Kirjoittaja Aihe: TrackMania  (Luettu 32941 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
TrackMania
« : 08.07.09 - klo: 10.34 »
Laitoimpas tänne uuden topiccin, toodella hyvästä pelistä koska aiempaa ei ollut.

Elikkäs Trackmania on "Extreme" peli, voit rakennella omia ratoja, joihin voit tehdä hyppyreitä kieppejä, tai mitä mieleen juolahtaa!     TrackManiasta on olemassa ilmaiseksi ladattavissa TrackMania Nations, jossa ajat tietyt radat läpi, voit myös rakennella omia ratoja!  Voit myös ladata paremman TrackMania Nations Forever, joka antaa sinulle lisäosia radanrakenteluun, jotka voit myös laittaa nettiin. Voit myös pelata muita vastaan toisten tekemillä radoilla!    "Paras" versio TrackManiasta on TrackMania United Forever, joka kattaa kaikki TrackMania pelit, jolla myös voit ajaa netissä!
Voit myös ladata eri autoja, tai maalata oma autosi! Ja muiden ratojakin voit ladata omaan peliisi!

Itselläni oli aikaisemmin TrackMania Nations, mutta vaihdoin TrackMania Nations Foreveriin, koska se antoi paremmat radanteko-ominaisuudet, ja nettipelaamisen!

TrackMania United Forever on kaverillani, se antaa enemmän nettipeli mahdollisuuksia, kuin Nations Forever, mutta maksaa kaupasta riippuen, n. 17 - 40e.


Nettipelaamisessa kerätään ns. LP pisteitä, joka antaa sijoituksen sinulle maailmassa. LP pisteitä saat voittamalla kisoja, tai sijoittumalla hyvin. :wink: Voit myös keskustella pelin aikana esim. kaverille, "chatin" myötä! (Tosin, kun alat kirjoittamaan, autosi pysähyy, etkä voi ajaa samaan aikaan, vaikka se jotenkin onnistuisi! :undecided:)
Voit liittää pelaajia kavereiksi, jolloin näet tullessasi Onlineen, onko kaverisi juuri sillä hetkellä pelaamassa.

Arvosana: 10



SUOSITTELEN


Tässä pari asennusohjetta:


Näin asennat auton:

1. Lataa auto osoitteesta www.trackmania-carpark.com

2. Tallenna lataamasi auton Zip-tiedosto (älä pura sitä) kansioon:

Vistan käyttäjät:
 C:\Users\XXXX\Documents\TrackMania\Skins\Vehicles\CarCommon

XP:n käyttäjät:
 C:\Documents and Settings\XXXX\Omat tiedostot\TrackMania\Skins\Vehicles\CarCommon

3. Käynnistä peli.

4. Paina pelin valikosta ensin profile ja sitten vehicles ja valitse autosi.



Näin asennat radan:

1. Lataa rata osoitteesta http://tmnforever.tm-exchange.com/

2. Tallenna radan .Gbx -tiedosto kansioon:

Vistan käyttäjät:
C:\Users\XXXX\Documents\TrackMania\Tracks\Challenges\Downloaded

XP:n käyttäjät
C:\Documents and SettingsXXXX\Omat Tiedostot\TrackMania\Tracks\Challenges\Downloaded

3. Käynnistä Trackmania ja valitse Play solo, loput varmaan osaat.
   
  
« Viimeksi muokattu: 10.07.09 - klo: 19.08 kirjoittanut thorak »
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #1 : 08.07.09 - klo: 11.35 »
Odotinkin että joku tästä pelistä vielä aiheen pistää pistyyn.

Itsekin tullut tahkottua tätä peliä viime vuonna oikein urakalla. Nykyään jäänyt vähemmälle.
Ja pelihän on aivan loistava. Varmaan parasta koko pelissä on sen muokattavuus. Omia autoja, ratoja, värejä ja jopa ääniä voi muokata. Ratojen rakentelu on kuitenkin parasta koko pelissä.
Tulihan niitä tehtyä viimevuonna reilusti yli sata :wink:

Ja tossa mun tekemiä ratoja jos joku haluaa pelailla: KLICK (VAROITUS! kukaan ei pääse speedmaniaa läpi :grin:)

Ja omasta mielestä Trackmania nations eli se ensimmäinen on ylivoimaisesti kaikkein paras näistä ilmaisista versiosta. Foreveristä tuntuu vain puuttuvan se jokin. Lisäksi Nationsin grafiikat ovat minusta paremmat.

Nationsin voi ladata täältä.
Ja kauhea määrä muiden tekemiä ratoja täältä.

Voin myöhemmin tänään pistää linkkejä esim modatuihin autoihin ja muuta kivaa :p


Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #2 : 08.07.09 - klo: 12.22 »
Mukava että tästä pelistä tuli topicci tänne voorumiin. Vähän aika sitten itse meinasin tehdä, mutta ei sitten vain jaksanut aloittaa.
Asiaan. Kylää olen pelannut Trackmania United Foreveriä jo noin 4kk.   EDIT Painoin vahingossa lähetä nappia niin nyt sitten edittelen tätä. Solosta olen ajanut kaikki unitedin racet läpi blueen asti kullalle. Ja olen tehnyyt jo kaikkein  parhaimman ajan jo yhdessä mapissa ^^
« Viimeksi muokattu: 08.07.09 - klo: 12.26 kirjoittanut ToBy1 »

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #3 : 08.07.09 - klo: 12.36 »
Kokeilin kerran, ei mun peli. Pelin ainoa viehätys on ratojen tekemisessä joka ei sekään kauaa jaksa innostaa ja ihan liikaa arcadea ja sitä varten on keksitty Flatoutit.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Masse_19_11

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #4 : 08.07.09 - klo: 12.58 »
Pistimpä lataukseen. Katotaan nyt onko mun peli  :lol:

e: No eipä ollu mun peli, kun ei vissiin toiminu nvidian kanssa  :embarrassed:
« Viimeksi muokattu: 08.07.09 - klo: 13.39 kirjoittanut Masse_19_11 »
Rustler VXL | Hpi sprint 2 flux | Futaba 3pm 2.4ghz | 2S & 3s Lipo |

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #5 : 08.07.09 - klo: 13.58 »
Odotinkin että joku tästä pelistä vielä aiheen pistää pistyyn.

Itsekin tullut tahkottua tätä peliä viime vuonna oikein urakalla. Nykyään jäänyt vähemmälle.
Ja pelihän on aivan loistava. Varmaan parasta koko pelissä on sen muokattavuus. Omia autoja, ratoja, värejä ja jopa ääniä voi muokata. Ratojen rakentelu on kuitenkin parasta koko pelissä.
Tulihan niitä tehtyä viimevuonna reilusti yli sata :wink:

Ja tossa mun tekemiä ratoja jos joku haluaa pelailla: KLICK (VAROITUS! kukaan ei pääse speedmaniaa läpi :grin:)

Ja omasta mielestä Trackmania nations eli se ensimmäinen on ylivoimaisesti kaikkein paras näistä ilmaisista versiosta. Foreveristä tuntuu vain puuttuvan se jokin. Lisäksi Nationsin grafiikat ovat minusta paremmat.

Nationsin voi ladata täältä.
Ja kauhea määrä muiden tekemiä ratoja täältä.

Voin myöhemmin tänään pistää linkkejä esim modatuihin autoihin ja muuta kivaa :p



Sain apt93 vedettyä ton sun speedmanias aikaan 49.27 ja tänään kyllä vedän sen ajan kullalle =)

Kuvia itsemaalatusta Evottimesta  EDIT miksi noi kuvet näkyy tollei oudosti että ne pitää ladata?

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #6 : 08.07.09 - klo: 15.11 »
Koita ihmeessä muitakin ratoja. Lisäilen vielä tänään pari tuhatta rataa ladattavaksi.

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #7 : 08.07.09 - klo: 16.09 »
Jeah!

Oon monasti miettiny että millon isken tästä topicin pystyy  :grin:
Siis itehä oon tätä pelannu siitä lähtien ku Nations tuli ladattavaksi  :azn: Olin kai mä parhaimmillaa alle 3000 rank mutta sitte tuli tää Foreveri ja siinäki olin vähä aikaa top 3000 mutta sitte lopahtanu taas  :undecided: Jotain ratojaki on tullu väsättyy.
Nations
NationsForever
Vois alkaa taas pelaamaan tätä pelii ja kattoo osaakoha sitä enää ees  :lol:
Ja jos joku haluu lisätä niin mun nick (yllätys yllätys): miika.laurila
Yks asia mulla vaa vähä kaivelee tossa, vaikka täähän on ilmanen joo mutta silti pitää maksaa että omat autot ja avatarit näkyy muille  :undecided: En tajua sitä logiikkaa täs, mutta kai se on sitä viimesee asti rahastusta mitä nykyää on vähä joka paikassa. Tai sitte ostaa Unitedin ja sillä pelaa niin saa kaikki kerralla.

EDIT: Speedmania :wink: Sorry ku en hokannu laittaa Save Replay nii voi laittaa vaa screenin  :sad: Veikkaan että tuo Validation time ei oo paras mitä oot ajanu niin laitappa PB ku mullaki jäi parantamista paljo  :cheesy:
« Viimeksi muokattu: 08.07.09 - klo: 16.57 kirjoittanut Miika.laurila »

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #8 : 08.07.09 - klo: 16.55 »
Mä lisäsin sut miika laurila. Mun nick on snake777 Ja pelinimenä on PR ToBy. Mikäs on apt93 sun nickkis?

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #9 : 08.07.09 - klo: 17.27 »
Nickki on nationsissa ja foreverissä kummassaki pomppiduu.

Ja kanttii tutustua tuohon sivustoon: http://www.freewebs.com/jouko100/

Löytyy vaikka mitä jännää.
« Viimeksi muokattu: 08.07.09 - klo: 17.39 kirjoittanut apt93 »

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #10 : 09.07.09 - klo: 10.23 »
Kun olen pelaillut netissä, monilla on "moditorit", joissa on ne nuolet, suuntaa antamaan, pitäisikö ne ladata jostain? Ei vakiona näytä olevan.

Millä asteikolla luulette olevanne? Huono, Keskiverto, "Paras"  Itse luulen olevani väh. keskiverto, ehkä ylikin.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #11 : 09.07.09 - klo: 10.49 »
Millä ohjelmilla tehdään niitä hienoja trackmania autoja tyyliin


(KUVA)

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #12 : 09.07.09 - klo: 15.43 »
miten noi radat saa ladattua peliin??zori tyhmä kymysys... :embarrassed:
-tauolla-

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #13 : 09.07.09 - klo: 17.16 »
ToBy1, mene tuonne: http://www.trackmania-carpark.com/ Lataa autosi, ja siirrä pelin kansioon "Vechiles", itse en kyllä ihan onnistunut, mutta noin pitäisi tedä, ja sitten voit paintata auton, jos niin haluat. :wink:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #14 : 09.07.09 - klo: 22.24 »
Eikai tuollaisia autoja mitä minä näytin niin trackmanian paintilla tehdä??

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #15 : 09.07.09 - klo: 23.14 »
Sitä minä arvelinki, että tuommoista... hmm... en kyllä tiedä, mutta eikös ne jostain pitäisi ladata tms? Itse en ole asiaan perehtynyt. Niin, ja muistakaa minunkin kysymykseni!
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #16 : 10.07.09 - klo: 00.16 »
Millä ohjelmilla tehdään niitä hienoja trackmania autoja tyyliin


(KUVA)
ToBy1, mene tuonne: http://www.trackmania-carpark.com/ Lataa autosi, ja siirrä pelin kansioon "Vechiles", itse en kyllä ihan onnistunut, mutta noin pitäisi tedä, ja sitten voit paintata auton, jos niin haluat. :wink:
Eikai tuollaisia autoja mitä minä näytin niin trackmanian paintilla tehdä??
Sitä minä arvelinki, että tuommoista... hmm... en kyllä tiedä, mutta eikös ne jostain pitäisi ladata tms? Itse en ole asiaan perehtynyt. Niin, ja muistakaa minunkin kysymykseni!
Niin siis eihän niitä autoja "tehdä" sillä TM:n paint -työkalulla vaan jollain mallinnusohjelmalla, tarkemmin en tiedä kun en ole perehtynyt.



Niitä hienoja autoja on hyvinkin helppo laittaa peliin:

www.trackmania-carpark.com, sieltä valkkaat jonkun tosi maukkaan kärryn ja lataat sen Carcommon -kansioon, joka sijaitsee: C:\Documents and Settings\XXXXXXX\Omat tiedostot\TrackMania\Skins\Vehicles\Carcommon. Jos Carcommon -nimistä kansiota ei jo ole niin tee se. Älä pura Zippiä. Kun Zip on oikeassa paikassa niin sitten vaan lyöt pelin tulille ja menet profile>vehicles ja sieltä valkkaamaan.


Olisko hienoa pitää foorumilaisten kesken Trackmania turnaus esim. joku tekee serverin rounds -moodilla ja sinne kaikki halukkaat ajamaan!



Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #17 : 10.07.09 - klo: 00.32 »
Kiitti äpärä. Mä mitä noita autoja olen lataillut niin TMUF:ässä on exploler paikka mistä autoja voi ladata tm rahalla jota saa kun pelaa peliä läpi.  Sitten oftopic.
Huomasitteko foorumin uuden "bannerin" vai mikä otsikko kuva tuo tuolla ylhäällä onkaan. Minusta tuo uusi on hienompi kuin entinen.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #18 : 10.07.09 - klo: 10.04 »
Elikäs laitan buddyikseni miika.laurilan snacke77 ja pomppiduu. mun nimi on siinä Nikke's, vois muuttaa vaikka IcePedeksi. :grin:

Mutta pitääkö ne nuoliosoittimet ladata netistä?

Niin, minulla pitäisi olla pari rataa netissä, mutta en löydä niitä sieltä suomen ratojen valikosta? Miten teillä on toiminut/näkynyt ratanne netissä, tell me!

Niin, ja kiittäkää vain minua, kun näin vaivaa väsätä kunnon Topiccin!  :angel: :p
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Masse_19_11

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #19 : 10.07.09 - klo: 10.57 »
No sain nyt toimimaan kun latasin ton trackmania nations foreveryn ilmaispaketin sieltä sivuilta. Toimiiko nuo carparkin autot myös minulla, kun siinä lukee että ovat trackmania foreveryyn? Ja mun tunnus on tixtax.
Rustler VXL | Hpi sprint 2 flux | Futaba 3pm 2.4ghz | 2S & 3s Lipo |

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #20 : 10.07.09 - klo: 11.07 »
Elikäs laitan buddyikseni miika.laurilan snacke77 ja pomppiduu. mun nimi on siinä Nikke's, vois muuttaa vaikka IcePedeksi. :grin:

Ei mun nick oo snacke77 vaan snake777 ;)

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #21 : 10.07.09 - klo: 15.13 »
No sain nyt toimimaan kun latasin ton trackmania nations foreveryn ilmaispaketin sieltä sivuilta. Toimiiko nuo carparkin autot myös minulla, kun siinä lukee että ovat trackmania foreveryyn? Ja mun tunnus on tixtax.

Itsellä toimii ainakin. Itellä kanssa ilmaispeli.

Niin ja mun account on beef_jerky.

Mitäs sanotte, pidetäänkö turnajaiset jossain välissä?

Poissa rautalapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #22 : 10.07.09 - klo: 15.23 »
Olishan tuollaset "turnajaiset" kivat, mut onko kellään tiedossa servua mis vosi pitää ne?
Kellään hajua millasen netin tollasen servun pito tarvii?

Jaa niin, oma nick: inarilake

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #23 : 10.07.09 - klo: 15.24 »

EDIT: Speedmania :wink: Sorry ku en hokannu laittaa Save Replay nii voi laittaa vaa screenin  :sad: Veikkaan että tuo Validation time ei oo paras mitä oot ajanu niin laitappa PB ku mullaki jäi parantamista paljo  :cheesy:


Paras aika on jotain 43.30-40, tarkemmin en muista mutta yritetäämps rikkoa tuo.

Ja foorumilaisetan välinen turnais ois kyllä aika pop. Pietetäänkö me se nationsissa vaiko foreverissä? Itse olen nationsin kannalla koska siihen olen niin paljon ratoja tehnyt. foreveriin ei löydy kuin muutama ja olisi hauskaa pelata meäidän ratoja eikä vain jodenkin randomtyyppien.

ja vielä se, että osaako kukaan teistä pistää serveriä pystyyn? itse en ainakaan osaa.
« Viimeksi muokattu: 10.07.09 - klo: 15.28 kirjoittanut apt93 »

Poissa rautalapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #24 : 10.07.09 - klo: 15.32 »
Äskön kattelin niin väitän osaavani laittaa tuon servun pystyyn. Tuohon näköjään saa salasanan niin ei randomit pääse urpoilemaan :wink:

Ainut ongelma vaan, että itsellä 1m/512kbit netti eli ei taida ihan onnistua...

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #25 : 10.07.09 - klo: 16.23 »
Siis peliksi mieluiten Trackmania Nations Forever -ilmaispeli niin mahdollisimman moni pääsee pelaamaan. Servun teko onnistuu helposti pelin omalla työkalulla.

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #26 : 10.07.09 - klo: 16.29 »
Jos olette katselleet niin ihan jo tuolla suomenkin servereissä on paljon sellasii servuja joissa käy harvoin/ei koskaan ketään. Voitais kysellä niitten omistajilta että saataisko servu omaan käyttöön tms.

Mutta pitääkö ne nuoliosoittimet ladata netistä?

Jos haluat sellasii customeita nuolihommia niin en tiiä mite saa mutta ne alkuperäset saa ku laittaa semmosen mainostaulun ja painaa sieltä oikeelta sitä maalipurkin kuvaa. Sitte sinne editoriin tulee ne mainostaulut yms. sillee värjätyiksi, ja ku niistä painaa niin voi valita siihe mitä haluaa. Oli tarpeeks hankalasti selitetty mutta nuin se suunnilleen menee  :cheesy:

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #27 : 10.07.09 - klo: 16.39 »
Kiitos miika.laurila! Itse voisin laittaa servun pystyyn, mutta en ole onnistunut tässä, vaikka parikertaa yritin, mutta yritän perehtyä asiaan tarkemmin! Salasannan toki saa, joku semmoinen, jonka kaikki tietää! Minulla olisikin jo pari rataa kasassa, niihin kisoihin ajatellen! :wink:

Montakos LP pistettä teillä on? Itse olen pelannut peliä vajaan viikon, ja pisteet ovat 8500 tuntumassa! :tongue:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #28 : 10.07.09 - klo: 16.48 »
Ilmotelkaa kaikki osallistumishaluiset niin saadaan jonkinlainen käsitys, kuinka paljon porukkaa olis tulossa.

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TrackMania
« Vastaus #29 : 10.07.09 - klo: 17.00 »
No se on helpompi sanoo mikä sun rank, koska Ladder Pointseja on niin hankala vertailla :wink: Siks näin koska LP kertoo vaan että paljonko sulla on jotai iha random pisteitä, mutta rank kertoo heti että kuinka mones olet maailmanlistalla.
Mutta mun LP on kuitenki 72500 luokkaa, rank on siinä 8500 paikkeilla.
Ja mää ainaki oisin kiinnostunu turnajaisista  :p Mulla(kin) ois muutama rata jotka sopis iha hyvin sinne.