällä. Mutta jos et saa tarpeeksi suoraan niin sitten joudut ostamaan nuo alumiiniset ohjauslinkit, Traxxasin nimellä Toe Link. Kaatuminen, se on aikalailla kuskista kii :wink: Tosin pitää kyllä myöntää että ainakin tuo Revo kaatuu aika helposti. Asiaa saa aika hyvin korjattua keski tasauspyörästöllä, (center differential).

Se on 2S ja 3S ei S2 ja S3, mikäli nyt puhutaan samasta asiasta. Eli nuo on Lipo akkujen kenno määrät 2S = 2 kennoinen 7.4v lipo ja 3S sitten taas on 3 kennoinen 11.1v lipo akku.

Moottoreissa tuo T meinaa lanka määrää/käämitystä. Mitä ite ymmärtänyt niin 6.5T kiertää enemmän ja on tehokkaampi kuin esim 9T. Itse katon aina vain kv arvoa ja watteja. Kun noissa 1/8 moottoreissa ei ikinä kerrota tuota T lukua, yleensä vain kv ja joskus myös watit.

Teknillisesti en oikein tiedä mitä muuta eroa harjattomalla on harjalliseen kuin että harjattomassa ei ole hiiliä, sitä ohjataan 3 johdolla ja joskus myös sensorilla. Ja silloin kun sensori kiinni niin johtojen paikoilla on väliä (anakin Tekinissä).
Harjaton on myös paljon tehokkaampi kuin harjallinen. Esim. E-Maxxissa mulla oli ennen 2x 550 moottoria, tuo nykyinen harjaton on hivenen isompi kuin tuollainen 550 kone ja sillähän tuo Maxxi jo lentää eli teho erot aivan valtavat harjattomalla ja harjallisella, vaikka koossa ei olisi juuri mitään eroa. Harjattomalla myös parempi hyötysuhde, koska harjattomassa ei kulu virtaa yhtään hiilille kun niitä ei ole. Silloin myös akut kestää pidempään = pidempi ajoaika kuin harjallisella.
« Viimeksi muokattu: 21.04.14 - klo: 13.20 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa wiced

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3174 : 21.04.14 - klo: 17.34 »
Mitäs nuo kv arvot ovat? olettaisin et mitä suurempi luku niin sitä tehokaampi? Hieman tekis mieli vaihdella moottoria tuohon slashhiin niin mistä pitäis lähtee hakemaan sopivaa moottoria vai onko tuohon suoraan vaihdettavissa moottori? Huomannu kans et mottooreissa on kauheat hinta erot vaikka ite en huomaa niinkään mitään eroa  :embarrassed: Ja sit tuli huomattua että osassa mottoreissa on kaksi johtoa ja varmaankin noissa harjattomissa on kolme johtoa? Nopeuden säädin tarvitsee siis kans vaihtaa?

Edit:
http://www.integy.com/cgi-bin/webc.cgi/st_prod.html?p_prodid=14335&p_catid=105&ratesortby=New#.U1dorHPjHqA
Olisiko tuommoisesta motista mihinkään? Ja mitä muuta tarvitsee ostaa jos haluaisi juuri tuon laittaa?
« Viimeksi muokattu: 23.04.14 - klo: 10.20 kirjoittanut wiced »

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3175 : 23.04.14 - klo: 16.25 »
KV = kierrosta per voltti. Yleensä niin että suurempi kv = enemmän tehoa. Mutta 1/8 harjattomissa se on vähän toisin päin vai en tiiä sitten onko se vain vääntö joka kasvaa kun kierrokset tippuu. Mutta esim E-Maxx on paljon pirteämpi Castlen 1600kv koneella kuin 2200kv koneella. Tai pirteä ja pirteä, kyllä se tolla 2200kv mosallakin lentää mutta ainakin lämmöt pysyy kurissa tuolla 1600kv koneella. Ja tietääkseni nuo 1/5 koneet on sitten alle 1600kv ja niissä vielä enemmän vääntöä ja tehoa.

Ja säätimestä, jos sulla on vakiona se harjallinen säädin (2 johtoa moottorille), ilmeisesti XL 2.5? Jos meinaat harjattomaan päivittää niin tarviit uuden säätimen myös. Useimmat harjattomat säätimet (Tekin, HW, Castle) pystyvät käsittelemään myös harjallisia moottoreita.

Tuo linkkaamasi kone näyttäsi olevan 540 joten se ei sovi ellei sinulla ole sitä pukkia johon sopii 540 kokoluokan moottori. Tai helpompi kun kysytään mikä kone sulla nyt on siinä Slashissa?

Ja tuo Integyn kone ei näytä kovin laadukkaalta kun siinä on reiät sisälle, voi toki olla hyväkin. En ota kantaa kun ei ole kokemusta :wink:
Tuossa pari hyvää säädin-moottori pakettia
Itellä vanhempi malli tuosta SideWinderistä (ei vesitiivis) ja ainakin se pelannut hyvin eli SideWinder ja 4600kv: http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_221_911_1949_2930_2932_2946/products_id/248588/n/Castle-Creations-Sidewinder-3-Waterproof-1-10-Sport-ESC-Motor-Combo-w-Neu-Castle-1406-4600kV
Ja sitten on tuo vähän parempi Mamba Max Pro: http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_221_911_1949_2930_2932_2946/products_id/156433/n/Castle-Creations-Mamba-Max-Pro-1-10-Scale-Brushless-Car-Package-w-Neu-Castle-1406-4600kV
« Viimeksi muokattu: 23.04.14 - klo: 16.30 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa wiced

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3176 : 23.04.14 - klo: 19.34 »
KV = kierrosta per voltti. Yleensä niin että suurempi kv = enemmän tehoa. Mutta 1/8 harjattomissa se on vähän toisin päin vai en tiiä sitten onko se vain vääntö joka kasvaa kun kierrokset tippuu. Mutta esim E-Maxx on paljon pirteämpi Castlen 1600kv koneella kuin 2200kv koneella. Tai pirteä ja pirteä, kyllä se tolla 2200kv mosallakin lentää mutta ainakin lämmöt pysyy kurissa tuolla 1600kv koneella. Ja tietääkseni nuo 1/5 koneet on sitten alle 1600kv ja niissä vielä enemmän vääntöä ja tehoa.

Ja säätimestä, jos sulla on vakiona se harjallinen säädin (2 johtoa moottorille), ilmeisesti XL 2.5? Jos meinaat harjattomaan päivittää niin tarviit uuden säätimen myös. Useimmat harjattomat säätimet (Tekin, HW, Castle) pystyvät käsittelemään myös harjallisia moottoreita.

Tuo linkkaamasi kone näyttäsi olevan 540 joten se ei sovi ellei sinulla ole sitä pukkia johon sopii 540 kokoluokan moottori. Tai helpompi kun kysytään mikä kone sulla nyt on siinä Slashissa?

Ja tuo Integyn kone ei näytä kovin laadukkaalta kun siinä on reiät sisälle, voi toki olla hyväkin. En ota kantaa kun ei ole kokemusta :wink:
Tuossa pari hyvää säädin-moottori pakettia
Itellä vanhempi malli tuosta SideWinderistä (ei vesitiivis) ja ainakin se pelannut hyvin eli SideWinder ja 4600kv: http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_221_911_1949_2930_2932_2946/products_id/248588/n/Castle-Creations-Sidewinder-3-Waterproof-1-10-Sport-ESC-Motor-Combo-w-Neu-Castle-1406-4600kV
Ja sitten on tuo vähän parempi Mamba Max Pro: http://www.amain.com/product_info.php/cPath/1_221_911_1949_2930_2932_2946/products_id/156433/n/Castle-Creations-Mamba-Max-Pro-1-10-Scale-Brushless-Car-Package-w-Neu-Castle-1406-4600kV


Joo elikkäs mulla on kiinni vielä se orkkis motti eli Titan 12T 550 ja orkkis säädin eli XL 2.5. Sanoit että tuo 540 motti ei käy koska vääränlainen moottoripukki ja sen ymmärrän  :grin: mut mistä saa selville noista kahdesta combosta et sopii juuri tohon pukille kun kerran en itse ainakaan saanut selville  mihin moottoripukkiin sopii ja mihin ei?  :shocked: onko se moottorin halkasia joka määrittää sopiiko osa vai ei?

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3177 : 23.04.14 - klo: 20.15 »
Jos sulla se 12T 550 niin sitten nuo 540 koneet myös sopii siihen. Kelasin et sulla olis ollu se pienempi harjallinen, Titan 380. Castle ei näemmä ilmoita noitten kokoja mutta ovat jotain 540 sarjaa, koska ovat kuitenkin pienempiä kuin se 550 Titan. En tiedä mistä nuo kokoluokat tulee, jotain insinöörien taidonnäytteitä :grin: 1/8 koneet ilmeisest sitten jotain 600-800 sarjalaisia..

Sopivuuden määrittää lähinnä se jako, siinä 380 moottorissa on eri kiinnitys reikien jako kuin noissa 540/550 moottoreissa. Ja tuo jako on standardi. 540 > 1/8 harjattomiin on sama jako. Ja isommissa sitten isompi jako. Ja myös noissa 1/8 voi olla isompi jako tuon pienemmän lisäksi.

Toki sopivuuteen vaikuttaa myös se että mahtuuko siihen paikalle. Vaikka 380 pukissa olisi sama jako kuin 550 mutta 550 moottori sen verran iso halkaisijaltaan että ottaa mahasta kiinni.
Nuo Castlen 4600kv koneet kyllä sopivat pukkiisi koska itellä juurikin se Titan 550 pukki ja siinä ollut kiinni Castlen 4000kv ja 5700kv mosat ja ne saman kokoisia kuin nuo 4600kv mosat.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa wiced

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3178 : 23.04.14 - klo: 20.56 »
Mites nyt kun tuli "julki" tuo et mul on sittenkin tuo 12T 550 niin mimmonen ero siinä on vaikkapa castlen 5700kv niin onko se semmonen et keulii ja lähtee ku kunnolla kaasuttelee vai onko ero niin suuri? :shocked: ja jos sellasen menee vaihtamaan niin varmaanki spurrin vaihtoo kannattaa ajatella?

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally
« Vastaus #3179 : 23.04.14 - klo: 21.05 »
Ero on semmonen että jos ostat vielä laparenkaat niin se käy veneestä, eli tuo 5700kv mylly tuo sen verran kierroksia ja tehoja että kulkee veden päällä (en ole VIELÄ kokeillut :evil:).
Itellä nyt kiinni se 4000kv, välit 33/45T ja 3s akulla kulkee oikein mukavasti. Mitkä välit sulla on?
Ja itellä ei ole tuosta harjallisesta kokemusta mutta ainakin tuo minun Revo keulii 3/4 kaasulla vielä helposti, ellei sitten sudi :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage