Päävalikko

Traxxas Slash 4x4

Aloittaja -rcmh-, 09.10.09 - klo: 13.44

daggeri

Ei mulla ainakaan kromit mitään sanonu keittämisestä, toinen on saunaan ja kovat löylyt:D
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

-HL-

Tai uuni, en muista lämpötiloja.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

daggeri

Juu uunikin on hyvä, mut myöskin huono jos unohtaa tai on liikaa asteita:D
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

82juha

paljonko saa olla ton velineon 3500kv lämmöt?auto on toi 4x4 (pe)mitatessa näytti semmosta 65-67 astetta että onkos liikaa vai antaako mennä vaan?

primeri

Ihan ok.. anna mennä vaan.
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

82juha

Lainaus käyttäjältä: primeri - 05.11.10 - klo: 20.52
Ihan ok.. anna mennä vaan.

oisko mikä rajana että täytyy alkaa kattelee pinjonin vaihtoa.luulen että kiinni on kuitenkin orkkis.

OV

100C:n kun yli aletaan menemmään pidempi jaksosesti niin alkaa kestävyys laskemaan.

nm. 6900kv mosa monttu bashauksessa tuuppi slässissä. Kesti se aika kauan, mutta aina ei jaksanut jäähdytellä. Ja otti parin minuutin jälkeen sen 70C ja usein paistateltiin siinä päälle 100C.

Jotain 80C suosittelisin katto lämpötilaksi niin on pelivaraakin vielä.

primeri

Lainaus käyttäjältä: 82juha - 05.11.10 - klo: 23.00
oisko mikä rajana että täytyy alkaa kattelee pinjonin vaihtoa.luulen että kiinni on kuitenkin orkkis.

Ihan maksimi on siinä noin 100 asteessa, mutta eiköhän sen olisi hyvä pysyä noilla rajoilla.. Hiukan isompaa pinjonia voit kokeilla, mutta kannattaa olla tarkkana noitten lämpötilojen kanssa ettei motti kiehahda.

edit: kuten OV totesikin, niin tuo 80 tosiaan on ihan hyvä lämpötila, missä pysyä.
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

S50

Lainaus käyttäjältä: daggeri - 05.11.10 - klo: 17.43
Ei mulla ainakaan kromit mitään sanonu keittämisestä, toinen on saunaan ja kovat löylyt:D

Käytiin ensin renkaiden kanssa saunasssa, ei lähtenyt joten piti vielä keittää. Kromipinta muuttui lähinnä hopeaksi keitettäessä, eli ei kiiltävä enää, mutta samapa tuo.. Nyt on kuitenkin piikkirenkaat(lumia odotellessa), 34kpl ruuveja per rengas, sen verran leveä kanta noissa ruuveissa että tuskin läpi tulevat mutta painoa on niin reilusti että saa nähdä repeääkö renkaat. 3S:ää tuskin kannattaa tarjota. :laugh:



Väittäisin että pitoa tulee löytymään. :azn:
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

OV

Teit saman virheen kun meikäläinenkin viime vuonna nastottaessa. Hemmetin pitkät ruuvit... Ja tosiaan vähempikin olis riittänyt ja paremman pidon saa sillä kun ei laita noita perä jälkeen. Mitäs mullakin noita ruuveja on nyt jotain reilu 10 per rengas. Pääsee pureutumaan paremmin kuin jos niitä on miljuuna ja perä jälkeen niin se muodostaa sellasen kiinteän maton kun itse auto ei kuitenkaan paina mitään. Toki tarpeeksi kun on kierroksia niin saa noillakin lunta/jäätä ja sen alla olevaa asfalttia/nurmikkoa/hiekkaa pöllyämään.

82juha

kiitos vastauksista.ajellaan alle 80 astetta ni riittää hauskuutta pidempään.ei noita tukivarsia saisi mistään alumiinisina kun tuntui niin herkästi katkeavan?

OV

Trx autoihin saa melkeen kaiken alumiinisena. Rpm muovi olis toinen vaihtoehto. En kyllä ole aikasemmin kuullut, että tästä tukivarret paukkuis. Taka hubit ennemmin, mutta kait se riippuu mistä roikkuu eli ajopaikasta ja tavasta.

S50

Lainaus käyttäjältä: OV - 05.11.10 - klo: 23.19
Teit saman virheen kun meikäläinenkin viime vuonna nastottaessa. Hemmetin pitkät ruuvit... Ja tosiaan vähempikin olis riittänyt ja paremman pidon saa sillä kun ei laita noita perä jälkeen. Mitäs mullakin noita ruuveja on nyt jotain reilu 10 per rengas. Pääsee pureutumaan paremmin kuin jos niitä on miljuuna ja perä jälkeen niin se muodostaa sellasen kiinteän maton kun itse auto ei kuitenkaan paina mitään. Toki tarpeeksi kun on kierroksia niin saa noillakin lunta/jäätä ja sen alla olevaa asfalttia/nurmikkoa/hiekkaa pöllyämään.

Oli lyhyimmät mitä löytyi "lähikaupasta" niin saivat nyt luvan kelvata. Saahan noita lyhennettyä kun käy vähän driftailemassa asfaltilla. :grin:
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

OV

Juu niistä lähtee nopeesti kyllä terävin kärki pois kun käy asfaltilla näyttämässä. Ja iskee kipinää mukavasti :)

SepiMies

Jep. Sain sen kyseisen nelkun kuntoon, mihin aiemmin kyselin vinkkejä. Joten kiitokset niistä.

Ja taitaa muuten olla tuo aika yleinen olettamus, että nastoissa määrän pitää olla mahdollisimman suuri. Itse aikanaan laitoin ensimmäisiin nastakumeihin varmaan jotain 10 ruuvia/rengas ja ihmetys oli suuri kun lisäsin niihin n. 10kpl/rengas ja pito vain heikkeni :grin:. Eri auto tosin, mutta kuitenkin.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

82juha

Lainaus käyttäjältä: OV - 05.11.10 - klo: 23.23
Trx autoihin saa melkeen kaiken alumiinisena. Rpm muovi olis toinen vaihtoehto. En kyllä ole aikasemmin kuullut, että tästä tukivarret paukkuis. Taka hubit ennemmin, mutta kait se riippuu mistä roikkuu eli ajopaikasta ja tavasta.

tuli ehkä vähän innostuttua kun kävin käytiin skeittipaikalla niin hyppy oli nehkä hieman korkea :grin:siita sai varmaan jo aluksi kipeää,sen jälkeen semmosen hyppyrin kulmaan ja ja mielestäni vauhtiakaan ei ollut paljoa niin napsasti poikki saranasta :embarrassed:

82juha

kaipa tossa platinium editionissa on alua juuri ne herkimmät paikat,mutta lisääkin saisi kyllä olla

S50

Ensi testit piikeillä ajettu, alustana korkea nurmi jossa 5cm lunta päällä. Pito on aivan tautinen. :grin:  2S:lläkin veti keulaa pystyyn kiihdytyksessä. Virrankulutus varmaan aika mukava kun ensi kertaa tuntui että teho loppuu kesken.. Ruuvien laitto renkaisiin onnistui ilmeisen hyvin kun on ovat täysin tasapainossakin, ja ilmastointiteippi renkaan sisäpinnalla tosiaan tuntuu auttavan tuohon palloontumiseen, kun sitä ilmiötä ei ollut enää ollenkaan.

Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

82juha

oisko kellään antaa hyvää tietoa miten olisi parahain suojata tuo kardaanin takaosa.sattuu olemaan niin sopiva kolo mihin kaikki hiekka pakkaantuu ja rutina kuuluu.tunnelin etuosan sain jo aika hyvin tiivistettyä.mitä muita hyviä vinkkejä olisi tohon voimansiirron suojaamiseen?kuvat kertoisivat kyllä enemmän kuin tuhat sanaa :smiley:

S50

Lainaus käyttäjältä: 82juha - 07.11.10 - klo: 10.06
oisko kellään antaa hyvää tietoa miten olisi parahain suojata tuo kardaanin takaosa.sattuu olemaan niin sopiva kolo mihin kaikki hiekka pakkaantuu ja rutina kuuluu.tunnelin etuosan sain jo aika hyvin tiivistettyä.mitä muita hyviä vinkkejä olisi tohon voimansiirron suojaamiseen?kuvat kertoisivat kyllä enemmän kuin tuhat sanaa :smiley:

Minä olen tilkinnyt nuo kolot vaahtomuovin palasilla, ja slipperikotelon kannen välissä on myös vaahtomuovia. Toimii, ei mene hiekka vääriin paikkoihin.



Tuo kardaanin päässä oleva palanen ulottuu pitkälle moottorin alle ettei sieltä välistä pääse hiekkaa.
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

82juha

ahaa kiitos tästä tiedosta

82juha

mites noiden iskari öljyjen laita?hyppyjä ja radalle?on noi valkoset jouset kiinni ja voi olla että laitan mustat taakse

S50

Lainaus käyttäjältä: S50 - 04.11.10 - klo: 18.28Tulipa hommattua parman rattler kori slässiin, oli hinnaltaan edullinen ja vaikuttaa ihan pätevältä, varsinkin renkaille on mukavasti joustovaraa.

Otetaan puheet takaisin, eka ajokerta takana ja lokarit ihan päreinä. :angry:  Siis todella heikko kori, ainakin slässin vakiokoppaan verrattuna. Mikähän olisi kestävin mahdollinen koppa, proline?

82juha: 60wt eteen ja 55wt taakse tunnutaan suosittelevan melko yleisesti. Nuo on minullakin ja vaikuttaa ihan hyvältä.
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

daggeri

Ei mikään ihme noitten ruuvien kanssa jos kori hajoaa:D
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

S50

Lainaus käyttäjältä: daggeri - 07.11.10 - klo: 14.34
Ei mikään ihme noitten ruuvien kanssa jos kori hajoaa:D

Alkuun luulin että se johtui renkaista mutta ei, ei mitään raapimisjälkiä sisäpuolella, on vain halkeillut sieltä sun täältä ja toisesta etulokarista puuttuu puolet. :D  Seuraavan kopan päällystän kyllä kokonaan jesarilla sisäpuolelta.
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

82juha

Lainaus käyttäjältä: S50 - 07.11.10 - klo: 13.49
Lainaus käyttäjältä: S50 - 04.11.10 - klo: 18.28Tulipa hommattua parman rattler kori slässiin, oli hinnaltaan edullinen ja vaikuttaa ihan pätevältä, varsinkin renkaille on mukavasti joustovaraa.

Otetaan puheet takaisin, eka ajokerta takana ja lokarit ihan päreinä. :angry:  Siis todella heikko kori, ainakin slässin vakiokoppaan verrattuna. Mikähän olisi kestävin mahdollinen koppa, proline?

82juha: 60wt eteen ja 55wt taakse tunnutaan suosittelevan melko yleisesti. Nuo on minullakin ja vaikuttaa ihan hyvältä.

joo kiitos tiedosta.tuli tänään käytyä juuri piiskaamassa slässiä ja hyvin meni.vaahtomuovista laitoin suojaa kardaanitunnelin takaosaan ja ei ainakaan tällä kertaa mennyt hiekkaa.liukasta kyllä oli kun tiet jäätyivät.ei pysynyt lapasessa yhtään 3s lipolla :grin:

Penguin

Lainaus käyttäjältä: S50 - 07.11.10 - klo: 13.49
60wt eteen ja 55wt taakse tunnutaan suosittelevan melko yleisesti. Nuo on minullakin ja vaikuttaa ihan hyvältä.

Minkä merkkistä? Eri merkkisten silikoniöljyjen kesken on huomattavasti suurempaa eroa kuin tuo 5wt, vaikka pullon kyljessä olisi sama lukema. Väitän että tässä autossa ei noin pientä eroa huomaa kukaan muu eikä missään, kuin pro-kuski radalla ajaessaan ja silloinkin eri radoilla tarvitaan eri litkut. Nyrkkisääntö kuitenkin niin päin että jäykemmän litkut eteen, kuten tuossa sinunkin mainitsemassa setupissa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

S50

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 08.11.10 - klo: 02.01
Lainaus käyttäjältä: S50 - 07.11.10 - klo: 13.49
60wt eteen ja 55wt taakse tunnutaan suosittelevan melko yleisesti. Nuo on minullakin ja vaikuttaa ihan hyvältä.

Minkä merkkistä? Eri merkkisten silikoniöljyjen kesken on huomattavasti suurempaa eroa kuin tuo 5wt, vaikka pullon kyljessä olisi sama lukema. Väitän että tässä autossa ei noin pientä eroa huomaa kukaan muu eikä missään, kuin pro-kuski radalla ajaessaan ja silloinkin eri radoilla tarvitaan eri litkut. Nyrkkisääntö kuitenkin niin päin että jäykemmän litkut eteen, kuten tuossa sinunkin mainitsemassa setupissa.

Ultimate racing, laitoin taakse 55wt ja eteen puolet 55 ja puolet 65. Se on kyllä totta että minä ainakaan en varmasti huomaa mitään eroa, mutta tulipahan nyt laitettua.
Traxxas Slash 4x4 & Slash 4x4 Platinum LCG
LRP Shark 18

Zami

Hei. Auto tilattu. mallia ultimate.mutta makaa tuolla jossain varastossa ku kusti ei polje... ja ketju luettu
eli kysyisinkin nyt minkälaiset 2s lipot olis "järkevät" tähän härveliin? mah ja c?

E typo
liikkuva shikaani

Penguin

Kumpaakin mahdollisimman paljon ja sen kokoinen, että mahtuu akkukoteloon. Siitähän se ilo parhaiten ja pisimpään irtoaa kun ajoaikaa on mahdollisimman paljon. Toisaalta esim. Turnigyn 5000 mAh 20C hardcase on riittänyt aivan hyvin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.