Kirjoittaja Aihe: Team Associated SC10 4x4  (Luettu 215692 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #210 : 14.12.12 - klo: 16.32 »
Elikkäs kävin vetään ekat lumi raidit ja semmosta pientä neuvoa kaipaisin taas,että onko jotain pielessä.

-Kaasuttaessa kuulluu melkomoinen jurina (pitää kattoa slipperi)

-Oisko noparin säädöissä jotain kun ei ota kaikkia tehoja pihalle ,kun täys kaasullakin mentiin hissuksiin
 Siinä oli kyllä street modet ja track racing modet,että siirryttävä varmaan tuohon racing modiin

Kivoina fiilinkeinä tuli tuo itsellä ainakin hidastettaessa kuuluva "turbon tapainen" vingahtaminen.

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #211 : 14.12.12 - klo: 16.35 »
katoppa myös ne piene valkoset laakeroidut hihnan kiristimet, siin ne pienet pyäreät millä kiristetään hihna, meinaa mulla oli mennyt semmonen paikaltaan piti ulinaa ajon aikana  :wink:

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #212 : 14.12.12 - klo: 18.48 »
Kyllä luulisin sen(niiden) olevan paikoillaan (oikein). Ei tuo rutina mua häiritte,mutta se kyllä kieltämättä on melko äänekäs...hiljaisuuden rikkoja  :grin:

EDIT: Voin sopivaa tarjousta vastaan myydä tuon Asson niin helpottaisi noiden autojen määrä :roll:
Kerkiäis sitten paremmin ajelemaan jollakin autolla,kun menis etes jotaki kaupaksi.
« Viimeksi muokattu: 14.12.12 - klo: 20.46 kirjoittanut Joo »

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #213 : 15.12.12 - klo: 08.55 »
Jaahas,taas lähtenyt tappi kävelemään ja se tappi on ties missä ulkona...  :undecided: ,no pitää kattoa saako tuosta teräslangasta väännettyä tappia  :azn: ,mutta pelkään,että se on liian paksua.

EDIT: Eipä tarvinnu kovin kauaa tutkia kun sai huomata,että se tappi on poikki ja teräslanka liian paksua  :angry:

Mutta sitä ihmettelen,että miten se on VOINUT mennä poikki,ku en ole kaasutellut autolla sen verran,että kävin kokeileen ulkona 1min miltä ne esc setupi tuntuu ja sitten loput on tuossa sisällä kaasuttelua kun esc setuppia tein.
« Viimeksi muokattu: 15.12.12 - klo: 09.08 kirjoittanut Joo »

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #214 : 16.12.12 - klo: 07.22 »
Moro!
Eli epäilen kyllä vahvasti,että se rutina johtuu tuosta shimmauksesta. Minkälaisia shimmejä tuonne diffiin pitäisi laittaa.

Tuossa tuo teksti minkä mukaan shimmaisin : Shimmaa oikein, älä ohjeen mukaan. Ekaks ratasvälys yhtä shimmiä verran löysäks (ei välystä miinus yksi shimmi) ja sitten sivuvälys pois kokonaan miinus yks simmi. Itte vetelen 6.5 lrp:llä matolla ja kyllä tuolla tavalla simmattuna kestää ja on todella hiljainen. Simmejä menee mulla riipuen boxin kuorista jopa +5 vakioon.

Mua tuo rutina ein nyt niin haittaa,mutta siellä radalla se voi jotaki haitata  :roll:

EDIT : Pahoitteluni ollut viime aikoina tämä ketju vähän monologia,mutta noparin sain toimimaan ja ekat kunnolliset ajot sain,kun noparissa oli oikea profiili. Nyt jos joku vain viitsisi sen verran kertoa,että mikä merkitys sillä hihnankiristimellä on. Jos kyseessä se mikä tulee tavallaan toiselle puolelle sitä autoa siihen hihnaan katsoen. Mietin vain,että mitäköhän sanktioita siitä tulee,että se oli ajojen jälkeen pesuhuoneen lattialla. No ainakin lisää ruuvilukitetta.
« Viimeksi muokattu: 16.12.12 - klo: 11.46 kirjoittanut Joo »

Poissa O_O

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #215 : 16.12.12 - klo: 20.01 »
Moro, rupes vähän kiinnostamaan asson nelkku corri  :grin: , elikkäs miten hyvä auto tää mahtaa olla bashaukseen ja onko miten kestävä/kestääkö hyvin pakkasella ajoa

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #216 : 16.12.12 - klo: 20.25 »
Moro!
Auto kestää kovaa ajoa ja pakkasella ajamista,vaikkakin kaikki muovi haurastuu pakkasella ajaessa.
Bashinkiin löytyy varmasti parempiakin autoja,mutta tuossa Suomen pojan ajoa Assolla : End Of Summer R/C Car Froggy Montage - TRFT Studios


Poissa O_O

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #217 : 16.12.12 - klo: 20.44 »
Kiitos vastauksesta, ja makee video  :grin: katotaan mitä tapahtuu...

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #218 : 16.12.12 - klo: 20.46 »
ite hypin tänään noin 6-7m korkeita ja 10m pitkiä hyppyjä ja alastulo oli tasainen, eikä mitään hajonnut  :grin:

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #219 : 16.12.12 - klo: 20.53 »
Ohhoh...siinä on meenaan sulla ollut melko päätä huimaavia hyppyjä  :tongue:

Tilasinpa äskön RCM:ltä alustavaa varaosa varastoa,vaikka ei varaosina tulekkaan kuin spurri ja niitä pinnejä mitä mulla tuolta taka oikealta katkesi. Tein sinne semmosesta ohuesta jousesta suoristamalla oman patentin. Ajetaan sillä patentilla niin kauan ku kestää.

Tuli otettua mukaan tuo sisäkorikin niin jos ei keräisi niin mielettömästi tuota lunta sisään.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #220 : 18.12.12 - klo: 13.57 »
Moro!
Eli epäilen kyllä vahvasti,että se rutina johtuu tuosta shimmauksesta. Minkälaisia shimmejä tuonne diffiin pitäisi laittaa.

Tuossa tuo teksti minkä mukaan shimmaisin : Shimmaa oikein, älä ohjeen mukaan. Ekaks ratasvälys yhtä shimmiä verran löysäks (ei välystä miinus yksi shimmi) ja sitten sivuvälys pois kokonaan miinus yks simmi. Itte vetelen 6.5 lrp:llä matolla ja kyllä tuolla tavalla simmattuna kestää ja on todella hiljainen. Simmejä menee mulla riipuen boxin kuorista jopa +5 vakioon.

Mua tuo rutina ein nyt niin haittaa,mutta siellä radalla se voi jotaki haitata  :roll:

EDIT : Pahoitteluni ollut viime aikoina tämä ketju vähän monologia,mutta noparin sain toimimaan ja ekat kunnolliset ajot sain,kun noparissa oli oikea profiili. Nyt jos joku vain viitsisi sen verran kertoa,että mikä merkitys sillä hihnankiristimellä on. Jos kyseessä se mikä tulee tavallaan toiselle puolelle sitä autoa siihen hihnaan katsoen. Mietin vain,että mitäköhän sanktioita siitä tulee,että se oli ajojen jälkeen pesuhuoneen lattialla. No ainakin lisää ruuvilukitetta.
Kuinka paksut shimmit sulla on siellä planet gearien alla ? milleissä ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #221 : 18.12.12 - klo: 15.16 »
Elikkäs nyt epäilys on tuon "rutinan" suhteen siirtynyt toiseen kohteeseen ja en usko,että on shimmauksessa.

EDIT : Justiinsa niin kuin epäilinkin eli olin failannut tuon hihnan kiristys jutun. Hihnankiristimet kokonaan väärällä puolella  :roll:  Nyt oikealla puolella ja rutina hävisi...on se ihmeellistä  :grin:
« Viimeksi muokattu: 18.12.12 - klo: 16.37 kirjoittanut Joo »

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #222 : 18.12.12 - klo: 16.58 »
eli mä olin perjaatessa  oikessa   no hyvä että sait auton kuntoon  :azn:

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #223 : 18.12.12 - klo: 17.58 »
jos olet kauanki ajellut rutinalla
ja vika hävisi kun kiristit hihnaa
niin tarkista hihnan hampaat .....
ne kuluu nopeasti jos hihna pääsee luistamaa rutisemalla .
axial jeep
tamiya m05

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #224 : 18.12.12 - klo: 18.16 »
Ne tuli samalla nähtyä,kun joutu "melko paljon" takapäätä purkamaan,eikä ainakaan silmin havaittavaa vahinkoa ole nähtävissä. Oma epäilykseni tuon rutinan suhteen oli se,että tuo hihna oli tavallaan löysällä ja "räpätti" tuota hihnan suoja koteloa vasten,josta syntyi tuo rutina ääni. Tai mistä sitä ikinä tietää mistä se ääni tuli,mutta se tiedetään,että tuo hihna oli tavallaan löysällä.

Päässyt unohtumaan,mutta miten se slipperi pitäisi nyt esim. olla lumi alustalla säädettynä. Nyt on ohjekirjan mukaan 3,5mm kierrettä näkyvissä.

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #225 : 18.12.12 - klo: 21.00 »
pitääkö samanlaista rutinaa kun jarruttaa pitävällä alustalla ?
jos pitää niin hihna on löysällä
jos ei niin se on takadiffi mikä rutisee kiihdytettäessä

tuota slipperin säätöä on aikas vaikea lähteä neuvomaan .....
kokeilemalla sen huomaa
aloita löysästä ..... jos vinkuu huomattavasti kaasuttaessa , niin pikkuhiljaa kiristämään ja testaamaan
axial jeep
tamiya m05

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #226 : 19.12.12 - klo: 12.33 »
pitääkö samanlaista rutinaa kun jarruttaa pitävällä alustalla ?
jos pitää niin hihna on löysällä
jos ei niin se on takadiffi mikä rutisee kiihdytettäessä

tuota slipperin säätöä on aikas vaikea lähteä neuvomaan .....
kokeilemalla sen huomaa
aloita löysästä ..... jos vinkuu huomattavasti kaasuttaessa , niin pikkuhiljaa kiristämään ja testaamaan
Ja riippuu toki ajatko FT slipperillä vai normilla ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #227 : 22.12.12 - klo: 18.03 »
normi slipperistä en tiedä , kun palovat / lasittuvat samantien ekoilla kiekoilla  :wink:
ft sliperi kyllä ainaski omassa käytössä vinkuu aikalailla kun luistaa
nyt siirryin vts slipperiin . Kokemuksia ei vielä ole , mutta ilmoittelen tänne jos jotain
merkittävää tapahtuu
axial jeep
tamiya m05

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #228 : 22.12.12 - klo: 19.53 »
Jos ajaa normi slipperillä, niin kannattaa ehdottomasti vaihtaa siihen (kuten moneen muuhunkin slipperiin) Pro Slipper Padit, jotka ovat käytännössä ikuisia:

http://www.rcm.fi/rcm-pro-slipper-pad-team-associated.html

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #229 : 23.12.12 - klo: 11.33 »
Pikku vinkki asson diffien shimmi prikoiksi,nakatkaa ne alkuperäiset mäkeen ja X-RAY:ltä nämä tilalle :wink: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-Hardware/964050-WASHER-S-5x15x03-10-108287

Sliperissä mulla on sisäpuolella tää http://www.exotekracing.com/sc10-4x4-locked-front-clutch/
ja ulko puolella asson VTS ja mutteri täysin kiini!

Klikkerin liimasin kiini.....

Remmiä kun kiristätte,niin jos jää löysälle, remmi "lätkyttää" suojakoteloon,sitte taas jos lyötte liian piukalle, pyöriä pyörittämällä tunnette kun ahistaa....

« Viimeksi muokattu: 23.12.12 - klo: 11.57 kirjoittanut atarauskis »
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #230 : 24.12.12 - klo: 13.21 »
Moro!
Elikkäss semmoista rupesin kysymään,että onko muilla ollut noiden vetarin tappien kanssa ongelmaa? Tänään rupesin ajelemaan ja noin 4min ajelin yhteensä ,jonka aikana meni 3vetarin pinniä. Pitäsikö näistä ongelmista pistää palautetta jonnekkin?
Jos osto tämän auton suhteen vielä kiinnostaa,niin laita yv:tä. Mielellään kuitenkin sähköjen kanssa.

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #231 : 25.12.12 - klo: 01.17 »
Ei mulla ainakaan,ihan normaalia kulumista vain.
Itse olen nyt 2 talvea ajanut kyseisellä autolla sisällä ja 1 kesän ulkona,eikä mitään suurempaa murhetta,ihan hyvä tuote.
Menestystä kisoissa ei liiemmin ole tullut,mutta olenkin kädetön kuski :laugh:
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #232 : 26.12.12 - klo: 11.56 »
Tappi ongelmat loppuivat,kun sain RCM:stä pienen neuvon. Kiitos sinne!

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #233 : 09.01.13 - klo: 21.36 »
mä kävin viime viikolla ajamassa sisä radalla nokialla, niin olisko teillä antaa vinkkejä auton säätöihin  :smiley:

mä kasasin se ihan ohjeiden mukaan ja ajoin ihan vakio setupeilla ja se kaatu vaan kerran pidon takia. Ja sit mä sain neuvon laittaa autoa matalemaksi(siittä pyäritetävästä mikä on siinä iskarin rungossa ), Niin se oli silti aika korkea edestä, mutta takaa se oli hyvä.

Eli olisko hyviä vikkejä auton säätöihin. Ja onko ne big boren iskarit alkuperäisillä öljyillä hyvät ?

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #234 : 11.01.13 - klo: 09.02 »
mä kävin viime viikolla ajamassa sisä radalla nokialla, niin olisko teillä antaa vinkkejä auton säätöihin  :smiley:

mä kasasin se ihan ohjeiden mukaan ja ajoin ihan vakio setupeilla ja se kaatu vaan kerran pidon takia. Ja sit mä sain neuvon laittaa autoa matalemaksi(siittä pyäritetävästä mikä on siinä iskarin rungossa ), Niin se oli silti aika korkea edestä, mutta takaa se oli hyvä.

Eli olisko hyviä vikkejä auton säätöihin. Ja onko ne big boren iskarit alkuperäisillä öljyillä hyvät ?
Onko sulla perus vai FT Kitti ? Ainakin FT Kitin mukana tulevilla öljyillä ja iskareilla on kyllä mielestäni todella hyvät. Varmaan riippuu radastakin. Koititko laskea sitä keulaa jos tuppaa olemaan liian korkeella sun mielestä ? Laskitko siis koritolpista vai iskareista tuota kun se korikaan ei olis hyvä olla liian korkeella :wink:?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #235 : 11.01.13 - klo: 12.35 »
mulla on perus(eli ei ft) malli ja ja oon säätänyt keulan alimalle iskareista ja tukipaloista, mutta en iskari tornista. Ja kori on aika matalalla, mutta ei matalimalaan viellä, koska silloin osuisi renkaat kopaan alastulossa. ja muula on kyllä yksi iskareista löysempi kuin muut eli olisko se vuotanut öljyä ?

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #236 : 11.01.13 - klo: 13.20 »
mulla on perus(eli ei ft) malli ja ja oon säätänyt keulan alimalle iskareista ja tukipaloista, mutta en iskari tornista. Ja kori on aika matalalla, mutta ei matalimalaan viellä, koska silloin osuisi renkaat kopaan alastulossa. ja muula on kyllä yksi iskareista löysempi kuin muut eli olisko se vuotanut öljyä ?


Voihan se aina olla mahollista. Oletko varmasti kiristänyt sen ilmareiän pikkuruuvin ja tiivisteen vai oliks perusversiossa noita ? Hitto kun en muista mitkä iskarit perusversiossa tulee mukana..

Oletko asentanut iskarit Bladder vai Emulsion setuppiin ?

Joo.. sitten ei kande laittaa koria matalemmaksi  :grin:
« Viimeksi muokattu: 11.01.13 - klo: 13.25 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #237 : 11.01.13 - klo: 13.33 »
siinä on ne ruuvit ja en edes tidä midä niiden virka/tarkotus on. ja en tiiä onko siinä bladder vai emusion, koska auto oli kitti, mutta iskarit, diffit ja tukipalat kääntöpalikoineen oli valmiiksi kasattu.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #238 : 11.01.13 - klo: 13.42 »
siinä on ne ruuvit ja en edes tidä midä niiden virka/tarkotus on. ja en tiiä onko siinä bladder vai emusion, koska auto oli kitti, mutta iskarit, diffit ja tukipalat kääntöpalikoineen oli valmiiksi kasattu.
Jos oikein muistan niin käyttäjät on ehdottanut jopa purkamaan kaikki iskarit ja kokoomaan uudelleen sen takia, että osassa ei kai ole kuitenkaan ollu kaikki osat niin kohdallaan ja näin ollen vuotoja varmaan voi tulla. Sinuna purkaisin sen yhen iskarin ja kokoisin uudelleen ja kattoisin, että kaikki osat skulaa sulavasti.

Erot noissa on siis se, että onko sulla sellanen muovi kuppi siellä pitämässä ilmaa ja öljppää erikseen vai ei.. Lisää kandee lukasta netistä noiden eroista jos haluaa sitten testata setuppiaan just omalla radalla.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #239 : 11.01.13 - klo: 13.46 »
mut silloinhan mä joutuisin tyhjentää noi iskarit öljystä? ja mä en ole ennen purkanut iskaria niin se ei vältis käy niin helposti multa(vaikka iskarin purkaminen tuskin on edes vaikeeta)