specsien mukaan ton flow säätimen pitäisi(?) kestää toi lurpin 550 kone mutta takuita en osaisi antaa.kyseinen kone on ollut kova kuumumaan ja muiden kokemuksien perusteella vei virtaakin ihan todella paljon.
muutamilla kavereilla on ollut toi mosa assossa ja lämpöä on todella paljon jo suhteellisen lyhkäisillä ajosessioilla.
Assossa kone on vaan niin piilossa ja jäähdyttävää ilmavirtaa ei luonnostaa juurikaan tule.mietin et jonkinlainen "spoileri" voisi auttaa eli lexania leikellen ja siipeä muokkaamaan.
alumiinipohjalevyisissä autoissa pohjalevy itsessään on todella tehokas jäähdytin...omassakin(durango) pohjalevy lämpiää suunnilleen samaan lämpötilaan koneen kanssa,ei tossin kylläkään kovin kuumaksi.lämmön siirtymistä voisi tehostaa piitahnalla.....hmmm.....
Piitahnaa en kyllä suosittele rungon ja moottorin väliin, enemmänkin vastausta kannattaa hakea eräänlaisista "lämpötyynyistä" joita käytetään muunmuassa näytönohjaimien muisti sekä virranhallintapiirien jäähdyttämiseen, vähemmän sotkuista sekä tod näk kestävämpää.
Oma ajatus oli siis ylimääräisen siilin ja moottorin väliin. Ei siis pohjalevyn ja moottorin.
uskoisin että toimii. itsellä ei ole tuolla novakin ballistic moottorilla ollut tarvetta jäähylle, lämmin se kyl on jos akullisen rallattaa yhtä soittoa tyhjäks radalla, mutta ei niin kuuma ettei sitä kärsisi koskea.
Jopa Maxxi on ollut tätä mieltä ymmärtääkseni ... ?
että tuo 540 koneella ajaminen ei onnistu kuin tuolla durangon vehkeellä ..... ja sekin säädöistä riippuen
maxxi osaa säätää tuon duragonsa 540 koneelle sopivaksi , sitä en kiellä , mutta en kyllä alkuun lähtis
540 vehkeillä corri harrastusta aloittamaan .
Tässä vain oma mielipiteeni 2 vuotta näillä correilla ajeltuna .
Durangossa pystyy ajamaan aika helposti 540 koneella radalla, tosi helteisenä päivänä en ole kokeillut, silloin moottorituuletin saattaa olla pakollinen. Bashaukseen kannattaa laittaa isompi kone/4 pole, mutta radalla teho ei aina ratkaise, vaan ajettavuus on myös tärkeä. Ulkona ajoin 4 pole koneella, mutta se hajosi pari viikkoa sitten ja laitoin 6.5t koneen kiinni ja auto kulkee pääsuoralla suunnilleen samaa vauhtia mutta ajettavuus on mielestäni paljon parempi... Asso ilmeisesti painaa vähän enemmän(?) joten 540 kone voi olla kovilla.
Vauhdilla ei nyt varmastikaan paljoa tee radalla ja varsinkin sisäradalla mutta on tollasesta 4Pole koneesta aika iso etu tällaisen valas auton kanssa. Painoa on about saman verran kun Losissa eli PALJON Toi on kyllä huonossa paikassa tuuletuksenkin kannalta että hyvä olis pitää tuuletinta tuossa vaikka ei olisi kuuma päivä. 550 kone kyl jeesaa vähän mutta kyllä sekin lämpimänä käy ilman tuuletinta. Maxxi on kyl ihan oikeessa tossa rata ajossa. Sinne kun ei tarvii konetta joka kiertää yli 40000rpm. Tai en tiedä onko siitä haittaakaan jos vaan on tarpeeks nopeet kädet
Se mikä itellä on vielä epäselvää on, että mitä hyötyä saadaan 48P rattaiden kanssa verrattuna 32P ? Mitä hyötyä ja haittaa on ? Maxxi ? Totte ?
4pole koneella kyllä saa sitä vauhtiakin jos alkaa kikkailemaan pinjonin/spurrin koolla, ja totta se on että siel radalla liika vauhti aiheuttaa vaan päänsärkyä, nimim: kolmas kori menossa ostoon alle 16 akullisen ajolla.
Mitä tulee asson raskauteen, niin sanoisin että enemmänki medium kokoluokkaa, ainakin se losi mitä oon paikallisella radalla nähnyt, oli painoltaan paljon raskaampi kuin asso, koska: alumiinipohja. näin esimerkkinä.
LRP sitten onkin assoon verrattuna ihan rimpula ja ainakin takatuuppi durangot ei tuntunu painavan paljon mitään. (jälleen kerran assoon verrattuna)
Nelikkoon sanoisin suoraan että 550/4pole, mutta tuupissa sitten voisikin 540 toimia koska kevyempi runko, mutta en pistä päätäni pantiksi tuosta, sillä en yhtäkään tuuppia (vielä) omista.
just my 2 cents.