Kirjoittaja Aihe: Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?  (Luettu 21555 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarzam

  • Jäsen
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #30 : 03.12.05 - klo: 19.39 »
*HOKE*, miksi sitä lainausta ei saisi muokata yhtään? Oletetaan että joku on kirjottanut puolen sivun mittasen viestin ja joku haluaa lainata vaikkapa vain paria lausetta niin tyhmäähän se olisi koko viestiä lainata. Näyttääpi tuo foorumin säännöissäkin olevan mainittu.
Lainaus
Ylimääräistä tekstin lainaamista tulee välttää. Lainatessa jätetään lainattavasta tekstistä vain ja ainoastaan tarpeellinen osa jäljelle. Aiheen viimeisimpään viestiin vastatessa edellisen viestin lainaamista tulee välttää. Eli tekstin lainaaminen tulee kyseeseen vain vastatessa aikaisemmin aiheessa olleeseen viestiin tai vain pieneen osaan aiheen viimeisintä viestiä. Lisäksi kuvien lainaaminen ei ole sallittua, jos tähän ei ole erityisen painavaa tarvetta.

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #31 : 03.12.05 - klo: 19.44 »
Siitä ei puhuttu, vaan lainauksen muokkaamista. Eli puhuttiin siitä jos lainaat vaik mun tekstin ja muokkaat sitä omin sanoin ym.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa jarzam

  • Jäsen
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #32 : 03.12.05 - klo: 19.49 »
Oho...käsitin sen siten että sitä lainausta ei saisi muokata yhtään. Että eipä sitte mitään :oops:

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #33 : 03.12.05 - klo: 19.50 »
Mutta enpä sanoisi tuota muokkaukseksi kun oli vaan laitettu että "hoken vuodatusta"  :wink:

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #34 : 03.12.05 - klo: 19.55 »
Njoo mut vastasin kysymykseen. Tääkin topicki menee nyt tolle Ruotsiin menevälle raiteelle :mrgreen:  Ja Hoke on täysin oikeassa, se motti kuluu kylmällä. Ja tohon ei voi sanoo: "Oon ajellu talvella eikä ole mitään tullut eteen" Se nyt on selvää et se kuluu. Vaikka jokainen motti onkin yksilö ei se tarkoita sitä, että se yksi motti kestäisi enemmän kylmyyttä ku muut :wink:  Hoken puheet on asiaa :wink:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #35 : 03.12.05 - klo: 21.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Mutta enpä sanoisi tuota muokkaukseksi kun oli vaan laitettu että "hoken vuodatusta"  :wink:


Kun kerta taas tälle saivartelulinjalle lähdetään niin jatketaan sitten...

Se on tasan tarkkaan muokkausta jos en ole noin sanonut...

Lainauksessa tulee otsikoksi *HOKE* kirjoittaa...
Silloin se tarkoittaa että lootassa lukee sitä mitä olen kirjoittanut...
Jos siinä lukee jotain muuta niin silloin ei voi lukea kuka kirjoittaa, ellei siinä lue kuka oikeasti kirjoittaa...

Pitääkö nyt sitten tämäkin asia vääntää rautakangesta vai riittääkö tälläkertaa rautalanka???

Jo on pitkä teksti mitä lainaa niin poistaa kaiken muun paitsi sen mistä on kyse, tai jos viittaa koko kirjoitukseen niin sitten jättää muutaman ansinmäisen sanan ja laittaa kolme pistettä perään.
...
Tuohan tarkoittaa että jatkuu. (tämäkin piti selittää... huoh)

Niin kauan kun minä tai kuka tahansa puhuu faktaa, ei tarvitse kenenkään olla aukomassa tyhmää päätään... Se on todella typerää.
Siitä myös kärsii kaikki jotka kysyvät asiasta josta ei tiedä, eli vastauksena tulee juurikin hieman äkäisellä sävyllä oleva vastaus, koska tietää että jos oikein ystävällisesti ja nätisti jotain sanoo niin taas on samat jantterit laukomassa vänkäyksiään, kuten tässä viestiketjussa on tapahtunut.

Jos joku enemmän aiheesta tietävä henkilö jotain sanoo niin pitääkö siihen aina olla muutaman henkilön vänkäämässä vastaan.
Mikäli en tiedä asiasta niin jätän kommentoimatta.
Ikävää että muutamilla on asenne "Hoke tietää kaiken joo..."
Sori että tiedän monesta asiasta paljon, mutta en tiedä läheskään kaikesta kaikkea. Jos en tiedä niin kysyn ja toivon että enemmän tietävä on vastaamassa...


Jes...
Vuodatustako? KYLLÄ...
Koska ei pienemmälläkään jakeluun mene.

MORO.

Poissa screed

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #36 : 03.12.05 - klo: 22.22 »
aivan mahtava topic..  :mrgreen:

esim toi lainausjuttu on sit niin viimesenpäälle pilkun nussimista ku vaan voi olla.. koko juttu on huvittavaa 'kakaroiden' kinaamista.. (minä, kuten varmasti hokekin, olen kyllä aikuinen.. metafora siis..)
mutta pyydän nyt virallisesti anteeksi törkeää käyttäytymistäni ja että lauoin mielipiteeni noin suoraan.. kuitti..
mugen mbx-4 / hobao 21 8port / sanwa / hitec

Poissa Juha.N

  • Jäsen
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #37 : 03.12.05 - klo: 22.39 »
Talveksi teen pulttirenkaat vanhoista jämäkumeista ja ajan. Ihan sama mitä sille käy ku leipoo se silti joskus.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #38 : 03.12.05 - klo: 22.48 »
Itse olen harrastanut 1/8 polttis krossi autoja vuodesta -91 ja ainoa talvi kuin olen ajannut oli vuonna -94 kuin sain Suomen ensimmäinen MUGEN krossi auton ja olihan se pakko kokeilla ja täytyy sanoa että se ei todellakaan ollut kovin hauskaa kuin servot jähmettyi ja sormet jäätyi iskareista tuli kivi kovat lunta koko auto täynnä ja viellä se että kone kului. Voisin uskoa että tän päivän autoista niin nuo monsteri luokan polttis autoilla olis jopa hauska ajaa jos ajo alusta olis kova lumi ei mitään semmoista puuteri lunta joka menee joka paikkaan.
Täytyy myös muistaa että ei se pelkästään se kone tuosta talvesta kärsi vaan koko auto eli sähkö laitteet,muovi osat ym.
Se mitä HOKE on teille kertonut on pojat aivan totta joka sana vaikka se on joskin vähän agresiiviseksi kirjoitettu (ehkä senkin takia että joellekkin asia ei mene päähän).

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #39 : 03.12.05 - klo: 22.57 »
Joo onhan tuo täysin totta mutta tässä on nyt meinannut käydä niin että kun hoke on asiansa sanonut ja joku sanoo että aikoo ajaa talvella niin hoke pillastuu siitä... vähän ihmetyttää...  :roll:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #40 : 03.12.05 - klo: 23.53 »
Voi olla niinkin joo mutta minä taas tunnen HOKEn suht hyvin niin se on vaan hänen tapansa jopa kuin grillataan josen kebabit niin sieltäkin tulee näitä juttuja väänettyä joten ottakaas rennolla nuo hommat ja minä luulen että hoke tietää mistä puhuu.
Jerzi

PS Tulisitte tuonne ubaan katsomaan kuin ajetaan noilla pikku assoilla niin siellä sitä juttua tuleekin paljon, sensuroimaton verio viellä :mrgreen:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #41 : 04.12.05 - klo: 00.12 »
:mrgreen: Tottakai tulisin mutta savagella siellä ei taida paljoa saada ajaa, ja muutenkin matkaa tulee useampi sata kilometriä täältä vaasan kupeesta  :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #42 : 04.12.05 - klo: 05.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Joo onhan tuo täysin totta mutta tässä on nyt meinannut käydä niin että kun hoke on asiansa sanonut ja joku sanoo että aikoo ajaa talvella niin hoke pillastuu siitä... vähän ihmetyttää...  :roll:


Turha ihmetellä. 8)

En pillastu pätkääkään.

Jos heitetään sontaa niin se vaatii kaksinkertasen sonnan ennenkuin saadaan se vanha sonta peitettyä.
Ja muutenkin...

Sovitaanko sitten niin että en ole neuvomassa enää ketään??
Onko OK.

Saakoot kaikki jotka ovat täysin tietämättömiä asioista antaa neuvojaan...
Ollaan sitten niin tyytyväisiä kun koko foorumilla on kaikki asioista tietävät totaalisen hiljaa ja alottelijat antavat omia neuvojaan.

Miksi luulette että täälä ei kovin moni tietävä ole neuvomassa???
Juuri siksi että heillä on palanut proppu jo kauan sitten tähän samaan vänkäämiseen.
Ei ole kaukana minullakaan... Joo vängätkää vaan vielä lisää niin olen seuraavaksi nauramassa partaani kun nyyppä neuvoo toista nyyppää peräsin edellä pusikkoon.
Ihan sama mulle...

Kun joku kysyy neuvoa ihan mihin vaan asiaan niin olen erittäin mielelläni kaikkia neuvomassa jos asiasta mitään tiedän... Mikäli en tiedä niin olen hiljaa.

Eli jos näette että minä jotain kommentoin niin kommentoin silloin asiaan josta tiedän...
Anteeksi että tiedän tämän verran kuin tiedän... Arvatkaapas miksi tiedän?
No koska olen itse kysynyt... tietävät on vastannut ja olen ottanut kaiken oikean tiedon mielelläni vastaan.

Helveta tää topikki on taas menny ihan päin lepikkoa... Ja miksi???
AIVAN... Stanan vänkäämisen takia.

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #43 : 04.12.05 - klo: 23.25 »
Ihan aiheeseen:

Autoon muuttaa alkujaan mukana tullut Kiinanrauta-moottori, halvat servot, ehkä vanha AM-vastari(tuo JR:n SB6-vastari on melko tyyris poltettava talvella). Ajelen yleensä polttiksilla/lennokeilla nolla-keleillä tai pikku pakkasilla, koska omaan aika heikon ääreisverenkierron ja sormet alkaa kohmettumaan jo +10-asteessa(toisin sanoen auto hyytyy huomattavasti myöhempää kuin kuski).

Keväällä sitten täyshuolto autolle(uudet laakerit, muutenkin täysin atomeiksi koko vehje ja uudet bling-bling osat kiinni).

Tuossa joku vertaili autoja lennokeihin. Lennokissa käytetään huomattavasti enemmän öljyä polttoaineessa(joten voitelu pelaa vaikka kävisi vähän laihanakin, toisin kuin autossa) sekä itse moottorit on huomattavasti tehottomampia(poislukien pylon-moottorit). Moottori tosiaan on aika viimassa(itse en huvikseni sormia laita potkuri-virtaukseen pikkupakkasilla ilman hyvää syytä), mutta siinä on huomattavasti pienempi jäähdytyspinta-ala(kansi aika mitättöman kokoinen auton vastaavaan). Joten sellaisenaan ei lennokin tai auton moottria voi verrata.

Lisäksi lennokilla törmäillään harvemmin esteisiin, auto osuu ennemmin tai myöhemmin johonkin penkkaan tai lumikökköön ja osia hajoaa. No ok, törmää lennokillakin aina välillä mutta liimattavaa/korjattavaa tulee yleensä joka tapauksessa, oli talvi tai kesä(nim.merk. kokemusta on, kesällä osat löytyy vaan helpommin).
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa SJK

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #44 : 04.12.05 - klo: 23.33 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Sovitaanko sitten niin että en ole neuvomassa enää ketään??
Onko OK.


Toivottavasti toi on lupaus joka pitää  :lol:  :lol:
Asiasta en mitään tiedä mutta....

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #45 : 04.12.05 - klo: 23.49 »
Lainaus käyttäjältä: "SJK"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Sovitaanko sitten niin että en ole neuvomassa enää ketään??
Onko OK.


Toivottavasti toi on lupaus joka pitää  :lol:  :lol:


Nyt sitten mentiin taas tähän riman alituksien rimanalitukseen.

Joko olet totaalisen pihalla mistä oli edes kyse tai muutenvaan pahemmin pihalla ku lumiukko.

Mistä teitä sikiää??

Taso meni sille tasolle että otan tämän mussutuksen henkilökohtaisesti.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #46 : 05.12.05 - klo: 12.14 »
Hei oikeesti ettekö voisi joka kerta kun tulee joku fiksu threadi ni olla pilaamatta sitä tolla ainaisella väännöllä. Antakaa olla jo eihän tätä avautumista puoleen ja toiseen jaksa lukee!!! Millasilla renkailla ootte ajanu? Kaikki väsänny jo nastat?
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #47 : 05.12.05 - klo: 13.55 »
Mietin että pääsisiköhän näillä hyvin lumessa... Myykö mikään suomalainen liike lapio renkaita krossariin??

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #48 : 05.12.05 - klo: 14.25 »
rc piste myy prolinea... en tiedä löytyykö hyllystä.

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #49 : 05.12.05 - klo: 19.46 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Myykö mikään suomalainen liike lapio renkaita krossariin??


Hobbypeoplella on ainakin nettisivulla, saattaa olla hyllyssäkin.

Lainaus käyttäjältä: "moukari"
Millasilla renkailla ootte ajanu? Kaikki väsänny jo nastat?


Ihan tavallisilla karkeakuvioisilla krossi-renkailla, nelikko menee ihan hyvin tamppaantuneella lumella joten en ole mitään piikki-renkaita ruvennut värkkäilemään.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #50 : 07.12.05 - klo: 00.11 »
Heh Tänään käytiin kaverin kanssa vähä ajelee lavangos meni kyl nii nätis sladissa :) Nyt on muutama kerta tullu ajeltuu eikä kyl koneessa mitää kulumaa. Tarvii lämmitellä vieläki et saa käyntii, ja toiseksee on nii hauskaa et jos kone väljistyy (mitä en usko) ni mielellään maksaa sen pyttysatsin...
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #51 : 07.12.05 - klo: 01.41 »
Ei ole pakollista uskoa.
Näin asia vaan on että kylmässä ajaessa kone kuluu enemmän.
Huom. sana enemmän. Ei siis olekaan kyse siitä että kuluu hetkessä vaan kuluu nopeammin väljäksi kuin lämpöisellä ilmalla.

Kone saattaa toimia hyvin koko talven jos ajelee aina lähes samassa lämpötilassa, koska kone on kulunut sille lämpötilalle sopivaksi. Kun konetta käytetäänkin sitten lämpösessä ilmassa ja pytty laajenee lämmetessään enemmän, on kone väljä.
Kylmemmällä ilmalla siis kun sylinteri on tiukempi niin mäntä jokatapauksessa kuluttaa itseään ja sylinteriä enemmän kuin lämpöisellä jolloin syllinteri on laajentunut enemmän.

Tästä on ollut kokoajan kyse.

Toivon että tämä vihdoin ymmärrettäisiin.

Mika R

  • Vieras
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #52 : 07.12.05 - klo: 13.49 »
Lainaus käyttäjältä: "moukari"
Heh Tänään käytiin kaverin kanssa vähä ajelee lavangos meni kyl nii nätis sladissa :) Nyt on muutama kerta tullu ajeltuu eikä kyl koneessa mitää kulumaa. Tarvii lämmitellä vieläki et saa käyntii, ja toiseksee on nii hauskaa et jos kone väljistyy (mitä en usko) ni mielellään maksaa sen pyttysatsin...


Onkos siellä tampattu lumi radalla vai jää? Kuulostaa hauskalta. Onko vettä? Ootko Jiri suojannut autoasi jotenkin erityisesti?

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #53 : 07.12.05 - klo: 14.04 »
Eile olin semmonen kunnon hankiralli keli lumi lens ja vauhtia oli! Ei ole jää pohja vaan lumi, pikkasen aurattu et saati pieni rata siihen ei se varmaan treeninä mee vaan hauskan pitoo oppiihan viemää luisussa :lol:
Mukaan vaan Mika hauskuus on taattu. Joo Hoke en mä ala asiasta väittelee jos otan sen riskin ite et kone menee ni sit se menee enkä asiasta ala itkemään maailma on täynnä valintoja :) Ja meneehän ne koneet väljäks kesällä ku pidetään nii piikillä nyt ajan huomattavasti rikkaammalla seoksella et saa voiteluu, tämähän on elinehto koneille ja toisekseen ei tarvii ottaa kaikkee irti ku ei oo nii paljoa pitoa et siit olis hyötyy. Koneen lämmitän ennen jokaista käynnistystä millä varmasti on tekemistä kulumisen kanssa korjatkaa jos oon väärässä. miks ihmeessä pitää kirjahyllyssä tällästä hupikonetta talven yli!! Kesäl sit ajetaan enemmän ajatuksen kanssa ja hiotaan sitä ajo taitoo oikeissa olosuhteissa ku on kisoja!! Autoa en ole kun pikkasen tiivistänyt kivsuojien ja korin välistä  ja vettä ei radalla ole yhtään!
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa MaGe90

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #54 : 07.12.05 - klo: 15.30 »
Mulla ianakin jää sähkö crossi hyllylle talveks, ku ei pääse radalle ja polttis crossilla ajelen talvella (jos ajan)... :)

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #55 : 07.12.05 - klo: 19.01 »
Mun järkeni sanoo, että kesällä kuumilla ilmoilla väljäks menny kone toimisi talven kylmissä säissä taas paremmin, kun kylmällä ilmalla pytty kutistuu. Vai onko ero niin marginaalista? Nämähän tehdään ns. ABC materiaalista, joka ei juurikaan lämpölaajenemisista piittaa?

Toisin sanottuna kesällä loppuun ajetun koneen voi ajaa talvella vielä perusteellisemmin loppuun - Mentiinkö mäntyyn?
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #56 : 07.12.05 - klo: 21.29 »
Itseasiassa karusti ajateltuna juuri näin.

Sama toisinpäin, kuten jo mainitsin, eli kylmällä ilmalla sisäänajettu / sopivaksi ajettu kone on lämpöisellä ilmalla väljä.

Kylmällä ilmalla siis uuden koneen täytyy kulua enemmän jotta oikea sylinterin ja männän tiiveys saavutetaan... Myöskin koska sovitus on tiukempi niin kone kuluu nopeammin.

Tästä on kokoajan ollut kyse. Ja se on silkkaa faktaa.

Kuten sanottua... Mikäli on kone josta ei niin pittaa, tai ei sillä meinaakkaan kesällä enää ajaa niin mikään ei estä sillä ajamista kylmässä.

Mikäli on uusi kone ja haluaa pitää sen mahdollisimman pitkään hyvänä niin ainut vaihtoehto on jättää talviajo väliin.

Jokainen sitten itse päättäköön mitä koneellaan tekee, mutta on aivan turha sanoa ettei oma kone ole kulunut sen enempää kuin kesälläkään, koska se ei pidä paikkaansa, vaikka niin kovin haluaisikin.
Itse mielelläni pitäisin hauskaa myös talvella, mutta koska omistan vain kireitä kisakoneita ja kaudessa kulutan niin monta konetta loppuun niin mielummin säästän ajelut vain kesälle.

Ilman lämpötila ei sinäänsä vaikuta toimiviin seoksiin millään tavoin. Koneen optimaalisen toiminnan takia koneen seoksen täytyy olla edes jokseenkin kohillaan jotta se toimii hyvin.
Toki ilman lämpötilan mukaan muuttuu myös seos jonka takia konetta joudutaan säätämään, jotta saadaan ilman ja polttoaineen seos suhde samaksi kylmässä ja kuumassa.
Eli kylmässä ja lämpimässä ilmassa koneen seokset ovat samat, koneen lämmöt vain eri... Ja nimenomaan tuon koneen rakenteen takia lämpötila on niin kriittinen sylinterin ja männän kulumisen suhteen.
Mitä kylmempi ilma, sen tiukempi on sylinteri ja sitä enemmän kitkaa sylinterin ja männän väliin syntyy, koska voitelu on toimivilla koneen säädöillä sama. Eli koska kitka on suurempi niin myös kuluminen on suurempaa.
Tietysti siihen pisteeseen asti että kone on kulunut siihen optimi tiukkuuteen, mutta silloinhan se kone on jo väljä kun lämpötila kasvaa.

Tulikohan nyt edes mitään selkoa...?

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #57 : 07.12.05 - klo: 22.53 »
Kuka nyt ei polttiksilla talvella aja :) Puuteriluntahan on aivan mahtava pöllytellä.

Offtopic

Kyllä mä screedin kanssa olen siinä samaa mieltä, että HOKE tuntuu joka asiassa olevan eri mieltä kysyjän kanssa tai alkaa ihmettelemään minkä takia asiaa edes kysytään (vähemmän kokeneempien ihmisten kysymyksiin vastatessa). Positiivisuus on harvinaista. Vaan kyllähän se tietääkin   :roll:

/Offtopic

Edit: bugitin vähän tän vastauksen kanssa. Se screed veivaski tätä jo muutama päivä sitten.
| Academy | Axial |

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #58 : 07.12.05 - klo: 22.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Kyllä mä screedin kanssa olen siinä samaa mieltä, että HOKE tuntuu joka asiassa olevan eri mieltä kysyjän kanssa tai alkaa ihmettelemään minkä takia asiaa edes kysytään. Positiivisuus on harvinaista. Vaan kyllähän se tietääkin   :roll:

Onneksi kysyjä kysyi (halus kuulla viisaamilta), kun Hoke kerran on erimieltä :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #59 : 07.12.05 - klo: 23.05 »
Miten mä voin olla erimieltä kysyjän kanssa?
Mielenkiintosta... Jos joku kysyy niin minä vastaan, ja edelleenkään tässä koko aiheessa ei ole mitään tekemistä mielipiteiden kanssa...

Jospa ne mielipiteet vaikuttaiski näihin asioihin niin mulla kestäis yks kone koko elämäni loppuun.
Paha vaan ku faktaa ei kiinnosta mitä mieltä kukin on.