Kirjoittaja Aihe: inferno ve/mp9e  (Luettu 299397 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #270 : 25.08.11 - klo: 21.09 »
Ok. Luulin että LiPot tuhoutuu sen takia, että ajaa väärällä asetuksella. Eipä ole paljon tietoa näistä nykysäätimistä, kun pelkästään polttisten parissa olen ollut useamman vuoden ennen VE:tä

Tuosta juuri on kysymys! Lipot tuhotuu jos ajaa väärällä asetuksella.
kuuluisat puurot ja vellit...

Tosin tuolla Vector 8 säätimellä et voi koskaan olla 100% varma etteikö lipot tuhoudu silti, koska siinä on lipo-akuille pelkkä automaattisäätö. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta se koittaa haistella pelkästään akun jännitteestä monenko kennon akku on kiinni. Ja kuten aikaisemmin selitin, niin jopa 4S ja 3S akut voivat mennä sekaisin. ts. tyhjä 4S akku voi tunnistua 3S akkuna ja säädin antaa ajaa 4S akun n. 2,3 V kennojännitteeseen -> poof, akku todennäköisesti entinen.

2S ja 3S akut eivät voi mennä sekaisin, koska akkujen jännitteet ovat tyhjinä & täysinä liian kaukana toisistaan.


Kennoja   TäysiNimellisTyhjä
625,222,218
52118,515
416,814,812
312,611,19
28,47,46
14,23,73

Taulukosta nähdään että 6S, 5S, 4S ja 3S akut voivat mennä sekaisin siten että aina yhden kennon enemmän sisältävä akku voi tunnistua yhden liian pienenä, mikäli akun kokonaisjännite on alle pienemmän akun "täysi" -jännitteen.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 25.08.11 - klo: 21.24 kirjoittanut Hount »

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #271 : 25.08.11 - klo: 21.27 »
Mistäs tiedän, että onko kyseessä varmasti LiPo asetus? Ja voiko sen ohjelmoida vain kortilla?
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #272 : 25.08.11 - klo: 22.26 »
Mistäs tiedän, että onko kyseessä varmasti LiPo asetus? Ja voiko sen ohjelmoida vain kortilla?

Eh? Luitko tuon linkin minkä pastesin aikaisemmin. Siellä sanotaan melko selvästi että automaattiasetus on oletuksena.

Myös se että noparisi pätkii nimheillä kielii jo aika vahvasti siitä että siellä on se automaatti (eli ns. lipoasetus) päällä.

Ja koska kyseessä on Kyosho... eikun Orion, niin et tietenkään voi muuttaa mitään ostamatta tuota ohjelmointiboksia. About mikä tahansa muu vakavasti otettava nopeudensäädinvalmistaja tarjoaa mahdollisuudet muokata tuollaisia ns. elintärkeitä asetuksia ilman säädinboksia tai tietokoneeseen kytkettävää kaapelia, mutta ei Orion.

Lainaus
ESC Settings
Several ESC parameters can be modified to fine
tune the ESC function.The factory settings can only
be modified using the optional Team Orion Vortex
Digital Setting Box
(ORI65026).

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 25.08.11 - klo: 22.30 kirjoittanut Hount »

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #273 : 25.08.11 - klo: 22.35 »
Senhän mäkin kirjoitin jo edellä kauan aikaa sitten...  :wink: Vain kapulalla.
Sähköt onkin peestä, palaa jo äkkiä takas niihin polttiksiin hehe  :grin: :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #274 : 27.08.11 - klo: 09.20 »
Riittääkö tämä akku kuljettamaan autoa? Ja kuinkakohan lujaa VE sillä menisi? Linkki akkuun: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14084
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #275 : 27.08.11 - klo: 09.27 »
Riittääkö tämä akku kuljettamaan autoa? Ja kuinkakohan lujaa VE sillä menisi? Linkki akkuun: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14084

en ole varma orionin sähköjen virran kulutuksesta/tehosta mutta omaan ve:hen en 4s pienempää kennomäärää viitti laittaa.30-50c akut mulla vähintään.tosin mulla paikoillaan castlen mmm ja turnigy 2560kv kone.seuraavaksi paikoilleen 2kpl 3s akkuja ja kulkua testaamaan.

kyllä se kulkee tolla linkin akullakin mutta ääniä antaisin 4s(2kpl 2s akkuja).
Kesämies!

Poissa niiro

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #276 : 31.08.11 - klo: 23.12 »
 :azn:sorry,ohita tämä
« Viimeksi muokattu: 01.09.11 - klo: 10.27 kirjoittanut niiro »

Poissa rmakez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #277 : 01.09.11 - klo: 17.25 »
Mulla on pari tällaista ve:ssä: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14318__Turnigy_4500mAh_4S_30C_hardcase_pack_DE_Warehouse_.html eli jos aiot tuolta tilata, niin nämä on ihan hyvät budjettiluokan vaihtoehdot.
Tosin turpoaa nuokin, eli kaikki niistä irti otetaan mitä saa.
Varmaan kokeilen seuraavaksi uutta orionin akkua, 6400Mah ja 90c purkuvirta. Luulis riittävän potku ja ajoaika. Tosin hintaakin on sitten moninkertaisesti, mutta nuo halvat akut vaan hyytyy yllättävän äkkiä ja alkaa pullistelemaan, ei voi mitään.
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

Poissa niiro

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #278 : 08.09.11 - klo: 00.06 »
onko kellään kokemusta ve:stä ja esim  mamba combo 2200,tuleeko vauhtia lisää alkuperäiseen verrattuna,meneehän toi nyt jo ihan hullun tavalla mut ku on i*iootti puikoissa ni tahtois autosta kaverin.

Poissa rmakez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #279 : 08.09.11 - klo: 22.18 »
onko kellään kokemusta ve:stä ja esim  mamba combo 2200,tuleeko vauhtia lisää alkuperäiseen verrattuna,meneehän toi nyt jo ihan hullun tavalla mut ku on i*iootti puikoissa ni tahtois autosta kaverin.

Yksi edullinen tapa saada vähän lisää vauhtia on laittaa 13t pinioni, ja ostaa ohjelmointikortti koska vakiona kiihtyvyys on mediumasetuksella. Tosin ei se high paljoa tuo, mutta jotain kuitenkin.
Ja voit toki vaihtaa pelkän koneen tuohon, ei siihen uutta noparia tarvita, kunhan on sensoriton kone.
Ja akut on kuitenkin merkittävässä osassa, vaikka olisikin hyvä c arvo, niin tarvitaan iso kapasiteetti mistä se virtamäärä sitten tulee, ja pitääkö halpojen akkujen c-arvot ihan paikkaansakaan, epäilen...

MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

Poissa gti-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #280 : 06.01.12 - klo: 18.05 »
Voisko joku hieman tarkentaa, että mitä tuo sensorillisuus ja sensorittomuus oikein tarkoittaa. Nyt tarvis saada vähän lisää vauhtia VE:hen. Nyt siinä on kiinni tuo Orionin vortex r8, joka on siis uudempi versio. Sehän on sensoriton säädin. Ymmärsinkö oikein, että mikä tahansa sensoriton kone käy tuohon? Ja voisko joku laittaa linkin jostain koneesta, jolla sais lisää vauhtia. Kiitos jo etukäteen.

Poissa Mikatapani

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #281 : 09.01.12 - klo: 01.08 »
Moron jos haluaa potkua infernoon edullisesti niin Hobbywingin Xerun 150A säädin ja Leobardin BM4074-> 2000Kv motti ja vaikka 14T pinioni.  5S talvella ja kesällä hiekalle. 6S jos haluaa riehua asfaltille. 5ässänä saa vähän härnäämällä keuliin ja 6ässänä keulii sitten vielä parin kolmenkympin vauhdeistakin.Oli vortexin oma mottikin hetkenaikaa kiinni mutta se ei kestänyt magneetti irtos akselilta.Tällä setupilla on ajeltu 2-vuotta eikä ole epäselvää mitä tilataan jos noi joskus leviää.Koppa puolillaan lunta joka ajolla talvella mutta ei ongelmia noparin kanssa.Xerunissakaan ei autolipo pelitä vaan tehot pätkii ohjelmointikapulalla 5 tai 6s ja toimii. Nopari ja motti Ebaysta 145€ posteineen ja ohjelmointi poksi ei paljon siihen päälle.
http://www.aijaa.com/v.php?i=7311544.jpg  jälkikirjoituksen youtubesta löytyy noita ajeluita 5/6S painoo on tietysti paljon,mutta niin on tehoo ja vakauttakin.6S 4A ja 5S 5A lipot mahtuu vakio telineeseen nätisti.Kiva kun on vehkeessä tehoo eikä tarvi/uskalla painaa sitä kaasua aina pohjaan....paitsi suorilla :evil:
« Viimeksi muokattu: 09.01.12 - klo: 02.00 kirjoittanut Mikatapani »

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #282 : 10.02.12 - klo: 20.54 »
Pääsinpä vihdoin testaa tätä VE race specciä Tikkurilassa. Edellisestä kerrasta VE:llä oli jotain 2 vuotta (ulkoradalla). Mukavaa oli ja ihan ajamisenkin makuun ehti päästä akullisella, joka kesti 15min (2 x 2S 4200 mAh 25C). Vedin pari stinttiä eli yhteensä 30min.

Eihän tuo paljoa ole mutta sen verran ehti kertoa että ajaminen oli hauskaa ja homma toimi. Alla Schumin minipinnit. Öljyt olin käynyt läpi autosta ja moottorina oli vakiosta poiketen Orion 2300kv moottori (kun sain halvalla) ja 13T optio pinjoni sekä ohjaimena Spektrum DX3R ratti. Muuten vakio eli vakio säädin ja ohjausservo sekä muutenkin vakio auto kokonaisuudessaan. Big bore komposiitti iskarit toimivat hyvin sisäradalla ja meno sujuvaa. En sitten tiedä miten kestävät ulkona jos alkaa tosissaan pommittaa, mutta sisäradalla ei vaikuttais olevan mitään ongelmia.

Nopeudesta vaikea sanoa mitään mutta ihan riittävästi ainakin itselle haastetta siinä mielessä että sai kuitenkin ihan ajaa. Kaatoja ei pahemmin tullut joten varsin leppoisaa myös. Ei yli- tai aliohjannut, meni sinne minne ohjasin/halusin, ja voimaa löytyi.

Jos nyt jotain negaa niin pitäs olla toinen laturi ja/tai sellainen joka lataa 2 akkua kerralla niin että tarttis odottaa 2 tuntia akkujen latautumista (no enpä sitä jäänyt kyllä odottelemaankaan).

Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan ja ensi lauantaina suuntaan Nokialle ajamaan NIRKin M8e sisäkisaa kuten on tarkoitus, niin siellä sitten kartutetaan lisää kokemuksia. Jos joku haluaa vielä mukaan niin kyllä tuolla paketilla sinne vielä ehtii mukaan ihan sellaisenaan, uskoisin. Gigasta rattia testasin toisessa autossa (Fazer EP) ja kyllähän sekin ihan riittävästi toimii, Spektrum vaan sopii omaan käteen paremmin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #283 : 10.02.12 - klo: 21.25 »



Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #284 : 19.02.12 - klo: 10.40 »
Okei, tuli käytyä VE:llä kisoissa ja RTR Orion säädin leimahti liekkeihin kesken päivän joten se niistä ajoista sitten  :grin: Lisää voi lukea tuolta http://rc10.fi/index.php?topic=64519.msg585822#msg585822

VE:hen on tulossa myös GT konversio osat

meinaan sillä testata tuota alla. Ipanemalta on tulossa muutama muukin mielenkiintoinen osa IGT:hen, joilla parantaa rata-ajoa.



BTW, Kauppisen MPe toimi kisoissa todella hienosti Tekinin tekniikalla.
« Viimeksi muokattu: 19.02.12 - klo: 14.48 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #285 : 20.02.12 - klo: 20.34 »
Kyllä rupes MP9e polttelee kun kävin tänään viemässä palaneen säätimen Kyosho Suutarilaan tutkittavaksi, siellä on semmonen hyllyssä ja Kauppisen käsissä auto oli Nokiall kyllä niin hieno että... eikä hajoo jne.

No maltoin kuitenkin mieleni ja jatkan tätä M8e harrastusta tällä VE:llä toistaiseksi.
Onkin vähän ideoita sen suhteen (alla).

Tilasin King Headziltä vahvemmat iskaritornit, etenkin betonilla nuo orkkikset ovat taipuilevaa kamaa jos ländäilee yhtä ylösalaisin kuin meikäpoika.

Kunnostin myös monta vuotta sitten M8 krossissa olleet tactyl diffit ja istutan ne autoon. Tarvii vaan uudet pinion gearit diffeihin, koska näissä ei ole vinohammastus kun VE:ssä. Tilasin siis pinjonit myös.
Tykkäsin aikoinaan noista tactyleistä savella. Olivat vaan aika työläät huoltaa ja se piti tehdä aika usein. Katotaan jos nyt olis aikaa enemmän niitä kohtaan. e-autossa varmaan jää enemmän aikaa mekkaamiseen latausten välillä ja vähemmän aikaa ajamiseen, heh, joten huoltoakin ehtii enemmän

Iskarin yläpäät tuppaavat myös menemään sisään pallolinkeissään betonilla vakiossa, korvaan ne pelkällä ruuvilla ja muutamalla isommalla prikalla/spacerilla (n. 8mm) Axialilta niin että iskarin yläpäähän tulee pallo josta ruuvi läpi. Näin komposiittiset RTR iskarit ei toivonmukaan enää pääse peruttelemaan kiinnistyspisteistä kuten nyt kun ländäsi selälleen betonille.

Eli tommosta nyt meneillään. Jos lopputulos ei toimi sisällä niin katsotaan sitten ulkona. Ja jos ei sielläkään niin sitten mietitään lisää...  :wink: :grin: Toivottavasti alkaa kuitenkin kulkee  :cool:
« Viimeksi muokattu: 20.02.12 - klo: 20.42 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #286 : 23.02.12 - klo: 13.12 »
Tommosta siitä nyt tuli, akkukotelo ei vielä kiinni. Iskarien kiinnitystolpat ovat MP9 :stä.
Ohjausta on nyt 100% molemmin puolin.





Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #287 : 24.02.12 - klo: 09.04 »
Tässä olis myös ajatuksena se että vaihtamalla iskatornit ja iskarit mukaanlukien autolla voisi ajaa myös GT autona vähän pidemmällä pinjonilla muuten samalla konfiguraatiolla.
Joissain rally game autoissahan on tactylit vakiona.

Harjaton ei tarvitse vaihdetta keskelle joten siinä mielessäkin homman pitäisi toimia jos vaan tactylit ylipäänsä suostuvat toimimaan asfaltilla siedettävästi.

Renkaat ja kori sitten tietenkin ympäristön mukaan. Teoriassa tuosta saisi sen Divisioona 2 auton Ollinmäen luokkaan jos vielä laittaa foamit alle. Katsotaan kesän aikana onko mahdollista.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #288 : 24.02.12 - klo: 16.30 »
Nonnii, tuli ensitestit vedettyä tuolla uudella setupilla.
Olin vielä vaihtanut nopean Orion servon ohjaukseen.

Olipahan eri auto! Ratanopeus varmaan x 1.5 verrattuna edelliseen. Nyt pysty helposti haastamaan corrit ja tuupit, kun viimeksi joutu niitä väistelemään. Kiva pistää menemään tolla autolla.

Miinuksena että moottori lämpeni huomattavasti enemmän. 15min ajossa oli jo aika kuuma kone. Kertoo varmaan siitä että teho meni nyt tonttiin ihan eri tavalla. Täytyy lyhentää välitystä ja kokeilla uudelleen.

Tässähän alkaa ihan odottelemaan ulkokautta! Luulen että savella voi olla aika makee caara.
Lisäys: Seuraavaksi ostoslistalle sitten uusi laturi jolla ladata akkupari nopeesti radalla.
« Viimeksi muokattu: 24.02.12 - klo: 16.40 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #289 : 25.02.12 - klo: 13.13 »
hehee löysin mun kadoksissa olleen transponderin patterin välistä, nyt saa varmaan kierrosaikojakin vähän mitattua Tiksissä

Tuolta http://3csrl.myftp.biz/store/index.php?main_page=index&cPath=42
tulee vähän tactyl päivityskittiä ja 48 pääratas 46 tilalle jos sais vähän lämpöjä alas, pinjoni 11T

sitten radalle....
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa 2Gigaa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Rustler VXL-sivut
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #290 : 25.02.12 - klo: 15.59 »
Ihan vaan mielenkiinnosta ja mahdollista M8e tulevaisuutta ajatellen mikä siili tuossa moottorissa on Mr. GT?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #291 : 25.02.12 - klo: 17.39 »
Ok, se on Orionin oma jäähdytyssiili Kyosho kaupasta. Taitaa olla nyt ihan hyödyksikin kun moottori käy aika paljon lämpöisempänä kuin aiemmin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #292 : 26.02.12 - klo: 19.31 »
Huomasin että tossa uudessa VE Race Specin säätimessä on edellisestä versiosta poiketen nyt myös ohjelmointimahdollisuus ilman ohjelmointiboksia eli nappi kyljessä josta ohjelmointi onnistuu melko helposti.

12 eri säätöä, perussäätöjen kuten pakki päälle/pois lisäksi löytyvät punchit ja ennakot, moottorin pyörimissuunta, moottorijarrutus, lipo cutoff voltage yms kaikki tarpeellinen ja tarpeeton.

Mukava ja varsin olennainen lisä aiempaan versioon. Samalla säästää tuon ohjelmointiboksin hinnan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #293 : 02.03.12 - klo: 18.43 »
Pikkasen ajoista täällä http://rc10.fi/index.php?topic=61060.msg588295#msg588295
Ajoin joku 80 läppiä neljällä akulla (4200 mAh), puhdasta ajoa tuli siis joku 25min
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #294 : 03.03.12 - klo: 17.23 »
Oli kyllä makeeta käydä ajamassa eilen. Hienoa kun sai kaverinkin, Kalle, samaan aikaan M8e:llä ettei tarvii postilaatikoiden tai noiden kirppujen kanssa ajaa.

Nyt vaan odotellaan uutta laturia ja virtalähdettä että saa 4 akkua lataukseen samaan aikaan, niin homma muuttuu mielekkääksi.

Moottori käy vielä lämpöisenä. Italiasta piti tulla isompi pääratas mutta tulikin sama kuin nykyinen 46T. Odotellaan uutta korvaavaa lähetystä. Tyttö oli vissiin mitannut 48mm halk. kun piti olla 48T. No sattuuhan sitä..

Homma jatkuu.

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #295 : 05.03.12 - klo: 19.55 »
ebaysta DE Racinging skidplatet. Laitoin eteenkin kun pussissa oli 3 kpl ja sisällä tuo keulakin ottaa osumaa ja kuluu sitä myöten. Katsotaan miten toimii.




Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Kalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #296 : 07.03.12 - klo: 00.36 »
ebaysta DE Racinging skidplatet. Laitoin eteenkin kun pussissa oli 3 kpl ja sisällä tuo keulakin ottaa osumaa ja kuluu sitä myöten. Katsotaan miten toimii.

Mulla myös nuo ollut jo jonnin aikaa Losissa, hyvät kulupalat on ollu.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #297 : 07.03.12 - klo: 08.05 »
Joo varmasti toimivat, ainakin takana ja halvatkin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #298 : 13.03.12 - klo: 17.50 »
Jos näillä nyt hetken pärjäis

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa janne.g82

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #299 : 13.03.12 - klo: 21.52 »
pakko oli valjastaa yks modailtu polttis sähköillä (7,5) ite tehdyillä osilla. pikkusen johdot ja akut hujan hajan mutta paako oli päästä koittaan.Akuille ku löytäs viäl kotelon jostai.
yokomo b-max  kyosho kanai3 kyosho777wc