Kevyen luulisi olevan aina parempi, mutta sähköcrossiluokissa (ulkokisoissa) ei ole pärjätty kevyillä autoilla jotka ovat painorajan tuntumassa. Painotan vielä sanaa SÄHKÖCROSSI, ei polttiscrossi, ei sähköturisti eikä formula 1
Edelleen.
Kuten sanoin niin auton keveys antaa mahdollisuuden itse vaikuttaa auton painonjakaumaan yms.
Eli jos auto on suoraan paketista kevyt niin voit ihan itse tasapainottaa auton vaikka gramman tarkkuudella, oli sähköt sitten ihan minkä laiset tahansa.
Voithan tuon toki tehdä painavammallakin autolla, mutta mitäs jos tasapainottamisella onkin jouduttu lisäämään painoa sen verran että se alkaa jo vaikuttamaan negatiivisesti... Kuinkas vähennät painoa jotta saat autosta juuri sellaisen kuin tarve olisi???
Tarkoitan kokoajan sitä että kaikissa luokissahan pyritään tekemään härveleistä mahdollisimman kevyitä... mikäli auton setuppiin saattaminen vaatiikin enemmän painoa niin sitten sitä lisätään tarkasti valittuihin kohteisiin.
Enkä nyt yhtään ymmärrä miksi tästä paino asiasta tuli yhtäkkiä näin iso asia???
Autot punnittiin mielenkiinnosta, koska Academy tuntui käteen jo selvästi kevyemmältä.
Eihän sitä tehty sen takia että toista dissattais tai toista ylistettäisiin.
Se oli testi ja koska ero oli noin suuri (kokonaisen akun verran) niin siitä ihan kuvatkin laitettiin.
Ei muuta.
Ja kumma että puhut tuosta paremmuudesta...
Eihän kukaan ole paremmaksi väittänyt missään vaiheessa.
Hyödystä on puhuttu kyllä.
Hyötyjäkin on erittäin paljon erilaisia tiedäthän.