Kirjoittaja Aihe: Tulppakeskustelu  (Luettu 10378 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tulppakeskustelu
« : 05.10.10 - klo: 08.26 »
Noh, tämmöistä ei vielä löytynyt, ja itse tarvisin apua tulppien kanssa.
Mitä tulppaa itse käytätte, miten on toiminut?
Itelläni on ollut FirePower F4,F5 ja F6 tulpat kyoshon "mahtavassa" GX21 koneessa, eikä yksikään ole kestänyt litraa enempää, vaikka seos on säädetty juuri sopivan rikkaalle, missä vika.
 
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #1 : 05.10.10 - klo: 08.29 »
Tulpissa. Vaihda esim O.S #8 niin uskoisin kestävän huomattavasti pidempään. Se parin euron hintaero kuittaantuu nopeasti kun ei tarvi yhtenään uusia tulppia :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #2 : 05.10.10 - klo: 08.30 »
Mulla on sellanen käsitys että O.S. #8 tulppa voisi olla ok.
Ja lisäksi sellanen käsitys jos tulppia menee niin kannattaa katsoa kiertokangen alalenkki, väljä lenkki rikkoo tulppia. Lisäksi voit kokeilla kokeilla vähentää kompressiota toisella kuparishimmillä tulpan alle tai jäähdytyskannen alle, voisi sekin auttaa. 16% nitro on helpompi säätää kuin 25%

e: Ile ehtikin jos vastata Ossin tulpasta, hyvä että ollaan samoilla linjoilla  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #3 : 05.10.10 - klo: 08.38 »
Sama kokemus itsellä, Kyosho-kaupasta saa ahkeraan ostaa uutta tulpaa GX21:een. Taisi
välillä olla niin, että tulppa ei kestänyt edes 5 desin tankkauspullon ajamista. :embarrassed: Nyt tulppien menekki helpottanee, kun GX21 on hyllyllä ja autossa kiinni O.S. :tongue: O.S:n tulppia en Kyoshossa entinyt kokeilemaan mutta voi hyvinki olla, että kestäisivät pidempään.

O.S:n v-spec + O.S P3-tulppa kestää helposti yli gallonan ilman ongelmia.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #4 : 05.10.10 - klo: 09.33 »
Kone on liian piikillä jos tulppia menee jatkuvasti eikä alalenkki ole väljä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #5 : 05.10.10 - klo: 09.59 »
Juu, näin varmaan on. Eikä edes aina ole omaa syytä tuo liian piikillä olo, nimittäin yhdessä vaiheessa GX21:n pääneula pyöri omia aikojaan tärinän vaikutuksesta... Taisi pari tulppaa kypsyä siinäkin, ennenkuin tajusin mistä on kysymys!
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #6 : 05.10.10 - klo: 10.09 »
Jep. Rautakaupasta voi ostaa putkimiehen teflonteippiä jota voi kiertää neulojen kierteeseen niin auttaa pysymään neuloja paikoillaan. Tää nyt on vähän niksipirkka -osastoa ..  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #7 : 05.10.10 - klo: 11.13 »
Onneksi nuo O.S:ät ei näyttäisi olevan "itsesäätyvää" mallia. :smiley:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #8 : 05.10.10 - klo: 11.58 »
OS moottoreiden ohella on muitakin laadukkaita vaihtoehtoja.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #9 : 05.10.10 - klo: 16.20 »
Joo, mistä osseja sit saa ostettua, saako medasecilta? Kyosholla on pelkkaa firepoweria...
Sit viel et O.S tulpillahan ei saa maksimi tehoja kyoshon koneissa koska niis on lyhyempi kanta, eli bensa ei puristu niin tiivisti( mikä nyt olikaan oikea termi)...??
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #10 : 05.10.10 - klo: 16.49 »
Sama kanta niissä on. Kato googlesta, löytyy monesta Suomalaisesta firmasta noita OSsin tulppia...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #11 : 06.10.10 - klo: 18.58 »
itsellä on nosramin tulppia joita saa hobbylinnasta.
pöö

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #12 : 07.10.10 - klo: 21.21 »
omasta kokemuksesta kyoshon .18 koneessa parhaiten toiminut tulppa oli O.S:n 8. Voin suositella. Toinen taisi olla SH:n 6.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #13 : 08.10.10 - klo: 11.09 »
Kyoshon 0.28 koneessa myös OS 8 toiminut loistavasti, Atalasta ostin jopa näitä tulppia :shocked:

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #14 : 08.10.10 - klo: 15.29 »
Joo täytynee koittaa niitä O.S tulppia, qwickfireä kuinka moni teistä edes koittanut, miten toiminut omassa koneessasi?
« Viimeksi muokattu: 09.10.10 - klo: 20.18 kirjoittanut jokuajaja »
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #15 : 10.10.10 - klo: 21.36 »
Anteeksi nyt jos kielenkäyttöni on jotenkin karkeaa.

Ostin uuden tulpan, (firePower F6) sitä suositeltiin kaupassa "hyväksi tulpaksi syksyn viileään säähän", noh ostin tulpan maksoin siitä noin 6 euroa. ostin myös jäährytyskannen alle tulevia alumiiniprikkoja 2 kpl. otin varmaan päälle, ja laitoin molemmat prikat, joten niitä oli yhteensä 4 kpl, 0.1mm/kpl.
 Remmoin sitä autoa sitten 5 minuuttia käyntiin täydellä hehkulla ja kun  sitten vihdoin sain sen käyntiin, sain ajettua pari minuuttia jonka jälkeen auto sammui eikä suostunut enää käynnistymään(ARVATKAA VITUTTIKO??). lisäksi vetokäynnistin takkuili, joten ei muuta kun vikaa selvittämään!
 Tulos: koneen takalaakeri sanoi sopimuksen irti, ja alle 5 minuuttia käytetyn hehkutulpan lanka on painunut myttyyn tulpan pohjalle, eikä hehku enää, pihisee vain. Rahaa ei ole älyttömästi, ja viimeisen kuukauden aikana on mennyt jo 3, KOLME tulppaa. nyt pitäis vielä uudet laakerit hommata. ARVATKAAPA TEKISKÖ MIELI HEITTÄÄ KOKO MOTTI SEINÄÄN...!!
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #16 : 11.10.10 - klo: 20.01 »
Taitaa tulppien kuluminen johtua laakereista tai alalenkin väljyydestä, ei tulppien "huonoudesta". Jos mäntä pääsee ylemmäksi kuin on tarkoitettu, muuttuu puristussuhde rajusti eikä mikään tulppa kestä niitä olosuhteita. Väljyyden ensimmäinen merkki on usein lisääntynyt tulppien rikkoutuminen.
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #17 : 12.10.10 - klo: 08.38 »
taidan jättää tuon koneen johonki laatikon perälle ja ostaa tuon novarossin koneen missä on vetokäynnistin. muutenkin huono kone tuo GX21...
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #18 : 12.10.10 - klo: 09.14 »
kannattaa satsata se 100 eskoo ja hankkia heti vaikka käytettynä starttiboxi. Loppuu se nykiminen ja auton saa huomattavasti helpommin käyntiin.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #19 : 16.10.10 - klo: 16.59 »
Mikäs olisi hyvä tulppa näillä keleillä HPI Nitrostar F4.6 pannuun ?

Ajeltu on nyt Nosram R5 tulpilla...toimii ihan ok, mutta pitäskö käyttää jotain lämpimämpää, mitä ?

Joku vanha ilmeisesti HPI R4 ei tuntunut oikein pelaavan...ei vaan saanu säädettyä sitten millään ettei sammuisi jossain vaiheessa kesken ajoa.
Kyseinen tulppa voi olla viallinen muutenkin, löyty auton mukana tulleista romppeista.

Onko tuo OS #8 hyvä ?

Tuli hankittua myös OS R5 tulppia eli vissiin kylmimpiä mitä OS:lta löytyy...jossakin sanottu että olisi hyvä kuumalla kelillä tollasessa koneessa, mutta onko ?

Sorry jos tyhmiä kysymyksiä, mutta on uusi harrastus mulle.

MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #20 : 16.10.10 - klo: 18.55 »
itsellä on nyt käytössä (ei ole tosin sama kone eikä autokaan) nosramin r4 ja hyvin pelittää
pöö

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #21 : 17.12.10 - klo: 22.32 »
Kysymyksiä:

1. Täytyykö tulpan koko langan hehkua kunnolla päästä asti?

2. Ovatko orionin F6 tulpat hintansa (11€/kpl) väärtejä?
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #22 : 17.12.10 - klo: 22.54 »
Eiköhän Ossissa toimi sen oma P3 parhaiten...?  :roll:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #23 : 17.12.10 - klo: 22.59 »
Eiköhän Ossissa toimi sen oma P3 parhaiten...?  :roll:

Varmaankin. Sais vaan läheltä heti noita orioneja, eikä tarvi venailla päiviä. Mutta joo, pari P3 tulppaa varastoon, niin ajaa jo pitkään.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #24 : 17.12.10 - klo: 23.10 »
Ja säästää 3 euroa per tulppa. Jestas tota Kössin hinnoittelua...
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #25 : 18.12.10 - klo: 11.24 »
Ja säästää 3 euroa per tulppa. Jestas tota Kössin hinnoittelua...

Eikä pelkästään sen  :grin:  http://www.hobbylinna.com/glow-plug-p-7129.html
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #26 : 18.12.10 - klo: 12.37 »
Joo. Itse asiassa säästää kaksi euroa, muistin että olis ollut 8 euroa. 8,90e RF:llä, HobbyPeoplessa ja Rc-Garagessa (viimeisestä ei sitten saa mitään nettikaupasta  :sad:).
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #27 : 18.12.10 - klo: 13.09 »
Joo. Itse asiassa säästää kaksi euroa, muistin että olis ollut 8 euroa. 8,90e RF:llä, HobbyPeoplessa ja Rc-Garagessa (viimeisestä ei sitten saa mitään nettikaupasta  :sad:).

Joo-o. RF on hyvä ja sieltä varmaan ostan lähes kaiken muunkin mahdollisen, kun x-ray painotteinen kauppa on  :cool:
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa arhippa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #28 : 06.01.11 - klo: 06.55 »
tässä olis tällanen kysymys: kun nyt normaalisti oon käyttäny losin 454 koneessa os#8 tulppaa nytte tilasin konversiokitin turbotulpalle niin mitä eroo nytte on sillä turbotulpalla ja normilla? tuoko tehoa lisää/kierroksia??
Ei se oo mikään harrastus jos siihen ei mee kaikki rahat

Poissa PikkuPiru

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tulppakeskustelu
« Vastaus #29 : 30.01.11 - klo: 22.07 »
Mietin vaan kun ostin tuossa noita OS P3:sii ja niissä ei tule kuparishimmejä mukana että onko ne shimmit pakollisia vai ei ? Kone on alpha s852.