Nyt on säätöä ja huoltoa tehty mattoautoon. Ainakin seuraavat asiat olen tullut huomioinenneeksi:
- taka-akselissa ei ollut poikittaisvälystä ollenkaan, välyksen puuttuminen rikkoi useita laakereita
- moottori hieman jumi, vaihdoin roottorin, nyt pyörii herkästi
- vasemmalta edestä alatukivarren pivot ball jumissa
- pohjalevy oli vinossa, oikaisin edellä olevan protips-videon mukaan
- etujousitus: oikea puoli oli tosi väljä, noin 2 mm klappi, koska ruuvi oli päässyt kiertymään auki, vaihdoin eteen myös jäykemmät jouset
- takajousien säätöruuvien avulla säädin auton siten, että renkaat irtoavat yhtäaikaa maasta nostaessa autoa keulasta, keskeltä
- diffin huolsin protips-videon mukaan
- sivuvakaajiin laitoin ohuemman diffirasvan, nyt on 7000 wt (aiemmin oli 100 000 wt)
- noparissa oli edellisen omistajan jäljiltä punchit ja ennakot maksimissa, pudotin molemmat nollaan ja auton ajettavuus rauhoittui selvästi
- ehjä kori aiemman rikkonaisen tilalle
Näillä säädöillä/huolloilla/muutoksilla auto on jo hieman parempi, mutta ei se vielä timanttia ole
Kyllä se 1/12 mattoauto on helvetin mahtava ajaa. Aiemmin olen ajanut turistia, mutta ei se ollut näin hienoa ja koukuttavaa.
Suosittelen tutustumaan!