Kertokaapas viisaammat minulle kertaalleen vielä tuo kaasun säätämisen perusteet. Sain tässä joulun alla tuollaisen HPI MT2:n käsiini ja kyllä, vaikka on videot katsottu ja oppia haettu eri foorumeista, on silti totuus se, että säätäminen on aikas herkkää touhua. Ihan tällä "kokemuksella" on helppo yhtyä edellisiin kommentteihin eri asioiden vaikutuksista.
Tuo samainen ilmiö, eli koneen sammuminen jarrutettaessa on vieraillut myös täällä. Kaikenlaisia säätöjä sekä linkkien, trimmien ja ruuvien kanssa olen yrittänyt ja loppupelissä jarru pelaa sammuttamatta konetta, mutta tyhjäkäynti on hieman nopeella, auto ei kuitenkaan liiku tyhjäkäynnillä.
En ihan ymmärtänyt tuota kommenttia, että kaasun täytyy mennä kokonaan kiinni? :? Voisikos joku vielä valaista asiaa, näin aloittelijallekin. Tämähän lienee nyt ihan perusjuttuja, mutta olisihan se kiva tietää jos jotain periaatteellista on terveellään, ettei tartte tuolla parkkarilla näpit kohmeessa kaikkee yksin opetella. Niin, joo ja kiitos kärsivällisyydestä ihan etukäteen, tätäkin asiaa on varmaan sataan kertaan jahkattu.
Olen lähtenyt liikkeelle valmistajan ohjeiden mukaisista perus setupeista, joista hieman "laihentanut" seosta sekä ylä-, että alaruuvin osalta.