Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1097373 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3960 : 14.04.14 - klo: 12.54 »
Mikael76  asiasta: ulkoisen becin väärään akunpuolikkaaseen kytkemällä ulos annettava volttimäärä on miinuksesta laskien ekan  akun jännite+becin ulosanti! Siis 11, 1+6 tuo 17, 1 volttia. Sillä palaa miinuskohtojen lisäksi servojen piirikorteilta puolet pääfeteistä, saattaa olla voimaton, joo. Kunnollisia maajohtoja ja samaa ruokaa noparille ja becille.

Jamizetti asiasta: nykäse vastariin menevistä liittimistä tutkintaan se maajohto! Vain irtona huomaa oliko sen liitin väljä.
Vaeltevat  voltit saattaa konkat siivota, tyystin katkeilevaa kontaktia ei.
( eihän sulla sekä nopan sis bec että ulkoinen yhtäaikaa yritä ruokkia?)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3961 : 15.04.14 - klo: 08.46 »
Nyt on sit toinenkin auto samoissa väreissä ja sai tarrat konepelteihin  :wink:


« Viimeksi muokattu: 16.04.14 - klo: 12.34 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3962 : 15.04.14 - klo: 21.00 »
Tässä olisi E-maxxhemmoille mielenkiintoista kesäpuuhaa tarjolla.

http://rc10.fi/index.php?topic=84047.msg693115;topicseen#new
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3963 : 15.04.14 - klo: 21.08 »
Tässä olisi E-maxxhemmoille mielenkiintoista kesäpuuhaa tarjolla.

http://rc10.fi/index.php?topic=84047.msg693115;topicseen#new

Noo tuo FPV systeemi on suunnitteilla omaan 8 renkaiseen maxxiin.... En sitten tiedä millon se on valmis ja mietin kyllä jos olis alkanut aikasemmin väsäämään sitä että sais myös tonne taideprojektiin... Katsoo nyt miten aika sallii.

Kylläpäs tämä näyttää yksinäiseltä ilman sähköjä.. huomenna hankin sähköt. Ehkä kahdet..
« Viimeksi muokattu: 15.04.14 - klo: 23.10 kirjoittanut STruck »
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa TomiR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3964 : 16.04.14 - klo: 14.09 »
No vihdoin ja viimein hajos se runko sitte. Sitten pitäis päättää minkä rungon hankkii seuraavaks onko joukolla ehdotuksia olis kiva kokeilla jotain erillaista?
Traxxas Rustler,Hobbywing,Savöks,Gens-Ace,RPM,Proline

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3965 : 16.04.14 - klo: 19.41 »
Tässä aas esimerkki, miksei RPM:ltä saa runkoa E-Maxxiin?? Olis salee paljon halvempi kuin mikää aluuminen FLM, joka maksaa yli 100€. Sais joku laittaa RPM:lle palautetta että tekisivät tuommoisen maxxin rungon. Ja vielä ihan samanlaisen kuin vakio (no ehkä aavistus pidempi) mutta muuten akkukotelot ym.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3966 : 16.04.14 - klo: 19.45 »
Siinäpä se kun niitä vaihtoehtoja ei oikein ole  :sad: Vakioon saa aavistuksen lisää tukea jos ostat alumiiniset bracet ja skidplatet.. Enempää ei tuolle kestävyydelle sitten voi tehdä. Moni on silloin sanonut, että vakiorunkokin kestää. Eikä se FLMkään mikään maailman parhain ole. On siinäkin muutamia kohtia joita en ymmärrä miksi tekivät tuon noin..  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa TomiR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3967 : 16.04.14 - klo: 20.25 »
Jep jos RPM:llä olis runko niin varamaan ostaisin sen. Mutta ajattelin pitäiskö kokeilla tommosta xtremeracing LCG hiilikuitu runkoa, aika kyllä paljon hinnakkaampi kuin FLM:än alurungot.
Traxxas Rustler,Hobbywing,Savöks,Gens-Ace,RPM,Proline

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3968 : 16.04.14 - klo: 23.04 »
Tässä aas esimerkki, miksei RPM:ltä saa runkoa E-Maxxiin?? Olis salee paljon halvempi kuin mikää aluuminen FLM, joka maksaa yli 100€. Sais joku laittaa RPM:lle palautetta että tekisivät tuommoisen maxxin rungon. Ja vielä ihan samanlaisen kuin vakio (no ehkä aavistus pidempi) mutta muuten akkukotelot ym.

Mitä jos herra pistäisi itse RPM:lle viestiä ja ehdottaisi oman näkemyksensä miten kannattaisi toimia... Eikä voivotella että voikun joku ehdottaisi heille jne...  :wink:

Olis kyllä makeeta jos niiltä sais rungon. Ei mikään ihme että ei ole vielä markkinoilla, koska bulkitkin vasta tuli ja niitä hajoaa huomattavasti enemmän kuin runkoja.. Monilla ei hajoa runko ikinä, mutta bulkit poksuu riksraks..

Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3969 : 16.04.14 - klo: 23.14 »
Itsellä tuo englannin kielen taito niin huono että tuskin paljoa ymmärtävät jos laitan viestinä niille google kääntäjän tuloksen. Tai ehkä saisin viestin aikaiseksi mutta se on semmonen sanasta sanaan. Tai voihan sitä yrittää, kattoo mitä vastaavat.. :wink:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3970 : 17.04.14 - klo: 07.18 »
Ainut ongelma tuossa rpm rungossa on, että se voi olla liian joustava. Ei ole välttämättä hyvä jos runko notkuu joka suuntaan. Toisaalta sitä saa jäykistettyä muilla aluosilla.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3971 : 17.04.14 - klo: 07.45 »
Ainut ongelma tuossa rpm rungossa on, että se voi olla liian joustava. Ei ole välttämättä hyvä jos runko notkuu joka suuntaan. Toisaalta sitä saa jäykistettyä muilla aluosilla.
Mä rehellisesti koittaisin ensin alumiinisilla braceilla ja skidplateilla jos ei ole iskee rahaa johonkin muuhun.. Niiden alubracejen kun ei tarvitse olla mitään huippu laatua.. kunhan ei ole GMPn kamoja.. Integyn jotkun perus hilut on tarpeeks hyvät tuohon tarkoitukseen..

LCG rungoilla kun ei bashailla sitten juuri yhtään kun se laskee sitä pistettä niin paljon kun tää muutenkin on tarkoitettu pohjaavan hypyissä.

Kaikista parhain olis tehdä runko tosiaan itse jos löytyy taitoa tai mahdollisuutta.. Näin saisi siitä hieman pidemmänkin  :wink:

FLMn runko on kyllä helvetin jäykkä, jonka takia se onkin siis hyvä mutta suurin osa tuosta tulee siitä, että ne bracet on 4 pisteellä kiinni.. Mutta mikäs tuossa on oikeasti huonoa.. Edelleen akkujen paikat ja niiden koko on melko surkea.. Ihan sama onko kotelot vai ei.. ahtaaksi käy.. Mutta hieno se on  :wink: Musta näiden viriosien kohdalla pitäs valmistajan miettiä, että näitä ei ehkä ajella ihan vakiokamoilla..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3972 : 17.04.14 - klo: 07.45 »
Jep jos RPM:llä olis runko niin varamaan ostaisin sen. Mutta ajattelin pitäiskö kokeilla tommosta xtremeracing LCG hiilikuitu runkoa, aika kyllä paljon hinnakkaampi kuin FLM:än alurungot.
+1.. Itse yritin ebaysta huutaa juuri tuommoista Xtremeracingin LCG runkoa. Tarkoituksena olisi ollut koota siitä sitten mahdollisimman kevyt "kisa-rassi" :afro:. Mites se FLM:n LCG?.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3973 : 19.04.14 - klo: 14.59 »
Voi vi**u. Te jotka käytatte Dustyn suojaa niin muistakaa käyttää myös ratas suojaa. Ite en sitä ollu muistanu laittaa ja näinhän siinä sitten kävi.
Tosin siloin ku oltii Tahkolla ja Maxxi oli siellä mukana niin ei silloinkaan tuota ratas suojaa ollut ja hyvin pelas. Oli kyllä tavoitteena laittaa se kiinni ennenkuin mennään uudestaan ajamaan mutta enpä sitten muistanut. Nyt sitten se sai jonkuu kohtauksen ja veti soujan rataiden väliin.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3974 : 21.04.14 - klo: 12.17 »
Ensimmäiset isommat testit olivat auton kanssa alkamassa eilen 20:00.. 20:10 servon päärattaasta napsahti 3 hammasta kriittisestä kohdasta poikki.. kenzu tuli 20:08 paikalle, nosti Savan ulos vetäs pari vetoa ja siihen tyssäs senkin matka ja nostettiin molemmat autot konttiin takas 20:11.. Että ei taas menny ihan kovin vahvasti..





Ratassarjan tilasin jo eli odotellaan taas..  :undecided:
« Viimeksi muokattu: 21.04.14 - klo: 12.28 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3975 : 21.04.14 - klo: 12.19 »
Sen siitä saa ku ei aja Kyosholla  :wink:

Ei vaan, ikävä hommaa kyllä. Varsinkin kun autot ovat molemmilla täydellisiä ja juuri se heikoin lenkki sitten napsahtaa, mikään muu tuossa sun autossa ei voi hajota:D Innolla odotan videoita ajosta!
EXC125

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3976 : 21.04.14 - klo: 13.17 »
Jep hyvin meni ajot...  :grin:
Lähti toi pinionin pidätinruuvii irti... oli varman Kyoshon valmistama ruuvi... :wink:
Eipä tietenkään sit ollut toista mukana ja ajot loppu siihen.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3977 : 21.04.14 - klo: 13.24 »
Omassa Maxxissa tasauspyörästö reistailee. Ajetaan nyt niin kauan että ei enään liiku :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3978 : 21.04.14 - klo: 15.41 »
Illalla mennään :cool:

Poissa jamizetti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3979 : 21.04.14 - klo: 21.10 »
Pyörät kääntyy hienosti vaikka laitos tekee stopin. pääsin nyt viimeksi ajaa oikein ongelmitta etuperän sen ison rattaan hampaattomaksi :grin:. osia odotellessa ja vaihdan vaikka ohjaimeen patterit  jos ne vaikuttaisi.En tiiä ton hpi-ohjaimen luotettavuudesta kun se on sama mikä savagessa on ja parilla kaverilla se auto muuttuu tehottomaksi mutta kun pumppaa kaasua parikertaa niin herää henkiin, on myös tehnyt sitä että hävii yhteys kesken ajon ja tulee takas.

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3980 : 21.04.14 - klo: 22.10 »
Tuli käytyä montulla ajamassa 8s setupilla ja auto pysyi ehjänä koko revittelyn ajan. Ei kyllä mennyt hypyt putkeen ja koko ajan lenteli katolleen, mutta pysyi sentään ehjänä. Etupäästä hävisi veto juuri kun olin lähdössä pois ja syyksi osoittautui kardaanin kupin löystynyt ruuvi. Katsoin innoissani ajojen jälkeen dataloggingin, mutta se oli jäänyt tyhjentämättä edellisten 4s ajelujen jäljiltä, joten specsejä ei tämän päivän ajoista ole. Onpahan hyvä syy käydä toisen kerran :wink: Kyllä komeasti hyppää, eikä kertaakaan ollut edes kaasu pohjassa. Melkoinen totutteleminen on tuollaisiin tehoihin kun vähän kaasua näpäyttää niin useampi voltti lentää. Piti ottaa videota ajosta, mutta vähiin jäi. Goprolle tarttui yksi kunnon hyppy=3,5 takaperinvolttia ja tippui katolleen alas kun en saanut suoristettua ajoissa :laugh: Muutamia triploja ja tuplia tein onnistuneesti :cool: Yksittäisiä on vaikea tehdä, kun on reservissä niin paljon voimaa...

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3981 : 22.04.14 - klo: 15.13 »
Jep hyvin meni ajot...  :grin:
Lähti toi pinionin pidätinruuvii irti... oli varman Kyoshon valmistama ruuvi... :wink:
Eipä tietenkään sit ollut toista mukana ja ajot loppu siihen.

Mä lähetän sulle Kyoshon tekemän, eikuniinjoo..sun mutterikasassa on sekin erilainen :wink:

R/C95, ootko mitannu huippuja 8s setupilla?
EXC125

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3982 : 22.04.14 - klo: 15.40 »
Jep hyvin meni ajot...  :grin:
Lähti toi pinionin pidätinruuvii irti... oli varman Kyoshon valmistama ruuvi... :wink:
Eipä tietenkään sit ollut toista mukana ja ajot loppu siihen.

Mä lähetän sulle Kyoshon tekemän, eikuniinjoo..sun mutterikasassa on sekin erilainen :wink:

R/C95, ootko mitannu huippuja 8s setupilla?

Sillä varmaan aika vaikea mitata huippuja kun keulii ja sinkoilee joka suuntaan. Teoreettiset huiput on helppo laskea niin saa vähän suuntaa antavaa. Toki R/C95 vois pistää varmasti paljon suuremman pinionin (jos pukki sallisi) ja tämän johdosta top speed kasvaisi suuresti.
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3983 : 22.04.14 - klo: 16.46 »
Tällä alustasetupilla on mahdoton kokeilla huippuja kun jo puolesta kaasusta heittää ympäri. Tarvitsisi laskea auto tonttiin ja ostaa keulintatuki ja asfalttirenkaat ja kokeilla jossain asfaltilla. Ei kuitenkaan huvita kun omat ajointressit on vähän erilaiset. Kyllä pinjonia mahtuu kasvattamaan pukinpuolesta (pienentämään ei), mutta 32p pinjoneita on vaikeaa löytää nykyistä 28t isompaa. Kershawilla on valikoimissa 31t, mutta postit on sieltä aika paljon eli teettämiseksi menisi tai tarvitsisi hommata mod1 hammastus, minkä ehkä jossain vaiheessa toteutan. Nykyiset välit on kyllä ihan liian pitkät 8s akuille, mutta ovatkin mitoitettu tuleville 6s akuille ja onpahan ainakin reservissä kierroksia voltteja ajatellen :wink:

Unohdin tuosta edellisestä viestistä, että eilen oli hieman yli 20 astetta lämmintä, eikä juurikaan tuulta ja Dustyn suoja oli paikallaan eli jäähtymisen kannalta todella huonot olosuhteet. Moottori kyllä lämpeni jonkin verran, mutta ei niin paljoa että ajot olisi tarvinnut keskeyttää. Hyvin pitää tuo kone lämpöjä ja välityksiä voisi 8s ajossa laskea, mikä laskisi myös lämpöjä eli tuolla koneella on mahdollista ajaa 8s ilman lämpöongelmia. 6s revittelyllä pitäisi mennä siis todella vähillä lämmöillä kuuminakin kesäpäivinä :azn:

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3984 : 22.04.14 - klo: 18.09 »
Kysymys FLM:n Ultimate hybrid bulkeista: Mukana tulee noita eripaksuisia ruskeita tiivisteitä diffikuppiin. Laitanko ne kaikki vai mitenkä?.. löytyykö jostain ohjetta tai muuta vinkkiä.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3985 : 22.04.14 - klo: 18.48 »
En tiedä miten on tarkoitettu mutta pistin yhdet molemmin puolin kumitiivistettä eikä oo vuotanut. Ohjeita ei noihin kyllä ollut, mutta onneksi ei kovin monimutkaiset olleet kasata :wink:

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3986 : 22.04.14 - klo: 18.50 »
En tiedä miten on tarkoitettu mutta pistin yhdet molemmin puolin kumitiivistettä eikä oo vuotanut. Ohjeita ei noihin kyllä ollut, mutta onneksi ei kovin monimutkaiset olleet kasata :wink:
Ok, thanks!
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3987 : 22.04.14 - klo: 19.34 »
En tiedä miten on tarkoitettu mutta pistin yhdet molemmin puolin kumitiivistettä eikä oo vuotanut. Ohjeita ei noihin kyllä ollut, mutta onneksi ei kovin monimutkaiset olleet kasata :wink:
Käytännössähän niitä laitetaan sen verran mitä tarvii mutta itse mennyt yhdellä ja hyvin pitää ölpät sisällä  :smiley:

Päädyin sitten verestämään muistiani tuossa ja nyt tässä siirtymässä pikku hiljaa kopteri maailmaan takaisin.. Toki autot pysyy ainakin tän kesän vielä tuon kopun rinnalla  :wink: Mutta se 8S on nyt haudattu omalta osalta E-Maxxn suhteen. Onneksi joku sentään koittaa sitäkin  :cool:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3988 : 22.04.14 - klo: 22.36 »
Mistäs maxxin omistajat tilasivat noita gh bellcrankeja? Mitä muita hyviä alumiinisia on porukalla käytössä eli kestäviä ja välyksettömiä? Onkohan gh lopettamassa, kun ei missään enää ole varastossa tai myynnissä. Tänään ei ohjaus oikein tykännyt nokkakolarista maan kanssa...
« Viimeksi muokattu: 23.04.14 - klo: 12.45 kirjoittanut R/C95 »

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #3989 : 23.04.14 - klo: 15.21 »
Mistäs maxxin omistajat tilasivat noita gh bellcrankeja? Mitä muita hyviä alumiinisia on porukalla käytössä eli kestäviä ja välyksettömiä? Onkohan gh lopettamassa, kun ei missään enää ole varastossa tai myynnissä. Tänään ei ohjaus oikein tykännyt nokkakolarista maan kanssa...
Itsellä käytössä originaali muovinen bellcrankki Hpi:n jäykemmällä jousella. Olen kokoajan etsinyt sitä Ue:n Gen IV -saveria mutta ei niitä mistään löydy :angry:. Jos homma menee epätoivoiseksi niin sitten ehkä se Hot Racingin kränkki?.
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//