Kirjoittaja Aihe: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1  (Luettu 139816 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« : 23.08.09 - klo: 23.40 »
Wanha harrastus meinaa viedä mennessään. Annoin pikkusormeni Traxxasin Summitille ja kuinka onkaan käymässä...

Vuonna kivi ja kipinä ajelin Schumacherin ProCatillä ja liekö aika kullannut muistoja vaiko eikö mutta tuosta on jäänyt hyvät muistot. Katselin uusia malleja ja Cat SX vaikuttaisi varsinaiselta herkulta. Vaan onko se sitä? Liekö täällä kokemuksia ko. autosta? Saatavuus kotimaassa taitaa olla heikkoa mutta eipä se näinä aikoina ole ongelma.

Toinen kysymys tietysti on että onko tuo sitten se paras tai viisain vaihtoehto?
« Viimeksi muokattu: 17.12.12 - klo: 11.10 kirjoittanut APK »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #1 : 24.08.09 - klo: 00.51 »
Se on hieno insinöörien luomus ja varmasti on laadullisesti yhtä hyvä kuin muinainen pro cattisi.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #2 : 24.08.09 - klo: 09.55 »
Mikaman Markolla sellainen on, ajeli koko kesän kisat...

Itse taisin tuossa sellaisen tilata myös  :grin:

Viisaimmasta tai parhaasta tiedä, mutta hyvän tuntuinen oli omiin näppeihin ajaa. Ja aika hieno. Pötköakkuisuus tietty etuna, ja se ettei tarvi balanssin takia lisäpainottaa. Itse en saanut nykyistä autoa oikein toimimaan ilman lisäpainoja LiPo-akkujen kanssa. Mutta se siis vain minulla, muiden autojen painottamisesta en tiedä.

Poissa pahakurki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #3 : 24.08.09 - klo: 10.08 »
Terve,
itsekin ajelin 90-luvun taitteessa ProCatilla. Hommasin CAT SXn tuossa huhtikuun tietämissä ja kokemuksen pohjalta voin väittää autoa erittäin toimivaksi. Suunnitteluympäristönä on tietysti ollut astroturf-radat, joita Briteissä piisaa. Muutamilla yksikertaisilla modauksilla siitä saa pelin jokaiseen maastoon. Lähinnä ulosjouston lisäys, takaiskarien sijoittelu, linkkien paikoitukset ja pituudet + muut normisäädöt.

Varaosia ei juuri ole kulunut. Pari vetoratasta olen tuhonnut. Syy lähinnä oma huolimattomuus moottorimman shimmauksessa. Lisäksi yksi etuvetohihna mennyt ja yksi etutukivarsi.

Jos Suomeen saadaan useampi CAT SX kuski, meillä saattaisi olla mahdollisuus jonkinmoisiin alennuksiin kimpassa. Maahantuontia tälle kisakissalle ei toistaiseksi ole.

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #4 : 24.08.09 - klo: 10.51 »
Höh. Täähän kuulostaa huolestuttavasti siltä että tuollainen pitäisi hankkia...  :tongue:

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #5 : 24.08.09 - klo: 17.26 »
Niin hienoltahan tuo näyttää että -90 luvun schumi kokemusten perusteella uusi Cat SX on nousemassa ykkösvaihtoehdoksi nelkkurintamalta. Katsotaan ensin kuinka se Rikulla kestää ja vielä jos sitä pääsee hipelöimään Tre/Nokia akselilla jossain vaiheessa syssyä, niin ostokipinää ei varmaankaan voi estää...  :grin:

Poissa cvd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #6 : 24.08.09 - klo: 18.15 »
Tännekkin vaan ilmoa privalla jos kimppatilausta suunnitellaan.
tlr 22 - db10rr - cr

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #7 : 25.08.09 - klo: 09.38 »
Jaa niin että jos minulla kestää, kestää kenellä vaan..  :grin:

Syyskruisingin Vaasassa ajan omalla Catilla näillä näkymin, kunhan sen vaan UPS kotiin tuo. Tai sitten Markon autolla, jota hän on ilokseni suostuvainen lainaamaan.

Autoani saa tottakai kokeilla kun sen saan, NIRKissä tai ulkona.

Riku

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #8 : 25.08.09 - klo: 10.27 »
Kantsii sit miettiä miten hoitaa varaosapalvelun. Se on vähän nihkee, jos kisat päättyy jonku tyhmän pikkuosan puutteeseen.

Poissa pahakurki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #9 : 25.08.09 - klo: 11.25 »
just näin. itselläni on 2 kpl CATteja ja näihin jonkin verran varaosia. Eli kisoissa on jonkinlainen coverage. Scumi/Racing-cars.com tuo UPSlla kotiin 48tunnissa varaosat. Muilta toimitus kestää ja maksaa enemmän.

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #10 : 25.08.09 - klo: 21.19 »
Itse tilasin CS-Shopista Saksasta, toimitus hitaampi, mutta valuuttamuutosten takia edullisin nyt..
Tänään tuli paketti varaosineen, mutta auto oli unohtunut pakata..  :grin:
Olivat aikas pahoillaan ja ihmeissään kun soittelin Saksaan ja kyselin että saisko sen myös!

NO, nyt jo tulossa tännepäin uusi paketti..

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #11 : 25.08.09 - klo: 21.51 »
Kaikista pikkujutuista sinäkin jaksat valittaa.  :cheesy:

EDIT: No nythän tais selvitä teidän varaosapalvelukin: http://rc10.fi/index.php?topic=39167.0
« Viimeksi muokattu: 25.08.09 - klo: 22.07 kirjoittanut AiR »

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #12 : 26.08.09 - klo: 07.22 »
Heh, joo olen vähän hankala asiakas..

Hieno homma että Matti (& co)saanut hoidettua Schumacher asian noin hyvin että autoja + osia saa kohta myös täältä!

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #13 : 26.08.09 - klo: 18.12 »
Toi Medasecin mukaan tulo kuvioihin on loistojuttu. Eli odotetaanpa tovi ja katsotaan mihin hintaan autoja saa kohta täältä koti Suomesta?

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #14 : 02.09.09 - klo: 06.12 »
Ooplen sivuilla hyvää vinkkiä kasaamisesta ja setuppejakin sieltä löytyy:

http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=14283

Keskustelussa esiintyvät nimimerkit Chris Ashton, Chrislong ja Mossy tunnistin, Chris A. on tehtaan kavereita (ihan top 10 -kisaajia itsekin), Mossy Schumin kärkikuski (EM-mitalisti) ja Chrislong myöskin kovia kisakuskeja. Heidän sanomisiaan voi siis kohtuu hyvin uskoa.

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #15 : 07.09.09 - klo: 20.18 »
Ekat ulkoajelut omalla autolla takana, Vaasan Syyscruisingissa ja kokemukset vahvistivat sitä ennakkokäsitystä mikä minulla autosta oli. Ainakin omissa käsissä nopeampi, ja ennenkaikkea PALJON varmempi viedä oman tasoni mukaista "peruskovaa" kuin edellinen pirssi.

Sopii siis omaan, liiankin rauhalliseen ja pyöreään (ja pyörivään) ajotyyliin. Setuppi oli Simon Mossin EM-setti pohjana, takavakaaja pois, ja takana lyhyempi linkki, kun en kerennyt rakentamaan sitä pidemmällä. Etu-yoke minulla 10asteiset, Mossin setissa 7,5-aluviripala. Iskareissa jätin vielä tutit ehjäksi, kaikki melkein näköjään ajaa siten että niihin tehty reiät keskelle. Tutit tulevat varaosana myös iskarien huoltosarjassa (osat 2:lle iskarille)

Auto kestää kaasun kanssa peippailua todella hyvin keskelläkin mutkaa, kumpikaan pää ei karkaa alta, vaan auto ETENEE. Kovempi rääkkäys jäi vähän vähemmälle, kyseessä kun oli kauden päätöskisa ja edellisen illan palaveri hieman venyi, tyhjentäen kuskin akun melkein cut-offiin saakka...

Pari huomiota:
- kasaa auto huolella, lukitusnestettä huolellisesti käyttäen (itsellä irtosi 3 pulttia..  :shocked:)
- ehkä hyödyllisin modi on sen spurrin kiinnityspultin vaihto 3mm tappiin ja nylockiin. Ei tarvitse spurria vaihtaessa käyttää sitten enää lukitetta.
- sama modi etulay-shaftin oikeaan päähän, saa sen jälkeen purettua sen ja vaihdettua etuhihnan vaikka toinen pieni pultti olisikin liiankin hyvin lukitteella kiinni.

Sisäradalla koitin autoa myös Nokian matoilla, ja se mikä yllätti eniten, oli että InsideJob/Holeshot rengastus toimi, vaikka niillä oli jo ulkokisoja ajettu!! Ei samanlaista puskemisongelmaa eikä perän äkkinäistä sivupidon menetystä kuin edellisessä autossani, samalla rengassarjalla. Sama hieno balanssi autossa kuin ulkona ajettaessa.

Lyhyen akselivälin testit vielä tekemättä... itse ehkä teen siihen vielä sen modin että sorvaan slipperin akselin spurrin kohdan "Asso"-mittaan, jolloin voi sen spurreja käyttää. Tämä sen vuoksi että ajan myös tuuppia, ja sen Assolla. Ensimmäisien erien autoissa on myös ollut hiukan ongelmia Spurrin kestävyyden kanssa, itse ajoin Vaasan ja sisätreenit orkkispalalla, liekö tilanteeseen jo puututtu tehtaan puolesta.

Aika kiva muuten ajaa autolla joka tulee suoraan tehtaalta Suomeen, menee tuo palautekin aikas mukavasti perille, ja tavara tulee kuten Marko kirjoittikin, 48h sisällä kotiin.
« Viimeksi muokattu: 07.09.09 - klo: 20.23 kirjoittanut RikuRassi »

Poissa Jonkka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #16 : 11.09.09 - klo: 20.00 »
Tuli sit itsekkin päädyttyä Catin S1 versioon ja ainakin päällisin vaikuttaa laadukkaalta
laitteelta.
Uskaltaako tolla muuten lähteä radalle iha suoraan tehtaan kasauksen jäljiltä vai onko turvallisempaa ottaa eka osiks ja käydä läpi lukitteen kanssa?
Jared

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #17 : 11.09.09 - klo: 20.05 »
Käsittääkseni ei tarvitse purkaa osiin, esimerkiksi alustan ruuvit on kuitenkin hyvä laittaa uudelleen ruuvilukitteella kiinni, irtoavat ensimmäisenä ja aiheuttavat ikäviä vaurioita kun korkkaa kovassa vauhdissa ruuvin kanta esim. maton reunaan tai muihin kulmiin kiinni.
- Tapsa

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #18 : 17.09.09 - klo: 09.57 »
Jonkka vois pistää tosta S1 versiosta kuvat jakoon helpottamaan mun ostopäätöstä...  :grin:

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #19 : 17.09.09 - klo: 15.13 »
Kohta on yksi "perusmalli" S1 Espoossa hypisteltävänä ja jahka pääsen työreissulta kotio niin laitan parit kuvat autosta esille.

Sen mitä autoa on tullut käsissä pyöriteltyä niin on kyllä hieno laite, ei ihan heti tule mieleen osaa tai kohtaa mihin pitäisi jotain osaa päivittää - alumiini kiiltelee liki joka paikassa  :grin:
Old fart

Poissa Jonkka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #20 : 17.09.09 - klo: 17.01 »
Tässä jotain kännykällä räpsittyjä :embarrassed:
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2denj+jonkka-cat-sx-s1.html
Jared

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #21 : 18.09.09 - klo: 10.56 »
Tampereella pääsee kiinnostuneet kokeilemaan/hypistelemään minun autoa...

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #22 : 18.09.09 - klo: 12.22 »
Perinteinen kuminauhakiinnitteinen Schumi-siipi. Toivottavasti ihmisillä on tarpeeksi varagumminauhoja!

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #23 : 18.09.09 - klo: 12.47 »
Sen verran muistan tämän kesän kisoista, että kyseisen auton tullessa maaliin, ei takasiipi ollut kertaakaan samassa ryhdikkäässä asennossa kuin erän alussa.... :wink:
SC10 4x4

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #24 : 18.09.09 - klo: 13.04 »
22.1 * 1.6 mm.. Ystävällinen laakerikauppias hoitaa niitä muutamalla eurolla aika pussin  :p

Kyllä se itselläkin kieltämättä Vaasassa Syyscruisingeissa tuli ilman siipeäkin maaliin.. Mutta niinpä minulla tulee vähän auto kuin auto.
Eipä siihen vaikea ole vaihtaa kiinteääkin mallia jos haluaa..

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Setuppia WJ-renkaalla
« Vastaus #25 : 26.09.09 - klo: 13.17 »
S1-version Catillä ihan perussetuppi toimii aika mukavasti Schumin Mini Pin -renkalla, kun vain eteen vaihtaa hieman tukevampaa öljyä. Eli vakiojouset, edessä 40wt ja takana 30wt on sellainen yhdistelmä, josta voi lähteä hyvin hakemaan tuntumaa. Lisää setuppeja, kunhan saa testattua autoa enemmän.

Ja sellainen huomio valmiiksi kasatusta autosta, että kannattaa tosiaan ruuvilukitetta lisäillä ja tarkastaa muutenkin ruuvien kireys. Muutoin diffit, iskarit ja muut osiot on tehty tehtaalla toimiviksi eli niihin ei tarvitse koskea. Sähköt vain kiinni ja ajamaan...

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #26 : 30.09.09 - klo: 08.52 »
Auto alkaa pikkuhiljaa olemaan "kasassa" eli sähköt on ja korin maalaus on enää - maalausta vaille.. :shock: eli maskit on levitetty ja leikattu...

Tänään saanen varmaan loputkin sähköt ihan paikalleen ja koriin väriä pintaan. Laitetaan niistä sitten lisää kuvituksia, tässä nyt alkuun muutama...



Alumiinin kiiltää edessä...


...ja takana


Ohjaus:


Vetarit:
Old fart

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #27 : 30.09.09 - klo: 08.59 »
On se hieno peli. Kumma että kukaan ei ole aikaisemmin ottanut näitä myyntiin.
Jerzi

PS SORI OT Mikko, muistatkos vai olitkos mukana kuin Uittamo (vai olikos se joku muu) ajoi/ohjasi asson 10L oikeasta autosta ja ne olivat moottoritiellä sillä leikkimässä  :lol:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #28 : 01.10.09 - klo: 09.12 »
Ja eiku uudelle Espoon RC-Centerin radalle...

Sähköt mahtuu heittämällä vaikka runko onkin kapea:




Lähdin hakemaan jotain helppoa ja yksinkertaista maalausta...  :p Karkin värisistä aluosista se ajatus sitten lähti  :grin:


Old fart

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Schumacher Cat SX?
« Vastaus #29 : 01.10.09 - klo: 10.08 »
Heh, aika hauska.