Kirjoittaja Aihe: Hong Nor SCRT10 Short Course  (Luettu 246383 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #540 : 07.12.10 - klo: 19.29 »
Olemattomaan on kyllä aika turhaa verrata.
:grin: Se on totta joo mutta tuo mesta on tähän asti toiminu kohtuu hyvin.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #541 : 10.12.10 - klo: 21.26 »
Meneekö tähän autoon Monsteri combo kiinni suoraan? olis tuossa MMM 2650 combo joutilaana.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #542 : 10.12.10 - klo: 22.52 »
Menee kyllä, KV on hieman alhainen jopa isolle pinjonille, 3S akku voisi jeesata jos et meinaa kilpaa ajaa, 4S on jo turhan raskas vakio iskareille
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #543 : 10.12.10 - klo: 23.16 »
Joo, 3s akulla meinasinkin ajella ihan pihasuttausta ainakin aluksi, miten tässä voimansiirto kestää, että onko jotain heikkoa kohtaa?
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #544 : 11.12.10 - klo: 00.39 »
ei ole vielä vastaan tullut, kesti mainiosti jopa 4S kokeilut 3500 kv moottorilla, keuli vaan niin herkästi pitävällä alustalla että ajosta ei tullut mitään
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #545 : 12.12.10 - klo: 16.16 »
Nyt tuli taas kuume tilata uusi auto ja Honkkaria olen kaavaillu jo kesästä saakka.
Koska kotimaan toimittaja on yleisesti tunnettu huonosta kommunikaatiokyvystään, en aio edes kysyä tarjousta vaan tilailen auton mitä todennäköisimmin briteistä.

Nyt kiinnostas lähinnä tuo tekniikkapuoli..
Meinasin lyödä tuohon kaveriksi Castle Sidewinder + 4600kv-combon, riittääkö tuo kulettamaan tätä pirssiä hyvin vai tarviiko järeempää kalustoa?

Mikäs tuossa RTR-versiossa on sitten kaakkaa, ilmeisesti harjallinen motti mutta tuleehan siinä sentäs gigaradio mukana?

Mitäs osia tähän kannattas ottaa samaan tilaukseen, eli ne akilleen kantapäät?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa bastor

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #546 : 12.12.10 - klo: 16.25 »
Nyt kiinnostas lähinnä tuo tekniikkapuoli..
Meinasin lyödä tuohon kaveriksi Castle Sidewinder + 4600kv-combon, riittääkö tuo kulettamaan tätä pirssiä hyvin vai tarviiko järeempää kalustoa?

Mulla oli alkuunsa MMP4600 combo kympissä kiinni ja mielestäni meno oli varsinkin riittävä. Pari videota otin tuosta menosta.
Ja mielestäni meno oli varsin railakkaa 12-pinionilla.
« Viimeksi muokattu: 12.12.10 - klo: 17.11 kirjoittanut bastor »
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #547 : 12.12.10 - klo: 16.56 »
Nyt tuli taas kuume tilata uusi auto ja Honkkaria olen kaavaillu jo kesästä saakka.
Koska kotimaan toimittaja on yleisesti tunnettu huonosta kommunikaatiokyvystään, en aio edes kysyä tarjousta vaan tilailen auton mitä todennäköisimmin briteistä.

Nyt kiinnostas lähinnä tuo tekniikkapuoli..
Meinasin lyödä tuohon kaveriksi Castle Sidewinder + 4600kv-combon, riittääkö tuo kulettamaan tätä pirssiä hyvin vai tarviiko järeempää kalustoa?

Mikäs tuossa RTR-versiossa on sitten kaakkaa, ilmeisesti harjallinen motti mutta tuleehan siinä sentäs gigaradio mukana?

Mitäs osia tähän kannattas ottaa samaan tilaukseen, eli ne akilleen kantapäät?
Täällä oli jossain välissä linkattu joku versio ks autosta Novakin noparin ja HV 4,5t koneen kanssa.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #548 : 12.12.10 - klo: 18.39 »
RTR:ssä on muoviset iskarit, kun Euroopassa myydyssä kitissä on alumiiniset. RTR:ssä toki myös nopari (35 A) ja 550-kokoinen 12T-moottori, joka näyttää identtiseltä Traxxasin Titan 12T:n kanssa. Mielestäni vain radio on RTR:ssä ok ja vähän turhan kallis auton mukana.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa bastor

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #549 : 14.12.10 - klo: 12.54 »
Noin tuo näkyy tekevän, kun vaihtaa suurempaa pinionia. Ainakin 14-hampainen tosin mahtuu ilman että muovisuoja ottaa pohjalevyyn kiinni. Jamminin pukilla tuota ongelmaa ei ole.

Pukki vaihdettu kiinni ja samalla 16 vaihtui 17-pinioniin. Muovisuoja napsahti takaisin paikalleen ongelmitta.
Ainoa ongelma Velineonin kanssa on, että Castlen comboon verrattuna suoraan sanottuna lussu.
Isompaa pinionia laitoin jo tilaukseen (18,19,20,23), mutta epäilyttää ettei vaan olisi VXL-3S noparissa treeni moodi käytössä....
« Viimeksi muokattu: 14.12.10 - klo: 13.17 kirjoittanut bastor »
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #550 : 14.12.10 - klo: 15.40 »
Treenimoodissahan se auto ei kulje "mihinkään". Ei mulla tuosta Castlen 1410-koneesta ole kokemusta, mutta ihmettelen jos se merkittävästi tehokkaampi olisi kuin Velineon-moottori.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa bastor

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #551 : 14.12.10 - klo: 15.50 »
Laitoin juuri Mamba Max Pron tilaukseen.
Kokeilen tuossa sitten eri motteja; Velineonia, kiinamottia ja joku_muu_mitä_en_nyt_muista...
Kun on tuossa CRT.5:ssa myös MMP4600 ja löytyy Castle Link niin pääseepähän "hyödyntämään"
« Viimeksi muokattu: 14.12.10 - klo: 15.55 kirjoittanut bastor »
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria

Poissa Fabe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #552 : 15.12.10 - klo: 10.46 »
Aikas hyvä toimitus Modelsportista, tuli eilen illalla yhdeksän maissa kotiovelle paketti. Laadukkaalta peliltä kyllä vaikuttaa. Mites tuollainen avorakenne (pinioni/spurri) toimii lian suhteen. Ei vissiin kannata laittaa pohjasta umpeen? Akkukoteloon ei kyllä modaamatta taida 3s lipoa mahtua. Täytyy kokeilla noilla mitä on, eli 8.5T 3650Kv motti, (13 pinioni, mukana tullut) ja 2s 5300mA 35C lipo.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #553 : 15.12.10 - klo: 13.21 »
Meillä on ollut jesaria pohjassa reikien tukkeena. Pysyy sen päivän tai kaksi, joskus viikon paikallaan, mutta huomattavasti vähemmän hiekkaa ja muuta tarpeetonta tulee sisään sillä tavalla. Ulkona nyt ei ole lumessa ajettu (vaan sisällä), mutta pitää lumenkin paremmin auton ulkopuolella. Tämä tietty vain silloin, jos autossa myös sisäkori, muuten sitä lunta/hiekkaa/mitä ikinään on joka tapauksessa auto täynnä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Fabe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #554 : 15.12.10 - klo: 13.29 »
Miksiköhän nuo jätetään avonaisiksi? Ollut jossain pienmmäsäkin autossa ja ei kyllä oikein hyvä.
Löytyykö tuohon ihan merkkikohtainen sisäkori? Voihan siihen tietysti itsekkin jonkun tehdä.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #555 : 15.12.10 - klo: 14.25 »
Se jätetään avonaiseksi kahdesta syystä, saadaan painopistettä ohkasen pierun verran alemmaksi ja toinen on pienet irtokivet etteivät pääse kiilautumaan spurrin ja pohjalvyn väliin.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #556 : 15.12.10 - klo: 15.42 »
Näin ja tuo teippi on ollut siitä hyvä, että se antaa sitten periksi, jos joku kivi kuitenkin pääsee sinne väliin.

Sisäkoriksi käy joko X2-CR-E:n eli sähkökrossarin kori tai käytännössä myös X2-CR:n kori on näyttänyt ihan hyvältä. Kori on kuitenkin alunperin leikkaamaton, eikä siihen polttiskoriin ole pakko niitä tankin ja moottorin reikiä leikellä ;)

Jotkut näyttävät maalaavan myös sisäkorin, itse olen pitänyt sitä vain turhana painona ja vain leikannut korin sopivaksi, käärinyt turhat kelmut pois päältä ja pistänyt ajoon. Sisäkorin kiinnitykseen sopii taakse myös X1/X2 CR:n takakoritolppa, jolle on kiinnityspaikkakin kohdallaan ja edessäkin on sopiva paikka koritolpalle sisäkorin kiinnittämistä varten. Sen lisäksi olen itse laittanut tarranauhalla sisäkorin kiinni kurasuojien sivuihin ja hyvin on pysynyt kori kiinni ja rapa ulkona. Etuosassa kannattaa leikellä koria kuitenkin aika konservatiivisesti, sillä koriin merkittyjen leikkauslinjojen mukaan leikattuna tulee ehkä turhankin avoin edestä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Fabe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #557 : 15.12.10 - klo: 16.43 »
Ok, kiitos. Tuossa olisi kyllä monellakin valmistajalla vähän skarppaamista. Ei luulisi olevan vaikeatakaan tehdä hyvää kura/lumisuojaa, edes optio-osana. Tarvetta näyttäsi olevan, ainakin kun lukee tuota talviajovinkki osiota, sen verran monenlaisia virityksiä näyttää olevan. Täytyisi kai hankkia n.1mm polykarbonaattia, sitä kun voi kylmänä taitella.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #558 : 15.12.10 - klo: 16.52 »
Niinpä, toisaalta yleensä nämä "kilpaautot" ja niiden temmellys paikat ovat saviratoja, jos ulkona veivataan. Eipä siellä kiviä sillon mene väärään osotteeseen. Varmaankin kilpailu mielessä tääkin auto on tehty/ suunniteltu siellä jossain...

Mut saishan se apuhytti optiona näihin löytyä  :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #559 : 15.12.10 - klo: 17.04 »
Tulipa luettua tämä topic läpi ja onko todella niin että tässä autossa ei paikat hajoa vai eikö porukka vaan kerro niistä?
Oikeastaan ainoat hajonneet osat mitä olen lukenu ni koritolppia menny poikki..  :huh:

Olisin vaan tilaamassa autoa ja mietin mitä varapalikkaa sitä ottas samaan tilaukseen.
Garagellahan taitaa olla kotimaan edustus varaosien suhteen mutta en oikein luota kyseisen puljun toimitusvarmuuteen tai siihen että tavaraa ois hyllyssä, senpä takia oma auto tulee joko jenkeistä tai briteistä.
Itse kun olen nettitilausihmisiä, puhelut ja soittaminen on vanhanaikaista..  :grin:

Olin myöskin lukevinani ettei Sidewinderissä riittäs potku tälle autolle, miten on?
Mulla on siis tuo SW+4600kv-combo odottelemassa asennusta ja ainakin Losin SCT:lle riitti hyvin, se ei tosin ollukaa ku tuuppari ja varmaa vähän kevyempikin..

EDIT: Riittää näköjään SW, ei mtn..
« Viimeksi muokattu: 15.12.10 - klo: 17.17 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #560 : 15.12.10 - klo: 17.52 »
Tulipa luettua tämä topic läpi ja onko todella niin että tässä autossa ei paikat hajoa vai eikö porukka vaan kerro niistä?
On aika kova auto kyllä. Omistanut kaksi ja ensimmäisellä pari akullista pihalla ja loput sisäradalla. Toisella ja nykyisellä ainoastaan sisäradalla. Kummastakin meni etupuskurit ja nykyisestä on mennyt lisäksi turnbuckle ja samalla ylätukivarsi. Ei voi kuin kehua autoa! Yhteensä näillä autoilla ajanut about 50 akullista.
Niin ja kori alkaa repsottamaan  :grin:

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #561 : 15.12.10 - klo: 18.04 »
Mä olen kyllä rikkonu useita c-paloja ja etuhubeja törmäillessäni. Sitten ostin alumiiniset eikä enää ole hajonnut kuin muutama tukivarsi, jotka antautuvat sisäsaranasta. Etupuskureita olen rikkonu pari, laitoin tilalle Asson puskurin ja sillä olen ajanut jo kuukausia.

Tuli tässä askarreltua parina iltana auton kanssa ja samalla siirtelin vähän romuja paikasta toiseen siinä toivossa että painopisteen saisi alemmaksi. Vielä joutuu hieman jumppaamaan että akun saa mahtumaan kyljelleen.





Poissa Fabe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #562 : 15.12.10 - klo: 19.00 »
Onpas hyvät kuvat! Taitaa olla kaikki mahdolliset aluoptiot.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #563 : 15.12.10 - klo: 19.08 »
Onpas hyvät kuvat! Taitaa olla kaikki mahdolliset aluoptiot.

Iskaritornitki sais alumiinista...

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #564 : 15.12.10 - klo: 19.27 »
Nyt on itekin sitten tilattu Honkkari Apexmodelsilta.

EDIT: Ei mtn... luin alotuspostauksen..  :grin:
« Viimeksi muokattu: 15.12.10 - klo: 19.55 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #565 : 15.12.10 - klo: 20.04 »
rcmonsterilla olisi ainakin tämänlainen sarja myytävänä, jossa saisi akun kyljelleen.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #566 : 15.12.10 - klo: 20.10 »
Törkee hinta ja toi pohjalevy on monta senttiä leveempi ku alkuperäne. Kyllä tohon vanhaankin akun saa mahtuun kun tekee akkutelineen itse.

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #567 : 15.12.10 - klo: 20.16 »
Onhan tuolla hintaa kyl.
Kuvia kehiin kun kehität tuonlaisen akkutelineen :) Kun sitä itsekkin pohtinut, mutta ei ole ehtinyt suunnitella.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #568 : 15.12.10 - klo: 20.24 »
Onhan tuolla hintaa kyl.
Kuvia kehiin kun kehität tuonlaisen akkutelineen :) Kun sitä itsekkin pohtinut, mutta ei ole ehtinyt suunnitella.


No mä vähän mittailin että keskidiffiä joutuu siirtään hieman pois keskilinjasta ja jotta se onnistuu, joutuu siirtään pohjajäykkärit toiselle puolelle kardaaneja ja tekeen niillekin uudet reiät.

Puran ton virityksen varmaan Oulun kisan jälkeen ja koitan keksiä miten tuon käännön teen. Pumilossahan on keskidiffi käännetty toisinpäin ja moottori sojottaa eteenpäin. Onhan tuossa neliösenttejä tarpeeksi mutta tehokas käyttö pitää vielä miettiä.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #569 : 15.12.10 - klo: 21.06 »
Onhan tuolla hintaa kyl.
Kuvia kehiin kun kehität tuonlaisen akkutelineen :) Kun sitä itsekkin pohtinut, mutta ei ole ehtinyt suunnitella.
No mä vähän mittailin että keskidiffiä joutuu siirtään hieman pois keskilinjasta ja jotta se onnistuu, joutuu siirtään pohjajäykkärit toiselle puolelle kardaaneja ja tekeen niillekin uudet reiät.
Puran ton virityksen varmaan Oulun kisan jälkeen ja koitan keksiä miten tuon käännön teen. Pumilossahan on keskidiffi käännetty toisinpäin ja moottori sojottaa eteenpäin. Onhan tuossa neliösenttejä tarpeeksi mutta tehokas käyttö pitää vielä miettiä.
http://rc10.fi/index.php?topic=43368.msg459814#msg459814 Tossa mallia millaselta leiska näyttää jos sen koneen käännät.
Muutoksia mitä joudut tekeen vakio pohjaan on se että loveet perus pohjasta eestä ja takaa diffeille tilaa että saat käännettyä ne ja samoin keskidiffin reikää pitää laajentaa.
Homma on varsin simppeli tehä. Tosin en oo ihan varma riittäkö tossa sivulla täysin tila akulle. Ja mikä tulee painonjakaumaks pitkällä motilla.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC