Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 4x4  (Luettu 896220 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2160 : 18.05.12 - klo: 07.15 »
Ensikokemukset Teknoista olivat hieman hyytäviä - pari metriä ajoa ja toinen taka-akseli irtosi keskidiffin puolelta. Auto vaan oli niin korkealla ettei akelin pituus riittänyt. Madalluksen jälkeen osat pysyivät paikallaan. Slipperi 1/4 kierroksen verran avattuna keula pysyi vielä juuri ja juuri maassa.

Edit: 1/8 kierrosta slipperiä auki niin luistovinkuna ei enää esiinny häiritsevästi ja keula nousee ajoittain hyvän pidon alustalla.
« Viimeksi muokattu: 21.05.12 - klo: 09.43 kirjoittanut vms »
Slash 4x4 Monster

Poissa Tekonurmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2161 : 22.05.12 - klo: 22.17 »
Sellaista ongelmaa pukkaa, että pinion-ratas ei tahdo pysyä paikallaan. Kiristysruuvi löystyy ja välillä lentää kokonaan pois. Onko kenelläkään samaa ongelmaa? Mikä voisi olla avuksi? Ruuvilukite ei oikein tahdo pysyä. Olisiko moottorin akseliin mahdollista porata reikä ja sommitella jonkunlaista sokkaviritystä...

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2162 : 22.05.12 - klo: 22.43 »
Aivan varmasti ruuvilukitteella pysyy. Osta vahvempaa jos kerran nyt se ei kestä. Niin ja anna sen lukitteen kuivua kunnolla ennen kuin lähdet ajelemaan. Itellä Bilteman lukitetta ja yleensä joutuu sytkärillä polttamaan lukitteet jotta saa auki.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa Tekonurmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2163 : 23.05.12 - klo: 08.43 »
Onko mahdollista että rattaistoon suihkutettu voiteluöljy pääsee liuottamaan lukitteen?

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2164 : 23.05.12 - klo: 10.14 »
En nyt tiedä mihin sitä öljyä olet ruikkinut kun ei siellä ole muuta kuin laakerit joita kannattaa välillä putsata ja öljytä. Nekin pitää pyyhkiä ettei sitä öljyä jää pinnoille likaa keräämään. Älä ruiski voiteluöljyä spurriin ja pinjoniin jos niitä tarkoitat. Vaikka en kyllä usko että lukite olisi sillä liuennut.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa Tekonurmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2165 : 23.05.12 - klo: 10.45 »
Takadiffiin olen välillä pistänyt crc:tä. Ja tietysti laakereihin. Tarvii avata moottori ja putsata mahdolliset öljyt pois.

Poissa Hade

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2166 : 23.05.12 - klo: 16.48 »
Diffiinkin vain sisälle diffiöljyä ja ulkopuolelta pyyhit puhtaaksi. Se ratas ei tarvitse öljyä koska öljy vain kerää pölyä ja hiekkaa -> ratas kuluu nopeammin.
Traxxas Slash 4x4
HPI Sprint 2 Flux

Poissa vms

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2167 : 16.06.12 - klo: 12.09 »
Mitä 3s-akkua suosittelisitte Slashiin? Aiemmin olen ollut melko tyytyväinen seuraavaan:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14471__Turnigy_5000mAh_3S_40C_Lipo_Pack_DE_Warehouse_.html

Käyttötarve olisi pihasuttailu, Slash Ultimate on sähköjen puolesta vakiokokoonpanossa ja akkupaikkaa on laajennettu korkeampien akkujen varalle. Kapasiteettia saisi olla vähintään tuo 5000mAh, suurempi kapasiteetti plussaa. 40C varmaan riittää.
Slash 4x4 Monster

Poissa 2Late1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2168 : 26.06.12 - klo: 15.46 »
Tuli auto hankittua (http://rc10.fi/index.php?topic=6777.msg613337#msg613337) ja neitysajo on suoritettu. Tähän asti on tullut ajeltua vain tasamaakiiturilla, joten kysymys tai pari:

Auto tuntui varsin kiikkerältä, eli tuntuu menevän helposti ympäri :-) Mikä olisi paras tapa saada auto vakaammaksi?

Vaikka auto tuntuu kohtuu hyvin suojatulta, onko sisäkorin hankinta suositeltavaa?

Parhaat renkaat pihasuttaukseen?


Poissa samp-pa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2169 : 26.06.12 - klo: 17.03 »
Maavaran pienentämistä kannattaa kokeilla, ja jos autossa ei ole kallistuksen vakaajia, niin niiden asentamisen pitäisi auttaa jonkin verran. http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_1331/products_id/158975/n/Traxxas-Sway-Bar-Kit-Front-Rear

Sisäkori suojaa kyllä hyvin, mutta lämpöjen kanssa tulee tosi helposti ongelmia ja siksi se ei mielestäni ole kovin käytännöllinen.

Pihasuttaukseen vakiorenkaat, kestävät kulutusta hyvin.

Alkuperäisen muovisen moottoripukin korvaamista alumiinisella kannattaa harkita, käsittääkseni alkuperäisessä pukissa oleva laakeri ei ole kovin pitkäikäinen. Esim. tällainen http://www.kingheads.com/product_info.php?cPath=109&products_id=931
« Viimeksi muokattu: 26.06.12 - klo: 17.08 kirjoittanut samp-pa »

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2170 : 18.07.12 - klo: 02.25 »



Tollanen tuli tosta modailtua, onko ketään löytänyt tuohon sopivaa pienempää takapuskuria kun alkuperäinen häkkyrä ei oikein sovi tuon ulkonäköön.. Jonkun ainakin muistan modailleen..

Etupuskuri on myös liian iso mutta sen kanssa nyt tulee vielä toimeen
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa Tomazki

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2171 : 31.07.12 - klo: 00.11 »
no niin nyt tuli eka rikko. jousen alapään lautanen lens hali huit. sitten jouset olis aika löysät.
Olen aikas newbie tän vehkeen kans.
Mistä tiedän mikäkin osa sopii minun autooni??? renkaat? iskarin alapään lautasta ei oikeen tahdo löytyä. (ainakaan minun taidoilla)
traxxas slash 4x4 rtr on minun auto.
Ja olen kyllä lukenut aika lailla kaikki mutta ei mun kuulaan mee, miten noi osat erotan omaan autoon sopivix.
Kiitos avuista.
Traxxas Slash 4x4 rtr

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2172 : 31.07.12 - klo: 00.16 »
no niin nyt tuli eka rikko. jousen alapään lautanen lens hali huit. sitten jouset olis aika löysät.
Olen aikas newbie tän vehkeen kans.
Mistä tiedän mikäkin osa sopii minun autooni??? renkaat? iskarin alapään lautasta ei oikeen tahdo löytyä. (ainakaan minun taidoilla)
traxxas slash 4x4 rtr on minun auto.
Ja olen kyllä lukenut aika lailla kaikki mutta ei mun kuulaan mee, miten noi osat erotan omaan autoon sopivix.
Kiitos avuista.

Autos mukana tuli räjäytyskuvat, niistä katot mikä uupuu tai on hajonnut ja tilaat sillä numerolla uuden, yleensä kaupoista löytyy haulla sen varaosanumeron mukaan oikea osa
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa lamppu8

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2173 : 31.07.12 - klo: 00.23 »

Poissa Tomazki

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2174 : 31.07.12 - klo: 00.28 »
no niin nyt tuli eka rikko. jousen alapään lautanen lens hali huit. sitten jouset olis aika löysät.
Olen aikas newbie tän vehkeen kans.
Mistä tiedän mikäkin osa sopii minun autooni??? renkaat? iskarin alapään lautasta ei oikeen tahdo löytyä. (ainakaan minun taidoilla)
traxxas slash 4x4 rtr on minun auto.
Ja olen kyllä lukenut aika lailla kaikki mutta ei mun kuulaan mee, miten noi osat erotan omaan autoon sopivix.
Kiitos avuista.

Autos mukana tuli räjäytyskuvat, niistä katot mikä uupuu tai on hajonnut ja tilaat sillä numerolla uuden, yleensä kaupoista löytyy haulla sen varaosanumeron mukaan oikea osa

okei, täytyypi huomenissa tutkia.
Mites noit renkaat+vanteet??
Tarvis jäykemmät jouset jostain , löytyykö myös noilla räjäytys kuvilla vai? enkä olis nyt viä ainakaan big boreihin valmis panostaan ku ajaminen on aika olematonta (n. 20 -30 akullista /kesä)
Traxxas Slash 4x4 rtr

Poissa lamppu8

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2175 : 31.07.12 - klo: 01.22 »
Räjäytyskuvilla ei taida vaihtoehtoisia jousia löytyä, mutta tuosta pääsee liikkeelle ja löytyy ainakin tarjolla olevien jousien jäykkyydet: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_1331/products_id/178494/n/Traxxas-Progressive-Rate-Front-Shock-Springs-Blue-2

Jos et halua summamutikassa ostaa jousia, niin voit myös kokeilla paksumpaa iskariöljyä, vakiona edessä taitaa olla 50W ja takana 40W. Esim. laittaa eteen 60W ja taakse 50W ja kokeilla muuttuiko parempaan tai huonompaan suuntaan.

Poissa Tekonurmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2176 : 31.07.12 - klo: 22.39 »
Mikä on paras konsti saada kumit pysymään vanteilla? Tuntuu ettei perinteinen pikaliima oikein pysy. Ja nimenomaan sellaiset vanteet missä ei ole lukkorengasta.

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2177 : 31.07.12 - klo: 22.46 »
Niin ootkos laittanut tavallista liimaa etkä rengas liimaa jos et niin osta niin luulis pysyvän. :wink:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2178 : 02.08.12 - klo: 20.30 »
Tuli eilen korkattua uusi nelkkuslässi jonka hommasin duunikaverille. Ajettiin siinä pihalla ja kyllä toimi hienosti suoraan paketista. Tuli mieleen että tuommoinen pitäis olla itelläkin, mutta eiköhän nuo nykyiset piisaa. Helppo auto aloittelijalle ja ihmeen hyvin pysyi pystyssäkin siinä rällätessä. Ainoa säätö mitä tehtiin oli lähettimestä reilusti expoa ohjaukseen niin ei mutkitellu kokoaikaa.  :grin:

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa niko9877

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2179 : 03.08.12 - klo: 14.10 »
Slash 4x4 Sand Dunes II.dv


kuuluuks nykyää vaan taakse laittaa lapikset?  :grin:  :shocked:

juhamatti

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2180 : 03.08.12 - klo: 16.06 »
hyvin liikkuu hiekassa toi nelikko.. :azn:

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2181 : 03.08.12 - klo: 18.57 »

Tollanen tuli tosta modailtua, onko ketään löytänyt tuohon sopivaa pienempää takapuskuria kun alkuperäinen häkkyrä ei oikein sovi tuon ulkonäköön.. Jonkun ainakin muistan modailleen..

Etupuskuri on myös liian iso mutta sen kanssa nyt tulee vielä toimeen

Modattu takapuskuri

Tuollaisen esimerkiksi saa alkuperäisestä takapuskurista. On ollut varsin toimiva malli.
Leikkelee ylimääräiset pois, keittelee 20 minuuttia ja vääntelee sopivaan muotoon.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa niko9877

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2182 : 04.08.12 - klo: 23.56 »
oon luullut että nelivetoon kuuluu eteen sekä taakse laparenkaaat? mutta ei taida pitää paikkaansa?

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2183 : 05.08.12 - klo: 00.40 »
oon luullut että nelivetoon kuuluu eteen sekä taakse laparenkaaat? mutta ei taida pitää paikkaansa?

Vakiona nelkku slässissä ei ole keskitasauspyörästöä, niin ei juuri haittaa vaikka edessä ei ole renkaita ollenkaan koska laparenkaat puree niin hyvin että vehje keulii täyskaasulla. Jos autossa on keskitasauspyörästö niin silloin voi osa voimasta karata etupään turhaan sutimiseen, riippuen diffiöljyistä. Laparenkaathan ei oo mitkään parhaat kääntyvyyden kannalta niin ehkä vois laittaa eteen sellaset takavetoseen tarkotetut pehmeän hiekan renkaat, esim prolinen mohawkit.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Tekonurmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2184 : 07.08.12 - klo: 20.06 »
Onko normaalia että nelkku-slashin vakio nopari kuumenee niin nopeasti että lyö 10 min ajon jälkeen thermal shutdownin päälle? Vai kieliikö se jostain noparinvaihtoprojektista tulevaisuudessa? Akkuna 3s 30c lipo.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2185 : 07.08.12 - klo: 20.54 »
Ennemmin kielii liian pitkistä välityksistä tai enemmän ja vähemmän jumuituneesta voimansiirrosta.
16/52 väleillä ei juuri koskaan ole pihasudituksessa  noparin lämmöt noussut liian korkealle 3S akun kanssa.
14/54 väleillä sietää rata-ajoakin mainiosti.

Jos välitykset on kunnossa, ota moottoria vähän sivuun ja sitten vaan pyörittelemään voimansiirtoa, että mistä jarruttelee.
Koneestakin kannattaa tarkistaa, että ei ole laakereissa mitään sivuttais klappia.
« Viimeksi muokattu: 07.08.12 - klo: 21.05 kirjoittanut hukka »
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa Tekonurmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2186 : 07.08.12 - klo: 21.33 »
Okei! unohdin tosiaan mainita että autossa on kiinni tällä hetkellä 16/54. Ja nyt on ajeltu aikalailla pitkää pätkää parkkipaikalla vain, eli ei rata-ajoa. Täytyykin tuo moottori ottaa auki ja katsoa sen tilanne. Kiitos vinkistä!

Poissa Gerri

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2187 : 12.08.12 - klo: 14.54 »
Onko traxxasin valmistamassa alumiinisessa moottoripukissa 6860R vakio eli 10x15x4  vai isompi laakeri?
Team durango DESC410R, HPI Baja 5B Flux

Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2188 : 12.08.12 - klo: 16.46 »
Vakiolaakeri on Traxxasin alumiinipukissa. King Headzin pukissa on isompi (10x19x5) laakeri.

Poissa Gerri

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 4x4
« Vastaus #2189 : 12.08.12 - klo: 18.08 »
Vakiolaakeri on Traxxasin alumiinipukissa. King Headzin pukissa on isompi (10x19x5) laakeri.

Suomesta ei taida saada kuin tuota traxxasin alumiinipukkia, kestääkö laakeri siinä paremmin vai kannattaako tilata samantien ulkomailta tuo king headzin pukki. Jos jollain sattuu olemaan alumiinipukkia ylimääräisenä ja voisi sen myydä niin laittakaa ihmeessä yv.
Team durango DESC410R, HPI Baja 5B Flux