Kirjoittaja Aihe: Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?  (Luettu 21553 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #60 : 07.12.05 - klo: 23.19 »
Elä saivartele. Hetken jos mietit niin tajuat kyllä mitä tarkoitin "kysyjällä".
| Academy | Axial |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #61 : 07.12.05 - klo: 23.24 »
Saivartelu on mun toinen nimi  :wink:

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #62 : 08.12.05 - klo: 10.19 »
Pidä hoke pintas.....tää on tätä.....nää ei vaan halua tajuta...Se nyt vaan on niin että se kuluu "nopeammin"  kun normi kesäkelissä.

Esim traxxas ei suosittele sisäänajoa tehtäväks alle 45f~7'c lämpötilassa,mutta antaa siihenkin ohjeet.Mutta ei silti suosittele.

Ei nyt ollut kyse sisäänajosta,mutta eikö siitä ohjeistuksesta voisi jo päätellä jotain.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #63 : 08.12.05 - klo: 15.09 »
Ymmärrän kyllä että talviajo kuluttaa moottoria, MUTTA jo silti ajan talvella, niin kumpi on järkevämpää:
    -Säätää moottori todella rikkaalle ja vaihtaa kuumempi tulppa kuin kesällä (Lämmöt n.70*C)
    -Säätää moottori niin laihalle ja vaihtaa kuumempi tulppa kuin kesällä (Lämmöt n.100-120*C)

 :?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #64 : 08.12.05 - klo: 16.06 »
Siinäpä pistitpahan. ite laittaisin kuuman tulpan ja rikkaale, mutta foliota vielä koneen ympärille että lämmöt vähän nousee. Se laihalle laittaminen ei varmaankaan tee hyvää. tosin ei tee koko talviajokaan :wink:

Ite ajan koko talven!

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #65 : 08.12.05 - klo: 18.07 »
Se on teidän asia miten rahanne kulutatte. Mielummin mä uusia rc autoja uusien moottoreiden sijaan ostan :P
- Tapsa

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #66 : 08.12.05 - klo: 18.09 »
Se on kato kun on yks tai kaks hyvää autoa niin niihin voi vähän satsatakkin :wink: Ja kyllä kun savagella päristelee talven niin on se sen arvosta... ja ei se kone niin paljoa väljisty että vaikka kesällä tuntuis väljältä niin se menee vielä seuraavankin talven... :wink:

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #67 : 08.12.05 - klo: 18.26 »
Niin mutta nyt tuli mieleen tyhmä kysymys: jos moottoriin ostaa uuden mäntäsarjan jne, onko moottori uudenveroinen vaihdon jälkeen :?:
- Tapsa

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #68 : 08.12.05 - klo: 18.29 »
Laakerit sun muut on tietysti ihan yhtä kuluneita kuin ennen vaihtoakin.

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #69 : 08.12.05 - klo: 18.30 »
No, ainaki ne osat on :lol:  No onhan siinä kampiakseli ja etulaakeri käytettyjä. Kait se kummiski on lähes uuden veroinen. Joutuu ajaa uudestaa sisää.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
k
« Vastaus #70 : 08.12.05 - klo: 19.02 »
Lainaus
Niin mutta nyt tuli mieleen tyhmä kysymys: jos moottoriin ostaa uuden mäntäsarjan jne, onko moottori uudenveroinen vaihdon jälkeen


ei ole. kaikki muutkin osat kuluvat. Esim. kiertokangen lenkit, kampiakselin tappi, laakerit-ei pelkästään etulaakeri. jne.
jos muut osat ei ole kunnossa niin uusi mäntä-sylinterisarja ei kestä kauaa. Kampiakselin tappi jo yksistään kertoo että kannattaako vaihtaa mäntä sylinteri sarjaa. Sen täytyy olla tietyissä mitoissa, riippuen koneesta.

talviajo: kannattaa ajaa vanhoilla väljillä tai melkein väljillä koneilla talvella.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #71 : 08.12.05 - klo: 20.32 »
Koneeseen yleensä joutuu vaihtamaan tosiaan lähes kaiken sisältä jos sitä uusia meinaa...
Yleensä tulee koneen uusiminen maksamaan saman verran kuin kokonaan uusi kone.

Eli kannattaa yleensä hommata aivan uusi kone kun vanha väljistyy.

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #72 : 08.12.05 - klo: 21.48 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Eli kannattaa yleensä hommata aivan uusi kone kun vanha väljistyy.

Ja sitten ajaa se väljä kone ihan finaaliin talvella.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #73 : 08.12.05 - klo: 22.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Eli kannattaa yleensä hommata aivan uusi kone kun vanha väljistyy.

Ja sitten ajaa se väljä kone ihan finaaliin talvella.



Aamen...
Juuurikin näin.

Tätä olen kokoajan toitottanu.
Jos jotain huvittaa ajaa niin ajakoot, mutta uudella koneella ei kannata ajaa, ellei ole valmis siihen että kesällä se kone on jo kuollut.

Vanhalla väljällä koneella ei toisaan mitään väliä kenellekkään liene olevan, joten jos haluaa lumessa vetää pitkää sladia niin sinne vaan.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #74 : 09.12.05 - klo: 10.53 »
Juurikin näin mitä scrap ja hoke toitottaa...

Itel toi revon vakio pannu sahattu nyt 4 gallonaa mut puristuksia melkeen kuin uutena....en ole ajanut kylmässä ja talvi ajo voi olla muutenki et kokeilen tankillisen jossain vaiheessa kun saattuu passeli 0'c keli.

Hyllyllä odottaa uusi os 18tm jota en todellakaan aio edes haaveilla ennen toukokuuta tulille :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Dikkari

  • Jäsen
    • Profiili
Ice is slippery
« Vastaus #75 : 18.12.05 - klo: 19.56 »
kävin just pöllyttää lunta läheisien hiekkamonttujen jäällä. fuckin great kicks! autona GS storm...jota olin pitkään korjannut kesän kolhujen jäljiltä....siiistiä

Poissa Tuhnu

  • Jäsen
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #76 : 18.12.05 - klo: 20.34 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Onko se nyt vaikea ymmärtää että kylmällä kone kuluu enemmän...

Eli jos ajatellaan että kesällä kone kestää reilun 5 gallonaa (tai enemmän, riippuen mikä kone on) jonka jälkeen se alkaa olla väljä.
Kylmällä kone kuluu enenmmän, jolloin sen ikä lyhenee.

Ettekö te millään tajua tätä?

Se kone ei siis ole entinen jos sillä kylmässä ajaa, mutta se KULUU NOPEAMMIN.

Tämä on silkka fakta eikä tästä tartte olla kokoajan vänkäämässä vastaan.
Mikäli teitä ei kiinnosta pitää konetta mahdollisimman pitkään hyvänä niin ajakaa ihan vapaasti, mutta älkää nyt jumankauta olko jokapaikassa selittämässä ettei kylmästä ole mitään haittaa.
Jos joku kysyy onko siitä haittaa niin vastaus kuuluu että ON.
Siihen ei tarvita kommentteja että "ei mulla oo ainakaan mitään käyny".

Seuraavaksko tarvii siirtyä rautalangan taivutuksesta rautakankeen??? VAi riittääkö sekään siihen että saa teidät tajuamaan??

Luultavasti ei.  :?



Just elikkä Hoke tais vetästä oikee kunnolla wokit kärsään??

Minähän en väittäny ettei kuluisi pannu enemmän talvella kuten sanoinki että AIKA NÄYTTÄÄ jollet huomannu.
Kyllä mä luulisin tietäväni mitä moottorille kuin moottorille tapahtuu jos kylmällä kengitään.
Onhan mulla jo tullut 25 ikävuoden aikana aikalailla kokemusta erillaisista polttomoottoreista alkaen 15 pannusta 16 litraseen kuorma-auton diesel moottoriin.

Sanotaanko että mulla on suorastaa tussahtanu pitkälti ylitte toista kymmentä pannua 1:1 autoista koska olen pakkasella kenkiny heti ku olen saanu käymää.
Jotenka voin sanoa että jos surutta vetäsee lämän tiskiin kylmiltään niin se pannu ei kestä edes gallonaa mutta jos annetaan tyhjäkäynnillä rauhallisesti esim. tupakin verra lämmetä ni eiköhän ole paljon pitkä-ikäisempi pannu.

Tuo on aika hyvä nyrkkisääntö että jos polttaa tupakkia niin kone käymää ja tupakki palamaan ja polttaa sen rauhallisesti ja sitte ku on tumppausvaihe edessä niin antaa palaa (urku auki).

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Screed, *HOKE* ei tosiaankaan egoile tai muutenkaan valita turhista asioista ja se puhuu mun mielestä eritäin asiallisesti. Sori OT.


No on varmaan asiallisia vastauksia mutta tässä topikissa ku luin noita hoken juttuja niin välillä tuntu että jätkä sekos nii paljo että putos penkiltä.

Anteeksi vaan mutta vaan tuntu siltä ja suosittelen pikkusen rauhottumaan ja ottaa HUUMORILLA eikä tosissaa aina kaikkee.

Huumori on joka pelastaa maailman mutta jotkut (Bush, Hussein jnejne pölkyt) sitä ei tunnu ottavan tosissaa.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #77 : 18.12.05 - klo: 21.35 »
Revitään sitä huumoria sitten keväällä kun on tyhmyyksissä se uus kisakiree 400e kone tullu talvella ajettua kolmessa gallonassa loppuun.

Voidaan täs puhua faktoista tai sit jokainen 5 tankkia kotipihassa rupsuttanu voi kertoa: "Ei mul ainakaa mitää oo käyny." Joo ei varmaan, mut katotaan asiaa sit uudelleen esim. 50 tankin kuluttua, tai 150 tankin kuluttua.

Tämä toistaminen saa jo todella naurettavia muotoja, mutta onko kukaan kuullut koneesta joka talviajossa rasittuisi vähemmän kuin kesällä? Onko kukaan kuullut koneesta joka kestäisi kovemmassa rasituksessa pidempään kuin pienemmässä rasituksessa? Meikäläisen logiikalla tämä ei ainakaan mätsää.

Toi tupakkineuvo oli aika huvittava, mutta mitä jos ei poltakkaan tupakkia? Onko merkillä väliä?

Moniko kertomistasi koneista on ollut alle 10cc metanolimoottori, jotka kestää max 10 gallonaa ajoa hyvässä käytössä.

Koneen kestosta talviajossa ei pysty yksittäisten tapausten pohjalta tekemään mitään, mutta laajemmalla otoksella näkisi hieman paljonko se talvi oikeasti lyhentää koneen elinikää. Onhan myös koneita jotka kesälläkin voi paukahtaa ensimmäisellä tankillisella. Paha sanoa kun yksilöitä ovat.

Missä kohdassa HOKE:n viestissä sitten oli epäkohtia?
Ei ole sitä talviajoa kukaan edelleenkään kieltänyt, mutta on hyvä olla faktoista tietoinen. Ajamaan ajamaan! Päätös on teidän!
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #78 : 18.12.05 - klo: 22.06 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Niin mutta nyt tuli mieleen tyhmä kysymys: jos moottoriin ostaa uuden mäntäsarjan jne, onko moottori uudenveroinen vaihdon jälkeen :?:


 :mrgreen:  kyllä jos vaihdat ne uuteen koneeseen niin iso KYLLÄ, jos vaihdat ne käytettyyn koneeseen ni vastaus on iso EI

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Tuhnu

  • Jäsen
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #79 : 18.12.05 - klo: 22.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Revitään sitä huumoria sitten keväällä kun on tyhmyyksissä se uus kisakiree 400e kone tullu talvella ajettua kolmessa gallonassa loppuun.

Voidaan täs puhua faktoista tai sit jokainen 5 tankkia kotipihassa rupsuttanu voi kertoa: "Ei mul ainakaa mitää oo käyny." Joo ei varmaan, mut katotaan asiaa sit uudelleen esim. 50 tankin kuluttua, tai 150 tankin kuluttua.

Tämä toistaminen saa jo todella naurettavia muotoja, mutta onko kukaan kuullut koneesta joka talviajossa rasittuisi vähemmän kuin kesällä? Onko kukaan kuullut koneesta joka kestäisi kovemmassa rasituksessa pidempään kuin pienemmässä rasituksessa? Meikäläisen logiikalla tämä ei ainakaan mätsää.

Toi tupakkineuvo oli aika huvittava, mutta mitä jos ei poltakkaan tupakkia? Onko merkillä väliä?

Moniko kertomistasi koneista on ollut alle 10cc metanolimoottori, jotka kestää max 10 gallonaa ajoa hyvässä käytössä.

Koneen kestosta talviajossa ei pysty yksittäisten tapausten pohjalta tekemään mitään, mutta laajemmalla otoksella näkisi hieman paljonko se talvi oikeasti lyhentää koneen elinikää. Onhan myös koneita jotka kesälläkin voi paukahtaa ensimmäisellä tankillisella. Paha sanoa kun yksilöitä ovat.

Missä kohdassa HOKE:n viestissä sitten oli epäkohtia?
Ei ole sitä talviajoa kukaan edelleenkään kieltänyt, mutta on hyvä olla faktoista tietoinen. Ajamaan ajamaan! Päätös on teidän!


Mä puhuin paukahtaneista 1:1 autojen koneista elikkä päälle litrasia koneita en metanolista.

Mähän olen sanonu että jos rutkuttaa noin 5 min tyhjäkäynnillä ja merkillä ei ole väliä vaikka söis tikkarin 5 minuutissa.

Tuo siis jollei ole mitää lämmitintä matkassa joka tietty rasittaa pikkasen vähemmän ku kylmänä kenkiminen mutta rasittaa kumminkin enemmä ku lämmitetty kone tai helleilmalla.

Epäkohdista en ole puhunukkaan vaan siitä että Hoke tuntuu sekoavan jakkaralla välillä niin että putoo siltä.

Ja kukas tässä ny on 5 tankillisesta puhunu??

Pari gallonaa on menny tässä syksyn aikana ja ei ole mitää hälyttävää vielä ollut mutta eipä tässä olekkaa ollu mitää hirveitä pakkasiakaan.

Kyllähän sitä voi kenkii vaikka 1000€:n koneen huumorilla p*skaksi jos vaan haluaa ja on sitä huumoria.

Sen tiedän että jos joku halvempikin kone menee ja poksahtaa ni siinä tulee aina kiroomista mutta kyllä siitä sitte selviää. Ei se tapa ainakaa vielä.

Eipä ole isommissakaan tappanu jollei kappaleita ala viskomaan.

Eipä ole mullakaa tullu sellasta tapausta vielä eteen jossa pannu rasittuu vähemmän talvella ku kesällä mutta kyllä kesälläki olis syytä pikkune lämmittely tehdä ettei suoraa lähe polkemaan loso pohjassa haaleana mutta kesällä se lämmittely vois olla vaikka 1 min koska sillo on lämmintä valmiiksi niin pannukin lämpee aikalailla nopeemmin.

Tämä aihe on mun puolestani käsitelty jotenka sanon että kukin taaplaa tyylillään elikkä olkoo ajamati tai sitten ajelee talvella.
Tuohon päätökseen kunnen voi vaikuttaa enkä halua vaikuttaan.
Toisten päätöstä on kunnioitettava sanoo vanha sananlasku.

Ite ajelen sen minkä kerkeen niin kesällä kuin talvella ja se on mun asia jos kengin koneita p*skaksi kylmällä.
Siihen olen aina pyrkinyt että lämmittely on suotavaa ja ajon jälkeinen lämpöjen tasaaminenki on aika tärkeää.
Elikkä kun olet lopettelemassa niin minuutti pari antaa käydä tyhjää ja sitte sammuttaminen.

Tuo pätee ihan oikeisiin 1:1 autoihin ja varsinki Turbo koneisiin.
Lämpöjen tasaaminenkin säästää konetta aikalailla ja samalla lämmittelykin säästää konetta.

Kokemusta on aikalailla kuorma-auto ajelusta ja siihen sain ekana työpäivänäni tarkat ohjeet elikkä lämmittely ja lämpöjen tasaaminen.

Kyllä nuokin varmasti pätee näihi metanoli pannuihin mutta jollei päde niin eipä sitte päde teen tyylilläni olkoot hyvä tai paha.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #80 : 18.12.05 - klo: 22.39 »
Täällä tuntuu olevan melkein pelottelumeininki talviajoa kohtaan....
Moottorin käyntilämpöhän on tärkeintä, yhtä lailla koneen saa väljäkisi kesälläkin jos lämmöt on jatkuvasti "tapissa".
Traxxas onkin julkaissut sivuillaan omat ohjeet talvikäyttöön, niissä mainitaan että +2 asteen alle olevissa lämpötiloissa käynnistys ja koneen säätäminen vaikeutuu, sekä polttoaineen "hyytyminen" aiheuttaa ogelmia.
http://www.traxxas.com/support/howto/winter_operating_tips.htm
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #81 : 19.12.05 - klo: 11.34 »
Kohta alkaa tulemaan tässäkin topicissa scheissee kirjottaneille banjoa :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #82 : 24.12.05 - klo: 00.04 »
Hyvä Tuhnu...

Minun on vaan pakko todeta tähän että sinun kokemuksellasi ei ole mitään tekemistä näiden koneiden kanssa...

Niinkin paljon kun toivonkin että näissä koneissa pätisi samat säännöt kuin muissa polttomoottoreissa niin silti se vaan ei ole näin...

Ota neuvoistani oppia tai tutki asiaa itse niin ei tarvitse ihan noin turhia kommentteja suoltaa.

Ps: minä en todellakaan vedä mitään mömmöjä nenään, enkä putoa tuolilta edes tuhdissa tuiskeessa...

Oletko sinä tietoinen edes tuolin rakenteesta???

Ja mitä tulee tuohon sinun ikäsi mainitsemiseen niin mitä ihmettä luulet sen vaikuttavan mihinkään asiaan? Jos on vuosia asioista tietämätön niin ei siihen auta yhtään saavuttaa huimaa 25 ikävuotta...

 :wink:  :mrgreen:

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #83 : 24.12.05 - klo: 10.12 »
Huh huh. Väitätkö HOKE ihan vakavalla naamalla, että pienoismoottoreita varten on kirjoitettu ihan omat fysiikan ja mekaniikan säännöt, jotka ei sitten päde isommissa vastaavissa? Tollasta ei kenenkään kannata ihan purematta niellä.

En muuten kyseenalaista sun osaamistasi näissä hommissa, olet varmasti pätevä kaveri, mutta tollaset heitot ei ainakaan lisää uskottavuutta.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #84 : 24.12.05 - klo: 10.30 »
Kummisedän työkaveri ( :D ) oli ostanut itselleen juuri rc-auton... Soittivat minulle eilen kun ei käy ja neuvoin kaikki ohjeet että näillä keleillä kannattaa kuumailmapuhaltimella kuumentaa moottoria ennen käynnistystä ja kannattaa laittaa foliota kannen ympärille ym... Neuvoin ryypytyksen ja säätöjä... Helpotti aika paljon kun heppu tiesi ihan tarkkaan missä on pää-, ala- ja tyhjäkäyntineula :wink:  :)

Poissa Loikkaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #85 : 24.12.05 - klo: 11.23 »
yksi asia minkä jopa minä tiedän, vaikka olen vasta 13  :mrgreen:
isommissa bensa koneissa on öljyt erikseen, näissä pikku autoissa on öljyt polttoaineen seassa :wink:  :mrgreen:
Ps. en haluu alkaa tästäkin riiteleen, oletan että kaikki ton jo tiesi mutta onpahan ainakin eroa isompiin koneisiin :mrgreen:

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #86 : 24.12.05 - klo: 11.41 »
Kyllä joissain bensa koneissakin lisätään öljyä bensan joukkoon :mrgreen:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #87 : 24.12.05 - klo: 12.02 »
Lainaus käyttäjältä: "plissken_s"
Huh huh. Väitätkö HOKE ihan vakavalla naamalla, että pienoismoottoreita varten on kirjoitettu ihan omat fysiikan ja mekaniikan säännöt, jotka ei sitten päde isommissa vastaavissa? Tollasta ei kenenkään kannata ihan purematta niellä.

En muuten kyseenalaista sun osaamistasi näissä hommissa, olet varmasti pätevä kaveri, mutta tollaset heitot ei ainakaan lisää uskottavuutta.


Koittaa nyt vaan ymmärtää että näissä moottoreissa on aivan erilainen rakenne.

Montako kartiomaisella sylinteriputkella olevaa polttomoottoria olet muualla tavannut?
Missään ei ole puhuttu fysiikan tai mekaniikan säännöistä pätkääkään.

Jos lukee viestiketjun alusta loppuun niin huomaa kyllä mistä on ollut kyse.

Miten ihmeessä te edes kehtaatte jankuttaa asiasta mistä teillä ei näköjään ole minkään sortin hajua?
Kokoajan yksi toisensa jälkeen natisee, vaikka ei näytä tietävän näiden moottoreiden tekniikasta ja toimintaperiaatteista yhtään mitään.

Uskokaa nyt vaan... Männänrenkailla ja suoralla sylinteriputkella olevat moottorit ovat tässä asiassa täysin erilukunsa.

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #88 : 24.12.05 - klo: 12.17 »
Kyllä mä oon samaa mieltä ku Hoke :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mitä Polttis Crossareille tapahtuu talvena? talviuni?
« Vastaus #89 : 24.12.05 - klo: 12.25 »
AARGH...

Tähän kun ei mielipiteitä kaivata...

Mielipiteet ei vaikuta moottorin toimintaperiaatteeseen pätkääkään.


Ja ennenkun nyt taas joku asiasta tietämätön jotain kommentoi niin tutkikaa nyt herranjumala näiden moottoreiden toimintaperiaatteet läpi...

Ja EI... siihen ei auta moottoreista tietävien kavereiden neuvot, koska edelleen nämä moottorit ovat erilaisia kuin suoralla sylinteriputkella ja männänrenkailla varustetut.

Nämä ovat kaks eerilaista moottoria.
Tämän takia pitää nyt vihdoin käsittää että näitä on täysin turha verrata muihin polttomoottoreihi.

Monikohan edes tietää mistä materiaaleista koneen osat on tehty ja miten niihin vaikuttaa lämpö?
Aika harvalla näyttää olevan minkäänlaista hajuakaan asiasta, mutta silti van vängätään.